ویترین

صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود

صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود

تنظیم صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود قوانین و شروطی دارد که باید حتما ضمن تنظیم آن رعایت و اجرا گردد. تنظیم این صورتجلسه در مرحله اول باید در سربرگ شخصیت حقوقی باشد، دوما کلیه شرکاء باید آنرا امضا نمایند و سوما یک نسخه از آن برای ثبت رسمی به اداره ثبت شرکتها ارسال کنند. در واقع روند تنظیم این صورتجلسه بدین ترتیب است که ابتداء مجمع عمومی فوق العاده شرکت با مسئولیت محدود تشکیل جلسه داده و سپس دستور کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت را به شور گذاشته و تنها در صورت تصویب اکثریت شرکا امکان تنظیم صورتجلسه وجود دارد.

ضمنا صورتجلسه مذکور نیز معمولا در طی سه نسخه تهیه شده اما باید یک نسخه از آن بعد از امضا شرکا و زدن مهر شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. ما در همین مقاله توضیحات کاملی پیرامون تنظیم صورتجلسه مذکور ارائه داده و سعی می کنیم تا پاسخی جامع به سوالات و ابهامات هموطنان گرامی ارائه کنیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مراحل مربوط به ثبت شرکتهای تجاری راهنمای هموطنان عزیز می باشد.

تصمیم گیری درباره صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود

شرکت ها پس از ثبت رسمی گاها دچار تغییراتی می شوند مثلا شرکت نیازمند افزایش یا کاهش سرمایه شده و یا شریکی از شرکت خارج و یا شریکی جدید وارد آن می شود. اما در این بین شاید یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن افراد را به خود مشغول کند این سوال باشد که بالاخره مسئول اصلی رسیدگی تغییرات اصلی مثل کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود چه رکنی از شرکت است. حقیقت این است که مسئولیت کلیه تغییرات در شرکتهای با مسئولیت محدود بین تمام ارکان سه گانه این شرکتها توزیع شده است اما نه به صورت مساوی! بلکه عمده تغییرات مهم در شرکتهای با مسئولیت محدود مستقیما بر عهده مجمع عمومی فوق العاده است.

از جمله این موارد می توان به تغییر موضوع، تغییر نام، تغییر محل یا آدرس شرکت، افزایش سرمایه با یا بدون ورود شریک جدید، کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود، انحلال شرکت و نقل و انتقالات سهم الشرکه اشاره نمود. پس جلسه مجمع عمومی فوق العاده در شرکتهای با مسئولیت محدود به دعوت رسمی هیات مدیره از شرکا و در محل این شرکت تشکیل می شود و دستور جلسه در این نشت مربوط به کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود می باشد و تصمیم در اینباره نیز فقط با رای اکثریت شرکا قابل قبول است.

تصمیم گیری درباره صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود

شرایط جلسه مجمع عمومی فوق العاده در شرکت با مسئولیت محدود

اول از همه بایستی بدانید که مجمع عمومی فوق العاده در شرکت با مسئولیت محدود وظایف گوناگونی بر عهده دارد که یکی از این وظایف درباره کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت می باشد. به همین علت معمولا جلسه مجمع مذکور به دعوت هیئت مدیره و در محل شرکت با مسئولیت محدود تشکیل می شود. منتهای مراتب برای رسمیت یافتن این جلسه بایستی بیش از نصف شرکاء در جلسه حاضر باشند. اما در صورتیکه جلسه با اکثریت شرکا شکل نگیرد، جلسه دوم با یک سوم شرکا نیز رسمیت یافته و از نظر قانون نیز جلسه رسمی تلقی می گردد. فلذا تشکیل جلسه با حداکثر شرکا شرایطی دارد که از آنجمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

شرایط جلسه مجمع عمومی فوق العاده در شرکت با مسئولیت محدود

در حقیقت، رئیس جلسه علاوه بر ارائه دستورجلسه همچنین ناظر بر جلسه و مصوبات این جلسه محسوب شده و دستیار او نیز معاون جلسه می باشد. اما منشی جلسه نیز وظیفه دارد تا در تنظیم صورتجلسات مثلا صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود طبق مقررات عمل کند. همچنین در همین جلسه مجمع عمومی فوق العاده و به منظور انجام امور مربوط به ثبت صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت، شریکی از بین شرکا به نمایندگی از بقیه شرکاء حاضر در جلسه مسئول ثبت صورتجلسه در اداره ثبت شرکتها می شود.

الزامات صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود

پس از تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده، تصمیمات اتخاذی درباب کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت گرفته شده و نتایج این جلسه پس از تصویب کلیه شرکا در قالب صورتجلسه ای تنظیم می گردد. اما صورت جلسه مذکور بایستی از یکسری قوانین و مقرراتی تبعیت کند تا بتواند جنبه رسمی پیدا کند. از جمله این موارد قانونی که بایستی در تنظیم این صورتجلسه مدنظر قرار گیرد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

الزامات صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود

اما جالب است بدانید که صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود نیز تقریبا فرمتی شبیه سایر صورتجلسات دارد و فقط محتوای جلسات است که با همدیگر فرق می کند. در صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود غالبا به موارد زیر اشاره می شود:

مواردعناوین
مورد 1نام شرکت
مورد 2شماره ثبت
مورد 3شناسه ملی
مورد 4سرمایه ثبت شده
مورد 5تاریخ جلسه
مورد 6ساعت جلسه
مورد 7نام شرکا و مقدار سهم الشرکه آنها
مورد 8تصمیمات جلسه
مورد 9امضاء شرکاء

ثبت صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود

با تنظیم صورتجلسه معمولا یکی از شرکا به نمایندگی از همه یا وکیل رسمی شرکت مسئول آن می شود که به امورات ثبت صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود بپردازد. در این مسیر نیز اولین کاری که باید انجام شود، دریافت پذیرش آنلاین می باشد. در حقیقت برای اخذ پذیرش آنلاین، فرد متقاضی بایستی با مراجعه به سایت www.irsherkat.ssaa.ir مراحل مختلفی را از جمله تکمیل اطلاعات شخصیت حقوقی و نیز اطلاعات جلسه را به صورت زیر انجام دهد:

مراحل ثبت صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود

متقاضی پس از دریافت پذیرش نهایی بایستی در طی فرصت سه روزه نسبت به ارسال پستی اصل صورتجلسه به انضمام اسناد و مدارک دیگر مثل لیست شرکاء، آگهی دعوت و غیره اقدام کند. معمولا نتیجه ارزیابی صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت توسط اداره ثبت شرکتها به صورت پیش نویس آگهی صورتجلسه صادر و در جراید کثیرالانتشار به چاپ می رسد. همواره یکی از موارد نگرانی افراد در مسافرتهای خارجی خود افتتاح حساب بین المللی و برخورداری از ویزا کارت یا مسترکارت مناسب می باشد. هموطنان با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند ضمن اخذ خدمات مربوط به افتتاح حساب خارج از کشور همچنین به کارت اعتباری بین المللی نیز دسترسی داشته باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *