ویزای کاری

درآمد در قبرس

درآمد در قبرس

قبرس کشوری عضو اتحادیه اروپا دارای اقتصادی با درآمد بالا است و از این نظر اطلاع از وضعیت درآمد در قبرس می تواند راهنمای خوبی برای متقاضیان باشد. اهمیت کشور قبرس برای ایرانیان این است که اولا قبرس جزء کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب شده و بنابرین اخذ اقامت قبرس به معنای اخذ اقامت اروپایی و بهره مندی از حقوق و مزایای این نوع اقامت می باشد. ثانیا شرایط اخذ تابعیت مضاعف در کشور قبرس بسیار آسانتر از دیگر کشورهای اروپایی است. به همین دلیل اخذ اقامت کاری قبرس می تواند زمینه ساز اخذ اقامت و تابعیت برای خود و کل خانواده همراه باشد.

  • حقوق کارگر در قبرس جنوبی چقدر است؟
  • حقوق کارگر در قبرس شمالی چقدر است؟

مطابق آمار دسته اول از بازار کار قبرس در سال 2024، میانگین درآمد کارگران در قبرس حدود 3430€ (یورو) می باشد. این سطح درآمدی نه یک سطح خیلی پایین و نه یک سطح خیلی بالا بلکه سطح متوسط درآمدی در کل اتحادیه اروپا محسوب می شود. اما باید توجه داشت که این عدد درآمدی در قبرس عدد ثابتی نبوده و متناسب با سابقه کاری و سطح تخصص افراد از حداقل حدود 460€ (یورو) تا حداکثر حدود 15200€ (یورو) متغیر می باشد. از اول تا آخر فرآیند مهاجرتی با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط بازار کار قبرس در سال 2024

میانگین درآمدی، ساعت کار قانونی، فرهنگ کاری، بیمه تامین اجتماعی، هزینه های زندگی و غیره در کشور قبرس در حد نرمالی قرار دارد. اما تنها پوئن منفی بازار کار قبرس را می توان فقط در نرخ بیکاری نسبتا بالای آن دانست. واقعیتی که نمودار زیر آنرا در سال 2024 به خوبی به تصویر می کشد. همانطوری که در این نمودار هم مشاهده می شود، درحالیکه متوسط نرخ بیکاری کل اتحادیه اروپا در حدود 6.3% است اما نرخ بیکاری قبرس کی بالاتر و حدود 7.6% می باشد:

نمودار مقایسه نرخ بیکاری قبرس و اتحادیه اروپا

از جمله مشاغل مورد نیاز فعلی بازار کار قبرس شامل مشاغل پرستاری، حسابداری، مهندسی، دندانپزشکی، توسعه دهندگان نرم افزار، بازاریاب، مدیر فروش، داروساز، اوپراتور دستگاه می باشد. متقاضیان می توانند با لحاظ شرایط و نکات اصلی همانند داشتن رزومه (CV) قوی و برخورداری از مدرک مهارت زبان انگلیسی وارد مرحله کاریابی در کشور قبرس شوند. در اینباره نیز فرآیند کاریابی در قبرس را می توان با استفاده از وب سایت های کاریابی معروف همانند Cyprusjobs.com یا ergodotisi.com به سرعت انجام داد.  با همه این تفاسیر بسیاری از ایرانیان بر این باور هستند که پیدا کردن کار در ترکیه برای آن ها اعتبار بیشتری ایجاد می کند.


حقوق کارگر در قبرس

قبرس هیچ شرط کلی حداقل دستمزد ندارد. با این حال، حداقل دستمزد یا 870€ (یورو) در ماه برای دستیاران فروشگاه، دستیاران پرستار، کارمندان، آرایشگران و دستیاران مهد کودک مورد نیاز است. حداقل دستمزد پس از 6 ماه استخدام به 924€ (یورو) افزایش می یابد. حداقل دستمزد برای پناهجویانی که به عنوان کارگران غیر ماهر در بخش کشاورزی کار می کنند، 425€ (یورو) با ارائه مسکن و غذا است. کارگران ماهر در بخش کشاورزی، حداقل دستمزد 767€ (یورو) بدون مسکن و غذا است.

شرایط درآمد در قبرس

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، قبرس عضوی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) می باشد و از همین رو کلیه معاملات در این کشور و نیز پرداخت درآمد در قبرس با واحد پول اروپایی (یورو) انجام می شود. با این شرح به ارائه آمار دقیقی از وضعیت درآمد در قبرس می پردازیم. مطابق آمار سال 2024، میانگین درآمد ماهیانه در کشور قبرس در حدود €3430 (یورو) می باشد. اما کمترین سطح درآمدی در قبرس حدودا 460€ (یورو) و بالاترین سطح درآمد در این کشور اروپایی حدودا 15200€ (یورو) می باشد.

اما برای انجام مقایسه بهتر شرایط کار در قبرس با شرایط کاری در دو کشور همسایه یعنی کشورهای ترکیه و یونان، ما به تحلیل آماری میانگین درآمد ماهیانه در این سه کشور می پردازیم. همانطوری که نمودار زیر نیز نشان می دهد از بین این سه کشور اروپایی همسایه، یونان با درآمد ماهانه 6300€ (یورو) در رتبه اول و سپس قبرس با 3430€ (یورو) و ترکیه با 3264€ (یورو) در رتبه های دوم و سوم منطقه قرار دارند:

نمودار حقوق ماهیانه کار در یونان، قبرس و ترکیه

بهترین شرایط درآمدی در قبرس

عوامل و پارامترهای مختلفی بر سطوح درآمد در قبرس اثرگذار هستند. پارامترهایی همانند سطح تحصیلات، سابقه کار تخصصی، بخش استخدامی و یا حتی جنسیت متقاضیان از جمله عوامل موثر بر روی درآمد کارکنان در کشور قبرس به حساب می آیند. اما اکنون سوال اینجاست که بهترین شرایط برای کار و دریافت حقوق بالا در قبرس چیست؟ برای دانستن پاسخ سوال بایستی کلیه پارامترها و عوامل فوق را در کنار هم ارزیابی نموده و به یک جمع بندی کلی دست یافت.

بر این اساس باید توجه کرد که از بین مدارک مختلف تحصیلی، داشتن مدرک فوق لیسانس باعث افزایش سطح درآمد در قبرس تا  29% می شود. در زمینه سابقه کاری نیز هر متقاضی دارای سابقه کار تخصصی بالای 5 سال این شانس را دارد که از افزایش سطح درآمدی 36% برخوردار شود. جنسیت در قبرس حدود 8% بر روی درآمد افراد تاثیر می گذارد. اما نباید فراموش کرد که درآمد افراد استخدامی در بخش دولتی قبرس حدود 18% بالاتر از افراد استخدامی در بخش خصوصی این کشور می باشد.

بهترین شرایط درآمدی در قبرس

پردرآمدترین مشاغل در قبرس کدامند؟

همان طوری که ملاحظه شد، میانگین درآمد در قبرس 2024 حدود 3430€ (یورو) می باشد. همچنین رنج درآمدی در قبرس مینیمم حدود 460€ (یورو) و ماکسیمم حدود 15200€ (یورو) می باشد. اما میانه درآمد در کشور قبرس نیز در حدود 6050€ (یورو) می باشد. بر اساس شاخص توزیع درآمد در کشور قبرس می توان چنین استنباط کرد که 50% از کارگران در کشور قبرس کمتر از 6050€ (یورو) دریافت کرده درحالیکه حدود 50% دیگر بیش از 6050€ (یورو) دریافتی درآمد دارند.

اما بحث دیگر در خصوص پردرآمدترین مشاغل در کشور قبرس می باشد. اینکه کدام مشاغل قبرس جزء پردرآمدترین مشاغل این کشور محسوب می شوند. با توجه به رصد دقیق لیست مشاغل ملی کشور قبرس می توان فهمید که مشاغل حوزه سلامت در این کشور جزء مشاغل پردرآمد محسوب شده و بالاترین درآمدها را در سال 2024 از آن خود کرده اند:

  • جراح قلب و عروق با سطح درآمدی 24600€ (یورو)
  • پزشک متخصص درمان با اشعه با سطح درآمد 18600€ (یورو)
  • جراح اطفال با سطح درآمدی حدودا 21600€ (یوو)
  • جراح تروما با سطح درآمدی حدود 19500€ (یورو)
  • متخصص بیهوشی با سطح درآمدی حدودا 18200€ (یورو)

بسیاری از افراد پس از مهاجرت به قبرس، در مسیر کار در آلمان قرار می گیرند تا بتوانند شرایط اقامتی بهتری را برای خود ایجاد کنند و بتوانند از این طریق کیفیت زندگی خود را نیز بهبود ببخشند.

شرایط زندگی در قبرس 2024

علاوه بر اطلاع از سطح درآمد در قبرس، اطلاع از هزینه زندگی در قبرس نیز می تواند راهگشای متقاضیان در اخذ تصمیمات مهاجرتی و اخذ ویزا باشد. اصولا کارجویان و متقاضیان کار در قبرس 2024 بایستی به این نکته توجه نمایند که هزینه زندگی در کشور قبرس نسبتا بالا می باشد حتی در مقام مقایسه با دو کشور همسایه یعنی یونان و ترکیه نیز بالاست. به طوری که، هزینه های زندگی در ترکیه حدود 39.80% و در یونان حدود 3.37% پایین تر از قبرس می باشد. پیش بینی ها حاکی از آن است که میانگین هزینه ماهیانه زندگی کارگری در قبرس بالای €650 (یورو) باشد. جزئیات این هزینه ها در جدول زیر لیست شده است:

آیتم هاهزینه ها
یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت€13.00 (یورو)
مک میل در رستوران مک دونالد€45.00 (یورو)
یک لیتر شیر تازه€0.95 (یورو)
یک  عدد نان تازه 500 گرمی€1.41 (یورو)
یک کیلو برنج€1.90 (یورو)
یک کیلو گوشت مرغ€6.50 (یورو)
یک کیلو گوشت گاو€13.50 (یورو)
هزینه قبوض شرکت های خدمات شهری برای آپارتمان 85 متر مربعی€114.99 (یورو)
اجاره آپارتمان یک خوابه در شهر€515.93 (یورو)

در پایان ذکر این نکته مهم است که قبرسی ها در حدود 69% از درآمد خود را صرف خرج و مخارج زندگی کرده و تقریبا حدود 31% از درآمد را پس انداز می کنند. برای تضمین اخذ سریع انواع ویزای اقامت خانوادگی قبرس از جمله ویزای طلایی قبرس توصیه می شود که مشاوره های وکلای برتر مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را از دست ندهید.

سوالات متداول در باب درامد در قبرس

در این بخش مفتخر به پاسخگویی درآمد در قبرس می باشیم:

  • میانگین حقوق در قبرس چقدر است؟ میانگین درآمد در قبرس 2024 حدود 3430€ (یورو) می باشد.
  • شرایط درآمد در قبرس به چه صورت است؟ همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، قبرس عضوی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) می باشد و از همین رو کلیه معاملات در این کشور و نیز پرداخت درآمد در قبرس با واحد پول اروپایی (یورو) انجام می شود. با این شرح به ارائه آمار دقیقی از وضعیت درآمد در قبرس می پردازیم. مطابق آمار سال 2024، میانگین درآمد ماهیانه در کشور قبرس در حدود €3430 (یورو) می باشد. اما کمترین سطح درآمدی در قبرس حدودا 460€ (یورو) و بالاترین سطح درآمد در این کشور اروپایی حدودا 15200€ (یورو) می باشد.
4.3/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *