ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی

حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی

کشور کره جنوبی که به طور رسمی، جمهوری کره جنوبی نامیده می شود از سال 2000 با سرعت بالایی شروع به پیشرفت کرد و در حال حاضر در گروه کشورهای توسعه یافته با شرایط زندگی عالی قرار دارد. جمعیت قابل توجهی با وجود سختی مسیر تمایل به کار در این کشور دارند و در این هنگام است که حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی اهمیت پیدا می کند. از همین رو در مقاله پیش رو، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به توضیحاتی در خصوص این کشور پرداخته است.

  • شرایط کار در کشور کره جنوبی چگونه است؟
  • مزایای کار در کشور کره جنوبی چیست؟
  • آیا عنوان نیروی کار خارجی در این کشور می تواند به درآمد بالا دست پیدا کند؟
  • کدام مشاغل در کره جنوبی درآمد بالاتری را به ارمغان می آورند؟
  • چگونه می توان در کره جنوبی به درآمد بالا دست پیدا کرد؟

درآمد در کره جنوبی

طبق آمار کره، خانوارهای این کشور در دوره ژوئیه تا سپتامبر به طور متوسط ​​5.03 میلیون ₩ (وون) یا 3860$ (دلار آمریکا) در ماه درآمد داشتند که در مقایسه با 4.86 میلیون ₩ (وون) سال قبل، افزایش یافته است. درآمد حاصل از دستمزدها با 3.5% رشد در سال به میانگین 3.22 میلیون ₩ (وون) در ماه رسید، در حالی که سود حاصل از عملیات تجاری با کاهش 0.8% به 984000₩ (وون) رسید. این داده ها همچنین نشان می دهد که درآمد انتقالی با حمایت دولت با 11.7% افزایش به 729000₩ (وون) رسیده است. در همین حال، مخارج ماهانه خانوارها با 4% افزایش نسبت به سال گذشته به 3.87 میلیون ₩ (وون) رسید.

معرفی کشور کره جنوبی به عنوان مقصد مهاجرت

کره جنوبی، در حال حاضر کشوری فوق پیشرفته و صنعتی به حساب می آید که مطابق آمارهای جهانی در خصوص تولید ناخالص داخلی، صاحب دوازدهمین اقتصاد قدرتمند دنیا است. تابعین کره جنوبی، پرسرعت ترین اینترنت دنیا را استفاده می کنند و از دومین سیستم بهداشتی کارآمد جهانی بهره مند هستند و همین ها سبب شده که کشور کره جنوبی سومین کشور به لحاظ تعداد سال های امید به زندگی شهروندان خود باشد. این کشور همچنین پنجمین صادرکننده دنیا و هشتمین وارد کننده قدرتمند دنیا است و خصوصا در حوزه فناوری روز، تکنولوژی و نوآوری، در دنیا حرف اول را می زند. همه این موارد در کنار حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی که نسبت به سایر کشورهای آسیایی رقم قابل توجهی است، موجب شده برخی افراد هنگام تصمیم گیری راجع به کشور مقصد خود برای مهاجرت، زمان زیادی را جهت بررسی این کشور صرف نمایند.

شرایط اخذ اقامت کره جنوبی از طریق کار در 2024

اخذ اقامت کشور کره جنوبی همانند بسیاری دیگر از کشورها به طور معمول از دو راه حاصل می شود:

  • اخذ پیشنهاد شغلی از کارفرمای کره ای
  • تحصیل در کشور کره جنوبی

راه اول در حقیقت دشوارترین مسیر است چرا که اگرچه آمار بیکاری در کره جنوبی مطابق جدیدترین اطلاعات، تنها 3.6% بوده اما اخذ پیشنهاد شغلی از ایران بدون حضور و اقامت در کره، عملا غیرممکن است. در حقیقت فرد متقاضی کار می بایست ابتدائا اقامت کره جنوبی را داشته باشد و این همان دلیلی است که سبب می شود اغلب افراد گزینه دوم یعنی تحصیل در کره جنوبی را ابتدا برگزینند. هزینه تحصیل در کره جنوبی نسبت به کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، هلند و دانمارک بسیار ارزان تر است و این در حالی است که بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی رنکینگ جهانی نسبتا بالایی نیز دارند. مشکل در این است که برای تحصیل و خصوصا برای پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی یادگیری زبان کره ای لازم است.

به طور دقیق تر، مردم کره اگر چه در سال های اخیر بیش از پیش برای یادگیری زبان انگلیسی زمان صرف می کنند اما همچنان راه ارتباط با آن ها تنها دانستن زبان کره ای است. امتحان زبان کره ای توپیک نام دارد که در کشورهای مختلف برگزار می شود و متقاضیان تحصیل در کره جنوبی می بایست متناسب با مقطع تحصیلی خود در این آزمون نمره مورد نظر را کسب کنند. این نمره در هر دانشگاه و هر رشته متفاوت است اما به طور معمول برای مقطع لیسانس توپیک 4 و برای مقاطع بعدی تحصیل یعنی کارشناسی ارشد و دکتری توپیک 5 یا 6 مورد نیاز است.

مقایسه حقوق ماهیانه کار زنان و مردان در کره جنوبی

مقایسه حقوق ماهیانه کار زنان و مردان در کره جنوبی

همانطور که ذکر شد ورود به کره جنوبی با ویزای کاری عملا ناممکن است اما می توان راه ورود را تحصیل قرار داد و در نهایت اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی را با پیدا کردن کار به دست آورد. البته در این میان می بایست افزوده شود که اگر چه روز به روز نقش بانوان در بازار کار کره ارتقا می یابد و حضور آن ها بیشتر و پررنگ تر از گذشته شده است اما همچنان اختلاف حقوق بین زنان و مردان وجود دارد. به طور متوسط کارکنان خانم در کره جنوبی، تنها معادل 66.6% حقوق همکار آقای خود در همان شغل و با همان میزان فعالیت را دریافت می نمایند. واحد پولی کره جنوبی وون می باشد و حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی به طور متوسط، 3.370.000₩ (وون) برای آقایان و 2.100.000₩ (وون) برای خانم ها بوده است.

این میزان حقوق البته برای کسانی است که به طور تمام وقت در کره جنوبی مشغول به کار هستند چرا که دانشجویان حین تحصیل اجازه کار محدودی دارند که متناسب با مقطع تحصیلی آن ها متغیر است. به طور مثال در کره جنوبی در مقطع کارشناسی دانشجویان تنها ده ساعت در هفته، در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و در مقطع دکتری 20 ساعت در هفته، اجازه کار دارند. شرایط کار در کانادا  برای دانشجویان کاملا متفاوت می باشد و مسیر رسیدن به کار پس از تحصیل نیز متفاوت خواهد بود.

حقوق در کره جنوبی

فردی که در کره (جنوبی) کار می کند معمولاً حدود 3900000KRW (وون) درآمد دارد. دستمزدها از 983,000KRW (وون) (کمترین میانگین) تا 17,400,000KRW (وون) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است. حقوق در کره (جنوبی) از 983000KRW (وون) (حقوق اولیه) تا 17,400,000KRW (وون) (حداکثر میانگین حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. حدود 65% از تمام ارقام گزارش شده در محدوده 2,320,000KRW (وون) تا 5,950,000KRW (وون) هستند. تقریباً 20٪ تحت سقف 2,320,000KRW (وون) قرار دارد. ده درصد دستمزدها از 5,950,000 KRW (وون) تا 7,610,000KRW (وون) است. فقط 5% از مردم 7610000 KRW (وون) یا بیشتر درآمد داشتند.

مهاجرت و حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی در 2024

شاید این سوال برای متقاضیان مهاجرت ایجاد شود که چه کشورهایی از همان ابتدا به افراد اجازه می دهند تا برای یافتن کار وارد شوند نه صرفا به بهانه تحصیل و در نهایت تبدیل ویزا. چرا که تحصیل هم نیاز به صرف هزینه دارد و هم زمان. در حال حاضر سه کشور اتریش، آلمان و آفریقای جنوبی ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار دارند به این صورت که افراد در مدت زمان مشخصی فرصت دارند نظر کارفرما را جلب کرده و نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهند. دراین میان ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش 6 ماهه و ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی یک ساله است منتهی در صورتی که افراد شرایط ورود به آلمان و اتریش را داشته باشند طبیعتا انتخاب این دو کشور اولویت دارد.

به طور مختصر می توان گفت که افراد به منظور اخذ این نوع ویزا از آلمان واتریش لازم است حداقل مدرک لیسانس، سه سال سابقه کار مرتبط و آشنایی با زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشند. در این میان تفاوت های اندکی نیز مشاهده می شود به عنوان مثال اگرچه اتریش برای ورود و محاسبه امتیازات فرد قبل از صدور ویزای جستجوگر کار، داشتن مدرک زبان را الزامی دانسته است، آلمان صرف دانش زبان را کافی می داند هرچند واضح است که داشتن مدرک زبان پرونده کاری فرد را قوی تر می کند.

حقوق کارگر در کره جنوبی

روز کاری استاندارد 8 ساعت و استاندارد هفته کاری 40 ساعت بدون ساعت استراحت است. به منظور محاسبه ساعات کار، زمان انتظار که در طی آن کارمند برای کار تحت هدایت و نظارت کارفرما باشد، ساعت کار محسوب می شود. حداکثر تعداد ساعات هفتگی 52 ساعت شامل 40 ساعت عادی و 12 ساعت اضافه کاری می باشد. این هفته کاری در حال حاضر برای همه کارفرمایان با حداقل 50 کارمند قابل اجرا است. محدوده دستمزد ناخالص برای افرادی که در کره جنوبی کار می کنند معمولاً از 1.796.409KRW (وون) (حداقل حقوق) تا 3.590.937KRW (وون) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) است.

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده، سعی شد بنا به تقاضای متعدد از سوی متقاضیان مهاجرت، موضوع حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی و سایر مطالب مرتبط توضیح داده شود و امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. همان طور که مشاهده شد در کنار نقاط قوت نقاط منفی نیز وجود دارد که باعث می شود افراد ترجیح خود را کشورهای اروپایی چون آلمان و اتریش قرار دهند. در باب ویزای بازنشستگی کره جنوبی به لینک فوق مراجعه کنید.

3.8/5 - (5 امتیاز)

31 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی

  1. آرتان گفت:

    سلام وقت بخیر.
    میزان در آمد در کره به پول ایران چقدر میشه تقریبا.
    کار تمام وقت.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره که شما چه شغلی داشته باشید

  2. مهتاب گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من ۱۹ سالمه و می‌خوام برای پزشکی یا پرستاری بخونم و بعد از دوره کارشناسی در ایران برم کره جنوبی ولی نمیدونم آیا بورسیه باید گرفت و هزینه سفر شغلی چقدر هست میشه یکم راهنماییم کنید خیلی گیج شدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسیری که شما قصد دارید طی کنید بسیار سخت هست.
      پیدا کردن کار پرستاری در کره نیازمند تسلط کامل به زبان این کشور هست. دوم باید مدرک خودتون رو در کره معادلسازی کنید.
      سوم باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید. بهتر هست که برای تحصیل از همون ابتدا به کره برید

    2. هوپ گفت:

      برای تحصیل در رشته پزشکی باید همون اول برید کره از کارشناسی. چون نمیشه در کره تخصص گرفت وقتی مقطع قبلی رو نخوندی.

      1. امیر جلالی گفت:

        ممنون از اطلاعاتی که ارسال کردید

  3. hana گفت:

    سلام ایا برای دبیرستان کره جنوبی چگونه اقدام کنیم؟ برای حیطه وبتون نویسی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام باید برید توی سایت مدرسه، از این طریق پذیرش دریافت کنید و بعد از اون طریق اقدام کنید برای گرفتن ویزای تحصیلی

  4. درسا گفت:

    سلام ببخشید شما خودتون چه شغلی رو پیشننهاد میکنید که هم حقوق خوبی داشته باشه و برای یه دختر قابل تحمل باشه؟
    من الان 14 سالمه و میخوام هدفم رو انتخاب کنم و برای دانشگاه برم کره جنوبی ولی هنوز نمیدونم چه شغلی رو انتخاب کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر، علوم کامپیوتر در کره جنوبی شرایط خوبی دارند.
      علوم داروسازی و پزشکی هم همینطور
      باید بررسی کنید که کدوم حرفه ها رو بیشتر علاقه دارید و آینده جهان به چه سمتی بیشتر می ره

  5. Lucífєr گفت:

    سلام من به بازیگری علاقه دارم
    میخواستم بگم که میشه هم تو کره جنوبی بازیگری کنیم هم تو آمریکا ؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که پیشنهاد کاری داشته باشید قطعا

  6. یاسین قرنجیک گفت:

    سلام ببخشید اگر کسی معلم زیست شناسی باشه می‌تونه تو یکی از مدارس کره جنوبی مشغول به کار بشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که اولا زبان کره ای رو کاملا مسلط باشه و در نهایت پیشنهاد رسمی کار داشته باشه، بله

  7. سهیلا گفت:

    سلام
    چگونه برای،بورسیه دبیرستانی و دانشگاهی اقدام کنیم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از طریق سایت دانشگاهی که انتخاب می کنید باید اقدام کنید برای دریافت بورسیه

  8. سهیلا گفت:

    سلام
    سوالی داشتم برای تحصیل در دانشگاه برای پرستاری،شیمی
    چگونه باید اقدام کرد؟
    بعد اگر انگلیسی خوبی،نداشته باشیم اما کره ای یاد داشته باشیم یا بلعکس کافیه ؟
    چگونه برای،بورسیه دبیرستانی و دانشگاهی اقدام کنیم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه برای دبیرستان که وجود نداره.
      برای دانشگاه اما دانشجوهایی که رتبه های برتر رو داشته باشند، می تونن بورسیه بگیرن.
      برای تحصیل در کره، در هر رشته ای، باید سایت دانشگاه رو بررسی کنید که برای ورود زبان کره ای نیاز دارید یا زبان انگلیسی و فقط کافی هست که یکی از اون ها رو بلد باشید.
      برای تحصیل در رشته پرستاری یا شیمی، شما باید مدارک مورد نیاز دانشگاه رو از طریق نت برای دانشگاه ارسال کنید و منتظر باشید تا جواب نهایی رو دریافت کنید

  9. تبریز گفت:

    جواب اونشخص که منبع تحقیقش ویکی پدیا هست ازنظر ویکی پدیا ایران گل وبلبل دنیا همشون توبدبختی

  10. علی اصغر گفت:

    سلام در سن ۱۸ سالگی میشه بع عنوان پناهندگی به کوره جنوبی رفت و اقامت گرفت ….کار گری میشه کرد ……مدرک فنی حرفه ای برق صنعتی هم دارم ….در آمدم چقدر هست ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید پناهنده بشید ولی مشخص نیست که درخواست شما قبول بشه یا نه.
      باید به صورت قانونی وارد بشید

  11. متین گفت:

    کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ طیق امار رسمی ویکی پدیا رتبه ۱۰ در خودکشی در جهان رو داشته بعد شما میگید جزو شاد ترین مردم های دنیان😂 واقعا براتون متاسفم

    1. امیر جلالی گفت:

      کره جنوبی در بین کشورهای جهان رتبه 59 شادترین مردم رو به دست آورده و به همین دلیل جزی یک سوم اول به حساب میاد
      موفق باشید

    2. هلیا رمضانپور گفت:

      ببخشید اونجا در ۱۴ سالگی میشه کار پیدا کرد
      هزینه ها اونجا چجوریه؟
      ممنون میشم جواب بدین

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        قطعا نمیشه. حداقل سن برای ورود به بازار کار 18 سال هست. شما به عنوان یک شهروند خارجی مسیر سختی رو به عنوان یک فرد با این سن برای کار خواهید داشت. بهتر هست به دنبال مسیرهای دیگه مثل تحصیل در این کشور باشید

  12. سارینا گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید اگر دبیرستانی باشیم میتونیم چند ساعت کار کنیم و درآمد ما چقدر هست؟
    و چقدر ماهانه باید هزینه کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کار شما برای کار کردن به عنوان شهروند خارجی در چنین سنی سخت هست. بهتره برای رسیدن به فرصت بهتر یا کشور خودتون رو عوض کنید یا این که برای قطع دانشگاه اقدام کنید

  13. Ali گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم چطوری باید ویزای کار در کره جنوبی رو بگیرم؟!
    و اینکه چه مقدار باید هزینه کنم؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کره جنوبی باید حتما در زمینه ای که کار میکنید یک دعوتنامه کاری داشته باشید

  14. سپیده گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    بنده خانم مجرد 33هستم لیسانس و فوق لیسانس ادبیات انگلیسی دارم،مدرک آیلتس7.5،مدرک TTc,tefl,tesolو تاپیک6 دارم،و به زبان کره ای تسلط دارم،ایا با این رزومه میتونم برای ویزایE2اقدام کنم، من ایا میتونم در سئول به عنوان مدرس انگلیسی در اموزشگاه تدریس کنم؟ اینکه انگلیسی زبان مادری و اول من نیست مانعی ایجاد نمیکنه؟و اینکه دو سال سابقه بیمه دارم اما نه در بخش تدریس من تقریبا 6ماه کار تدریس در ایران انجام دادم،اما کاملا به انگلیسی مسلطم و مدارک رو هم که خدمتتون نام بردم،نگرانی من فقط از این هست که به عنوان کسی که انگلیسی زبان مادریش نیست میتونم در کره معلم و مدرس شوم یا خیر،سپاسگزار میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در این کشور اول باید دعوتنامه کاری داشته باشید تا بتونید برای ویزای کاری اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *