ویزای کاری

درآمد در مالتا

درآمد در مالتا

مالتا کشوری زیبا در اتحادیه اروپا است که شرایط اقتصادی خوب، تولید ناخالص داخلی بالا، آمار بیکاری پایین و سطح رفاه اجتماعی آن همواره برای متقاضیان مهاجرت جذاب بوده است. درآمد در مالتا به گونه ای است که فرد به راحتی می تواند نیازهای اولیه خود در این کشور را به راحتی برطرف کند. از همین رو در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به ارائه اطلاعاتی در خصوص کشور مالتا پرداخته اند. درآمد در مالتا و مطالب مرتبط با این عنوان، در این مقاله به طور خاص توضیح داده شده اند که امید است مطالعه آن مفید باشد.

  • شرایط کار در مالتا چگونه است؟
  • آیا می توان در مالتا به درآمد بالا دست پیدا کرد؟
  • متوسط درآمد در مالتا چقدر است؟
  • شرایط کار در کشور مالتا به عنوان نیروی کار خارجی چگونه است؟
  • مشاغل مورد نیاز در مالتا کدامند؟

شرایط اشتغال و اقتصاد کشور مالتا

کشور مالتا که به طور رسمی جمهوری مالتا خوانده می شود، یک کشور جزیره ای در جنوب قاره اروپا است. این کشور دهمین کشور کوچک دنیا می باشد و در حدود 475000 نفر جمعیت دارد که به نسبت مساحتش جمعیت زیادی محسوب می شود و باعث شده این کشور جزیره ای پنجمین ناحیه پرتراکم دنیا باشد. مالتا همچنین یکی از دلپذیرترین و پرطرفدارترین مقاصد بین گردشگران است چرا که آب و هوایی معتدل و زیبایی های طبیعی و تاریخی فراوان و امنیت اجتماعی بسیار بالایی دارد.


به لحاظ تولید ناخالص داخلی و شرایط اقتصادی نیز مالتا موقعیت مناسبی دارد، که در حقیقت این شاخص با توجه به معیار جمعیت، 88% تولید ناخالص داخلی سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. مالتا همچنین پس از به عضویت اتحادیه اروپا درآمدن، شروع به فروش پاسپورت خود به ساکنان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا کرد و از این طریق به درآمد قابل توجهی دست یافت. به عنوان مثال درآمد دولت مالتا از این روش که به طور خاص “برنامه تابعیت” نامیده می شود، در سال 2022 432.000.000€ (یورو) بوده است.

بررسی شرایط درآمدی در مالتا

از آن جایی که آمار بیکاری در مالتا تنها 3.40% گزارش گردیده است این کشور از بازار کار پررونقی بهره مند است منتهی این امکان که افراد بدواً با ویزای کار وارد مالتا شوند عملا وجود ندارد. چرا که همانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، لازمه استخدام کردن فردی خارج از اتحادیه، آگهی کردن کار است به مدت سه ماه در کشور مورد نظر و سپس سه ماه در کل اتحادیه اروپا. این کشور به دلیل مساحت کم خود، بر عکس کار در آلمان، ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار نیز ندارد و راه ورود به آن یا از طریق تحصیل در مالتا است و در نهایت تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری، یا خرید پاسپورت مالتایی که نیازمند صرف هزینه های کلان است. منتهی دانشجویان نیز حین تحصیل در مالتا متناسب با مقطع تحصیلی خود، به ترتیب ذیل اجازه کار دارند:

  • 10 ساعت در هفته در مقطع لیسانس
  • 20 ساعت در هفته در مقطع فوق لیسانس
  • 30 ساعت در هفته در مقطع دکتری

این میزان کار نیز تا حدودی هزینه های زندگی در مالتا را پوشش می دهد و در نهایت نیز پس از فارغ التحصیلی فرد می تواند به طور تمام وقت مشغول به کار باشد. درآمد در مالتا برای افرادی که به طور تمام وقت مشغول به کار هستند، به طور میانگین 5.990€ (یورو) است که با توجه به معیارهای مختلف از جمله سابقه کار، مهارت های فردی و… از 810€ (یورو) در ماه شروع می شود و بیشترین میزان آن نیز 26.500€ (یورو) ماهیانه است که رقم قابل توجهی می باشد.

بررسی شرایط درآمدی در مالتا

مقایسه درآمد و هزینه زندگی در مالتا

مالتا کشور ارزان قیمتی برای زندگی نیست و به عنوان مثال بر خلاف هزینه زندگی در مجارستان که ماهیانه در حدود 500€ (یورو) تا 700€ (یورو) می باشد، زندگی در مالتا برای یک فرد مجرد ماهیانه حدود 1200€ (یورو) تا 1300€ (یورو) و برای یک زوج در حدود 2000€ (یورو) هزینه در برخواهد داشت. البته برای افرادی که در مالتا مشغول به کار هستند با توجه به سطح درآمد در این کشور که پیش تر توضیح داده شد، هزینه زندگی، رقم بالایی به حساب نمی آید اما برای مهاجرینی که به عنوان مثال برای تحصیل وارد این کشور می شوند هزینه بالایی است و با توجه به این که دانشجویان اجازه کار تمام وقت ندارند، فرد متقاضی تحصیل در مالتا می بایست با تمکن مالی لازم وارد این کشور گردد.

اخذ اقامت اروپا با صرف هزینه کمتر

اگر چه مالتا یکی از بهترین کشورهای اروپایی است اما نظام تحصیلی رایگان ندارد، در حقیقت برای افرادی که می خواهند صرفا هزینه های زندگی را فراهم کنند و دغدغه هزینه تحصیل را نداشته باشند گزینه مناسبی نیست. در حال حاضر در اتحادیه اروپا کشورهای کمی باقی مانده اند که همچنان نظام تحصیلی رایگان دارند و از آن جمله می توان به آلمان، اتریش، ایتالیا و فرانسه اشاره کرد. البته این کشورهای دارای نظام تحصیلی رایگان، هیچ کدام برای ایرانیان ویزای همراه صادر نمی کنند و نتیجتا افراد متاهل لازم است یا هر دو برای تحصیل در یکی از این کشورها اقدام کنند یا ترجیحا به سراغ کشورهایی روند همچون دانمارک و هلند که اگر چه نظام تحصیلی رایگان ندارند اما ویزای همراه صادر می کنند.

در مقاله بالا اطلاعاتی در خصوص موضوع درآمد در مالتا و یک سری موضوعات مرتبط با آن از جمله هزینه های زندگی در مالتا، شرایط اقتصادی و آمار بیکاری در مالتا و غیره از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی ارائه شد که امید است مطالعه آن برای متقاضیان مهاجرت مفید بوده باشد. لازم به ذکر است افراد، عاقلانه تر است که قبل از انتخاب مقصد خود برای کار، تحصیل یا سرمایه گذاری، ابتدا با تمام ویژگی های مثبت و منفی کشورهای مختلف آشنا شوند و در نهایت با دید بازتری کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

پرسش های کلیدی درباره درآمد درمالتا

برای کسانی که می خواهند در کشوری مانند مالتا زندگی کنند، سطح درآمد نیز بسیار مهم است. می توان به این نکته توجه ویژه کرد که مالتا یکی از کشورهایی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. افرادی که آن را برای کار و اشتغال استفاده می کنند محدود هستند. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که این کشور کوچک، بسیاری از مشاغل را در خود جای نمی دهد. در چنین شرایطی نباید انتظار داشت که مهاجرت به خاک این کشور برای بسیاری از افراد ساده انگاشته شود. سطح درآمد اما، در این کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد. باید در نظر داشت که افراد پس از این که در این کشور به اقامت رسیدند، درآ»د کافی را نیز به دست خواهند آورد. برخی از مهم ترین پرسش هایی که قطعا در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • سطح درآمد خوب در مالتا چقدر است؟ در صورتی که فردی در سال، 30000€ (یورو) درآمد کسب کند، می تواند زندگی با کیفیتی داشته باشد.
  • حداقل درآمد در مالتا چقدر است؟ بر اساس گزارش ها، حداقل درآمد در مالتا در حدود 860€ (یورو) در ماه است.
  • متوسط درآمد در مالتا چقدر است؟ متوسط درآمد در این کشور در حدود 1850€ (یورو) در ماه است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *