ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در برزیل

حقوق ماهیانه کار در برزیل

اطلاع از میانگین حقوق ماهیانه کار در برزیل می تواند یکی از گام های اساسی و مهم در رابطه با مهاجرت کاری به برزیل محسوب شود. واقعیت این است که حقوق دریافتی کارگران در برزیل غالبا به سطح تخصص و سابقه کاری آن ها بستگی دارد. بر اساس آمارهای موجود ار سال 2023 میانگین درآمد ماهیانه در برزیل حدودا R$2332 (رئال) می باشد. در شهرهای سائوپائولو با R$13200 (رئال)، برازیلیا با R$13000 (رئال) و ریودو ژانیرو با R$13100 (رئال) در بیشترین حد خود قرار دارد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله در تلاشیم تا هموطنان را هر چه بهتر با شرایط کاری برزیل آشنا سازیم.

  • حقوق کارگر در برزیل چقدر می باشد؟
  • شرایط مهاجرت کاری به کشور برزیل چیست؟
  • متوسط درآمد در این کشور چقدر است؟
  • آیا شهروندان خارجی در این کشور شرایط خوبی برای کار دارند؟
  • بالاترین درآمد در کشور برزیل مربوط به کدام مشاغل است؟
  • شرایط پرداخت مالیات در این کشور چیست؟
  • حقوق کارگر ساده در برزیل چقدر می باشد؟
  • میزان درامد در برزیل برای شهروندان چقدر است؟

واقعیت این است که کاریابی گام نخست برای اخذ ویزای کاری برزیل محسوب می شود و فرآیند نسبتا مشکلی برای کارجویان خارجی است. اما یکی از نکاتی که در درباره بازار کار برزیل باید به آن توجه کرد این است که تسلط بر زبان پرتغالی حرف اول را می زند. بنابراین با داشتن دانش زبان پرتغالی شانس کاریابی تان در برزیل افزایش می یابد. اما درباره نحوه ارائه درخواست کار به کارفرما نیز باید توجه کرد که در برزیل ارائه مدرک به کارفرما مرسوم نیست. بلکه متقاضیان بایستی درخواست کار خود را به صورت رزومه (CV) و گاها نامه همراه (Cover Latter) ارائه دهند.

اطلاعات عمومی درباره برزیل

برزیل کشوری مملو از جاذبه های طبیعی و توریستی است که اغلب در بین گردشگران خارجی به سبب وجود آبشار نیاگارا و نیز جنگل های وسیع و پرپشت آمازون معروف است. برازیلیا پایتخت این کشور اما سائوپائولو به عنوان بزرگترین شهر برزیل شناخته می شود. اما برزیل فقط به لحاظ گردشگری معروف نیست و در بخش صنایع، کشاورزی و از همه مهمتر امور مالی و اقتصادی دارای رتبه های بین المللی است.

نام رسمیRepública Federativa do Brasil یا جمهوری فدرال برزیل
پایتختبرازیلیا
زبان رسمی و اداریپرتغالی
جمعیت سال 2023214712000
ارز رایجرئال (R$)

برزیل همچنین با عنوان پنجمین در بین کشورهای جهان نیز معروف است. در حقیقت این کشور پنجمین کشور بزرگ جهان و همزمان پنجمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود. برزیل همچنین دارای بزرگترین منابع طبیعی از جمله معادن، جنگل ها و اراضی وسیع کشاورزی می باشد. از سویی همین پتانسیل ها باعث جذب سرمایه گذاران خارجی شده و از سوی دیگر همچنین باعث جذابیت بیش از پیش برزیل به عنوان یک مقصد مهاجرتی برای کارگران خارجی می شود.

وضعیت بازار و حقوق ماهیانه کار در برزیل

یکی از مواردی که درباره شرایط مهاجرت به برزیل و حقوق ماهیانه کار در برزیل می توان بدان توجه کرد، اطلاع از وضعیت بازار کار برزیل می باشد. برزیل دارای بیشترین نیروهای کاری در جهان است. در سال های اخیر، تعداد کارگران ماهر و آموزش دیده بومی افزایش یافته و از این رو استخدام خارجی ها نیز کاهش یافته است. همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد یکی از محدودیت های اصلی کاریابی در برزیل دانش زبان پرتغالی است. پس انگلیسی زبان رایج محیط کاری برزیل محسوب نمی شود.

از سوی دیگر اغلب اطلاعات مورد نیاز در زمینه بازار کار برزیل و زندگی در برزیل نیز به زبان پرتغالی است. محدودیت دیگر پیش روی کار جویان خارجی حمایت بی دریغ دولت برزیل از نیروی کار محلی است. از این رو متقاضیان خارجی برای تصدی پست شغلی مدنظرشان اولا بایستی مهارت منحصر به فردشان را اثبات کرده و ثانیا اثبات کنند که برای آن پست شغلی هیچ متقاضی صلاحیتدار برزیلی وجود ندارد. از طرف دیگر بر اساس اصل تناسب، شرکت های برزیلی ملزم هستند که 2/3 از کل کارگرانشان بومی برزیل باشد.

وضعیت بازار و حقوق ماهیانه کار در برزیل

بررسی وضعیت حقوق ماهیانه کار در برزیل

مطابق آمارهای سال 2023 از وضعیت بازار کار برزیل، میانگین ماهیانه درآمد حدود 941BRL (رئال) می باشد. بر این اساس، میانگین سالیانه درآمد در برزیل حدود 11300 BRL (رئال) می باشد و پایین ترین میزان درآمد برزیلی ها 1530 BRL (رئال) و بالاترین میزان درآمد در حدود 50100 BRL (رئال) می باشد. جدول زیر نشانگر حقوق ماهیانه کار در برزیل بر حسب نوع مشاغل ملی برزیل می باشد:

عنوان شغلیمیانگین درآمدی (به رئال برزیل R$)
حسابدار7600
مدیر اداره8050
پذیرشگر6380
منشی5800
عکاس7900
مهندس هوا فضا12500
خلبان12800
معمار10500
مکانیک خودرو6090
مدیر شعبه بانک15800
معلم9020
مدیر پروژه12800
مهندس عمران9820
مهندس مکانیک11400

اما مجددا آمارها گویای آن است که میانگین حقوق ماهیانه کار در برزیل در سال 2020 نسبت به سال 2019 حدود +4 % افزایش خواهد یافت و از 10900BRL به حدود 11200BRL (رئال) افزایش خواهد یافت:

نمودار میانگین درآمدی برزیل

شرایط کار در برزیل 2023

شرایط کار در کشور برزیل بسیار متفاوت از شرایط کاری در اروپا و آمریکا است. در اینجا میزان بیکاری کمی غیر عادی و میانگین درآمدی کارگران در سطح پایینی قرار دارد. اغلب شرکت های کارفرمای بزرگ برزیلی نیز عموما متمرکز در شهر سائوپائلو هستند. بنابراین این شهر از فرصت های اشتغال به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر برزیلی برخوردار است. معمولا نیز قراردادهای کاری در کشور برزیل به صورت موقت و برای حداکثر 2 سال می باشد. همانطور که در نمودار فوق نیز مشاهده می گردد، برزیل با نرخ بیکاری 11.2% بدترین وضعیت و آلمان با نرخ بیکاری 3.1% بهترین وضعیت را در بین مقاصد معروف مهاجرتی دارند. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود از بین چهار مقصد مهاجرتی معروف، دانمارک بالاترین و برزیل پایین ترین سطح میانگین درآمدی را دارد:

نمودار نرخ بیکاری در کشورهای مطرح دنیا

همانطور که در نمودار فوق نیز مشاهده می گردد، برزیل با نرخ بیکاری 11.2% بدترین وضعیت و آلمان با نرخ بیکاری 3.1% بهترین وضعیت را در بین مقاصد معروف مهاجرتی دارند. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود از بین چهار مقصد مهاجرتی معروف، دانمارک بالاترین و برزیل پایین ترین سطح میانگین درآمدی را دارد:

متوسط سطح درآمد سالانه در برزیل

شرایط کار در کانادا در قاره آمریکا و همچنین شرایط کار در آلمان برای بسیاری از متقضایان کار در خارج از کشور می تواند بسیار مناسب تر باشد.

شرایط اخذ ویزای کار برزیل

شهروندان خارجی برای کار در برزیل هم به مجوز اقامتی و هم ویزای کار برزیل نیازمندند. درخواست مجوز کار و اقامت در برزیل معمولا توسط کارفرمای برزیلی از طریق ارائه مدارک متقاضی همانند قرارداد کاری، کپی پاسپورت، رزومه یا CV به وزارت کار برزیل امکان پذیر است. پس از اخذ مجوز لازم نوبت متقاضی است که با در دست داشتن اسناد و مدارک ضروری به سفارت برزیل مراجعه و ویزای خود را درخواست کند. اما بسته اسناد و مدارک لازم برای درخواست ویزای کاری برزیل در سال 2023 از قرار ذیل می باشد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار برزیل
  • فرم تکمیل شده ویژه متقاضی
  • وکالت نامه محضری (برای رسیدگی وکیل مهاجرتی به امور حقوقی و اداری از جانب متقاضی)
  • مدرک پرداخت مالیات به میزان R$1693 (رئال برزیل)
  • کپی از صفحات هویتی پاسپورت متقاضی (با اعتبار حداقل 6 ماه)
  • گواهی عدم سوء پیشینه

اما توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که به دلیل پیچیدگی های موجود بر سر راه اخذ ویزای کاری و اقامت دائم برزیل، متقاضیان گرامی حتما قبل از هر اقدامی کیس مهاجرتی خود را به وکیل مهاجرتی آشنا به قوانین مهاجرتی برزیل سپرده و از راهنمائی ها و مشاوره های آنها بهره برند.

سوالات متداول در باب درآمد ماهیانه در برزیل

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب درامد در برزیل می باشیم:

  • وضعیت حقوق ماهیانه کار در برزیل به چه صورت است؟ مطابق آمارهای سال 2023 از وضعیت بازار کار برزیل، میانگین ماهیانه درآمد حدود 941BRL (رئال) می باشد. بر این اساس، میانگین سالیانه درآمد در برزیل حدود 11300 BRL (رئال) می باشد و پایین ترین میزان درآمد برزیلی ها 1530 BRL (رئال) و بالاترین میزان درآمد در حدود 50100 BRL (رئال) می باشد.
  • شرایط کار در برزیل به چه صورت است؟ شرایط کار در کشور برزیل بسیار متفاوت از شرایط کاری در اروپا و آمریکا است. در اینجا میزان بیکاری کمی غیر عادی و میانگین درآمدی کارگران در سطح پایینی قرار دارد. اغلب شرکت های کارفرمای بزرگ برزیلی نیز عموما متمرکز در شهر سائوپائلو هستند. بنابراین این شهر از فرصت های اشتغال به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر برزیلی برخوردار است. معمولا نیز قراردادهای کاری در کشور برزیل به صورت موقت و برای حداکثر 2 سال می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *