ویزای کاری

درآمد در عمان

درآمد در عمان

با توجه به نزدیکی عمان به ایران، ساده بودن ورود اولیه به این کشور، عدم نیاز به مدرک دانشگاهی وغیره درآمد در عمان مورد توجه افراد قرار گرفته است. در مقاله پیش رو تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به جدیدترین اطلاعات، مطالبی را در این خصوص به علاوه یک سری عناوین مرتبط ارائه می کند که امید است مطالعه آن مفید باشد.

  • شرایط کار در کشور عمان چیست؟
  • مزایای اشتغال در کشور عمان چیست؟
  • آیا می توان در کشور عمان درآمد بالایی به دست آورد؟
  • شرایط کاریابی در کشور عمان چیست؟
  • مشاغل پردرآمد در کشور عمان کدامند؟

درآمد کارگر ساده در عمان به پول ایران

حداقل دستمزد ماهانه برای یک کارگر ساده 325OMR (ریال عمان) تخمین زده می شود. البته محدوده دستمزد ناخالص برای افرادی که در عمان کار می کنند معمولاً از 382OMR (حداقل حقوق) تا 787OMR (ریال عمان) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) است. اگر بخواهیم شرایطی مانند مهاجر بودن و تازه کار بودن و ساده بودن کار در حوزه کارگری را در نظر بگیریم باید بگوییم حداقل حقوق کارگر ساده در عمان به پول ایران 45787500 تومان خواهد بود.


دستمزد روزانه کارگر ساده در عمان

حداکثر ساعات کار عادی 9 ساعت در روز یا 45 ساعت در هفته است که حداقل نیم ساعت استراحت در روز و 2 روز استراحت در هفته است. در ماه رمضان حداکثر ساعات کار مسلمانان 6 ساعت در روز است. حداقل دستمزد ماهانه برای کارمندان عمانی 225OMR (ریال عمان) به اضافه 100OMR (ریال عمان) در کمک هزینه حمل و نقل و اقامت است. اکیداً حداقل دستمزد برای مهاجران وجود ندارد حداقل دستمزد 60OMR (ریال عمان) به اضافه هر گونه کمک هزینه است.

میزان درآمد و شرایط کار در عمان

آمار بیکاری در کشورعمان تنها حدود 3% است این یعنی فرصت های شغلی خوبی در این کشور وجود دارد منتهی سوالی که در ذهن مطرح می شود این است که چگونه می توان به استخدام کارفرمای عمانی درآمد؟ در پاسخ به این سوال ذکر این نکته ضروری است که اگر چه بر خلاف کشور آلمان که حداقل مدرک لیسانس، سه سال سابقه کار مرتبط و آشنایی با زبان انگلیسی یا آلمانی را لازمه ورود به این کشور در نظر گرفته است، عمان سخت گیری نمی کند اما همچنان مواردی ضرورتا بایستی رعایت شود. به عنوان مثال هر چند لازمه کار در عمان داشتن مدرک لیسانس نیست اما کسانی که مدارک دانشگاهی به همراه تخصص مرتبط دارند از شانس بالاتری برای استخدام برخوردارند به علاوه درآمد در عمان برای این دسته بالاتر است.

هم چنین کارفرمایان کشور عمان در اغلب موارد آشنایی با زبان انگلیسی ندارند پس در صورتی که فرد قصد استخدام شدن در این کشور را دارد باید بتواند به زبان عربی به راحتی صحبت کند. نکته منفی دیگر در خصوص شرایط کاری در این کشور این است که همانند بعضی دیگر از کشورها، کارفرمایان عمانی نیز بیشتر تمایل به استخدام کارمندان و کارکنان خود از میان عرب ها را دارند، در نتیجه شانس سایر ملیت ها برای پیدا کردن کار کمتر از اعراب مهاجر ساکن در این کشور است.

میزان درآمد و شرایط کار در عمان

مقایسه چشم انداز درآمد در آلمان و عمان

ذکر این نکته ضروری است که درآمد در عمان بین 240 ریال عمان تا 7900 ریال عمان متغیر است که این تغییر بستگی به سن فرد، رشته تحصیلی، تعداد سال های سابقه کاری، مهارت های زبان عربی وغیره دارد. این در حالی است که فردی که لیسانس و حداقل سه سال سابقه کار داشته باشد می تواند با کار در آلمان بیش از 3000€ (یورو) درآمد ماهیانه داشته باشد و در نهایت با اخذ کارت آبی امکان اقامت در تمامی اتحادیه اروپا و کار در این کشورها را به دست آورد.

عمان هم چنین در دسته کشورهایی قرار می گیرد که به خارجیان تابعیت خود را اعطا نمی کند، در حقیقت افرادی که قصدشان از مهاجرت اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسپورت کشور دیگری است، در عمان به این هدف خود دست پیدا نخواهند کرد. این در حالی است که در بسیاری دیگر از کشورها از جمله سوییس، آلمان، اتریش، کانادا، وغیره مهاجرانی که به تعداد سال های در نظر گرفته شده در قوانین آن کشور اقامت قانونی داشته و مالیات پرداخت کرده باشند می توانند درخواست اقامت دائم کنند و پس از آن برای اخذ پاسپورت اقدام نمایند.

عمان هم چنین سیستم آموزشی قدرتمندی ندارد در نتیجه امکان انتخاب گزینه تحصیل و پس از اتمام تحصیلات، تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری، پیشنهاد نمی شود با این وجود بعضی افراد تحصیل کارشناسی در عمان را رمز ورود خود به این کشور قرار می دهند. در عوض متقاضی کار می تواند از طریق سایت ها و موسسات کاریابی با کارفرمایان عمانی ارتباط برقرار کند و پس از اخذ پیشنهاد شغلی با ویزای کاری رهسپار این کشور شود و خوشبختانه اخذ پیشنهاد شغلی در عمان پیچیدگی های پیشنهاد شغلی در اتحادیه اروپا را ندارد.

رشته های موفق برای اخذ درآمد بالا در عمان

با توجه به روند پیشرفت کشور عمان و رقابت آن با کشورهایی چون ترکیه و امارات، رشته هایی چون مهندسی معماری، مهندسی عمران، برق و الکترونیک، نرم افزار، سخت افزار وغیره بازار کار بسیار خوبی در عمان دارند. در مقابل کسانی که فارغ التحصیل رشته هایی چون حقوق، روانشناسی، پزشکی، دندان پزشکی وغیره هستند نمی توانند برای کار وارد این کشور شوند. به عنوان مثال در خصوص وکلا، سیستم حقوقی عمان با ایران کاملا متفاوت است یا در خصوص پزشکان نیاز به معادل سازی مدارک و شرکت در آزمون های مخصوص وجود دارد و با توجه به اینکه پزشکان ارتباط زیادی با مردم دارند لازم است زبان عربی را همانند یک فرد متولد عمان صحبت کنند.

در این مقاله در خصوص درآمد در عُمان و برخی مطالب مرتبط دیگر با این موضوع توضیحاتی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. البته همانطور که در بالا بیان گردید اگر فردی شرایط ورود به کشورهای دیگری چون کانادا، آلمان، انگلستان وغیره را دارد بهتر است برای بهره مندی از آینده ای روشن تر مقصد خود را از میان یکی از این کشورهای توسعه یافته انتخاب کند.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در عمان

عمان یکی از کشورهایی است که ایرانی ها تمایل زیادی به اشتغال در آن دارند. بسیاری از مشاغل در این کشور دارای کمبود ظرفیت هستند. در نتیجه پیدا کردن کار در این کشور سخت نیست. افرادی که بتوانند شغل مورد نظر خود در این کشور را پیدا کنند، می توانند اقامت کاری نیز داشته باشند. درآمد بالا در این کشور دور از دسترس نیست. به همین دلیل می توان گفت که این کشور مقصد بسیار مناسبی برای پیدا کردن شغل و رسیدن به درامد بالا است. برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه عبارتند از:

  • آیا سطح درآمد در عمان بالا است؟ متوسط درآمد در عمان در حدود 1780OMR (ریال عمان) در ماه است. این سطح درآمد بسیار خوبی است.
  • بالاترین درآمد در این کشور مربوط به چه مشاغلی است؟ افرادی که در حوزه های درمان فعالیت می کنند، درآمد بالاترین به دست می آورند.
  • مهم ترین امتیاز به دست آوردن درآمد در عمان چیست؟ فردی که در عمان درآمد به دست می آورد، می تواند زندگی در رفاه اجتماعی را برای خود رقم بزند. در این حال نیازی به نگران مالی در این کشور نیست.
4.1/5 - (8 امتیاز)

32 دیدگاه برای “درآمد در عمان

  1. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر
    سال نو مبارک
    من 26 سال سن دارم و طراح طلا و جواهرات هستم میخواستم بپرسم که آیا واسه حرفه من در کشور عمان موقعیت کاری وجود داره یا خیر؟
    اگه وجود داره میزان حقوق چه حدودی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در این حرفه هم مشاغل زیادی وجود داره که می تونید از اون ها برای اشتغال استفاده کنید

  2. محمدعلی گفت:

    سلام
    من ۴۳ سال سن دارم کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و حدود ۱۳ سال سابقه کاری در طراحی شغل و تجزیه و تحلیل شغل دارم.
    آیا میتوانم در عمان شغل پیدا کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله محدودیتی در این رابطه نیست

  3. عبدالحنان احمدزی گفت:

    سلام من کارشناسی رشته اقتصاد را دارم و حسابدار نیز هستم آیا در عمام برای من کار پیدا خواهد شد البته سنم ۴۸ است.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای شغل شما، فرصت های کاری زیادی وجود داره ولی باید در نظر داشته باشید که شرایط سنی شما کار پیدا کردن رو سخت می کنه اما غیر ممکن نیست

  4. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم ببینم شرایط کار واسه طراح طلا و جواهر داخل کشور عمان وجود داره؟
    و درآمد و حقوق طراح طلا و جواهر در این کشور چه مقدار هستش؟
    ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما طراح هستید؟

      1. حمید گفت:

        سلام بله بنده طراح طلا و جواهر با نرم افزارهای مربوطه هستم.
        و تا حدودی به زبان عربی آشنایی دارم.

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          حدود 1200 ريال در ماه هست ولی بسته به شرایطی که دارید ممکنه عوض بشه

          1. محمدفارسی گفت:

            سلام ..36سالمه .مدرک فنی درجه 1و2نجاری رودارم
            حدود15سال کارکابینت اشپزخانه انجام میدم ..میخواستم ببینم شرایط کار واسه شغل کابینت هست اگرهست حقوقش چقدره ممنون

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            شغل هست و معمولا از 300ريال برای یک کارگر در نظر گرفته می شه و حقوق شما بستگی به شرایط شما داره

  5. حمید گفت:

    سلام
    آیا واسه طراحی طلا و جواهرات در کشور عمان شرایط کار وجود داره؟
    و اینکه حقوق و درآمد طراح طلا و جواهرات در این کشور چقدر هستش؟
    ممنونم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد این شغل در حدود 1200ريال عمان هست

  6. حسین حصاری گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده کابینت ونجار هستم لا سابقه بیمه مرتبط به همین کار چطور ی کار پیدا کنم برم کشور عمان دنبال کا ر بگردم یا از کشور خودم میتونم اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از ویزای توریستی این کشور استفاده کنید و برید عمان و دنبال کار بگردید.
      همینطور می تونید یک کفیل پیدا کنید که مدت بیشتری بتونید توی عمان باشید.
      سایت های کاریابی در این کشور هم هستند که می تونن به شما کمک کنن

  7. حسین گفت:

    سلام ۲۸ سال سن دارم و کارشناسی عمران دارم بدون سابقه
    هرکاری هم باشه میتونم برم انجام بدم از تاسیسات تا رنگ کاری
    راه ورود رو میشه بگین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیلی سخت هست ولی می تونید کفیل پیدا کنید و وارد عمان بشید برای جستجوی کار

  8. .. گفت:

    سلام من 50 سال سن دارم و فوق لیسانس رشته برق قدرت و استاد دانشگاه ازاد با سابقه 20 ساله و نصب و تعمیر (اسانسور ،بالابر،درب کرکره ای،)با سابقه 10ساله، میخواستم بدونم در عمان کار برای من پیدا میشه؟ با تشکر🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما یک مقدار کار پیدا کردن رو سخت می کنه ولی اگر کفیل پیدا کنید می تونید اقدام کنید

    2. محی گفت:

      من عمان هستم خواهش میکنم دنبال کار به عمان نباشد همه از دم آدمای بدرد نخور بد اخلاق با دست موزد کم خیلی کم با خرج مخارج فوقالعاده بالای بالا ماه 50 میلیون خرج دارید بنزین لتر 90هزار تومان ایران چی بگم افتضاحه

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بستگی به شغلی داره که شما دارید
        باید در نظر داشته باشید که کارفرمای شما هم موثر هست. سطح درآمد در این کشور برای شهروندان خارجی کمتر هست و بله هزینه های زندگی زیاد هست

  9. .. گفت:

    سلام من 50 سال سن دارم و فوق لیسانس رشته برق قدرت و استاد دانشگاه ازاد با سابقه 20 ساله و نصب و تعمیر (اسانسور ،بالابر،درب کرکره ای،)با سابقه 10ساله، میخواستم بدونم در عمان کار برای من پیدا میشه؟ با تشکر🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سن شما یک مقدار بالا هست برای کار کردن در کشورهای خارجی ولی در صورتی که بتونید کفیل پیدا کنید، می تونید برید به این کشور و دنبال کار بگردید

  10. ابراهیم عبدی گفت:

    سلام من لوله کش اب سردوگرم و فاظلاب شوفاژ وسرویس کار گاز منازل هستم با ۴۴ سال سن.زبان انگلیسی تا حدودی بلدم.ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شکا باید یک کفیل پیدا کنید که بتونه مسیر مهاجرت شما به عمان رو فراهم کنه. بعد در این کشور دنبال کار بگردید

  11. حمید گفت:

    سلام
    من کارشناسی زبان انگلیسی دارم و خیلی محدود عربی متوجه میشوم. میخواستم بدونم تو کشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص قطر یا عمان برای من کار پیدا میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدارک مربوط به معلمی زبان انگلیسی رو دریافت کنید بعد از طریق کفیل در این کشور دنبال کار بگردید

  12. فرزین مرتضایی گفت:

    سلام.من ۳۴سال سن دارم مجرد هستم دیپلم دارم و گواهینامه پایه یک دارم میخواستم بدونم تو کشورهای حاشیه خلیج فارس برای من کار پیدا میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک کفیل پیدا کنید که بتونه برای شما مراحل رو به درستی طی کنه تا شما بتونید کار پیدا کنید

  13. reza گفت:

    mam23salame aya mitonm dar yek restorane irani dar oman be onvane ashpaz kar konam???

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در عمان بایستی شخصی برای شما دعوتنامه کاری ارسال کنه که از این طریق بتونید به این کشور سفر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *