ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید بیزینس در روسیه

خرید بیزینس در روسیه

خرید بیزینس در روسیه میتواند فرصت خوبی جهت بهره مندی از مزیت سرمایه گذاری سودآور در این کشور قدرتمند شده و نیز منجر به دریافت سریع اقامت روسیه گردد. مجوز اقامتی که فقط پس از 2 الی 3 سال زندگی در روسیه امکان تبدیل آن به کارت اقامت دائم روسیه امکانپذیر است. گروه کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن تدوین نگارش فعلی همچنین آماده ارائه خدمات مشاوره تخصصی درباب شرایط انواع سرمایه گذاری در روسیه 2020 مثل خرید ملک و ثبت شرکت نیز می باشد.

  • شرایط سرمایه گذاری جهت خرید بیزینس در کشور روسیه چیست؟
  • امتیازات خرید شرکت در روسیه چیست؟
  • آیا از طریق خرید بیزینس می توان به اقامت روسیه دست یافت؟
  • برای خرید بیزینس افراد باید چه مراحلی را طی کنند؟
  • مدارک لازم جهت دریافت اقامت روسیه از طریق خرید بیزینس چیست؟
  • درحال حاضر امکان سرمایه گذاری در کدام بخش های روسیه فراهم است؟

شرایط خرید بیزینس در روسیه

صد البته که سرمایه گذاری در روسیه 2020 مخصوصا از طریق ثبت یا خرید شرکت می تواند جذابیت های زیادی داشته و امتیازات مختلفی را برای سرمایه گذاران درپی داشته باشد. ابتداء باید متذکر شد که شروع یک بیزینس در کشور روسیه فرآیند زمانبری نبوده و از 3 تا 6 هفته طول می کشد. اما خرید بیزینس از این کشور هم باعث صرفه جویی در زمان و هم هزینه متقاضیان می شود. در روسیه، افراد می توانند انواع مختلف شرکت های موجود را خریداری کنند. از متداولترین شرکت ها جهت خرید می توان به دو شرکت زیر اشاره نمود:

  • شرکت با مسئولیت محدود (OOO)
  • شرکت سهامی تضامنی

این شرکت ها در روسیه قبلا تاسیس شده و آنها را می توان خریداری کرد. این شرکت ها معمولا تمام ضوابط و مقررات قانونی را داشته و دارای موسس، مدیر عامل و یک اداره ثبتی بوده و نیز همچنین شماره مالیاتی ثبتی (VAT) نیز دارند. مطابق قانون، هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی می توانند در روسیه بیزینس خریداری کنند. خرید هم معمولا بوسیله امضای قرارداد خرید سهام انجام می شود. پس از خرید نیز مالک جدید مقامات مربوطه را در جریان تغییرات قانونی قرار می دهد. لازم به ذکر است که در روسیه شرکت بایستی کاملا خریداری شود و عنوان مالک ذی نفع قانونا مورد قبول نمی باشد.

شرایط خرید بیزینس در روسیه

مراحل خرید بیزینس در روسیه

متقاضیان محترم بایستی در جریان باشند که با وجود فواید و امتیازات فراوان خرید بیزینس در روسیه اما این کار یک کار کاملا حقوقی و پیچیده بوده و نیازمند اخذ مشاوره از یک وکیل معتبر مهاجرتی می باشد. وظیفه وکیل مهاجرتی نیز ترسیم نقشه راه با استفاده از مراحل زیر می باشد:

نمودار مراحل خرید بیزینس در روسیه

اما توضیحات هر یک از مراحل فوق از قرار ذیل می باشد:

  • حسابرسی حقوقی: حسابرسی حقوقی شامل آنالیز قانونی جامع یک شرکت یا بیزینس مشتمل بر اسناد حقوقی، حقوق مربوط به دارائی ها، ثبت اختراعات، تبعیت معاملات از قوانین و مقررات و غیره می باشد. در واقع آنالیز آرشیوهای سازمان به شناسایی نقط ضعف، راهکارهای حذف آنها و ارائه توصیه هایی جهت بهبود فعالیت های شرکت کمک می کند
  • حسابرسی مالی: تایید مطابقت قانونی گزارشات مالی با نوزم های قانونی
  • حسابرسی مالیاتی: در این مرحله، اثبات خلوص و شفافیت فعالیت مالیاتی شرکت مورد نظر می باشد
  • قیمت گذاری روی بیزینس (شرکت): این قیمت گذاری بر مبنای داده های موجود از حسابرسی مالی، مالیاتی، قانونی، هزینه دارایی ها، دوره پیش پرداخت سرمایه ها و سایر نکات مهم انجام می شود
  • روش خرید: در این مرحله تعیین می شود که آیا ساختار معامله برای خرید بیزینس در روسیه مناسب است یا خیر
  • بستن قرارداد: در این مرحله قرارداد امضاء، مکانیزم پرداخت تعیین شده، تغییرات در مدارک مربوطه انجام شده و انتقال قانونی مالکیت انجام می شود

امتیازات خرید بیزینس در روسیه

ثبت یا خرید بیزینس در روسیه امتیازات فراوانی دارد که متوجه موسس یا خریدار خارجی است. جدا از این واقعیت که شرکت قبلا تاسیس شده همچنین شرکت یا بیزینس مدنظر دارای شماره های مالیاتی و VAT نیز می باشد. بنابراین سرمایه گذاران خارجی سریعا می توانند فعالیت های شرکت را از سر بگیرند. نه تنها اشخاص حقیقی می توانند در خرید شرکت در روسیه فعال باشند بلکه اشخاص حقوقی نیز از این امتیاز برخوردار هستند. از طرف دیگر سهم بازاری شرکت به واسطه مشخص بودن مشتریان، نوع کالاها و خدمات و سفارشات مربوطه معلوم است. از طرف دیگر سرمایه گذاران خارجی از این طریق می توانند از بانک های روسی وام های شرکتی درخواست نمایند.

نمودار امتیازات خرید بیزینس در روسیه

امتیاز مهم دیگر برای متقاضیان خرید شرکت از روسیه امکان اخذ اقامت روسیه است. منتها بایستی درنظر داشته باشید که بر طبق قوانین جدید کشور روسیه اشخاص متقاضی این نوع اقامت بایستی دانش زبان روسی را هم داشته باشند. در این روش افراد پس از اخذ اقامت موقتی روسیه و زندگی پیوسته به مدت 3 سال صلاحیت اخذ اقامت دائمی (PR) روسیه را به دست آورده و پس از مدت 5 سال می توانند برای اخذ شهروندی یا تابعیت روسیه نیز اقدام نمایند.

اخذ ویزای سرمایه گذار روسیه از طریق خرید بیزینس

در سال 2014 روسیه وارد لیست کشورهایی شد که برنامه های خاصی برای سرمایه گذاران خارجی که به دنبال مهاجرت هستند، دارند. این برنامه در روسیه مثل بقیه کشورهای جهان به عنوان برنامه ویزای سرمایه گذار بیزینس شناخته می شود. برنامه ای که امتیاز اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری را به متقاضیان اعطاء می کند. یکی از شرایط اخذ اقامت روسیه از این طریق سرمایه گذاری حداقل 100000$ (دلاری) معادل 87960€ (یورویی) است که در اروپا جزء ارزانترین برنامه های اقامت سرمایه گذاری محسوب می شود که نمودار پایین هم این موضوع را به صورت مقایسه ای نشان می دهد:

مقایسه شرط حداقل سرمایه گذاری در چند کشور اروپایی برای اخذ اقامت

از دیگر شرایط اخذ اقامت روسیه بوسیله روش سرمایه گذاری و خرید بیزینس این است که سرمایه گذاری حتما بایستی در بخش های خاص مثل نفت و گاز، کشاورزی، انرژی، پزشکی، فناوری اطلاعات (IT) و تحقیق و فناوری انجام شود. پولی که قرار است سرمایه گذاری شود بایستی از منبع قانونی درآمده باشد. همچنین متقاضی بایستی به مدت 90 روز قبل از درخواست ویزای اقامت سرمایه گذار در روسیه زندگی بکند. با این شرح، مدارک لازم برای درخواست ویزای اقامت سرمایه گذار روسیه در سال 2020 عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس های پاسپورتی جدید
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی درآمدی (صورت حساب بانکی)
  • گواهی سلامت پزشکی دال بر عدم وجود بیماری های مسری

اگر شما نیز جزء متقاضیان ثبت یا خرید بیزینس در کشور روسیه 2020 هستید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با وجود وکلای متخصص در زمینه انواع سرمایه گذاری های خارجی آماده ارائه مشاوره های حرفه ای می باشد.

سوالات مکرر درباب خرید شرکت در روسیه

پرسش های تخصصی درباب خرید بیزینس در فدراسیون روسیه و پاسخ های آنها عبارتند از:

  • آیا امکان خرید شرکت برای همگان در روسیه فراهم است؟ بله، مطابق قانون کشور روسیه هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی امکان این کار را دارند.
  • بهترین شرکت ها برای خرید در روسیه 2020 کدامند؟ دو شرکت با مسئولیت محدود (LLC) و تضامنی خصوصی از شرکت های متداول در روسیه هستند.
  • مراحل فرآیند خرید بیزینس در کشور روسیه چیست؟ حسابرسی حقوقی، حسابرسی مالی، حسابرسی مالیاتی، قیمت گذاری روی شرکت، تعیین شیوه خرید و عقد قرارداد مراحل خرید بیزینس یا شرکت تجاری در روسیه بوده که به دلیل پیچیدگی های حقوقی حتما نیاز به وکیل مهاجرتی است.
  • حداقل سرمایه لازم جهت اخذ اقامت سرمایه گذار روسیه چقدر است؟ این مبلغ فعلا حدود 100000$ (دلار) می باشد.
4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *