ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین

حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین

با توجه به اینکه لیختن اشتاین از ثروتمندترین کشورهای اروپایی است، تفاوت حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین با سایر کشورهای صنعتی نظیر آلمان و آمریکا جالب است. در مقاله پیش رو موضوع مذکور در کنار عناوین دیگر، از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است که امید است مطالعه آن مفید واقع شود.

لیختن اشتاین که با تنها 160 کیلومتر مربع مساحت، جزو یکی از کوچک ترین کشورهای دنیا است، زبان رسمی اش آلمانی بوده و واحد پول آن نیز فرانک سوییس است. همسایه های کشور لیختن اشتاین از جنوب و غرب، سوییس و از شرق و شمال کشور اتریش است. لازم به ذکر است این کشور کوچک در حقیقت صاحب یکی از بهترین و قدرتمندترین اقتصادهای دنیا است و به لحاظ تولید ناخالص داخلی نیز این کشور به ازای هر فرد در سال های گذشته همواره رتبه اول تا پنجم را داشته است.

  • شرایط کار در لیختن اشتاین چگونه است؟
  • مزایای زندگی در لیختن اشتاین چیست؟
  • آیا لیختن اشتاین از نظر درآمد، شرایط مناسبی را برای نیروی کار ایجاد می کند؟
  • متوسط درآمد دراین کشور چگونه است؟

مقایسه حقوق ماهیانه کار در مشاغل مختلف لیختن اشتاین

آمار بیکاری در کشور لیختن اشتاین کمتر از 1.70% بوده و این بدین معناست که بازار کار فوق العاده ای به لطف سرمایه گذاری های کلان از سوی ثروتمندان اروپایی و آمریکایی، در این کشور وجود دارد. نکته جالب توجه دیگر سطح درآمد در این کشور است که نسبت به غالب کشورهای دنیا رتبه بالاتری دارد، در واقع حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین به طور متوسط 5350CHf (فرانک سوییس) است. این رقم میانگین حقوق ماهیانه کار در این کشور است اما با توجه به تخصص افراد، سابقه کاری و غیره متفاوت می شود در حقیقت حقوق ها در این کشور از720CHf (فرانک سوییس) در هر ماه شروع می شود و در بالاترین حالت خود به 23700CHf (فرانک سوییس) در ماه نیز می رسد که رقم بسیار قابل توجهی است.

لازم به ذکر سابقه کاری و مهارت و تخصص فرد مهم ترین عامل در تعیین میزان حقوق وی است به طوری که به طور کلی کسانی که بیش از 2 تا 5 سال سابقه کار دارند 32% بیش از کسانی که تازه وارد بازار کار شده اند حقوق دریافت می کنند. همچنین متخصصین با بیش از 5 سال سابقه کار 36% بیشتر از کسانی که 5 سال یا کمتر سابقه کار دارند حقوق دریافت می دارند. فاکتور مهم دیگر در تعیین میزان درآمد نوع شغل فرد است به عنوان مثال وکلا، جراحان، مهندسین خصوصا در شاخه های نرم افزار، سخت افزار، برق و الکترونیک و معماری در لیختن اشتاین بیشترین سطح درآمد را به خود اختصاص داده اند.

مقایسه حقوق ماهیانه کار در مشاغل مختلف لیختن اشتاین

چگونگی دسترسی به حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین

همانطور که بررسی شد حقوق ماهیانه کار در لیختن اشتاین بسیار بالا است و نتیجتا ورود به این کشور طرفداران زیادی دارد. نکته مهم این است که اگر متقاضی کار از کشور خارج از حوزه اروپا درخواست کار داشته باشد عملا شانس بسیار کمی برای انتخاب شدن از سوی کارفرما را دارد. هر چند آمار بیکاری در این کشور به میزان قابل توجهی پایین است اما وسعت کم این کشور این اجازه را نمی دهد تا خیلی مهاجرپذیر باشد در نتیجه کسانی که بخواهند با ویزای کاری وارد این کشور شوند می بایست ابتدائا از یک کارفرما در لیختن اشتاین پیشنهاد شغلی داشته باشند. لازمه اخذ پیشنهاد شغلی نیز این است که کارفرمای مربوطه کار مورد نظر را ابتدائا سه ماه در لیختن اشتاین و سپس سه ماه در اروپا آگهی کند و در نهایت اگر فردی را با شرایط مورد نیاز خود پیدا نکرد، سایرین را استخدام نماید.

همین امر اخذ ویزای کاری این کشور را بسیار سخت کرده است و دلیلی شده تا افرادی که به دنبال رفاه اجتماعی و سطح درآمد بالا در یکی از کشورهای اتحادیه هستند، کشورهای دیگری را انتخاب نمایند که ورود به آنها نسبتا ساده تر است. به عنوان مثال با توجه به قوانین جدید کار در آلمان، بسیاری از متقاضیان مهاجرت این کشور را مقصد خود قرار داده اند. چرا که آلمان نیز آمار بیکاری پایین و شرایط اقتصادی بسیار خوبی دارد و در عین حال ویزایی تحت عنوان جستجوی کار دارد و این اجازه را به افراد می دهد تا بدون نیاز به شش ماه آگهی کار، به استخدام یک کارفرمای آلمانی درآیند. لازم به ذکر است اخذ ویزای کار در اتریش نیز تقریبا شرایط بسیار مشابهی با آلمان دارد.

مقایسه هزینه زندگی بین لیختن اشتاین و آلمان

هزینه های زندگی در آلمان با احتساب اجاره منزل، خوراک و غیره به طور کلی 40.55% کمتر از کشور لیختن اشتاین است. همچنین هزینه یک وعده غذایی معمولی در رستوران های آلمانی حدود 50.17% پایین تر از هزینه تهیه غذا از رستوران های واقع در کشور لیختن اشتاین است. به علاوه تامین انرژی نیز در کشور آلمان بسیار کم هزینه تر است یعنی حدود 25.39% پایین تر از مصارف مشابه انرژی در کشور لیختن اشتاین می باشد. در جدول ذیل به مقایسه برخی موارد مهم پرداخته شده است:

کالاها و خدماتلیختن اشتاین (یورو)آلمان (یورو)تفاوت
یک وعده غذایی23.48€10.00€-57.42%
بلیت ماهیانه حمل و نقل46.97€70.00€+49.05%
اینترنت (60 مگابایت)93.39€30.68€-67.34%

در مقاله ای که از نظر گذرانده شد، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی موضوع حقوق ماهیانه در لیختن اشتاین پرداختند و موضوعات مرتبط دیگر نیز ذیل این عنوان بررسی و مقایسه شد که امید است در به وجود آمدن یک چشم انداز کلی پیش چشم متقاضیان مهاجرت مفید بوده باشد. متقاضیان همچنین می توانند به منظور بررسی شرایط خود برای انتخاب کشور مورد نظر با دید بازتر با تیم مشاوره موسسه تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *