ویزای کاری

درآمد در فرانسه

درآمد در فرانسه

بدلیل تحصیل ارزان در دانشگاه های دولتی فرانسه، زندگی در آن طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد در پی اطلاعات درآمد در فرانسه هستند. در مقاله پیش رو تیم تحقیقاتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به اطلاعات روز به بررسی این موضوع و سایر مسائل مرتبط با کشور فرانسه که در غالب موارد مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار دارد، پرداخته اند و امید است مطالعه آن مفید واقع شود.

کشور فرانسه از جمله گردشگر پذیرترین کشورهای دنیا است و فی الواقع قطب توریسم می باشد که این امر دلایل مختلفی دارد. از جمله دلایل محبوبیت فرانسه میان تمامی مردم دنیا می توان به امنیت بالای این کشور، شکوفایی اقتصادی و فرهنگ بالای مردم فرانسه اشاره کرد. این کشور همچنین پایتخت هنر، علوم و فلسفه نیز بوده است و در حال حاضر نیز کشوری توسعه یافته می باشد که صاحب ششمین اقتصاد قدرتمند دنیا است.

  • شرایط زندگی در فرانسه به عنوان نیروی کار چگونه است؟
  • شرایط کلی بازار کار فرانسه چگونه است؟
  • آیا می توان با استفاده از ویزای کار به اقامت دائم فرانسه رسید؟
  • متوسط درآمد افراد در کشور فرانسه چقدر است؟
  • آیا می توان فرانسه را به عنوان مقصدی مناسب برای کار معرفی کرد؟

تاثیر نرخ بیکاری بر درآمد در فرانسه

کشور فرانسه بر خلاف کشورهای آلمان و اتریش ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار ندارد در نتیجه شروع به کار در این کشور در دو حالت امکان پذیر است:

  • داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای فرانسوی
  • تبدیل اقامت تحصیلی به ویزای کاری

با توجه به این نکته که آمار بیکاری در فرانسه 18.5% می باشد، نیاز به نیروی کار خارجی در این کشور خیلی احساس نمی شود و متقاضی کار در این کشور تنهای وقتی می تواند از کشور مبدا خود با ویزای کاری فرانسه وارد شود که ابتدائا یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای فرانسوی داشته باشد و لازمه آن آگهی کار است. یعنی کارفرمای فرانسوی در صورتی که بخواهد فردی را که تابعیتی غیر از کشورهای اتحادیه دارد به استخدام خود در آورد می بایست ابتدائا فرصت شغلی مورد نظر خود را به مدت سه ماه در کشور فرانسه آگهی کند، سپس سه ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی کند و در صورتی که در این فاصله فردی با شرایط مورد نظر وی پیدا نشد، می تواند متقاضی را به استخدام خویش درآورد. این روش عملا امکان پذیر نیست پس گزینه دوم یعنی تحصیل در فرانسه مطرح می شود.

تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان است نتیجتا پذیرش گرفتن از آن ها کار ساده ای نیست و لازمه آن فارغ التحصیلی از یک دانشگاه خوب، معدل بالا و آشنایی با زبان فرانسه مطابق با مقطع تحصیلی مورد نظر در این کشور است. اما دانشگاه های خصوصی فرانسه از آن جا که هزینه های نسبتا بالایی بر افراد متحمل می کنند شرایط تقریبا راحت تری برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارند و در اغلب موارد داشتن آیلتس یعنی آشنایی با زبان انگلیسی نیز برای ورود به این دانشگاه ها کفایت می کند.

بررسی درآمد در کشور فرانسه

فردی که ضمن تحصیل در فرانسه به کار نیز مشغول است، اگر در مقطع کارشناسی باشد تنها 10 ساعت درهفته، در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و در مقطع دکتری 30 ساعت در هفته اجازه کار دارد. اما پس از اتمام دوره تحصیل، متقاضی کار اجازه کار تمام وقت پیدا می کند که با توجه به رشته تحصیلی، سابقه پیشین کار، و سایر مهارت های فرد میزان حقوق وی نیز از 8000€ (یورو) سالیانه تا 269.000€ (یورو) سالیانه تغییر می کند، منتهی به طور متوسط درآمد شاغلین در این کشور €60.000 (یورو) سالیانه است و این بدین معناست که میانگین درآمدماهیانه کار در فرانسه حدود 5000€ (یورو) می باشد.

همانطور مشاهده شد درآمد سالیانه افراد مختلف در این کشور می تواند بسیار متفاوت باشد که یکی از دلایل آن عنوان شغلی افراد است، به عنوان مثال جراحان، وکلا، مهندسین، طراحان مد و دندان پزشکان بالاترین میزان درآمد را به خود اختصاص داده اند. نکته دیگری که در میزان درآمد دخیل است سابقه کاری افراد می باشد به طور مثال متخصصانی که تجربه بیش از 5 سال کار را دارند 36% بیش از کسانی که سابقه کار کمتر از 5 سال دارند، درآمد کسب می کنند. همچنین مشاهده و بررسی درآمد افراد در فرانسه نشان داده است که پس از گذشت 10 سال کار، درآمد آن ها دو برابر شده است.

بررسی درآمد در کشور فرانسه

تاریخچه درآمد در فرانسه

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی برای کار در فرانسه باید مورد بررسی قرار دهند، تاریخچه درآمد در فرانسه است. با بررسی درآمد در فرانسه کارمندان با رشد درآمد در این کشور طی سالهای اخیر آشنا می شوند. به طور کلی از گذشته تا به امروز، حداقل دستمزد در فرانسه به عنوان حداقل دستمزد بین حرفه ای شناخته می شود. همچنین افرادی که این حداقل دستمزد را دریافت می کنند به عنوان اسمیکارد شناخته می شوند. علاوه بر این، درآمد فرانسه می تواند شامل درآمد پایه کارمند و همچنین مزایا در نوع پاداش بهره وری باشد. اما به این نکته نیز توجه فرمایید که، عوامل دیگری مانند بازپرداخت هزینه ها، اضافه کاری و سایر پاداش ها به میزان دستمزد در فرانسه کمک نمی کند. اولین بار میزان دستمزد در فرانسه در برابر افزایش قیمت کالا ها در سال 1951 ایجاد شد.

استثناهای موجود در حداقل درآمد در فرانسه

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، استثناهای گوناگونی در میزان درآمد در فرانسه برای افراد متعدد وجود دارد. استثناهای موجود در حداقل درآمد در فرانسه به شرح زیر می باشد:

استثناهای موجود در حداقل درآمد در فرانسهتوضیحات
کارآموزانمیزان دریافتی کارآموزان بسته به سن و سطح آنها در برنامه آموزشی که دوره کارآموزی را پوشش می دهد متفاوت است.
جواناناین استثناها برای کارگران بالای 18 سال در فرانسه اعمال می شود.
تغییرات بر اساس بخشبسته به بخش فعالیت، قرارد های جمعی که توسط اتحادیه های فرانسه مذاکره می شود، حداقل دستمزد توافقی را تعریف می کنند.

اقدام مستقیم برای دسترسی به درآمد فرانسه

همانطور که پیش تر توضیح داده شد، اقدام مستقیم برای اخذ ویزای کار فرانسه از ایران امکان پذیر نیست این در حالی است که کار در آلمان شرایط ساده تری دارد. در واقع هموطنانی که قصد دارند مستقیما برای کار وارد یکی از کشورهای اتحادیه اروپا شوند و زمان و هزینه ای صرف تحصیل نکنند می بایست یکی از دو کشور آلمان یا اتریش را انتخاب کنند. این دو کشور به دلیل شرایط کاری بسیار مناسب در حال حاضر در پی جذب نیروهای متخصص خارجی هستند و این اجازه را می دهند که حتی افرادی خارج از اتحادیه اروپا با ویزایی شش ماهه وارد یکی از این دو کشور شوند و به دنبال کار باشند. در نهایت فرد می تواند با یافتن کار ویزای خود را از نوع جستجوی کار به ویزای کاری تغییر دهد و سرانجام برای همسر و فرزندان خود نیز تقاضای الحاق دهد.

در پاسخ به این سوال نیز که چه کسانی و با چه شرایطی شانس بالاتری برای یافتن کار در این مدت زمان شش ماهه دارند می توان گفت که رشته های مهندسی به طور قطع از شانس بالاتری نسبت به سایرین برخوردار هستند و از میان رشته های مهندسی نیز مهندسی کامپیوتر و برق و الکترونیک بسیار سریع استخدام می شوند. کافی است فرد حداقل سه سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود و دانش زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشد.

در مقاله بالا توضیحاتی در خصوص درآمد در فرانسه و یک سری موضوعات مرتبط با این عنوان، ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به فرانسه یا سایر کشورها از طریق تحصیل یا کار، می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند و از خدمات ارزنده مشاوره ای تیم مشاوره موسسه استفاده کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص درآمد در فرانسه

پرتکرارترین سوالات در باب درآمد در کشور فرانسه که همواره توسط متقاضیان مطرح می گردد شامل موارد زیر می باشند:

  1. شرایط مهاجرت کاری به کشور فرانسه چیست؟ داشتن یک دعوت نامه شغلی از کارفرمای فرانسوی و یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری.
  2. ساعات کار دانشجویی در فرانسه چقدر است؟ میزان ساعات شغلی در مقاطع مختلف متغیر و مقطع لیسانس 10 ساعت، فوق لیسانس 20 ساعت و دکتری 30 ساعت.
  3. عوامل موثر بر میزان درآمد در فرانسه چیست؟ مقطع و رشته تحصیلی، سابقه کاری، دانش زبان فرانسوی و سابقه کار قبلی در این کشور برای متقاضیان خارجی.
  4. از اصلی ترین عوامل افزایش درآمد در فراسه چیست؟ سابقه کاری بالای 5 سال از اصلی ترین عوامل محسوب می گردد که به میزان 36% افزایش درآمد دارد.
4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *