ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در دومنیکن

خرید ملک در دومینیکن

یک نکته بسیار ارزشمند آن که هیچ محدودیتی برای خرید ملک در دومنیکن برای مهاجران خارجی در ابعاد مختلف وجود ندارد. زمانی که جمهوری دومنیکن مرزهای خود را بازگشایی کرد و بیشتر اقدامات محدود کننده مرتبط با بیماری همه گیر کرونا را به حالت تعلیق درآورد، خریداران خارجی و سرمایه گذاران بین المللی به سرعت برای خرید ملک در دومنیکن بازگشتند و فروش به مردم محلی نیز در ماه های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. قبل از همه ‌گیری کرونا، بازار املاک مسکونی جمهوری دومنیکن به لطف رشد قوی گردشگری و ورود هتل‌ های بین ‌المللی و بوتیک لوکس، همراه با اصول اقتصادی قوی، به سرعت در حال رشد بوده است. گردشگران برای موج ‌سواری روی آب و موج ‌سواری بادی به جمهوری دومنیکن سفر می کنند و بسیاری از آنها در نهایت خانه‌ هایی را نیز در این کشور می‌ خرند.

جدای از شهرت جمهوری دومنیکن به عنوان یک بهشت ​​مالیاتی و سواحل سفید شنی طولانی و دمای مطبوع، خریداران خارجی ملک به این کشور جذب می شوند زیرا ملک در جمهوری دومنیکن در مقایسه با بقیه نقاط کارائیب هنوز دارای قیمت مناسب می باشد. یک آپارتمان یک خوابه نوساز در نزدیکی ساحل را می توان تنها با 150000$ (دلار) یا کمتر خریداری کرد. در طول 5 سال گذشته، صنعت گردشگری در حال گسترش، اقتصاد با ثبات و قوانین مالیاتی عالی موجی از خریداران بین ‌المللی ملک را به این کشور کارائیب با حدود 11 میلیون نفر آورده است. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل شرایط خرید ملک در دومنیکن را مورد بررسی قرار داده اند.

مراحل اولیه خرید ملک در دومنیکن

به طور کلی، همانطور که در بخش نخست این نوشتار ذکر شد، هیچ محدودیتی برای خارجی ها برای خرید ملک در جمهوری دومنیکن وجود ندارد. تنها شرط مالکیت این است که دفاتر ثبت عنوان ثبت کلیه خریدهای انجام شده توسط خارجی ها را برای اهداف آماری نگه دارند. اما متقاضیانی که مایل به خرید ملک در دومنیکن هستند، حتما باید با مراحل اولیه آن آشنا باشند.

مراحل اولیه خرید ملک در دومنیکن عبارتند از:

مراحلامور
1تنظیم و امضا قرارداد فروش
2بررسی دقیق فرآیند خرید
3تکمیل پرداخت مبلغ خرید ملک
4ثبت رسمی ملک و انتقال به مالک جدید

در نخستین مرحله خرید ملک در دومنیکن، یک قرارداد فروش یا قرارداد خرید توسط طرف های درگیر با سپرده الزامی معمولاً 10٪ تنظیم و امضا می شود و این قرارداد به عنوان یک رزرو عمل می کند و ملک را از بازار خارج می کند. شایان ذکر است که وکیل متقاضی فرآیند بررسی دقیق (جستجوی عنوان، نظارت بر نظرسنجی و دریافت اسناد مهم از فروشنده، از جمله فتوکپی عنوان) را انجام خواهد داد. سپس در مرحله سوم، تکمیل پرداخت در پول جمهوری دومنیکن و تأیید اعتبار قرارداد توسط وکیل و دفتر اسناد رسمی انجام می گردد. در مرحله آخر، وکیل متقاضی اسناد را به دفتر ثبت عناوین ارسال می کند و معمولاً ظرف 30 تا 45 روز به نام مالک جدید خواهد بود.

در نمودار زیر به هزینه های خرید ملک در دومنیکن اشاره شده است:

هزینه های خرید ملک در دومینیکن

مشوق های خرید ملک در دومنیکن

خرید ملک در دومنیکن و سرمایه گذاری خارجی املاک در این کشور با مشوق هایی همراه است که شامل موارد زیر است:

  • معافیت از مالیات درآمد مستمری از منابع خارجی، از جمله جابجایی اموال به کشور (قانون مشوق های ویژه بازنشستگان و افراد دارای وجوه مستقل).
  • خریداران خارجی ملک در جمهوری دومنیکن 50% از مالیات بر دارایی معاف می شوند.
  • معافیت از مالیات بر سود سهام و درآمد بهره، که در داخل یا خارج از کشور ایجاد می شود
  • خریداران خارجی ملک در جمهوری دومنیکن 50% معافیت از مالیات بر وام مسکن دریافت می کنند، زمانی که طلبکاران موسسات مالی هستند که توسط قانون پولی مالی دومینیکن تنظیم می شوند.
  • معافیت از پرداخت مالیات لوازم خانگی و شخصی
  • معافیت از مالیات نقل و انتقال اموال
  • معافیت جزئی از مالیات خودرو
  • بر اساس قانون مشوق گردشگری، توسعه ‌دهندگان به مدت 10 سال از کلیه مالیات ‌های ملی و شهری از جمله مالیات انتقال مالکیت به اولین خریدار ملک معاف می ‌شوند.

برای خریداران خارجی ملک در دومنیکن، دریافت وام مسکن در جمهوری دومنیکن بسیار چالش برانگیز است. در حالت ایده آل، دریافت منابع مالی از بانک خانگی بهترین گزینه است زیرا کمترین سود را دریافت خواهند کرد. اگر این یک گزینه نیست، افراد می توانند از فروشنده یا بانک های محلی کمک مالی دریافت کنند.

مشوق های خرید ملک در دومنیکن

بهترین مکان ها برای خرید ملک در دومینیکن

در این بخش قصد داریم به بهترین مکان ها برای خرید ملک در دومینیکن بپردازیم. پونتا کانا خانه شلوغ ترین فرودگاه دومنیکن است که از آمریکای جنوبی و مرکزی و همچنین اروپا بسیار قابل دسترسی است. طیف گسترده ای از املاک در این منطقه از ویلاهای لوکس گرفته تا آپارتمان های ساده در دسترس است. این مکان همچنین دارای 2 استراحتگاه معتبر با طرح جامع است که دارای ویلاها و کاندوهای جدید ساخت و فروش مجدد هستند. هچنین Cabarete و Sosua که در سواحل شمالی کشور واقع شده اند، به ویژه در پورتو پلاتا، جایی است که گردشگری برای اولین بار در جمهوری دومینیکن تأسیس شد. Cabarete و Sosua به عنوان پایتخت ورزش های آبی کشور، برای بسیاری از گردشگرانی که به سواحل شنی طلایی و فعالیت های آبی کشیده می شوند، جذاب هستند.

بسیاری از خانه‌ های لوکس Cabarete و Sosua نیز در جوامع کنار اقیانوس در دسترس هستند، در حالی که آپارتمان‌ها در مجتمع‌های ساحلی و دامنه‌ های تپه در دسترس هستند. افرادی که به دنبال احساس آرامش بیشتری هستد، سامانا برای آنها گزینه عالی است. با خانه ‌ها و آپارتمان‌ های ساحلی به ‌سبک استوایی، سامانا یک مقصد بین ‌المللی زیبا و خیره ‌کننده می باشد. همچنین سانتو دومینگو به عنوان پایتخت کشور، سرمایه گذاری روی بهبود زیرساخت ها و توسعه مجتمع های ساختمانی جدید انجام داده است. این منطقه همچنین به دلیل منطقه استعماری که به عنوان یک جاذبه فرهنگی جدید ظهور کرد و منجر به رشد گردشگری شد که کشور با سرمایه گذاری قابل توجهی از آن بهره برده است، شناخته شده است و خرید ملک در این شهر افزایش یافته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی هموطنان عزیز در تمامی امور حقوقی و مهاجرتی می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *