ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در برزیل

خرید ملک در برزیل

روش خرید ملک در برزیل یکی از راه های مطمئن و سریع جهت اخذ اقامت دائم این کشور برای متقاضی و خانواده همراه وی محسوب می شود. در ضمن افراد از این طریق می توانند پس از گذشت 4 سال اقامت برزیل متقاضی اخذ تابعیت برزیلی باشند. در قانون کشور برزیل هیچ گونه محدودیتی برای سرمایه گذاران خارجی در جهت خرید املاک وجود ندارد. افراد با خرید ملک به ارزش بیش از  R$500,000 (رئال) معادل $125,000 (دلار) می توانند به راحتی ویزای طلایی یا ویزای اقامت دائم برزیل را اخذ نمایند.

املاک یکی از سرمایه گذاری های پیچیده ای است که شما می توانید در برزیل انجام دهید. املاک متنوعی با قیمت های متفاوتی در برزیل وجود دارد از خانه های ساحلی گرفته تا آپارتمان های داخل شهری از جمله این املاک هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله علاوه بر بررسی شرایط خرید املاک در برزیل شما را با فرآیند خرید، هزینه های معاملاتی، قیمت یک متر مربع ملک، شرایط اختصاص ویزای اقامت دائم برزیل و غیره آشنا می سازیم.

  • شرایط خرید ملک در برزیل چیست؟
  • آیا خرید ملک در برزیل منجر به اخذ اقامت این کشور می شود؟
  • مزایای خرید ملک در این کشور چیست؟
  • آیا می توان ملک خریداری شده در این کشور را به اجاره سپرد؟

سوالاتی پیرامون خرید ملک در برزیل

درباره شرایط مهاجرت به برزیل از طریق خرید ملک سوالات مختلفی از جانب هموطنان مطرح می شود که به برخی از سوالات کلیدی این عزیزان در بخش زیر پاسخ داده می شود:

  • حداقل سطح سرمایه گذاری در برزیل در بخش املاک جهت اخذ اقامت دائم این کشور چقدر است؟ بر اساس اعلام وزارت کار برزیل این حد سرمایه گذاری در حدود R$700000 (رئال) معادل $163452 (دلار) در املاک مناطق شمالی و شمل شرقی برزیل و R$1000,000 (رئال) معادل $233503 (دلار) در املاک مناطق جنوب شرقی و غرب و مرکز می باشد.
  • مدت اعتبار ویزای اقامت دائم برزیل از طریق خرید ملک چند سال می باشد؟ ویزای اعطایی از نوع ویزای اقامت دائمی برزیل بوده اما به طور اولیه برای متقاضیان ویزای 5 ساله صادر می شود که قابلیت تمدید مجدد را نیز دارد.
  • چگونه می توان از طریق خرید ملک در برزیل به تابعیت برزیلی دست یافت؟ پس از اخذ اقامت دائم برزیل از طریق خرید ملک، شما به عنوان سرمایه گذار حداقل باید 4 سال در برزیل زندگی و اقامت مستمری داشته باشید تا صلاحیت درخواست تابعیت برزیلی را به دست آورید.
  • شرایط به همراه آوردن اعضای خانواده از طریق خرید ملک در برزیل چیست؟ سرمایه گذاران خارجی از طریق خرید ملک در برزیل به امتیازات فراوانی نیز دست می یابند که یکی از این موارد امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده می باشد.

انوع برنامه های ویزای طلایی در برزیل

برزیل یکی از بزرگترین اقتصادهای آمریکای جنوبی است که به سرمایه گذاران خارجی واجد شرایط برای اخذ اقامت دائمی این کشور برنامه ویزای طلای یا گلدن ویزا ارائه می دهد. این برنامه با عنوان ویزای اقامت دائم برزیل شناخته شده و مخصوص سرمایه گذاران خارجی است، اما این برنامه خود به 3 زیر برنامه دسته بندی می شود:

  • پس انداز بانکی: دولت برزیل از سرمایه گذاران علاقه مند برای برنامه پس انداز بانکی می خواهد تا میزان R$500000 (رئال) معادل $125000 (دلار) را تا حداکثر 3 سال نزد بانک های برزیلی سرمایه گذاری کنند.
  • ثبت شرکت تجاری: مطابق قوانین کشور برزیل، سرمایه گذاران و کار آفرینان خارجی می توانند با حداقل سرمایه گذاری معادل R$150000 (رئال) برابر با $40000 (دلار) و نیز تعهد اشتغالزایی برای 10 نفر و یا سرمایه گذاری R$600000 (رئال) معادل $160000 (دلار) در برزیل اقدام به ثبت شرکت نمایند.
  • خرید ملک در برزیل: حداقل سرمایه گذاری برای دریافت ویزای اقامت دائم از این طریق بایستی بیش از R$500000 (رئال) باشد.

نکته آخر اینکه از آنجایی که تابعیت مضاعف در برزیل امری مجاز است، پس سرمایه گذاران خارجی پس از 4 سال وضعیت اقامت دائم می توانند با حفظ تابعیت اولیه خود متقاضی تابعیت برزیل باشند. ضمنا پاسپورت برزیل سیزدهمین پاسپورت بین المللی بوده و از این طریق می توان آزادانه به 161 کشور جهان مسافرت کرد.

شرایط خرید ملک در برزیل

شرایط خرید ملک در برزیل

سرمایه گذاران خارجی در زمینه خرید ملک در برزیل هیچ محدودیت یا مانع قانونی ندارند. اما برای اینکه بتوانید ملکی را در برزیل خریداری بکنید، شما نیازمند شماره ثبت مالیاتی از اداره مالیات برزیل (CPF) می باشید. اما قبل از هر چیزی باید دانست که خرید ملک در نواحی روستایی یا صنعتی محدودیت هایی دارد چرا که خرید ملک در این نواحی حتما باید مرتبط با اهداف کشاورزی یا صنعتی باشد. پس نمی توان در اینگونه اراضی دست به تغییر کاربری داد. اما قیمت هر متر مربع ملک در برزیل در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین عبارت است از:

خرید ملک در برزیل

همچنین از شرایط مهم خرید ملک در برزیل و انعقاد قرارداد، امضاء طرفین در قباله تنظیم شده توسط دفتر ثبت می باشد. اما این فرآیند خرید ملک در برزیل شامل چند مرحله است. مرحله اول بررسی دلایل خرید ملک دربرزیل می باشد. مرحله دوم اطلاع از محل های مناشسب برای خرید ملک می باشد. مرحله سوم از این فرآیند مربوط به اطلاع از موضوعات حقوقی مثل اعتبار قباله و غیره است. مرحله چهارم مربوط به اطلاع از فرآیند خرید ملک در برزیل و مرحله پنجم در رابطه با تامین مالی ملک مورد نظر می باشد. مرحله ششم در مورد پرداخت هزینه ها و مالیات به صورت زیر می باشد:

پارامتر هزینههزینه های معاملاتی خرید ملک در برزیلخریدار یا فروشنده
مالیات انتقال مالکیت2%- 4%خریدار
هزینه های دفترخانه1.25%خریدار
هزینه ثبت0.75%
هزینه حقوقی2%خریدار
هزینه مشاور املاک3%- 6%فروشنده
هزینه های پرداختی توسط خریدار6%- 8%
هزینه های پرداختی توسط فروشنده3%- 6%
کل هزینه های معاملاتی9%- 14%

اخذ ویزای اقامت برزیل از طریق خرید ملک

ویزای سرمایه گذاری املاک مسیری جدید و تازه برای غیر مقیم هایی است که قصد کار و زندگی در برزیل را دارند. هدف از این برنامه جذب سرمایه های خارجی به کشور می باشد. هدف دوم از این برنامه ارتقای فرصت های اشتغال و افزایش استاندارد زندگی در کشور برزیل می باشد. به هر ترتیب، هم اکنون سرمایه گذاران بسیاری از سراسر دنیا در فکر ورود به بازار املاک برزیل هستند تا از این طریق علاوه بر کسب سود اقتصادی، اقامت و تابعیت خود و خانواده همراه خود را تضمین کنند.

شورای مهاجرت ملی برزیل قانونی موسوم به قانون شماره 36 را منتشر کرد که بر اعطای ویزاهای اقامت از طریق سرمایه گذاری در برزیل نظارت می کند. بر طبق این قانون، وزارت کار برزیل می تواند ویزاهای اقامت را به شهروندان غیر مقیمی اعطاء نماید که در املاک تجاری یا مسکونی در حدود R$700000 (رئال) در مناطق شمالی و شمل شرقی برزیل و R$1000000 (رئال) در مناطق جنوب شرقی و غرب و مرکز برزیل سرمایه گذاری نمایند. و یزای مذکور در وهله اول با اعتبار 2 ساله و قابل تمدید صادر می شود.

مدارک ویزای اقامت از طریق خرید ملک در برزیل

اما برای اخذ ویزای اقامت برزیل از طریق خرید ملک یکسری مدارک و شرایطی لازم است که متقاضیان باید به آنها توجه نمیند. از این روی مدارک لازم برای اخذ این ویزا از طریق سفارت برزیل عبارت است از:

  • فرم درخواست
  • اصل و کپی پاسپورت
  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی سند ازدواج
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • مدرک سکونتی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

لازم به ذکر است که هزینه درخواست ویزا برای خود متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سالش هر کدام حدود $360 (دلار) می باشد. در صورتی که شما نیز علاقه مند اخذ ویزای اقامت از طریق هستید با اخذ مشاوره های تخصصی از کارشناسان و وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اقامت خود و خانواده خود را  از این طریق تضمین کنید.

4/5 - (3 امتیاز)

8 دیدگاه برای “خرید ملک در برزیل

  1. فردین گفت:

    سلام ببخشید باید برای خرید ملک حتما به دلار باید خرید نمیشه ریال رو تبدیل به رئال کرد چون اینجوری بصرفه تره.چقدر هزینه میخواد کلا به تومان میشه لطف کنید بگید؟ چون من دوتا کشور مد نظرمه ولی هرچی دارم ریاله می‌خوام بدونم کدوم بصرفس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما 1 میلیون رئال نیاز خواهید داشت. حالا مختار هستید که تومن رو به رئال تبدیل کنید یا دلار رو یا هر پول دیگه رو. دلار به هر ترتیب به خاطر اعتباری که در سطح جهان داره، راحت تر تبدیل میشه

      1. فردین گفت:

        ممنون از پاسخگویتون.اونطوری که من حساب کردم برای خرید یک ملک تو برزیل و اقامت گرفتن نیاز به ۱/۵ میلیارد تومان سرمایه هست بدون حساب چیز دیگه.بنظر شما بین فرانسه و برزیل کدوم برای مهاجرت بهترن؟ من فقط میتونم به این دو کشور مهاجرت کنم چون دیپلم دارم،البته کشور های دیگه هم میشه رفتم ولی مزایای خوبی ندارن امیدوارم سوال هام بدرد بقیه هم بخوره.

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          اگر مقصودتون خرید ملک هست برای مهاجرت، کشورهایی مثل ترکیه، اسپانیا، یونان و چند کشور دیگه هستند که می تونن به شما کمک کننکه به خواسته خودتون برسید.
          با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  2. همایون گفت:

    سلام. حداقل با چند هزار دولار می توانیم خانه بخریم و اقامت برزیل را بگیریم ؟ امکان هست مثلاً حداقل سرمایه‌گذاری باید ۸۰ هزار دولار باشد شخص می‌خواهد ۴۹ هزار دولار یک واحد خانه بخرد و ۴۰ تا دیگر را یک مغازه و یا یک واحد خانه بخرد و به کرایه بدهد؟ آیا به صورت امکانش هست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید حداقل 1 میلیون رئال برزیل که طریق 175000$ (دلار) هست برای این کار پرداخت کنید.
      محدودیتی برای تعداد املاک خریداری شده وجود نداره

  3. ناشناس گفت:

    یعنی همه 365 روز سال در چهار سال بایست تو برزیل اقامت داشت

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله همینطوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *