ویزای کاری

درآمد در مالزی

درآمد در مالزی

بدون تردید اطلاع از شرایط و مقررات درآمد در مالزی برای متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور مالزی را دارند امری ضروری است. با مهاجرت کاری به کشور مالزی فرد می تواند اقامت دائم این کشور را برای خود، همسر و فرزندان (با سن کمتر از 18 سال) دریافت کند. کشور مالزی یکی از کشورهای آسیایی است که در طول چند سال اخیر شاهد رشد اقتصادی چشمگیری بوده است، و توجه بسیاری از متقاضیان را برای کار و زندگی جلب کرده است. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان ایرانی برای کار و زندگی در خارج از کشور، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی شرایط درآمد در مالزی بپردازند. اگر کشور مالزی را برای کار و زندگی انتخاب کرده اید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  • شرایط کار در کشور مالزی چیست؟
  • آیا شهروندان خارجی می توانند در مالزی به کار مشغول شوند؟
  • متوسط درآمد در مالزی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در مالزی به درآمد بالا دست پیدا کرد؟
  • مشاغل مورد نیاز مالزی کدامند؟

نگاهی به شرایط درآمد در مالزی

طبق آمار های اعلام شده در سال 2024 میلادی نرخ بیکاری در کشور مالزی 3.3% بوده است، نرخ بیکاری در فدراسیون مالزی در شرایط مناسبی قرار دارد و در یک دهه گذشته تغییرات زیادی نداشته است. در بازار کار کشور مالزی فرصت های شغلی مناسبی برای متقاضیان خارجی و بین المللی واجد شرایط وجود دارد. فرد خارجی که می خواهد مهاجرت کاری به کشور مالزی را تجربه کند باید موفق شود از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کند. به این منظور متقاضی باید در اولین قدم از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی شغلی منتشر شده به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی یا تخصص و مهارت خود باشد.


با یافتن شغل مورد نظر فرد می تواند مدارکی مثل: مدارک تحصیلی ، مدرک معتبر زبان، اسکن مدرک شناسایی و پاسپورت، گواهی تمکن مالی رزومه و سوابق کاری را جهت بررسی درخواست به کارفرما ارسال کند. افرادی که قصد کار در این کشور را دارند باید به زبان مالزیایی تسلط داشته باشند، زبان دوم این کشور زبان انگلیسی است که معمولا در تجارت و صنعت نیز کاربرد دارد. در رابطه با قوانین کار می توان گفت ساعت کاری در این کشور از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است و کارکنان باید از روز دوشنبه تا جمعه مشغول به کار باشند. معمولا کارکنان در طول سال می توانند به مدت 10 روز به مرخصی بروند اما معمولا تعطیلات سالانه بستگی به میزان کار انجام شده دارد.

نگاهی به شرایط درآمد در مالزی

بررسی درآمد در مالزی

متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت کاری به کشور مالزی را تجربه کنند معمولا به دنبال اطلاعاتی در رابطه با میزان درآمد در مالزی هستند. درآمد و دستمزد ماهانه در کشور مالزی زمینه های کاری مختلف متفاوت است، میانگین درآمد و دستمزد در کشور مالزی 7870MYR (رینگیت) است که این میزان از درآمد با توجه به سوابق کاری فرد و تجربه و مهارت افزایش پیدا می کند. در ادامه به بررسی درآمد در برخی از مشاغل کشور مالزی می پردازیم.

معرفی شغلدرآمد ماهانه به رینگیت
مدیر ارشد مالی70000MYR
جراح70000MYR
مدیر بازاریابی55000MYR
دانشیار تحقیقات بالینی52917MYR
کارگزاران املاک و مستغلات50000MYR
مدیریت ریسک40111MYR
مدیر استراتژی30000MYR

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد شروع کار در کشور مالزی را دارند باید به بررسی هزینه های زندگی در کشور مالزی نیز بپردازند. هزینه های زندگی در کشور مالزی در مقایسه با برخی از کشورهای آسیایی کم و ارزان است هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است و معمولا هزینه ها در شهرهای بزرگ کشور مالزی گرانتر از سایر شهرها است. جهت بررسی دقیق هزینه های زندگی در کشور مالزی به مقاله هزینه زندگی در مالزی بپردازید.

چگونگی دریافت ویزای کاری کشور مالزی

متقاضیان خارجی برای شروع کار در این کشورعلاوه بر دعوت نامه شغلی به ویزای کار مالزی نیاز دارند، پس از اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در کشور مالزی فرد باید درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای کار این کشور به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مالزی اعلام کند. پس از بررسی درخواست و مشخص شدن زمان مصاحبه حضوری فرد باید با در دست داشتن مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود به سفارتخانه مراجعه کند. در زمان اخذ ویزای کار مالزی فرد می تواند اقدامات لازم جهت اخذ ویزای همراهان (برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال) انجام دهد. پس از ورود به این کشور همسر متقاضی می تواند با دریافت مجوز کار مالزی در این کشور مشغول به کار شود.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار مالزی و ارائه رسید آن
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • رزومه کاری
  • پاسپورت معتبر مدت دار
  • مدارک شناسایی
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور مالزی
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور مالزی
  • اگر قصد مهاجرت همراه با اعضاء خانواده را دارید باید فرم مورد نظر را تکمیل کنید و مدارک شناسایی و پاسپورت اعضاء به همراه سند ازدواج را ارائه کنید

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص درآمد در مالزی کسب کردید، برای مطالعه بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت کاری به کشور مالزی به مقاله مهاجرت به مالزی از طریق کار رجوع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی مهاجرت کاری به کشور مالزی و یا سایر کشورهای مورد نظر خود می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در مالزی

مالزی یکی از کشورهای اسلامی در منطقه شرق آسیا است. قوانین نسبتا خاص تری در این کشور وجود دارد. این مسئله برای برخی از افراد به عنوان مسلمان می تواند جذاب باشد. در سوی دیگر ممکن است برخی از افراد با چالش هایی روبرو شوند. آنچه اما در این رابطه مهم تر است، سطح درآمدی است که می توان در این کشور به دست آورد. درآمد در مالزی برای زندگی در همین کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد. در حال حاضر می توان گفت که مالزی یکی از کشورهای آسیایی با سطح درآمد بالا است. در نتیجه می توان انتظار داشت که افراد زیادی تمایل داشته باشند که در این کشور مشغول به کار شوند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • متوسط درآمد در مالزی چقدر است؟ در حال حاضر می توان انتظار سطح درآمد معادل 6600MYR (رینگیت) در ماه را برای یک شهروند این کشور داشت.
  • سطح درآمد در مالزی بالا است؟ یک نیروی کار در مالزی می تواند به طور تقریبی، 1500$ (دلار) در ماه درآمد داشته باشد. این سطح درآمد در بسیاری از کشورهای جهان مناسب دانسته می شود.
  • چه مشاغلی در مالزی برای شهروندان خارجی به منظور رسیدن به درآمد بالا مناسب تر است؟ مشاغل مرتبط با برنامه نویسی و علوم کامپیوتر در مالزی بهترین شرایط را دارند.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *