ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در ارمنستان

خرید ملک در ارمنستان

خرید ملک در ارمنستان یکی از راه های آسان و سهل برای سرمایه گذاری در این کشور است که با قوانین و ضوابط خاصی برای متقاضیان همراه است. متقاضیان باید در هنگام خرید هر نوع ملک موارد قانونی را کاملا بررسی کنند زیرا در سراسر جمهوری ارمنستان به خصوص شهر ایروان فروشندگانی در تلاش هستند تا از عدم آگاهی متقاضیان خارجی سود ببرند. ارمنستان کشوری مدرن با رشد سریع که دارای تاریخ و سنت های غنی، طبیعت زیبا، غذاهای عالی، مالیات کم، میزان جرم و جنایت پایین و هزینه زندگی پایین است. رشد املاک در بین سال های 2019 الی 2022 در شهر ایروان به دلیل رشد اقتصادی 34.5% افزایش داشته است. اگر قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را دارید پیشنهاد می شود این نوشتار را که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است با دقت مطالعه کنید.

  • شرایط خرید ملک در ارمنستان برای ایرانی ها چگونه است؟
  • آیا می توان ارمنستان را به عنوان مقصد مناسبی برای زندگی معرفی کرد؟
  • هزینه خرید خانه در این کشور چقدر است؟
  • آیا خرید خانه در این کشور منجر به اقامت دائم می شود؟

شرایط خرید ملک در ارمنستان

مهاجرت به کشور ارمنستان در مدت زمان کوتاهی انجام می شود علاوه بر این مهاجرت به این کشور هزینه نسبتا کمی دارد. برای سرمایه گذاری در این کشور لازم نیست سرمایه گذاری های خیلی بزرگ انجام دهید بلکه با خرید ملک در این کشور نیز می توانید اقامت دائم و پس از آن تابعیت ارمنستان را کسب کنید. سیاست های ارمنستان جهت خرید خانه در این کشور بر اساس این است که تمامی متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی و بین المللی بدون محدودیتی می توانند اقدامات لازم را برای خرید ملک در این کشور انجام دهند. خرید ملک در کشور ارمنستان و شرایط اخذ اقامت این کشور به 3 صورت است 1. مجوز اخذ اقامت ویژه به صورت پاسپورت با اعتبار 10 ساله، 2. مجوز اقامت 5 ساله که در قالب کارت صادر می شود و 3. h[hci اقامت 1 ساله که در قالب کارت صادر می شود.

جدول زیر نشانگر میزان سرمایه، هزینه های پرداختی و نوع سرمایه گذاری در ارمنستان از طریق خرید ملک است.

پاسپورت ارمنستاناقامت دائماقامت موقتسایر
60 الی 70 روزبین 30 الی 45 روزبین 30 الی 45 روززمان مورد نیاز جهت انجام امور
95000$ (دلار)57000$ (دلار)19000$ (دلار)ارزش ملک برای کسب اقامت
315$ (دلار)294$ (دلار)221$ (دلار)هزینه های دولتی
10 ساله5 ساله1 سالهاعتبار مجوز اقامت

واجدین شرایط خرید ملک در ارمنستان

افرادی که تصمیم دارند سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را تجربه کنند سوالاتی در خصوص شرایط وضع شده برای خریداران مطرح می کنند. خریداران ملک به صورت 100% مالک ملک خریداری شده هستند، این افراد همانند شهروندان کشور ارمنستان می توانند در این ملک سکونت داشته باشند و یا ملک را اجاره دهند. تنها محدودیتی که برای متقاضیان خارجی در نظر گرفته شده است مربوط به مالکیت بر زمین های کشاورزی است، در برخی از موارد هنگام خرید زمین های کشاورزی در این کشور ملک باید به نام یک نهاد قانونی ثبت شود. لازم به ذکر است افرادی که دارای مجوز اقامت خاص هستند می توانند مالک زمین های کشاورزی باشند.

واجدین شرایط خرید ملک در ارمنستان

نکات خرید ملک در ارمنستان

در ادامه به 5 نکته اشاره می کنیم که بهتر است در زمان خرید ملک به این نکات توجه داشته باشید.

  • انتخاب موقعیت مکانی مناسب: برای خرید خانه بهتر است به دسترسی ملک به مرکز شهر و مراکز خرید توجه داشته باشید، اگر ملک در خارج از مرکز شهر خریداری شود، با توجه به سیستم حمل و نقل ارمنستان هزینه های شما برای رفت و آمد افزایش می یابد.
  • ملک نوساز بخرید: بیشتر خانه هایی که در شهر ایروان قرار دارد در دوره کمونیستی ساخته شده و قدمت آن ها به سال 1960- 1980 بر می گردد، اگر چه قیمت این خانه مقرون به صرفه است اما مشکلات عدیده ای همراه دارند.
  • درباره واحدهای همکف و آخرین طبقه: متقاضیان می توانند این واحد را نسبت به سایر واحدهای ساختمان با قیمت کمتری خریداری کنند.
  • از شرکت ها و موسسات معتبر خانه بخرید: پیشنهاد می شود برای خرید خانه در خارج از کشور برای جلوگیری از سواستفاده با مشاورین و وکلای متخصص در این حوزه مشورت کنید.
  • برای پرداخت هزینه خانه از پول نقد استفاده نکنید: پیش از اقدام برای خرید ملک حساب بانکی باز کنید و برای انتقال پول از طریق بانک اقدام کنید.

قیمت ملک و مالیات املاک در ارمنستان

نرخی که برای خرید املاک در شهر ایروان تعیین میشود بیشتر از سایر نقاط است. اگر قصد دارید تنها از طریق خرید ملک اقامت دائم و تابعیت این کشور را کسب کنید در اطراف شهر ایروان با هزینه ای بالغ بر 700€ (یورو) ملک خریداری کنید دقت داشته باشید که بسته به نوع ملک قیمت خانه ها تا 3000€ (یورو) می رسد. قیمت خرید ملک در مرکز شهر ایروان از 1300€ (یورو) شروع میشود و گاها این مبالغ تا متری 6000€ (یورو) افزایش پیدا میکند. برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با هزینه های خرید یا اجاره خانه می توانید به سایت های رسمی اجاره و خرید ملک و آگهی های محلی منتشر شده مراجعه کنید.

مالیات املاک باید به صورت سالانه توسط مالک ملک پرداخت شود، نرخ مالیات در این کشور در محدوده بین 0% الی 1% است. در صورتی که ملک توسط شخصی فروخته شود صاحب جدید باید بدهی های مالیاتی را پرداخت کند. اگر قصد اقامت و تابعیت در کشورهای مطرح در دنیا را دارید، ارمنستان مقصد مناسبی برای شما نیست زیرا تمام افراد بدون دریافت مجوز میتوانند در این کشور اقدام به خرید ملک کنند. متقاضیان میتوانند با در نظر گرفتن شرایط و جوانب جایگزین بهترین برای مهاجرت و اقامت انتخاب کنند. با مطالعه مقاله 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط مهاجرت برای ایرانیان کسب می کنید.

در این مقاله به بررسی شرایط خرید ملک پرداخته شد برای سرمایه گذاری در این کشور راه های دیگری نیز وجود دارد که با مطالعه مقاله سرمایه گذاری در ارمنستان از روشهای ممکن برای سرمایه گذاری مطلع خواهید شد. برای اطلاع از شرایط خرید ملک در مطرح ترین کشورهای دنیا می توانید با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت حضوری و غیر حضوری در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *