ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید بیزینس در هلند

خرید بیزینس در هلند

با خرید بیزینس در هلند 2024 افراد می توانند ضمن درخواست ویزای استارت آپ یا ویزای خود اشتغالی به آسانی به اقامت خانوادگی در این کشور دست یابند. علاوه بر این، افراد می توانند با انجام این نوع سرمایه گذاری همچنین از امتیاز فعالیت در رقابتی ترین اقتصاد اروپا شامل مالیات بر درآمد شرکتی 20%، بهره مندی از فضای نوآوری، استفاده از نیروی کار متخصص، فرصت های ایده آل تجاری در بخش های متنوع مثل IT و ICT و غیره استفاده کنند. ما در همین مقاله شما را با جزئیات راه اندازی کسب و کار جدید در هلند و شرایط آن آشنا ساخته و در ضمن به سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • انواع ساختار بیزینس در هلند چیست؟
  • چگونه می توان در بخش بیزینس هلند سرمایه گذاری کرد؟
  • انواع ویزای سرمایه گذاری هلند جهت اقامت چیست؟
  • شرایط مالیات بر درآمد شرکت ها در هلند چگونه است؟
  • کارگشا یا Facilitator در بیزینس هلند چه کسی است؟
  • MVV یا ویزای اقامت مشروط در هلند چیست؟

هر فرد باید با آگاهی کامل نسبت به شرایط اقتصادی هلند در این زمینه گام بردارد و بداند که کدام حوزه ها از نظر سود آوردی می توانند شرایط بهتری را ایجاد کنند. صنایع الکترونیک و همچنین IT در هلند در دسته  صنایعی هستند که می توانند فرصت های سود آوری بالایی را ایجاد کنند.

امتیازات خرید بیزینس در هلند 2024

آیا شما هم در فکر خرید بیزینس در هلند و راه اندازی یک کسب و کار پر سودی در این کشور هستید؟ مطمئنا شما اولین نفری نمی باشید که چنین فکری دارد. چراکه این یک فکر بسیار هوشمندانه ای است. هلند مزایا و امتیازات فراوانی به کارآفرینان خارجی ارائه می دهد که در فکر راه اندازی بیزینسی در این کشور باشند. همین امتیازات است که سبب جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در بخش بیزینس هلند شده است. اما از امتیازات خرید بیزینس و تشکیل شرکت در هلند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

امتیازات خرید بیزینس و تشکیل شرکت در هلند

اینها از امتیازات مهم تشکیل شرکت در هلند می باشد. اما از امتیازات دیگر این کار می توان به چند بخشی بودن شرکت های هلندی، خلاقیت و نوآوری شرکت های این کشور، کاربرد رایج زبان انگلیسی در شرکت های هلندی، بهره مندی از فضای بیزنس بین المللی و امکان واردات و صادرات آزادانه کالاها و خدمات به سرتاسر اروپا اشاره نمود. اما نکته آخر در اینباره اینکه آیا اصلا می دانستید که هلند اولین کشور اروپایی از نظر شاخص رقابت جهانی به استناد گزارش مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در سال جدید می باشد:

رتبه بندی کشورهای اروپایی از نظر شاخص رقابت اقتصادی

نرخ مالیات بر درآمد شرکت در هلند

مطمئنا آنچه که بیشتر از همه امتیازات برای کارآفرینان و سرمایه گذاران بین المللی مهم است، امتیاز مالیاتی تشکیل یا خرید بیزینس در این کشور می باشد. ابتداء باید به عرض هموطنان عزیز برسانیم که سرمایه گذاران بین المللی نخست بواسطه نرخ های مالیاتی پایین هلند است که شیفته سرمایه گذاری در بخش بیزینس این کشور هستند. حالا اگر همین امتیاز را با فضای نوآورانه و رقابتی هلند و قدرت لجستیکی آن ترکیب کنیم، این کشور به کشور ایده آل سرمایه گذاران تبدیل می شود. همان طوری که در نمودار زیر هم مشخص است، نرخ مالیات بر درآمد شرکت در کشور هلند با 20% پایین تر از کشورهای رقیب اروپایی است:

مقایسه نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در اروپا

خبر خوش برای سرمایه گذاران اینکه بر طبق تصویب دولت هلند تا سال 2024 نرخ های مالیاتی برای سودهای زیر 200000€ (یورو) از 20% فعلی حتی به 16% هم کاهش می یابد. اما سودهای بیش از این رقم که فعلا با مالیات 25% محاسبه می شود در سال 2024 با 21% مورد محاسبه قرار می گیرد. هدف دولت هلند از این کار نیز جذب هر چه بیشتر تجار و سرمایه گذاران خارجی به این کشور می باشد.

شرایط خرید بیزینس در کشور هلند

در کل، هیچ محدودیتی برای شروه و راه اندازی یک بیزینس هلندی در این کشور وجود ندارد و همگان می توانند دست به این کار بزنند. با این حال باید به این نکته هم توجه کرد که شیوه اقامت در هلند با توجه به ملیت سرمایه گذاران متفاوت است. اگر سرمایه گذار از کشورهای اروپایی باشد او نیازی به اخذ هیچ نوع ویزای اقامتی جهت زندگی در هلند ندارد. اما اگر سرمایه گذار از هموطنان ایرانی باشد، پس او نیازمند اخذ ویزای اقامت هلند می باشد. در این زمینه بسته به اهداف و شرایط هر متقاضی، دو نوع ویزای اقامت هلند در اختیار هموطنان سرمایه گذار وجود دارد:

دو نوع ویزای اقامت هلند

همان طوری که در مطالب فوق هم بیان شد، سرمایه گذاران خارجی به منظور زندگی در کشور هلند نیازمند اخذ ویزای هلند هستند و مطابق قوانین مهاجرتی هلند نیز اقامت در این کشور مستلزم رعایت شرایط و ضوابط خاصی است. در این زمینه هم آژانس کار هلند (ROV) متولی امتیازدهی به درخواست ویزای متقاضیان می باشد. اخذ امتیاز نهایی نیز به فاکتورهایی مثل سرمایه کافی، سابقه کاری و غیره بستگی دارد. در بخش زیر به صورت مفصل در مورد هر دو ویزای مذکور توضیح داده می شود.

ویزای استارت آپ هلند

این نوع ویزا کار سرمایه گذاران و کارآفرینان جهت اقامت و فعالیت در هلند را آسانتر می کند. ویزای مذکور نوعی مجوز اقامت هلندی یک ساله بوده که به دارنده آن اجازه کار با کارگشا (Facilitator) در هلند را می دهد تا آنها با همکاری هم خرید بیزینس یا تشکیل آنرا در هلند شروع کرده و شرایط ویزای خود اشتغالی هلند را مهیا کنند. در واقع کارآفرین استارت آپ بایستی در شرکت نقش فعالی داشته باشد و صرفا اسپانسر یا سهامدار نباشد. در این زمینه هم کارآفرین استارت آپ بایستی برنامه یا پلن گام به گام خود را تهیه کند که مبین تبدیل ایده از یک مفهوم ساده به بیزینس واقعی باشد. برنامه گام به گام ویزای استارت آپ هلند شامل موارد ذیل می باشد:

  • اطلاعاتی راجع به سازمان شامل ساختار سازمان، هدف از شرکت، نقش ها و وظایف، هدف قانونی شرکت، پرسنل یا کادر اجرایی
  • توصیفی از برنامه ها و فعالیت هایی که سرمایه گذار بایستی برای خرید یا تشکیل بیزینس انجام دهد
  • توصیف محصولات یا خدمات نوآورانه و ابتکاری که سرمایه گذار تهیه می کند

ویزای خود اشتغال هلند

این نوع ویزا در واقع ویزای اقامت هلند است که به دارنده آن اجازه اقامت و کار مستقل در کشور هلند را می دهد. اما قبل از هر چیزی، متقاضی بایستی ثابت کند که اولا کالاها و خدمات او ابتکاری بوده و ثانیا او خدمات ضروری به اقتصاد هلند عرضه می کند. این امر نیز توسط سیستم امتیازی آژانس کار هلند (ROV) بدین سان اریابی می شود:

فاکتورهاامتیازات کلحداقل امتیاز لازم
سابقه کار شخصی (تحصیلات، سابقه کار و کارآفرینی)10030 امتیاز
بیزینس پلن (خدمات/ کالا، آنالیز بازار، فاینانس و امور مالی، سازمان، قیمت)10030 امتیاز
ارزش افزوده به کشور هلند (فرصت های اشتغال، سرمایه گذاری ها و نوآوری)10030 امتیاز
مجموع30090 امتیاز

سرمایه گذاران محترم فقط در صورتی صلاحیت اخذ ویزای خود اشتغالی هلند 2024 را کسب می کنند که حداقل 90 امتیاز از جدول امتیازی فوق کسب کنند. شرایط دیگر برای اخذ این نوع ویزا شامل ثبت نام در اداره ثبت تجاری اتاق بازرگانی (KvK)، ارائه مجوز انجام امور بازرگانی، اثبات کسب درآمد کافی از فعالیت مربوطه می باشد.

انواع ساختار شرکت جهات خرید بیزینس در هلند

انواع ساختار شرکت جهات خرید بیزینس در هلند

برای انجام خرید بیزینس در هلند دست شما به عنوان خریدار کاملا باز است. چرا که کشور هلند بسته به شرایط هر متقاضی دارای انواع مختلفی از ساختار شرکت ها می باشد. در کل دو نوع ساختار بیزینس در هلند وجود دارد که شامل ساختارهای بیزینس غیرشرکتی و شرکتی است. مالک ساختار بیزینس غیرشرکتی شخصا مسئول هر گونه بدهی ایجاد شده در شرکت است. در حالیکه ساختار بیزینس شرکتی بر جدایی بین دارایی های شخصی و شرکتی تاکید می کند.

این دلیلی است براینکه چرا اکثر سرمایه گذاران خارجی تمایل خاصی به خرید یا تشکیل شرکت با مسئولیت محدود در هلند دارند. متقاضیان محترم می توانند با اخذ مشاوره های حرفه ای از وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن آشنایی کامل با شرایط هر یک از شرکت های زیر همچنین خود را برای اخذ اقامت هلند نیز آماده نمایند:

انواع ساختار بیزینس غیرشرکتیشرح
Eenmanszaakشرکت تک تاجر
Vennootschap onder firmaشراکت عمومی
Commanditaire vennootschapشراکت محدود
Maatschapشراکت تجاری/ حرفه ای
انواع ساختار بیزینس شرکتیشرح
Besloten vennootschapشرکت با مسئولیت محدود
Naamloze vennootschapشرکت با مسئولیت عمومی
Coöperatie en onderlinge waarborgmaatschappijانجمن تضمین تعاونی و متقابل

خرید یک شرکت در هلند

در هلند، به جای ثبتBV، می توان یک شرکت قفسه ای را خریداری کرد. شرکت قفسه ای یک BV موجود (خالی) است که ممکن است در معاملات تجاری قبلی شرکت داشته باشد یا نداشته باشد. مزیت خرید یک شرکت قفسه همیشه زمان بوده است. از نظر فنی، یک شرکت قفسه ای را می توان در یک روز به دست آورد. عیب خرید یک شرکت قفسه ای این است که آنها با قیمت ممتاز فروخته می شوند، که خرید یک شرکت قفسه ای را گران تر از ترکیب یک BV جدید می کند. در سال 2012، روش ادغام برای BVهای استاندارد به طور قابل توجهی ساده شد، که شامل پایان حداقل سرمایه مورد نیاز، اعلامیه بانک و رویه رضایت دولتی بود.

در نتیجه، نیاز به شرکت های قفسه ای به طور چشمگیری کاهش یافت و بازار چنین شرکت هایی تقریباً ناپدید شد. بنابراین، شرکت های قفسه ای امروزه بسیار کمیاب هستند. خرید شرکت قفسه ای مستلزم سند رسمی است. اگرچه فرآیند آن از لحاظ فنی ساده ‌تر از ادغام یک BV جدید است، اما روند انتقال سهام تقریباً به اندازه ادغام یک BV جدید زمان ‌بر و گران شده است. شرکت های قفسه ای دارای سابقه مالی، حقوقی و مالیاتی هستند. گاهی اوقات، شرکت ‌های قفسه ‌ای که در فعالیت ‌های تجاری قبلی شرکت دارند برای فروش عرضه می ‌شوند.

در بخش زیر شاهد مزایا و معایب خرید شرکت در هلند هستید:

مزایا و معایب خرید شرکت در هلند

سوالاتی راجع به خرید بیزینس در هلند

با مطالعه این مقاله مطمئنا یکسری سوالات توسط کارآفرینان و سرمایه گذاران به صورت زیر طرح می شود:

  • مهمترین امتیاز خرید بیزینس در کشور هلند چیست؟ امتیاز مالیات بر درآمد شرکت که فعلا در هلند 20% می باشد.
  • انواع اقامت برای سرمایه گذاران ایرانی که قصد خرید بیزینس در هلند را دارند چیست؟ دولت هلند به این دسته از متقاضیان دو نوع ویزای استارت آپ و خود اشتغالی را پیشنهاد می کند.
  • نحوه درخواست ویزای خود اشتغالی هلند چگونه است؟ روش درخواست غالبا به ملیت هر متقاضی بستگی دارد. برخی ملیت ها قبل از درخواست ویزای اقامت هلند برای اهداف خود اشتغالی نیازمند دریافت MVV (ویزای اقامت مشروط) یا همان ویزای اقامت بلند مدت هلند هستند. پس از اخذ MVV، متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره مهاجرت هلند (IND) درخواست ویزای خود اشتغالی دهند.
  • کارگشا یا Facilitator در ویزای استارت آپ هلند کیست؟ کارگشا همان مشاور بیزینس می باشد که با کارآفرین خارجی همکاری می کند. در واقع کارگشا برمبنای نیازهای خاص شرکت استارت آپ مشاوره های لازم درخصوص بازاریابی، مدیریت عملیاتی، تحقیق و توسعه و غیره را ارائه می دهد.
  • حداقل امتیاز لازم برای تشکیل و راه اندازی شرکت تجاری در هلند چقدر است؟ حداقل امتیاز لازم تا 90 امتیاز می باشد.
  • بهترین نوع ساختار بیزنس برای راه اندازی و ثبت شرکت در هلند چیست؟ شرکت با مسئولیت محدود یا همان LLC می باشد چراکه بر جدایی بین دارایی های شخصی و شرکتی تاکید می شود.
امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “خرید بیزینس در هلند

  1. بهاره گفت:

    سلام روز بخیر . ممنون از توضیحات کامل شما. لطفا بفرمایید برای ثبت شرکت و راه اندازی فعالیت اقتصادی در هلند چه محدودیتهایی باید رعایت بشه ؟ منظور حداقل سرمایه ای ک باید بیاد – تعداد کارکنان – بیزنس پلن قوی هم ایا جزء شرایط هس و…. ؟؟ با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله بستگی به این داره که شما چه نوع شرکتی رو افتتاح می کنید. در رابطه با جزئیات این امر می تونید با شماره 02191003232 با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *