ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در مجارستان

حقوق ماهیانه کار در مجارستان

مهاجرت کاری به مجارستان یکی از راه های رایج برای مهاجرت به این کشور محسوب می شود. متقاضیان بین المللی که قصد کار در مجارستان را دارند باید پیش از انجام اقدامات لازم اطلاعات کاملی در خصوص شرایط کار و حقوق ماهیانه کار در مجارستان کسب کنند. کشور مجارستان یکی از کشورهای اروپا مرکزی بوده که دارای مرزهای مشترکی با کشورهای چک، صربستان و اسلواکی است. نکته قابل توجه این است که کشور مجارستان در منطقه شنگن واقع شده است و عضو اتحادیه اروپا است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی شرایط کار و حقوق ماهیانه کار در مجارستان بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار هموطنان عزیز قرار دهند.

شرایط کاری در کشور مجارستان

نرخ بیکاری در کشور مجارستان 3.5% اعلام شده است، با توجه به این نرخ مشخص می شود شرایط کاری در این کشور در وضعیت خوبی قرار دارد. کشور مجارستان از قوانین کار وضع شده در اتحادیه اروپا پیروی می کند، برای استخدام نیروی کار خارجی و بین المللی باید مشخص شود که در کشور مجارستان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرد مناسبی برای شغل مورد نظر وجود ندارد. پس از آن کارفرما می تواند اقدامات لازم را برای استخدام متقاضیان خارجی واجد شرایط انجام دهد. برای پیدا کردن شغل در کشور مجارستان متقاضی می تواند از وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر یا آگهی های شغلی منتشر شده استفاده کند. پس از یافتن کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا سوابق کاری فرد می تواند مدارک لازم را برای بررسی درخواست به کارفرما مربوطه ارسال کند.

برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور مجارستان عبارتند از:

  • مشاغل فنی و مهندسی
  • کارشناسان مدیریت منابع
  • مدیریت منابع انسانی
  • کارشناس بازاریابی
  • کارشناس فروش
  • مدیر لجستیک
  • مدیر سئو
  • کارشناسIT
  • مدیر امور مالی

بررسی حقوق ماهیانه کار در مجارستان

مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان

یکی از اصلی ترین مزیت های کار در مجارستان وجود انواع مختلف مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای اتباع خارجی می باشد. به طور کلی سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان به دلیل مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان به این کشور مهاجرت می کنند. هدف اصلی از مکمل های حقوقی در مجارستان، پاداش دادن به کارمندان برای کار در شرایط سخت تر از حد معمول است. این شرایط سخت کاری در مجارستان معمولا علاوه بر ساعات کار عادی در این کشور صورت می گیرد. علاوه بر این، مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان بر اساس حقوق پایه کارمند در هر ساعت از روز کاری در این کشور محاسبه می شود.

مهمترین مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان عبارت اند از:

مهمترین مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان

بررسی حقوق ماهیانه کار در مجارستان

یکی از سوالات رایج مطرح شده توسط متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور مجارستان را دارند در رابطه با حقوق ماهیانه کار در مجارستان است. در این خصوص می توان گفت حقوق و دستمزد ماهیانه در تخصص و مهارت مختلف در کشور مجارستان متفاوت است، میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در کشور مجارستان HUF4930000 (فورینت) است، که این میزان از حقوق و دستمزد با توجه به سوابق کاری و تخصص و مهارت فرد افزایش می یابد.

در ادامه به بررسی حقوق ماهیانه کار در برخی از مشاغل در مجارستان می پردازیم:

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهیانه به فورینت
اورولوژی4360000HUF
متخصص بیهوشی3710000HUF
جراح3490000HUF
چشم پزشک2520000HUF
مدیر بازاریابی2110000HUF
مدیر عملیات2080000HUF
مدیر فروش و بازاریابی2040000HUF
مدیر اجرایی برند2000000HUF
مدیر کیفیت1860000HUF
مدیر توسعه محصول1840000HUF
استاد دانشگاه1790000HUF
مدیر رستوران1390000HUF

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور مجارستان را دارند باید به بررسی هزینه های زندگی در این کشور نیز بپردازند. به طور کلی باید گفت هزینه های زندگی در کشور مجارستان 9.6% بیشتر از هزینه های زندگی در کشور ایران است. هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ این کشور مانند بوداپست بیشتر از سایر شهرهای مجارستان است. با مطالعه مقاله هزینه زندگی در مجارستان اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه های زندگی در کشور مجارستان کسب می کنید.

متوسط حقوق ماهیانه کار در مجارستان

در مجارستان اگرچه مردم به طور متوسط در قیاس با آلمان، سوئیس، فرانسه و غیره حقوق کم تری دریافت می کنند، به دلیل ارزان قیمت بودن هزینه های زندگی، قادر هستند بخش قابل توجهی از درآمد خود را پس انداز کنند.

در جدول ذیل سطح درآمد دریافتی در مجارستان بررسی شده است:

سطح درآمد ماهیانه در مجارستانتوضیحات
HUF125000 (فورینت)کم ترین میزان درآمد ماهیانه در مجارستان
HUF493000 (فورینت)متوسط درآمد ماهیانه در مجارستان
HUF2200000 (فورینت)بیشترین میزان درآمد ماهیانه در مجارستان

در مجارستان همچنین زنان به طور متوسط 8% کم تر از آقایان حقوق دریافت می کنند که در جدول ذیل نشان داده شده است:

جنسیتمتوسط حقوق ماهیانه در مجارستان
زنانHUF476000 (فورینت)
مردانHUF513000 (فورینت)

حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای مشاغل پاره وقت

یکی از اصلی ترین مواردی که اتباع خارجی قبل از ورود به مجارستان باید مطالعه کنند، حقوق ماهیانه کار در مجارستان در مشاغل پاره وقت است. زیرا بخش عظیمی از جمعیت مجارستان را دانشجویان تشکیل می دهند، که اکثر دانشجویان نیز در مشاغل پاره وقت این کشور مشغول به کار هستند. کافرمایان باید به این نکته توجه کنند که، اگر فردی را به صورت پاره وقت استخدام می کنند همچنان باید به طور متناسب بهخ او حقوق دهند.

برای درک بهتر میزان حداقل حقوق ماهیانه کار برای مشاغل پاره وقت به جدول زیر مراجعه فرمایید:

طرق مختلف اعطای حقوق در مجارستانحقوق کارمندان به (فورینت مجارستان)
حقوق ماهانه215000HUF
حقوق هفتگی95000HUF
حقوق روزانه6500HUF

مقایسه هزینه ها و درآمدها بین کشور آلمان و مجارستان

کشور مجارستان اغلب به عنوان پلی برای ورود به کشور آلمان شناخته می شود. اغلب افراد برای تحصیل یا کار در کشور آلمان و آموزش زبان آلمانی به کشور مجارستان ورود می کنند. در نظر داریم تا ذیلا به مقایسه شرایط زندگی در این دو کشور بپردازیم. متوسط ​​هزینه زندگی در آلمان 1442$ (دلار آمریکا) یعنی 68% گران تر از مجارستان که 860$ (دلار آمریکا) است، برآورد می شود. آلمان در رده 30 و مجارستان در رده 96 در لیست گران ترین کشورهای جهان قرار دارد. متوسط ​​حقوق پس از کسر مالیات برای پوشش هزینه های زندگی در کشور مجارستان 926$ (دلار آمریکا) و در آلمان 2963$ (دلار آمریکا) در ماه است.

دریافت ویزا برای دستیابی به حقوق ماهیانه کار در مجارستان

متقاضیان خارجی و بین المللی علاوه بر دعوت نامه شغلی صادر شده از کارفرمایی در مجارستان به ویزای کار این کشور نیز نیاز دارند. پس از اخذ دعوت نامه شغلی/قرارداد کاری فرد می تواند درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مجارستان مبنی بر دریافت ویزای کار مجارستان اعلام کند. معمولا اعتبار ویزای کار مطابق با اعتبار قرارداد کاری فرد است و متقاضی می تواند هر ساله اقدامات لازم را در جهت تمدید اعتبار آن انجام دهد. از مزایای کار در کشور مجارستان می توان به امکان دریافت ویزای همراهان برای همسر و فرزندان اشاره کرد، با دریافت ویزای همراه فرزندان متقاضی می توانند به صورت رایگان در مدارس مجارستان مشغول به تحصیل شوند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص حقوق ماهیانه کار در مجارستان کسب کردید، برای مهاجرت به کشور مجارستان راه های دیگری نیز وجود دارد که با مطالعه مقاله شرایط مهاجرت به مجارستان از آن ها مطلع می شوید. همچنین متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت کاری به کشورهای مهاجرپذیر در اروپا، آسیا و آمریکا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات مهم در خصوص حقوق ماهیانه کار در مجارستان

سوالات مهم در خصوص حقوق ماهیانه کار در مجارستان بدین شرح می باشد:

  • مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان شامل چه مواردی می باشد؟ یکی از اصلی ترین مزیت های کار در مجارستان وجود انواع مختلف مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای اتباع خارجی می باشد. به طور کلی سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان به دلیل مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان به این کشور مهاجرت می کنند. هدف اصلی از مکمل های حقوقی در مجارستان، پاداش دادن به کارمندان برای کار در شرایط سخت تر از حد معمول است. این شرایط سخت کاری در مجارستان معمولا علاوه بر ساعات کار عادی در این کشور صورت می گیرد. علاوه بر این، مکمل های حقوق ماهیانه کار در مجارستان بر اساس حقوق پایه کارمند در هر ساعت از روز کاری در این کشور محاسبه می شود.
  • مقایسه هزینه ها و درآمدها بین کشور آلمان و مجارستان به چه صورت می باشد؟ کشور مجارستان اغلب به عنوان پلی برای ورود به کشور آلمان شناخته می شود. اغلب افراد برای تحصیل یا کار در کشور آلمان و آموزش زبان آلمانی به کشور مجارستان ورود می کنند. در نظر داریم تا ذیلا به مقایسه شرایط زندگی در این دو کشور بپردازیم. متوسط ​​هزینه زندگی در آلمان 1442$ (دلار آمریکا) یعنی 68% گران تر از مجارستان که 860$ (دلار آمریکا) است، برآورد می شود. آلمان در رده 30 و مجارستان در رده 96 در لیست گران ترین کشورهای جهان قرار دارد. متوسط ​​حقوق پس از کسر مالیات برای پوشش هزینه های زندگی در کشور مجارستان 926$ (دلار آمریکا) و در آلمان 2963$ (دلار آمریکا) در ماه است.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *