ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا یکی از سریعترین روش ها برای متقاضیان جهت اخذ اقامت دائم کشور کانادا (PR) از طریق سرمایه گذاری می باشد. منتها قبل از هر اقدامی در این زمینه بایستی با شرایط آن نیز آشنا شد. توجه نمایید در حال حاضر این برنامه مهاجرتی فعال نبوده و خدماتی بر روی آن انجام نمیگردد. اول از همه بایستی محدوده سرمایه گذاری خود را تعیین کنید اینکه سرمایه گذاری شما در کانادا جهت خرید بیزنس در سطح فدرال باشد یا در سطح ایالتی. شرط دوم پیش روی متقاضیان اطلاع از حداقل مقدار سرمایه گذاری و الزامات آن می باشد. شرط سوم در اینباره نیز اطلاع از شرایط اعطای اقامت کانادا از این طریق می باشد.

کارآفرینان سرمایه گذار خارجی که مایل به مهاجرت همراه با خانواده خود هستند می توانند یک بیزینسی را خریداری و یا بیزینس جدیدی را در کانادا راه اندازی بکنند. سپس، سرمایه گذاران واجد شرایط می توانند در سطح فدرال ویزای استارت آپ Start-up Visa کانادا را درخواست دهند و یا ویزای کار به عنوان کارمند سطح مدیریت تحت برنامه کارگر خارجی موقت فدرال (TFW) را درخواست دهند. همچنین این امکان برای آنها فراهم است که در سطح ایالتی برنامه ویزای سرمایه گذار کبک (QIIP) را درخواست دهند. در هر صورت هموطنان عزیز می توانند برای ارزیابی شرایط سرمایه گذاری خود و انتخاب یکی از روش های جایگزین راه اندازی بیزینس جهت درخواست اقامت در کانادا از وکلای مهاجرتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره دریافت کنند.

شرایط خرید بیزنس در کانادا

طبق قوانین کشور کانادا، هر شهروند خارجی مجاز به خرید و فروش بیزینس در این کشور می باشد. بر این اساس اگر شما قصد کار و زندگی در کانادا را داشته باشید، شما می توانید برای وضعیت مهاجر بیزنس یا Business immigrant status درخواست دهید. در این زمینه متقاضیان می توانند از دو روش زیر استفاده کنند:

انواع وضعیت مهاجر بیزینس

پس روش اول این است که متقاضی خواهان کار و زندگی دائم در کاناداست و باید ویزای استارت آپ کانادا را درخواست دهد. ویزایی که مزیت مهاجرت و اقامت دائمی کانادا را جهت شروع بیزنس به متقاضی ارائه می کند. اما روش دیگر روشی است ویژه فریلانسرها در کاناداست و آن از طریق برنامه اشخاص خود اشتغال می باشد. اما اگر چنانچه متقاضی قصد مهاجرت به کانادا یا اخذ اقامت کانادا را نداشته باشد، او می تواند با یک شهروند کانادایی در راه اندازی یا خرید بیزینس در کانادا شراکت کند. در اینصورت 25% مدیران بایستی کانادایی باشند. ما در بخش های زیر به بررسی تفصیلی انواع راه های خرید بیزینس در کانادا و اخذ اقامت این کشور از این طریق می پردازیم.

خرید بیزنس در کانادا و اخذ ویزای TFW

اگر کارآفرین سرمایه گذاری قصد مهاجرت خانوادگی به کانادا را داشته باشد می تواند در این کشور بیزینسی را خرید و یا راه اندازی کند. پس سرمایه گذاران واجد شرایط می توانند برای اخذ ویزای کار به عنوان کارمند سطح مدیریت تحت برنامه کارگر مهاجر موقت فدارال (TFW) درخواست دهند. در حال حاضر، این برنامه مهاجرتی نظر بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کرده است. در این برنامه مهاجرتی پس از کمتر از یک سال، دارندگان ویزای کار موقت و خانواده همراه آن ها به راحتی می توانند تحت برنامه مهاجرت استانی یا به عنوان کارگر ماهر فدرال تحت سیستم اکسپرس اینتری اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنند.

اما در این مسیر بایستی به این نکته توجه کرد که خرید بیزینس در کانادا بایستی حتما با یک بیزینس پلان یا طرح بیزنس مناسبی همراه با شرایط دیگر همراه باشد تا اینکه منجر به اشتغال زایی در کانادا گردد. متقاضیان واجد شرایط این طرح کسانی هستند که اولا سابقه مدیریتی کافی داشته باشند. ثانیا دارایی کافی برای خرید بیزنس در کانادا داشته باشند. ثالثا مهارت زبانی کافی داشته باشند.

فرآیند درخواست ویزای کاری موقت از طریق خرید بیزنس از قرار ذیل می باشد:

فرآیند درخواست ویزای کاری موقت از طریق خرید بیزنس

خرید بیزینس در کانادا و اخذ ویزای استارت-آپ

ویزای استارت آپ مسیر مهاجرتی دیگر مخصوصا برای کارآفرینان و سرمایه گذارانی است که خواستار اقامت دائمی کانادا می باشند. برنامه مذکور یک پروژه پایلوت بوده و قرار است تا 5 سال باقی بماند. نکته مهم در این خصوص آنکه دولت کانادا هر ساله فقط تا حدود 2750 متقاضی را برای این برنامه مهاجرتی کانادا اکسپت می کند. برنامه استارت مخصوص کسانی است که در سطح فدرال خواستار PR کانادا با شرایط و الزامات زیر هستند:

  • داشتن بیزنس پلن مناسب
  • داشتن نامه ساپورت از سازمان مشخص
  • در اختیار داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • داشتن تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا

در بیزینس خریداری شده و یا ایجاد شده هر متقاضی بایستی از 10% حق رای جهت تعیین تکلیف سهام شرکتی را داشته باشد. متقاضی در واقع بعد از اخذ اقامت دائم کانادا کار مدیریتی را انجام می دهد. بیزینس مطلوب بایستی در کانادا انجام شود. اما شرایط نامه ساپورت از سازمان مشخص بدین گونه است که آنها به این نامه جهت سرمایه گذاری بر روی استارت آپ خود نیازمند هستند. سرمایه لازم برای ساپورت مالی بیزینس از CAD$75000 تا CAD$200000 (دلار کانادا) متغیر است.

خرید بیزینس در کانادا و اخذ ویزای استارت-آپ

خرید بیزینس در کانادا با برنامه QIIP

مشخصا یکی از برنامه های جذاب مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای اقامت دائم (PR) کانادا با استفاده از برنامه ویزای سرمایه گذار کبک (QIIP) می باشد. این برنامه این امتیاز را دارد که متقاضیان علاوه بر دریافت اقامت دائم کانادا همچنین از امکان دست یابی به تابعیت ارزشمند کانادایی نیز برخوردار هستند. این روش در سطح ایالتی بوده و متقاضیان بایستی درخواست خود را به اداره مهاجرت کبک تحویل دهند. در این برنامه حداقل مبلغ سرمایه لازم برای خرید بیزینس در کانادا یا ثبت بیزینس حدودا CAD$ 1200000 (دلار کانادا) و اخذ امتیازات لازم (تا 40 امتیاز) بر اساس معیارهای امتیازبندی زیر می باشد:

معیارهاامتیاز یا پوینت
سن و سالحداکثر 10 امتیاز
تجربه کار مدیریتیحداکثر 10 امتیاز
میزان تحصیلاتحداکثر 12 امتیاز
مهارت زبان فرانسوی یا انگلیسیحداکثر 22 امتیاز
تطبیق پذیریحداکثر 5 امتیاز
قرارداد سرمایه گذاریحداکثر 25 امتیاز
اقامت به همراه خانوادهحداکثر 8 امتیاز
امتیاز کل92 امتیاز
مینیمم امتیازات لازم برای تایید40 امتیاز

مدارک مورد نیاز جهت خرید بیزینس در کانادا

تمامی سرمایه گذاران بین المللی که قصد خرید بیزینس در کانادا را دارند، قبل از عزیمت به این کشور باید مدارک مورد نیاز در این حوزه را فراهم کنند. به عبارت دیگر، بدون ارائه مدارک مورد نیاز، اجازه شروع فرآیند خرید بیزینس در این کشور را نخواهید داشت. یکی از اصلی ترین مدارکی که در قدم اول باید ارائه دهید، مدارک اثبات مالکیت در این کشور می باشد. مدارک اثبات مالکیت جدید شرکت کانادایی توسط اتباع خارجی شامل توافق خرید و فروش، گواهی سهام، گواهی خرید و غیره می شود. البته لازم به ذکر است که ارائه اسناد مالی برای شرکت در کاانادا، مالکیت دارایی ها و صورت حساب های بانکی نیز برای خرید بیزینس در این کشور بسیار حیاتی خواهد بود.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر مدارک مورد نیاز جهت خرید بیزینس در کانادا به موارد ارائه شده در تصویر زیر توجه فرمایید:

مدارک مورد نیاز جهت خرید بیزینس در کانادا

هموطنان عزیز توجه نمایید همانطور که در ابتدای این مطلب نیز عنوان شد در حال حاضر امکان خرید بیزینس در کانادا مقدور نبوده و این امکان در سال جاری لغو گشته است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ایم تا هموطنان عزیز را در کلیه مراحل سرمایه گذاری در کانادا یاری نمائیم تا این عزیزان به راحتی بتوانند به اقامت دائم کانادا دست یابند، جهت این امر با مشاورین ما در موسسه تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص خرید بیزینس در کانادا

در بخش پایاینی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط خرید بیزینس در کانادا پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • فرآیند خرید بیزینس در کانادا چقدر طول می کشد؟ به طور متوسط، فرآیند خرید بیزینس در کانادا 6 ماه از شروع فرآیند تا تایید مجوز کار بسته به نوع تجارتی که سرمایه گذاران خارجی می خرند طول می کشد.
  • آیا خانواده سرمایه گذران نیز می توانند برای خرید بیزینس در کانادا به این کشور سفر کنند؟ اعضای خانواده سرمایه گذاران می توانند سرمایه گذاران بین المللی را در طول مدت کار خود در کانادا به عنوان صاحبان خارجی مشاغل کانادایی همراهی کنند.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *