ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک

مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک

مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک 2024 یکی از معتبرترین راه های اخذ اقامت محسوب میگردد که مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. کشور روسیه از لحاظ مالیات که کمتر از کشور دیگر اروپایی و حتی کمتر از ایران می باشد. قیمت ملک در کشور روسیه پایین است و افراد می توانند با قمیت مناسب یک خانه در کشور روسیه تهیه نمایند. هزینه زندگی در کشور روسیه پایین است و بسیاری از افراد به این دلیل مشتاق هستند در کشور روسیه زندگی کنند. دریافت اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در روسیه این امکان را فراهم می نماید که همراهان شخص سرمایه گذر هم اقامت روسیه را دریافت کنند.

  • آیا از طریق خرید ملک می توان به اقامت روسیه رسید؟
  • اصولا شرایط خرید ملک در روسیه به چه صورتی است؟
  • مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در روسیه چیست؟
  • هزینه خرید ملک در کشور روسیه چقدر است؟
  • آیا خرید ملک در روسیه منجر به اخذ ویزای طلایی روسیه میشود؟
  • حداقل ارزش ملک خریداری شده جهت اخذ ویزای طلایی روسیه چقدر است؟
  • آیا برای خرید ملک و اخذ اقامت ترکیه گزینه خوبی است یا روسیه؟

لازم به ذکر است که خرید ملک در روسیه فقط برای یک فرد می باشد یعنی مالکیت خانه فقط برای شخصی که خانه را خریده است، می باشد. وکلا خبره و با تجربه موسسه سفیران سروش سعادت نیز برخود می بالند که با تجربه ای فوق العاده در خصوص اقامت و تابعیت مفتخر به راهنمایی متقاضیان در خصوص مهاجرت کم هزینه و سایر راه های قانونی اخذ اقامت نیز می باشند.

آیین نامه خرید ملک در روسیه

بر اساس قوانین روسیه، شهروندان خارجی معمولا اجازه خواهند داشت تا در روسیه ملک خریداری کنند. اما در برخی از موارد محدودیت های قانونی در این زمینه وجود دارد. برای آن که فرد بتواند در روسیه ملکی خریداری کند، باید اجازه اقامت در روسیه را داشته باشد. شهروندان خارجی اجازه نخواهند داشت تا املاک نقاط مرزی را خریداری کنند. همچنین محدودیت هایی برای خرید زمین های کشاورزی برای افراد خارجی وضع شده است. هنگامی که افراد متقاضی قصد مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک را دارند می بایست از مشورت افراد متخصص استفاده کنند. در غیر این صورت ریسک از دست دادن سرمایه خود را بالا می برند.


خرید ملک تجاری در روسیه

در بیشتر کشورها، موارد مرتبط با خرید خانه تجاری پیچیده و دشوار می باشد اما در کشور روسیه خرید ملک روندی سهل تر است و افراد نیز می توانند به راحتی تابعیت و اقامت این کشور را دریافت کنید. اشخاص متقاضی نیز می توانند نسبت به خرید ملک تجاری در روسیه اقدام نمایند و محصولات را به صورت مستقیم در این ملک تجاری به فروش رسانند. افراد نیز این امکان را دارند که کسب و کار مورد علاقه خود را نیز در کشور روسیه راه اندازی کنند، برای مثال افرادی که علاقه مند هستند به کسب و کار در رستوران و اگر ایرانی باشند، نیز می توانند رستوران ایرانی در این کشور افتتاح کنند.

وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ابتدای روند در کنار متقاضیان نیز خواهند بود. ابتدا برای شما به اندازه مبلغی که در نظر دارید خانه ای پیدا می کنند و با صاحب خانه هماهنگی های لازم را انجام می دهند که شما بتوانید از ملک مورد نظر بازدید داشته باشید. وکلا ما در تنطیم قرارداد کمک می کنند و اگر نیاز به ثبت حقوقی خرید خانه شود به شما کمک می کنند.

اصول مهم مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک

اخذ ویزای طلایی روسیه از طریق خرید ملک

اولین و شاید مهمترین فاکتور در زمینه مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک، اطلاع از سرمایه مورد نیاز برای این نوع سرمایه گذاری است. در واقع موضوع مهم و حیاتی برای هر سرمایه گذار خارجی نیز همین امر است. بر طبق قوانین کشور روسیه، سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاری حدود USD 480000 (دلار) در بخش املاک این کشور می توانند برای اخذ ویزای طلایی روسیه (Golden visa) دست یابند. از دیگر شرایط اخذ ویزای طلایی در قالب برنامه خرید ملک در روسیه نیز این است که سرمایه گذار خارجی قبل از درخواست مجوز اقامتی اش بایستی ملک خودش را در روسیه به مدت حداقل 3 سال حفظ بکند.

بنابراین به طور خلاصه شرایط اصلی برای اخذ ویزای طلایی روسیه از طریق خرید ملک از قرار زیر است:

شرایط اصلی برای اخذ ویزای طلایی روسیه از طریق خرید ملک

مهاجرت خانوادگی به روسیه از طریق خرید ملک

برای مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک مزایا و امتیازات مختلفی وجود دارد که از آن جمله می توان به اخذ اقامت روسیه، دریافت اقامت دائم و تابعیت روسی در آینده، برخورداری از خدمات و امکانات عمومی و از همه مهمتر امکان به همراه آوردن تمام اعضای خانواده درجه یک می باشد. بدین ترتیب دارندگان ویزای طلایی روسیه می توانند با اخذ ویزای خانوادگی روسیه بستگان خود به شرح زیر را به همراه آورند:

  • همسر
  • فرزندان
  • همسران فرزندان
  • والدین
  • همسران والدین
  • پدر بزرگ و مادر بزرگ

مقایسه مهاجرت به روسیه و ترکیه از طریق خرید ملک

حالا پس از اطلاع از شرایط کلی مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک ممکن است این سوال برای اغلب سرمایه گذاران مطرح شود که برای خرید ملک آیا ترکیه گزینه خوبی است یا روسیه؟ واقعیت این است که هر دو کشور از سرمایه گذاری اتباع خارجی در بخش املاکشان استقبال می کنند. و به همین دلیل نیز به درخواست سرمایه گذاران ملکی را در اسرع وقت رسیدگی می کنند. منتها یکی از بزرگترین تفاوت های برنامه اخذ اقامت این دو کشور از طریق خرید ملک در رابطه با حداقل سرمایه لازم می باشد. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، حداقل سرمایه لازم برای اخذ  اقامت ازطریق خرید ملک در ترکیه خیلی کمتر از روسیه است:

مقایسه حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در ترکیه و روسیه

اصول مهم مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک

خرید ملک در کشور روسیه در سال 2024 از مزیت های فوق العاده ای برای اشخاص متقاضی برخوردار می باشد که در این مقاله نیز مزیت ها و اصول مهم خرید ملک در این کشور بیان شده است. کشور روسیه بزرگترین کشور دنیا می باشد که تقریبا 150 میلیون نفر جمعیت دارد که در این باب می توان گفت در کشوری که این جمعیت را نیز دارد، ارزش خانه خریدن کم است. مقامات دولتی در زمینه جمعیت و سرمایه گذاری برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بسیار مطلوب است که در باب تولد فرزند و جذب نیرو سرمایه گذاری خارجی جزء این برنامه ها هستند. به تازگی دولت قانونی را تنظیم کرده است که به هر خانواده 10000€ (یورو) پرداخت کند.

دولت روسیه از سال 2015 برنامه ای تنظیم کرده است که به هر فرد روسی در منطقه های مشخص شده 10 هکتار زمین به صورت رایگان برای صنعت کشاورزی می دهند که هر شهروند 4 سال بر روی این زمین ها کار و سرمایه گذاری می کنند. دولت روسیه در حال حاضر برای جذب نیرو سرمایه گذاری های خارجی قانون بسیار مطلوبی تنظیم کرده است که به سرمایه گذاران خارجی هم زمین اعطا می شود و بدون مالیات به کسب و کار می پردازند که با توسعه و رشد سرمایه گذاری خارجی و ساخت و سازهای بزرگ، خرید ملک در شرایط مطلوبی قرار دارد و می توان گفت کشور روسیه از زمانی که بازی جام جهانی در این کشور برگزار می شود اقتصاد این کشور هم به نسبت بهتر شده است.

بندهای قانونی موجود در قرارداد خرید ملک روسیه

مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک در سال 2024در صورتی برای اشخاص متقاضی ممکن خواهد شد که یک سند قانونی داشته باشند. زمانی که افراد یک ملک را می خرند، می بایست به کلیه بندهای موجود در قرارداد آن احترام بگذارید. در این بخش، برخی از مهم ترین فاکتورهایی که باید در قرارداد مالکیت مشخص شود نیز ارائه می گردد.

  • اطلاعات کامل در رابطه با ملک مانند آدرس دقیق و متراژ
  • قیمت کامل انجام انتقال
  • اطلاعات کامل در رابطه با خریدار و فروشنده
  • قوانین و توافقات انجام شده میان دو طرف در ارتباط با نحوه پرداخت قیمت ملک
  • پروسه انتقال سند و تحویل ملک به مالک یا مالکان جدید

در صورت مسکونی بودن ملک: اطلاعاتی در رابطه با کلیه کسانی که قرار است در آن مسکن زندگی کنند. همچنین هرگونه توافق دیگری که میان طرفین صورت پذیرفته باید در قرارداد ذکر شود. این مقاله در مورد مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک در سال 2024 نگارش شده است.

قیمت املاک در روسیه 2024

اصولا روسیه در سال های اخیر در بخش ساخت و ساز و توسعه عمرانی به پیشرفت های چشمگیر و گسترده ای دست یافته و بازار املاک در این کشور آنهم به پشتوانه سرمایه گذاری های خارجی به رشد خوبی رسیده است. پس سرمایه گذاران محترم نبایستی از این نکته مهم غافل شوند. اما نکته مهم دیگر در اینباره قیمت ارزان املاک در کشور روسیه نسبت به شهرهای دیگر اروپایی است. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر مسکو حدود 2761$ (دلار) و خارج از شهر مسکو در حدود 1965$ (دلار) است. برای مقایسه قیمت در شهر مسکو و شهر برلین، توصیه می شود که حتما به نمودار زیر توجه کنید:

مقایسه قیمت در شهر مسکو و شهر برلین

وضعیت اجاره خانه در روسیه

در کنار قیمت خرید خانه و آپارتمان در روسیه، نکته مهم دیگری که باید مد نظر افراد باشد متوسط اجاره بها در این کشور است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است میانگین نرخ اجاره بهای آپارتمان در روسیه طی سال 2024 بیان می گردد:

میانگین نرخ اجاره بهای آپارتمان در روسیه

ارزیابی از هزینه زندگی در روسیه

همان طوری که گفته شد، یکی از مهمترین فاکتورها در زمینه مهاجرت به کشور روسیه، اطلاع از هزینه زندگی در آن می باشد.  مطابق آخرین آمارهای موجود متوسط هزینه زندگی ماهیانه در روسیه برای هر فرد خارجی در حدود RUB 76873.55 (روبل) معادل با EUR 1000 (یورو) میباشد که در قیاس با هزینه زندگی در اغلب کشورهای اروپایی بسیار پایین تر هست.

همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین بودجه هر نفر در کشور روسیه صرف خرید از بازارها می شود:

توزیع درصدی هزینه زندگی در روسیه

مدارک مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک

مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک در سال 2024 از قوانین مختص به خود برخوردار می باشد که در این مقاله به این قوانین نیز پرداخته شده است. از دیگر مواردی که در همین باب می بایست مدنظر قرار داد هزینه های زندگی در روسیه و مدارک موزد نیاز است که افراد نباید از آن چشم پوشی کنند.

  • انعقاد قرارداد به همراه امضا
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه وکالت نامه توسط نماینده
  • ارائه قرارداد فروش و پذیرش
  • ارائه سند پرداخت به همراه تاییده های لازمه
  • فهرستی از اسامی افرادی که حق زندگی در این کشور را دارند.

هزینه زندگی در روسیه از جمله عواملی می باشد که در باب اخذ اقامت این کشور افراد می بایست مدنظر نیز قرار دهند که افراد متقاضی نیز می توانند با مراجعه به وب سایت موسسه ما در این زمینه آگاهی خود را تکمیل نمایند. مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک نیز از قوانین مختص به خود برخودار می باشد که واجدین شرایط نیز می توانند با در نظر گرفتن هزینه املاک در این کشور و شرایط اقامت نیز این امر را برای خود ممکن سازند.

کشور روسیه یکی از کشورهای قدیمی می باشد که در دنیای مجازی به درستی معرفی نشده است و بسیاری از افراد به فکر سرمایه گذاری در کشورهای دیگر هستند ولی متاسفانه اشتباه فکر می کنند کشور روسیه با امکانات رفاهی بالا و رشد و پیشرفت در این کشور زیاد می باشد که با به شما پیشنهاد می کنیم که به اقامت و تابعیت این کشور فکر کنید. متقاضیان مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک نیز می توانند برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با مشاوران ارشد و حرفه ای ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید.

سوالات مهم درباب مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک

در زمینه روش سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور روسیه و امکان اخذ اقامتذاز این کشور سوالات زیادی وجود دارد که در این بخش به برخی از این سوالات پرداخته می شود:

  • آیا از طریق خرید ملک در روسیه می توان به اقامت روسی رسید؟ بله، سرمایه گذاران خارجی از همین طریق میتوانند به ویزای طلایی Golden visa کشور روسیه دست یابند.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای درخواست ویزای طلایی روسیه چقدر است؟ سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاری حدود USD 480000 (دلار) در بخش املاک این کشور می توانند برای اخذ ویزای طلایی روسیه (Golden visa) دست یابند.
  • ویزای طلایی روسیه چقدر اعتبار دارد؟ این نوع ویزا از نوع اقامت کوتاه مدت روسیه بوده و تا 1 سال نیز معتبر است.
  • متوسط قیمت املاک در روسیه چقدر است؟ متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر مسکو حدود 2761$ (دلار) و خارج از شهر مسکو در حدود 1965$ (دلار) است.
  • آیا از طریق خرید ملک در روسیه می توان تمام اعضای خانواده را با خود به این کشور برد؟ بله، این یکی از امتیازات مهم مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک می باشد.
4.8/5 - (17 امتیاز)

24 دیدگاه برای “مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک

  1. hesam گفت:

    برای مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک چه میزان امتیازهایی رو شخص باید دارا باشه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید سرمایه کافی برای خرید ملک مورد نظر رو داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. مهراد گفت:

    ظاهرا تو کشور بلاروس با خرید ملک اقامت می دن، اگر بشه با حداقل 150 هزار دلار میشه این کار را کرد فقط چه مقدار مالیات به خرید ملک تعلق می گیره ؟ ظاهرا تو این کشورها سرمایه گذارها معافیت های مالیاتی دارن

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این خصوص با مشاورین موسسه در تماس باشید

  3. عرفان طلیسچی گفت:

    سلام کمترین میزان هزینه برای رفتن به روسیه چیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      کم هزینه ترین راه برای مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل است

  4. همایون باقرنیا گفت:

    روسیه که اصلا برای زندگی خوب نیست من پسر خالم دو ساله اونجاست اصلا راضی نیست داره تلاش میکنه بره کانادا

  5. Arezoo گفت:

    سلام.
    حداقل سرمایه اولیه برای مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک چقدر می باشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در داخل مقاله راجع به هزینه ها توضیح داده شده لطفا دوباره مطالعه نمایید

  6. محمد معتمدی گفت:

    در صورتی که خرید ملک کنم میتونم با خانوادم اقدام کنم؟ با خرید ملک در این کشور امکان کار برام وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خرید ملک اقامت این کشور رو برای فرد و همسر و فرزندان زیر 18 سال به ارمغان میاره

  7. amir abbas گفت:

    بابت مطالب به روزتون تشکر میکنم من نمیدونستم هزینه مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک اینقدر سنگین تموم میشه اگه امکانش هست در مورد دیگر کشورهای ارو پایی که هزینه مهاجرتشون پائیین تر هست هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      میتونید به روش های ویزای تمکن مالی یونان و تمکن مالی اسپانیا رو مطالعه بفرمائید

  8. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری روسیه توضیح میدید ؟
    ممنون از سایت بسیار خوبتون

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از شرایط ویزای کاری روسیه می توانید مقاله مورد نظر را مطالعه فرمایید.

    2. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اطلاع از این موضوع لطفا مقاله ویزای کاری روسیه رو مطالعه بفرمائید

  9. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام ممنون بابت اطلاعات مفیدتون

  10. ناصر گفت:

    شرایط گرفتن مشاوره از شما چطوریه؟

    1. رهنما گفت:

      دوست عزیز شما می توانید با شماره 021-91003232 تماس حاصل فرمایید.

  11. v!da گفت:

    با سلام ایا برای خرید یک ملک در روسیه نیازمند به ضامن هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر لزومی به این کار نیست

  12. حمید هامون گفت:

    روسیه روی خرید ملک اقامت میده؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      راه های متفاوتی برای مهاجرت روسیه اعم از این روش وجود داره

  13. پارسایی گفت:

    مردم روسیه خودشون یکی از بزرگترین جامعه مهاجران هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *