ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در پرتغال

حقوق ماهیانه کار در پرتغال

با وجود نرخ بیکاری نسبتا بالای پرتغال در مقایسه با میانگین اتحادیه اروپا، حقوق ماهیانه کار در پرتغال در مقایسه با برخی از کشورهای این اتحادیه بالا است. متوسط درآمد ماهانه کارگران در کشور پرتغال حدودا 5110€ (یورو) گزارش می شود. معمولا از فاکتورهای بسیار موثر در این رنج درآمدی می توان به سابقه کاری و نیز میزان تحصیلات آکادمیک اشاره نمود. بنابراین متقاضیان کار در پرتغال برای کار در این کشور بیش از همه باید بر روی تقویت رزومه خود متمرکز باشند.

  • نرخ بیکاری پرتغال در سال 2024 چقدر می باشد؟
  • متوسط درآمد ماهانه و حداقل درآمد در پرتغال چقدر است؟
  • پردرآمدترین مشاغل پرتغال کدامند؟
  • شرایط دریافت ویزای کاری پرتغال 2024 چگونه است؟

معمولا اخذ ویزای کار پرتغال منوط به داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای پرتغالی می باشد. کارفرما متعهد به اخذ تاییدیه کار از سوی اداره کار این کشور و ارسال آن به متقاضی برای دریافت ویزای کاری می باشد. این امر نیز مشروط به تامین شرایطی از جمله آگهی 30 روزه در روزنامه های پرتغالی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از جمله برترین موسسات مهاجرتی کشور و مجری اخذ انواع ویزاهای کاری کشورهای مختلف جهان آماده ارائه مشاوره های حرفه ای در باب اخذ ویزای کاری پرتغال نیز می باشد.

شرایط کار در پرتغال 2024

در سال های اخیر، کار در پرتغال مخصوصا برای شهروندان خارجی تحت تاثیر نرخ بیکاری بالای این کشور قرار گرفته است. اما با این حال بازار کار پرتغال هنوز هم در بخش های اقتصادی کلیدی و تخصص طلب خود همانند بخش فناوری های نوین و یا بخش سلامت نیازمند نیروهای متخصص و ماهر خارجی است. مطابق قانون کار پرتغال حداکثر هفته کاری قانونی در پرتغال حدود 40 ساعت می باشد. حق مرخصی سالیانه در پرتغال حدد 22 روز کاری می باشد. همچنین افراد از 12 روز تعطیل عمومی و 2 روز تعطیل اختیاری نیز برخوردار هستند.

معمولا تمامی کارکنان در کشور پرتغال پاداش کاری معادل با حقوق یک ماه خود را در ماه ها ژوئن و دسامبر دریافت می کنند. بیمه تامین اجتماعی که توسط دولت پرتغال ارائه می شود معمولا شامل زیر سیستم های رفاهی، انفرادی و خانوادگی می باشد. کلیه کارگران در پرتغال حق دریافت مزایا و امتیازات کار در پرتغال را تنها در صورت ثبت نام در سیستم تامین اجتماعی عمومی دارند. اما حق بیمه تامین اجتماعی بدین صورت است که 23.75% متعلق به کارفرما و 11% متعلق به خود کارگر است.

درصد نرخ بیکاری پرتغال در مقایسه با اتحادیه اروپا

درباره حقوق ماهیانه کار در پرتغال

حقوق ماهیانه کار در پرتغال مبحثی است که علاقه مندان و متقاضیان به کار در این کشور را به سوی خود می کشاند تا اطلاعات جامعی در اینباره کسب کنند. بر طبق آمارهای موجود از بازار کار پرتغال، میانگین حقوق ماهیانه کار در پرتغال حدود 4860€ (یورو) می باشد. حداقل سطح حقوق کارگران در پرتغال ماهیانه حدود 660€ (یورو) و حداکثر سطح حقوق ماهیانه کار در پرتغال حدودا 21500€ (یورو) می باشد. اگر ما بخواهیم میانگین حقوق ماهیانه کار در پرتغال را با دو کشور لاتین زبان دیگر اروپا یعنی ایتالیا و اسپانیا مقایسه نمائیم، ما مشاهده خواهیم کرد که میانگین درآمد در پرتغال پایین تر از اسپانیا و بالاتر از ایتالیا می باشد. واقعیتی که می توان از طریق نمودار مقایسه ای زیر نیز استنباط کرد:

نمودار میانگین درآمدی در پرتغال، اسپانیا و ایتالیا

روند افزایش حقوق ماهیانه کار در کشور پرتغال

رنج درآمدی در پرتغال از حداقل ماهیانه حدود 660€ (یورو) تا حداکثر حدود 21500€ (یورو) مغییر است. بر این مبنا نیز میانه درآمدی در پرتغال ماهیانه حدود 4660€ (یورو) می باشد. این بدان معنا است که حدود نیمی (50%) از کارگران در پرتغال کمتر از 4660€ (یورو) درآمد کسب می کنند و نیمی دیگر بیش از این رقم را بدست میاورند. بر طبق آمار دیگر، 25% از جمعیت کار در پرتغال کمتر از 2390€ (یورو) و 75% از آنها بیش از 2390€ (یورو) کسب درآمد دارند. همچنین 75% از جمعیت کمتر از 12600€ (یورو) کسب کرده در حالی که 25% بیش از 12600€ درآمد دارند.

همانطوری که در جدول ذیل نیز مشاهده می گردد، درصد افزایش حقوق ماهیانه کار در پرتغال بین سال های مختلف مخصوصا بین سال های 2018 و 2019 بالا است. با توجه به این روند افزایشی در طی سالیان متوالی می توان به پیش بینی هایی در این خصوص دست یافت. بنابرین می توان پیش بینی کرد که این روند تصاعدی در سال 2024 نیز ادامه خواهد یافت . هر چند که روند مذکور ممکن است به صورت کند و تدریجی باشد.

میانگین/ سالدرصد افزایشسطوح درآمدی
میانگین درآمد 2016€4310 (یورو)
میانگین درآمد 20174%€4470 (یورو)
میانگین درآمد 20182%€4560 (یورو)
میانگین درآمد 20193%€4680 (یورو)
میانگین درآمد 20203%€4820 (یورو)
میانگین درآمد 20213%€4960 (یورو)
میانگین درآمد 20243%€5100 (یورو)

روند افزایش حقوق ماهیانه کار در کشور پرتغال

بررسی توزیع حقوق ماهیانه کار در پرتغال

عوامل گوناگون و متنوعی بر روی سطوح درآمدی پرتغالی ها تاثیر می گذارد. عواملی مثل سابقه کار مفید یا سطح تحصیلات متقاضی از جمله این عوامل محسوب می شوند. در این میان، کارگران پرتغالی دارای بیش از 5 سال سابقه کاری بالاترین درصد افزایش حقوق ماهانه یعنی درصدی معادل 36% را به خود اختصاص می دهند. همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ارشد با نرخ افزایش سطح درآمدی 29% در صدر قرار دارند. با این توضیح می توان به خوبی متوجه این نکته شد که بهترین رزومه کاری مورد توجه کارفرماهای پرتغالی داشتن سابقه کار بیشتر از 5 سال و نیز داشتن مدرک دانشگاهی فوق لیسانس می باشد. با این شرح راهنمایی بخش و مفید، اکنون ما در لیست زیر به بررسی توزیع حقوق ماهیانه مشاغل مختلف در کشور پرتغال می پردازیم:

عنوان شغلیدرآمد ماهیانه به یورو (€)
حسابدار3160
مدیر مالی9030
مدیر دفتر3120
منشی2430
عکاس3130
مهندس هوا و فضا5270
خلبان5380
معمار4260
مکانیک2490
مدیر شعبه بانک6960
معلم3390
مدیر پروژه5600
مهندس عمران4230
مهندس برق4620
مهندس مکانیک4430
مدیر عامل10700
دندانپزشک11400
متخصص تغذیه10300
سر آشپز3830
پرستار3530

پردرآمدترین مشاغل و شهرها برای کار در پرتغال

اکنون ما به بررسی این سوال می پردازیم که پردرآمدترین مشاغل کشو پرتغال در سال 2024 کدامند؟ مشاغل و حرفه های مختلفی با سطوح درآمدی متفاوتی در پرتغال وجود دارد. هر کدامیک از این مشاغل بنا به حساسیت کاری و تخصص شاغلین آن دارای سطوح درآمدی متفاوتی می باشد. مطابق آمارهای اداره کار پرتغال در سال 2024 میلادی، پردرآمدترین مشاغل کشور پرتغال به شرح زیر می باشد:

  • جراح اعصاب: 18700€ (یورو)
  • متخصص پوست و مو: 16700€ (یورو)
  • جراح تروما: 15600€ (یورو)

در این بین ممکن است سوال دیگری به ذهن متقاضیان کار در پرتغال برسد و آن اینکه پردرآمدترین شهر پرتغال برای کار کدام شهرها هستند؟ مطابق آمارهای موجود، شهر لیسبون با سطح درآمدی 4990€ (یورو) در صدر پردرآمدترین شهرهای کشور پرتغال قرار دارد. پس از لیسبون نیز شهر پورتو با میانگین سطح درآمدی حدود4580€ (یورو) در رده دوم و به دنبال آن شهر فونچال با میانگین حدود 4160€ (یورو) در جایگاه سوم قرار دارد.

شرایط ویزا برای کار در پرتغال

قبل از تشریح جزئیات ویزای کاری پرتغال (Autorizacao de Trabalho) ذکر دو نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. اولا، شرایط اخذ ویزای کار پرتغال کاملا به ملیت و رشته شغلی هر متقاضی بستگی دارد. ثانیا، متقاضیان باید در جریان باشند که ویزای کار پرتغال ارتباط نزدیکی با وضعیت اقامتی آنها دارد. پس در اکثر موارد، شما تا قبل از یافتن شغل در پرتغال نمی توانید نسبت به درخواست ویزای کاری این کشور اقدامی انجام دهید. پس از یافتن شغل، کارفرمای پرتغالی از اداره کار پرتغال درخواست ویزای کار می کند.

شرایط و الزمات ویزای کار پرتغال 2024توضیحات
انواع ویزای کار پرتغالویزای کوتاه مدت (کمتر از 6 ماه)
ویزای بلند مدت یا ویزای نوع D (بیش از 6 ماه)
ویزای اقامت کاری پرتغالمعتبر برای 1 سال و قابل تمدید تا 5 سال
شرایط اخذ اقامت دائم پرتغالپس از 5 سال اقامت در این کشور
شرایط اخذ تابعیت پرتغالیپس از 6 سال اقامت دائم در پرتغال

بر طبق قانون یکی از وظایف اصلی کارفرمای پرتغالی قبل از ارائه درخواست به اداره کار، آگهی پست شغلی مورد نظر به مدت 30 روز می باشد. پس از اخذ تاییدیه اداره کار توسط کارفرما و ارسال آن، متقاضی شخصا می تواند با مراجعه به سفارت و تحویل مدارک زیر نسبت به درخواست ویزای کاری پرتغال اقدام نماید:

  • فرم درخواست
  • کپی پاسپورت
  • جزئیات رزرواسیون پرواز
  • دفترچه بیمه پزشکی با پوشش مخارج درمانی تا 30000€ (یورو)
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • کپی قرارداد کاری فی مابین

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از معتبرترین موسسات مهاجرتی ایران آمادگی دارد تا در تمامی زمینه های مهاجرتی ازجمله اخذ اقامت و تابعیت خارجی در خدمت هموطنان عزیز باشد. اطلاعات بیشتر در باب رشته زمین شناسی در پرتغال را در لینک فوق بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *