ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در اروگوئه

خرید ملک در اروگوئه

خرید ملک در اروگوئه از عناوینی است که در سال های اخیر به علت ثبات اقتصادی موجود در این کشور بیش از پیش در بین متقاضیان به چشم می خورد. افراد زیادی جهت کسب اقامت، در جست و جوی خرید ملک در این سرزمین می باشند؛ همچنین خرید خانه در اروگوئه به بخشی از فعالیت های سرمایه گذاری در این کشور بدل شده است که علت این امر را می توان در قیمت پایین مسکن در اروگوئه نسبت به همسایگانی چون برزیل، شیلی و پاناما جستجو نمود. در ادامه این نگارش که با تلاش تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، سعی داریم شما را با مراحل و چگونگی خرید ملک در این کشور آشنا نماییم.

  • محدودیت های خرید ملک در اروگوئه چیست؟
  • آیا شهروندان خارجی می توانند در اورگوئه ملک خریداری کنند؟
  • فرایند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در این کشور چگونه است؟
  • آیا خرید ملک در اروگوئه منجر به اخذ اقامت می شود؟
  • هزینه خرید ملک در اروگوئه چقدر است؟

پرسش های اساسی در رابطه با خرید ملک در اروگوئه

با نظر به اینکه کشور اروگوئه در طول سال های سپری شده از 2006 تاکنون، توانسته درصد جمعیت حاضر در طبقه مطلوب از جنبه مالی را از 68% به 93% در سال 2022 افزایش دهد، می توان قطع به یقین بیان نمود که اقتصاد در این کشور مسیری رو به صعود داشته و همچنان فضا برای توسعه آن فراهم می باشد. افراد علاقه مند به زندگی در اروگوئه از طرق مختلفی از جمله دریافت انواع ویزاهای کاری، توریستی، تحصیلی وغیره اقدام به اخذ اقامت این کشور می نمایند. سوالاتی که پیرامون چگونگی تدارک مسکن پیش روی بسیاری از این افراد قرار دارد به شرح ذیل می باشد:

  • هزینه مورد نیاز جهت خرید ملک در اروگوئه چه مقدار است؟
  • کدام شهرها جهت زندگی از امکانات بیشتری برخوردار می باشند؟
  • آیا امکان خرید زمین و ملک برای مهاجران بین المللی فراهم است؟
  • برای خرید ملک چه مراحلی باید طی گردد؟
  • هزینه های حقوقی خرید ملک در اروگوئه به چه صورتی می باشد؟

اروگوئه دارای 19 استان می باشد و بیش از 90% ساکنین این کشور شهرنشین هستند. بهترین شهرهای اروگوئه جهت اقامت مهاجرین عبارتند از: مونته ویدئو، سالتو و پایساندو. شرایط و امکانات بیشتر موجود در این شهرها و همچنین وجود المان های شهری مدرن در منطقه ای چون مونته ویدئو، امکان تجربه زندگی مطلوب تری را در این منطق فراهم آورده است. همچنین تسهیل اشتغال در چنین شهرهایی از دیگر مزیت های آن می باشد که در بهترین شهرهای اروگوئه برای کار، به تفصیل به آن پرداخته شده است.

پرسش های اساسی در رابطه با خرید ملک در اروگوئه

شرایط خرید ملک در اروگوئه

قیمت هر متر مربع آپارتمان در یک محله متوسط در پایتخت اروگوئه 2300$ (دلار) می باشد. این قیمت با شرایط مشابه در کشور همسایه، برزیل، دقیقا دو برابر یعنی 4600$ (دلار) است. خرید ملک توسط مهاجران با هدف سرمایه گذاری در اروگوئه به ندرت دیده می شود و اغلب جهت سکونت این فرآیند را در پیش می گیرند. هزینه خرید هر مترمربع ملک ویلایی در مونته ویدئو 1600$ (دلار) برآورد می گردد. چنین ساختمان هایی در مراکز پرتردد شهر نیز دیده می شوند و پایین تر بودن قیمت دلیل بر نبود امکانات رفاهی در این مناطق نمی باشد. امکاناتی از قبیل وجود مراکز درمانی متعدد، ایستگاه های اتوبوس و کلیساها در اطراف این منازل خود گواهی بر این گفته می باشد. در ادامه به مقایسه ای میان کشورهای منطقه آمریکای لاتین و هزینه خرید هرمتر مربع آپارتمان در هریک از آن ها می پردازیم:

هزینه خرید ملک در کشورهای مختلف

 

پروسه خرید ملک در اروگوئه

تمامی کشورهای منطقه آمریکای جنوبی دارای ضوابط خاصی در تنظیم قراردادها و معاملات می باشند؛ کشور اروگوئه نیز در زمینه معاملات ملکی از این قاعده مستثنی نبوده و دارای قوانین مشخصی می باشد. Banco de Provision Social از الزامات قرارداد ملکی می باشد که از فروشنده درباره وارد نبودن هرگونه بدهی از قبیل مالیات و غیره بر ملک کسب اطمینان می کند. در ادامه به بررسی هزینه ها و چگونگی انجام معاملات ملکی در اروگوئه می پردازیم:

پارامترهزینه (نسبت به کل قیمت ملک)پرداخت کننده
هزینه دفترخانه3%خریدار
هزینه انتقال مالکیت1%خریدار
مبلغ پرداختی به مشاور املاک4%خریدار و فروشنده
هزینه ثبت6%خریدار و فروشنده

با توجه به هزینه های ذکر شده نتیجه می گیریم در مجموع 14% از کل مبلغ ملک، به پروسه های حقوقی ثبت آن اختصاص پیدا می کند. زمان تخمین زده شده برای انجام کارهای حقوقی مربوط به واگذاری و ثبت ملک در اروگوئه 66 روز می باشد. همچنین بسیاری از ملک ها واجد شرایط خرید به صورت اقساطی می باشند که این اتفاق در طی 30 سال رقم میخورد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که نرخ بهره درنظر گرفته شده توسط دولت برای این کار، نسبت به سایر کشورها در بالاترین حد خود می باشد؛ تنها بانکی که این شرایط را برای خریداران رقم می زند Banco Hipotecario del Uruguay می باشد.

اجاره ملک در اروگوئه

هزینه ماهیانه زندگی در اروگوئه رقم چشمگیری نبوده و میانگین درآمد در این کشور 133000 UYU (پزوی اروگوئه) می باشد. هزینه حمل و نقل نیز پایین بوده و برای مثال تعرفه تاکسی در مونته ویدئو تنها 8 UYU (پزوی اروگوئه) می باشد. اجاره ملک در شهرهایی چون سالتو برای متقاضیان با بودجه کمتر به طور میانگین هزینه ای نزدیک به 70000 UYU(پزوی اروگوئه) درنظر گرفته می شود. همچنین قیمت آپارتمان های موجود در سطح شهر به تفکیک موقعیت جغرافیایی متفاوت بوده و در گران ترین حالت 100000 UYU (پزوی اروگوئه) هزینه دربر خواهد بود. سایت هایی چون Real Estate In Uruguay به صورت آنلاین اطلاعاتی معتبر پیرامون قیمت های املاک موجود در این کشور در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که خرید ملک در کشور اروگوئه از نظر اقامتی سود چندانی برای خریدار ندارد اما فرد می تواند با صرف هزینه بیشتر اقامت کشورهای حوزه شنگن از جمله یونان، پرتغال و اسپانیا را به راحتی با خرید ملک بدست آورد. هم چنین تیم مجرب و باسابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *