ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا

افرادی که مایل به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا هستند می توانند در این نوشتار اطلاعات اولیه مورد نیاز در این رابطه را بدست آورند. از آنجایی که کشور استرالیا شرایط اقتصادی مطلوبی را داراست برای سرمایه گذاران راه خرید ملک در این کشور می تواند سودآوری خوبی داشته باشد. اما اینکه این راه از سوی وکلای مهاجرتی به عنوان راهی جهت مهاجرت و کسب اقامت معرفی می شود یا خیر را در ادامه خواهید خواند.

  • آیا با خرید ملک در کشور استرالیا در سال 2023 می توان به اخذ اقامت دائم این کشور دست یافت؟
  • آیا روند اداری پروسه خرید ملک در استرالیا و اخذ اقامت می تواند خارج از خاک استرالیا صورت پذیرد؟

کارشناسان و متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند تا شما را به صورت کامل از شرایط سرمایه گذاری از راه خرید ملک در استرالیا آگاه سازند و اطلاعات کاملی در زمینه خرید ملک و مستغلات در این کشور به هموطنان عزیز ارائه دهند. کشور استرالیا از لحاظ اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار دارد و این امر موجب جذب سرمایه گذاران زیادی به این کشور شده است و لازم به ذکر است که دو پایه اصلی اقتصاد کشور استرالیا صنعت کشاورزی و بازرگانی می باشند.

کلیات اخذ اقامت کشورها از طریق خرید ملک

ابتدا لازم است نکته مهمی ذکر شود و آن این است که به لحاظ اعطای تابعیت یا اقامت صرفا از طریق خرید ملک، کشورها به سه دسته تقسیم می شوند:

  • کشورهایی که اجازه خرید ملک غیرمنقول را به خارجی ها نمی دهند مثل ایران
  • کشورهایی که اجازه خرید ملک را می دهند منتهی با خرید ملک به خارجی ها اقامت نمی دهند مثل اتریش
  • کشورهایی که با صدور اجازه خرید ملک به بیگانگان، اقامت را نیز به این واسطه اعطا می کنند مثل پرتغال

البته کشورهای گروه سوم مثل پرتغال همگی این شرط را دارند که ملکی که توسط یک فرد خارجی خریداری شده برای این که منجر به اخذ اقامت از سوی وی باشد باید چه شرایطی داشته باشد و همچنین در چه سقف قیمتی باشد. در این مقاله سعی بر این است که قوانین کشور استرالیا بررسی شده و مشخص گردد این کشور به لحاظ قوانین مرتبط با خرید ملک در کدام یک از گروه های بالا قرار می گیرد.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا در 2023

به طور کلی سرمایه گذاری در سال 2023 مزایای بسیاری دارد که این مزایا موجب جذب متقاضیان و سرمایه گذاران زیادی به این کشور شده اند. سرمایه گذاری از راه خرید ملک در استرالیا موارد مثبتی از جمله کسب درآمد منظم از طریق دریافت اجاره، بالا رفتن ارزش ملک در بلند مدت و همچنین مطلوب بودن شرایط بازار ملک و مستغلات در این کشور را دارا می باشد.

سرمایه گذاری در بخش های مختلف بخصوص املاک و مستغلات در نخستین گام نیاز به داشتن توان مالی کافی و سرمایه مورد نیاز دارد. از راه خرید ملک در این کشور بازده قوی و ثبات بالایی به همراه دارد. در بازارهای ملک و مستغلات کشورهایی مانند آمریکا و یا هنگ کنگ، رکود بزرگی دیده شده است؛ اما در کشور استرالیا شرایط کاملا برعکس می باشد و بازارهای ملک و مستغلات این کشور همواره در حال توسعه می باشد. میانگین نرخ خرید ملک در استرالیا طی سال 2023 به شرح نمودار ذیل است:

میانگین نرخ خرید ملک در استرالیا

چگونگی روند قیمت املاک در استرالیا

قیمت ملک در کشور استرالیا در طی یک قرن اخیر همواره در حال افزایش بوده است و لازم به ذکر است که جمعیت این کشور در حال رشد می باشد و این امر نیز می تواند موجب توسعه بیشتر بازار ملک در کشور استرالیا شود. قوانین سرمایه گذاری در بخش املاک در کشور استرالیا بسیار ساده می باشد و به یاد داشته باشید که متقاضیان می توانند با دریافت وام در این کشور اقدام به خرید مسکن کنند. جهت مطلع شدن از شرایط دریافت ویزای استرالیا می توانید به مقاله شرایط ویزای استرالیا مرجعه کنید.

فرآیند سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا

اولین گام برای شروع فرایند سرمایه گذاری از روش خرید ملک در این کشور، مشخص کردن بودجه و برنامه ریزی می باشد. تحقیق کردن و کسب اطلاعات مورد نیاز درباره شرایط خرید ملک و مستغلات در کشور استرالیا مهم ترین مورد در زمینه سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور می باشد. همچنین شما باید میزان بودجه خود را مشخص کنید تا دچار مشکلات مالی نشوید و از میزان سرمایه خود نیز اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز می توانید از بانک های کشور استرالیا وام دریافت کنید اما به یاد داشته باشید که باید با مدارک مورد نیاز توان پرداخت قرض های خود را اثبات کنید.

اخذ مجوز برای خرید ملک در استرالیا

اگر به فکر سرمایه گذاری هستید، حتما باید از متخصصان با تجربه درخواست کمک کنید. شما می توانید امور مربوطه را به یک وکیل مجرب بسپارید تا انتقال مالکیت ملک و همچنین خرید و سرمایه گذاری شما را مدیریت کند. همچنین شما باید یک حسابدار، کارگزار وام مسکن با تجربه، ایجنت خریدار و سایر افراد مورد نیاز را در تیم سرمایه گذاری خود استخدام کنید. متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در زمینه ملک و مستغلات در این کشور می بایست از FIRB مجوز کسب کنند. این پروسه حداقل یک ماه طول می کشد و متقاضیان می بایست جهت کسب مجوز سرمایه گذاری در کشور استرالیا مدارک و شرایط مورد نیاز را دارا باشند و به یا داشته باشید که خرید ملک در استرالیا با داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط و هزینه های مربوطه امکان پذیر خواهد بود.

اگرچه خارجی ها امکان خرید ملک در استرالیا را در صورت اخذ مجوز FIRB دارند، نمی توانند آن ملک را اجاره دهند. یعنی منزل یا آپارتمانی که در استرالیا به عنوان فردی خارجی خریداری می نمایند باید اقامتگاه آن ها در این کشور باشد. قیمت ملک نیز با توجه به امکانات، سال ساخت، شهر و محله ای که در آن واقع شده و غیره متفاوت است. همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است خرید ملک در استرالیا برعکس یکسری کشورهای دنیا منجر به اخذ اقامت این کشور یا صدور پاسپورت برای خریدار و اعضای خانواده او نمی شود. کشورهایی که چنین شرایطی را فراهم می نمایند متعددند و برخی از آن ها عبارت می باشند از:

  • اسپانیا
  • ترکیه
  • قبرس
  • ایتالیا
  • یونان
  • پرتغال

فرآیند سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا

کسب اقامت در کشور استرالیا از طریق خرید ملک

کسب اقامت در کشور استرالیا از طریق خرید ملک و مستغلات امکان پذیر نمی باشد. اما اگر کسی همچنان تمایل به خرید ملک داشته باشد باید توجه کند سرمایه مورد نیاز جهت انجام این امر حداقل 600000$ (دلار استرالیا) است. البته این مبالغ بر اساس نوع ایالت و مناطق مشخص شده و ملکهایی که اجازه فروش آنها صادر شده تغییر می یابد و افرادی که توانایی سرمایه گذاری در استرالیا را دارند معمولا ترجیحشان ورود به برنامه های سرمایه گذاری این کشور است که شفاف همه موارد را از سوی اداره مهاجرت مشخص نموده اند. خرید ملک و مستغلات در کشور استرالیا با کسب مجوز امکان پذیر می باشد. متقاضیان می توانند بعد از کسب مجوز، حداقل تا 10 روز سند خرید ملک را امضاء کنند.

لازم به ذکر است که خرید ملک به صورت مستقیم باعث کسب اقامت در کشور استرالیا نمی شود. شما عزیزان می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و درباره شرایط سرمایه گذاری در کشور استرالیا و مهاجرت به استرالیا اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

سوالات متداول درباب سرمایه گذاری از طریق خرید ملک استرالیا

متقاضیانی که در خصوص سرمایه گذاری در استرالیا با خرید ملک سوالاتی دارند موارد زیر را مطرح می کنند:

  • سرمایه گذاری با خرید ملک در استرالیا با آمریکا چه تفاوتی دارند؟ در بازارهای ملک و مستغلات کشورهایی مانند آمریکا و یا هنگ کنگ، رکود بزرگی دیده شده است؛ اما در کشور استرالیا شرایط کاملا برعکس می باشد و بازارهای ملک و مستغلات این کشور همواره در حال توسعه می باشد.
  • چه مجوزی برای سرمایه گذاری در حوزه ملک در استرالیا مورد نیاز است؟ متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در زمینه ملک و مستغلات در این کشور می بایست از FIRB مجوز کسب کنند. این پروسه حداقل یک ماه طول می کشد و متقاضیان می بایست جهت کسب مجوز سرمایه گذاری در کشور استرالیا مدارک و شرایط مورد نیاز را دارا باشند.
  • حداقل سرمایه لازم جهت سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا کدام است؟ کسب اقامت در کشور استرالیا از طریق خرید ملک و مستغلات امکان پذیر می باشد و سرمایه مورد نیاز جهت انجام این امر 600000$ (دلار استرالیا) است.
  • به منظور خرید ملک در استرالیا از کجا باید شروع کرد؟ اولین گام برای شروع فرآیند سرمایه گذاری از روش خرید ملک در این کشور، مشخص کردن بودجه و برنامه ریزی می باشد. تحقیق کردن و کسب اطلاعات مورد نیاز درباره شرایط خرید ملک و مستغلات در کشور استرالیا مهم ترین مورد در زمینه سرمایه گذاری از طریق خرید ملک می باشد.
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا چه مزایایی دارد؟ از راه خرید ملک در استرالیا موارد مثبتی از جمله کسب درآمد منظم از طریق دریافت اجاره، بالا رفتن ارزش ملک در بلند مدت و همچنین مطلوب بودن شرایط بازار ملک و مستغلات در این کشور را دارا می باشد.
4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *