ویزای کاری

درآمد در سوئد

درآمد در سوئد

یکی از دغدغه های مهم و اصلی متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور سوئد را دارند در رابطه با میزان درآمد و درآمد در سوئد است. اطلاع از شرایط کار و میزان درآمد ماهیانه در این کشور به متقاضیان کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای شروع کار و زندگی در کشور سوئد بگیرند. برای ورود به بازار کار سوئد شرایط و مقرراتی وضع شده است که متقاضیان ملزم به رعایت این قوانین هستند.

با توجه به کیفیت زندگی و شرایط مناسب کاری در کشور سوئد هر ساله متقاضیان زیادی به این کشور پیشرفته اروپایی مهاجرت می کنند. با توجه به افزایش درخواست مهاجرت کاری به سوئد تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم به نگارش این مقاله در رابطه با درآمد در سوئد گرفته اند.

  • آیا سوئد از نظر مالی شرایط خوبی برای فرد دارد؟
  • آیا شرایط اقتصادی کشور سوئد برای کار مناسب است؟
  • بهترین مشاغل در کشور سوئد کدامند؟
  • مزایای مالی نیروی کار در این کشور چیست؟
  • بهترین مشاغل سوئد از نظر میزان درآمد کدامند؟

بررسی اقتصادی کشور سوئد

پیش از بررسی شرایط کار در این کشور سعی داریم به بررسی وضعیت اقتصادی سوئد بپردازیم. اقتصاد این کشور یک اقتصاد پیشرفته صادرات محور می باشد، که صادرات چوب، سنگ آهن و انرژی آبی بخش عمده از آن را شامل می شود. صنایع اصلی در کشور سوئد شامل داروهای شیمیایی، مخابرات، وسایل موتوری، ابزار دقیق، ماشین های صنعتی، کالاهای خانگی، کالاهای شیمیایی، آهن، فولاد و جنگلداری می شود. اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی بوده است اما امروزه سوئد در صنایع معدنی، صنایع مهندسی، خمیر کاغذ و فولاد پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که در سطح بین المللی رقابتی می باشند. همچنین بودجه این کشور از مالیات بر درآمد بالا تامین می شود، ممکن است میزان مالیات بر درآمد در این کشور بالا باشد اما سطح زندگی و کیفیت زندگی شهروندان در این کشور نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد.


مهاجرت کاری به کشور سوئد در 2024

برای مهاجرت به کشور سوئد در سال 2024 راه ها و روش های گوناگونی وجود دارد، اما مهاجرت از طریق کار از رایج ترین روش های مهاجرت به این کشور است. متقاضیان خارجی و بین المللی در اولین قدم برای مهاجرت کاری به این کشور باید دعوت نامه شغلی دریافت کنند. حال این سوال مطرح می شود که دریافت دعوت نامه شغلی در این کشور به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت متقاضیان می توانند از طریق روزنامه های منتشر شده، وب سایت ها و موسسات کاریابی معتبر در کشور سوئد اقدام به کاریابی کنند. از مهم ترین اصل برای یافتن کار در این کشور تسلط به زبان سوئدی (جهت مکالمه با همکاران و مکالمه با شهروندان این کشور) و داشتن مهارت و تخصص یا مدرک دانشگاهی معتبر در زمینه شغلی مورد نظر است.

پس از پیدا کردن شغلی مناسب با مدرک تحصیلی یا تخصص خود در کشور سوئد متقاضیان می توانند مدارک مورد نیاز مانند رزومه کامل و دقیق شغلی، تکمیل فرم مورد نظر، مدرک معتبر زبان سوئدی، مدرک دانشگاهی، اسکن از مدارک شناسایی، انگیزه نامه و اسکن پاسپورت را به موسسه یا کارفرما مورد نظر ارسال کنند. پس از بررسی و ارزیابی درخواست شما نتیجه توسط کارفرما به متقاضی ارسال می شود.

عوامل موثر بر درآمد در سوئد

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، عوامل موثری در میزان درآمد کار در سوئد برای کارمندان این کشور تاثر گذار است. به طور کلی میزان درآمد در سوئد به مجرد بودن و خانواده بودن شما در این کشور بستگی مستقیم دارد. به طور کلی حقوق معیاری که برای یک زندگی راحت در سوئد نیاز دارید حدود 6000SEK تا 55000SEK (کرون سوئد) بدون در نظر گرفتن مالیات در ماه است. البته لازم به ذکر است که این مبلغ پس از کسر مالیات در سوئد حدود 41520SEK (کرون سوئد) برای شما باقی می ماند. همچنین با درآمد ناخالص حدود 42000SRK (کرون سوئد) به صورت ماهانه شما به طبقه متوسط سوئد تعلق خواهید داشت. زیرا درآمد سطح بالا در سوئد 69000SEK (کرون سوئد) در ماه برای افراد پر درآمد آغاز می شود.

عوامل موثر بر درآمد در سوئد

با این حال، یک کارمند در سوئد، مبلغ قابل توجهی مالیات بر درآمد را پرداخت خواهد کرد. یکی دیگر از عوامل موثری که در میزان درآمد ماهیانه افراد در سوئد تاثیر گذار است، شهر محل زندگی کارمندان می باشد. به طور مثال حدود 52000SEK (کرون سوئد) درآمد ناخالص برای برای یک فرد مجرد جهت زندگی در استکهلم پایتخت سود کافی است. همچنین اگر در شهرهای مقرون به صرفه تر مانند مالمو و اوپسالا زندگی کنید، حقوقی که برای زندگی راحت نیاز دارید به میزان قابل توحهی کمتر است. در نهایت اینکه، اگر در سوئد یک خانواده هستید، بریا حفظ سبک زندگی طبقه متوسط در این کشور به درآمد بالاتری نیاز دارید.

در نمودار زیر می توانید درآمد ماهیانه کار در سوئد را با کشورهای مختلف جهان مقایسه کنید:

حقوق ماهیانه کار در سوئد را با کشورهای مختلف

درآمد ماهانه در سوئد

از دغدغه های اصلی متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار کشور سوئد را دارند می توان به میزان درآمد ماهیانه کار در سوئد اشاره کرد. متوسط درآمد ماهانه در کشور سوئد SEK511283 (کرون سوئد) است اما دقت داشته باشید که میزان درآمد با توجه به شغل، سوابق شغلی و میزان مهارت و تخصص شما متفاوت است. تمامی افراد که در کشور سوئد مشغول به کار هستند ملزم به پرداخت مالیات می باشند، مالیات در این کشور با توجه به موقعیت زندگی شما متفاوت بوده و از 29% تا 35% متغیر می باشد. در ادامه سعی داریم به بررسی درآمد ماهانه در برخی از مشاغل در کشور سوئد بپردازیم. به متقاضیان که قصد مهاجرت کاری به کشور سوئد را دارند پیشنهاد می شود مقاله کار در سوئد برای ایرانیان را مطالعه کنند.

معرفی شغلدرآمد ماهانه به کرون سوئد
ریاضیدانSEK696000
مدیریت فناوری و اطلاعاتSEK48000
مدیر معماری سازمانیSEK840000
وکیلSEK67728
آشپز بین المللیSEK38008
پرستارSEK467991
مهندس صنایعSEK41779

درآمد زنان در سوئد

عوامل مختلفی در میزان درآمد ماهانه افراد در سوئد تاثیرگذار است که از آن جمله می توان به سطح تحصیلات، حوزه کاری، نوع شغل، سابقه کاری و غیره اشاره نمود. نکته ای که متاسفانه در تمام کشورهای دنیا در سال 2024 وجود دارد این است که یکی دیگر از عوامل تعیین کننده سطح درآمد دریافتی افراد جنسیت آن ها است. در سوئد هم مانند سایر کشورها زنان به طور میانگین کم تر از مردان درآمد دریافت می کنند. به عبارت دقیق تر زنان در شرایط رزومه ای یکسان در سوئد به طور میانگین 5% کم تر از همکاران مرد خود حقوق دریافت می نمایند. این مسئله در جدول ذیل بررسی شده است:

متوسط درآمد ماهانه زنان در سوئدمتوسط درآمد ماهانه زنان در سوئد
SEK44000 (کرون سوئد)SEK46100 (کرون سوئد)

درباره ویزای کار کشور سوئد

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد کار در کشور سوئد را دارند به ویزای کار سوئد نیاز دارند، ویزای کار سوئد توسط سفارتخانه یا کنسولگری کشور سوئد صادر خواهد شد. برای دریافت ویزای کار لازم است متقاضیان مدارک زیر را به مسئول مربوطه در سفارتخانه، در زمان مصاحبه حضوری تحویل دهند. یکی دیگر از کشورهای پیشرفته با شرایط کار و زندگی مناسب در اروپا کشور سوئیس می باشد، برای اطلاع از شرایط کار در کشور سوئیس می توانید به مطالعه مقاله شرایط یافتن کار و شغل در سوئیس بپردازید.

  • ارائه پاسپورت معتبر و مدت دار
  • ارائه رسید از پرداخت هزینه های ویزای کار
  • عکس پاسپورتی
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • دریافت فرم مورد نظر و تکمیل آن
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک شناسایی
  • مدرک معتبر زبان سوئدی
  • آخرین مدرک تحصیلی دریافت شده
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • ارائه رزرو از بلیت رفت به کشور سوئد

لازم به ذکر است با 5 تا 10 سال کار در سوئد افراد در نهایت امکان اخذ پاسپورت این کشور را که یکی از ارزشمندترین پاسپورت های دنیا می باشد، خواهند داشت. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است اطلاعاتی در خصوص پاسپورت سوئد ارائه می گردد:

اطلاعاتی در خصوص پاسپورت سوئد

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص درآمد در سوئد کسب کردید، اگر قصد دارید برای کار و زندگی به کشورهای اروپایی مهاجرت کنید می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و کامل در رابطه با شرایط کار در کشور مورد نظر با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

مهم ترین سوالات در خصوص درآمد در سوئد

در این بخش به مهم ترین سوالات شما در خصوص مهاجرت و شرایط کار ی در سوئد پاسخ می دهیم:

  • عوامل موثر بر درآمد ماهیانه کار در سوئد شامل چه مباحثی خواهد بود؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، عوامل موثری در میزان درآمد در سوئد برای کارمندان این کشور تاثر گذار است. این مهم به مجرد و متاهل بودن شما در این کشور بستگی دارد. درآمدی که برای یک زندگی راحت در سوئد نیاز دارید حدود 6000SEK تا 55000SEK (کرون سوئد) بدون در نظر گرفتن مالیات در ماه است. البته لازم به ذکر است که این مبلغ پس از کسر مالیات در سوئد حدود 41520SEK (کرون سوئد) برای شما باقی می ماند. همچنین با حقوق ناخالص حدود 42000SRK (کرون سوئد) به صورت ماهانه شما به طبقه متوسط سوئد تعلق خواهید داشت. زیرا حقوق سطح بالا در سوئد 69000SEK (کرون سوئد) در ماه برای افراد پر درآمد آغاز می شود.
  • بررسی اقتصاد و حقوق ماهیانه کار در کشور سوئد چگونه است؟ اقتصاد این کشور یک اقتصاد پیشرفته صادرات محور می باشد، که صادرات چوب، سنگ آهن و انرژی آبی بخش عمده از آن را شامل می شود. صنایع اصلی در کشور سوئد شامل داروهای شیمیایی، مخابرات، وسایل موتوری، ابزار دقیق، ماشین های صنعتی، کالاهای خانگی، کالاهای شیمیایی، آهن، فولاد و جنگلداری می شود. اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی بوده است اما امروزه سوئد در صنایع معدنی، صنایع مهندسی، خمیر کاغذ و فولاد پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که در سطح بین المللی رقابتی می باشند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

8 دیدگاه برای “درآمد در سوئد

  1. محمد گفت:

    سلام , مثلا کارمندی که ماهی 40 هزار میگیره چقدر میشه حدود کسورات با حق بیمه؟ این مثلا 25 تا 35 درصد با بیمه هستش یا پول اون جداست؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص اطلاع دقیق از هزینه ها و درآمدها با مشاورین ما در تماس باشید

  2. آتنا گفت:

    چرا مدریت ITاینقدر کمه ؟ واسه چ سالیه اینا

    1. رهنما گفت:

      سلام و وقت بخیر
      دوست گرامی میزان حقوق بصورت میانگین و ماهیانه عنوان شده و برحسب کرون میباشد.

  3. norika گفت:

    سلام من دانشجو سال اخر مامایی هستم و در حال امادگی برای کسب مدرک ایلتس هستم چطوری میتونم به سوئد مهاجرت کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بایستی از طریق تحصیل اقدام به مهاجرت کنید که نیاز به معادلسازی مدارک خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

    2. saw گفت:

      سلام مدیریت فناوری اطلاعات ۴۸ هزار کرون؟چرا؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        لطفا سوالتون رو واضح تر بپرسید. منظورتون چیه؟ کمه یا زیاده؟ با کدوم قسمتش مشکل دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *