ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در دومینیکا

خرید ملک در دومینیکا

خرید ملک در دومینیکا بهترین و سریعترین راه برای اخذ اقامت و تابعیت دوگانه کشور دومینیکا است که طرفداران زیادی در بین ایرانی ها نیز دارد. از این طریق فقط پس از 2 ماه می توانید به پاسپورت دوم خود دست یابید و دیگر نیازی به گذراندن 7 سال اقامت پیوسته در دومینیکا وجود ندارد.

  • شرایط خرید ملک در دومینیکا برای ایرانیان چگونه است؟
  • حداقل سرمایه گذاری در بازار املاک دومینیکا برای کسب تابعیت دومینیکا چقدر است؟
  • اصولا امتیازات کسب پاسپورت دوم از کشور دومینیکا چیست؟
  • دیگر روش های اخذ تابعیت و پاسپورت دوم دومینیکا کدامند؟

شما در این مقاله علاوه بر شرایط سرمایه گذاری برای خرید ملک در کشور دومینیکا آشنا می شوید. همچنین با شرایط دیگر روش های کسب تابعیت دومینیکایی، امتیازات ناشی از اخذ این تابعیت، مفهوم برنامه شهروندی دومینیکا توسط سرمایه گذاری (CBIU) نیز آشنا خواهید شد. تنوع برنامه های سرمایه گذاری موجب میشود متقاضیان برای انتخاب بهتر و مناسب تر سردرگم شوند به دلیل حساسیت موضوع و سوالات بیشمار هموطنان عزیز در اینباره، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را با اتکا بر دانش و تجربه مهاجرتی خود و نیز با استفاده از آخرین داده ها و اطلاعات روز نگارش کرده ایم.

دومینیکا ارزانترین کشور برای اخذ پاسپورت دوم

چرا دومینیکا؟ اولین و مهمترین سوالی که با شنیدن سرمایه گذاری و خرید ملک در دومینیکا ممکن است به ذهن خطور کند، همین سوال است. دلیل اهمیت دومینیکا برای اخذ تابعیت این است که این کشور دارای یکی از برنامه های بسیار ارزان سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت می باشد که فقط با 100000$ (دلار آمریکا) شروع می شود. دلیل دوم، سریعترین زمان ممکن برای دریافت پاسپورت دوم می باشد که این زمان فقط 60 روز می باشد. از طرف دیگر تا به امروز دولت دومینیکا به نسبت سایر کشور های دارای برنامه های مشابه صدور پاسپورت شرایط راحت تر و سختگیری کمتری برای پرونده ایرانیان از خود نشان داده است. واقعیتی که جدول مقایسه ای زیر نشان می دهد:

رتبهکشورحداقل سرمایه گذاری به دلارشرایط
1آنتی گوآ و باربودآ$100000بابت اعطای مبلغ
$200000خرید ملک
2دومینیکا$100000بابت اعطا سرمایه از طریق صندوق متنوع سازی اقتصادی (EDF)
$200000خرید ملک
3سنت کیس و نویس$207700بابت اعطای سرمایه
$400000خرید ملک
4گرانادا$150000بابت اعطای سرمایه
$350000خرید ملک
5وانوتو$180000بابت اعطاء به برنامه حمایت از توسعه
6مولداوی
$162875
بابت اعطای سرمایه
7مونته نگرو
$276999
بابت خرید ملک
$110799
بابت اعطا به صندوق دولت
8ترکیه

$250000
خرید ملک
$500000
بابت پس انداز در بانک ترکیه
9مالتا
$720199
بابت اعطا سرمایه به صندوق اجتماعی و توسعه ملی
$387799
بابت خرید ملک
10قبرس
$553999
بابت خرید ملک یا هر گونه خرید دارایی

قوانین کلی خرید ملک در دومینیکا

مزایا و معایب اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق خرید ملک

یکی از مواردی که در مسیر مهاجرت به دومینیکا به شدت باید مورد توجه قرار گیرد آن است که خرید ملک در این کشور منجر به دریافت پاسپورت این کشور خواهد شد. در این مسیر امتیازهای بسیار زیادی نهفته است که باید همه آن ها را مد نظر قرار داد.

برخی از مهم ترین مزایا و معایب دریافت پاسپورت دومینیکا عبارتند از:

  • امتیازهای مربوط به کسر مالیات های انتقال دریایی
  • بالا بودن ارزش و اعتبار پاسپورت دومینیکا در جهان
  • نرخ بالای دریافت مالیات بر درآمد (معایب)
  • یک کشور وابسته به صنعت توریسم
  • فرصت دریافت اقامت و پاسپورت برای اعضای خانواده

روند خرید ملک در دومینیکا

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال خرید ملک در دومینیکا هستند، در قدم اول باید روند خرید ملک در این کشور را به طور دقیق بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. به طور کلی روند خرید ملک در دومینیکا برای تمامی کشورهای حوزه کارائیب استاندارد است. به طور مثال، ابتدا خریدار ملکی را در دومینیکا انتخاب می کند و مجوز مالکیت زمین را دریافت می کند. البته لازم به ذکر است که، برای افرادی که در برنامه شهروندی شرکت می کنند مجوز لازم نیست. علاوه بر این، طرفیت قرارداد خرید و فروش اولیه را منعقد می کنند، و سپس خریدار 10% از ارزش ملک را می پردازید و فروشنده ملک مورد نظر را رزرو می کند.

قوانین کلی خرید ملک در دومینیکا

قوانین کشور دومینیکا به هیچ وجه مانع خرید و فروش املاک توسط شهروندان خارجی نمی شود. بلکه یکی از راه های جذب سرمایه به کار گرفته شده توسط دولت این کشور از طریق سیاست خرید ملک می باشد. این روش به سبب مقرون به صرفه بودن و فرآیند سریع، اکنون مورد توجه اکثر متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت دوگانه می باشد. اما با این حال، خرید ملک در دومینیکا بسیار گران است و بازار املاک این کشور تابع شرایط و فاکتورهای مختلفی است. مهاجران خارجی بایستی تحت شرایط قانون جواز تملک اراضی شهروندان خارجی (شماره 17) مصوب سال 1995 نسبت به خرید و صدور سند ملک با شرایط ذیل اقدام نمایند:

  • یک شهروند خارجی بدون اخذ جواز تملک زمین فقط می تواند کمتر از یک جریب زمین مسکونی و کمتر از 3 جریب زمین تجاری را تحت تملک درآورد.
  • به هنگام درخواست جواز ملک، متقاضی می بایست فی (هزینه) معادل 10% از ارزش بازاری زمین را به دولت پرداخت کند.

اما خریداران ملک در کشور دومینیکا همچنین به هنگام درخواست جواز تملک اراضی باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته و در صورت درخواست مقامات ذیربط، تحویل آنها دهند:

  • صورت حساب بانکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه و استعلام FBI CHECK
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • تاییدیه از کارگزار بنگاه املاک
  • عدم داشتن ریجکتی شنگن

البته شاید از خریداران خارجی بنا به صلاحدید مدارک و اسناد دیگری جهت شفاف سازی به عنوان اقدام تامینی بر علیه پول شویی درخواست شود. لازم به ذکر است که حداکثر زمان ثبت املاک در دومینیکا نهایتا 19 الی 65 روز به طول خواهد انجامید.

هزینه های معاملاتی جهت خرید ملک در دومینیکا

اگر سرمایه گذار و علاقه مند معامله و خرید و فروش ملک در دومینیکا هستید، باید در باره هزینه های خرید ملک در دومینیکا نیز اطلاعاتی داشته باشید. شما در جدول زیر می توانید با هزینه های معاملاتی خرید ملک در دومینیکا آشنا شوید:

آیتم هادرصد پرداختیپرداخت کننده
مجوز تملک زمین10.00%خریدار
هزینه های حقوقی3% (15+% VAT یا ارزش افزوده)خریدار
هزینه های قضایی2.50%خریدار
هزینه صندوق بیمه1.00%خریدار
نرخ حق تمبر4%خریدار
2.5%فروشنده

قیمت ملک در دومینیکا

یکی از مسائلی که برای افراد می تواند حائز اهمیت باشد، هزینه هایی است که در مسیر خرید ملک پرداخت می کنند و در بخش های قبل به طور کامل در این رابطه توضیحاتی ارائه شد. اما باید دید که با استفاده از بودجه ای که در اختیار فرد قرار دارد، چه متراژ ملک در این کشور می توان خریداری کرد. دومینیکا یک جزیره در قلب حوزه کارائیب است و می توان گفت هزینه خرید ملک در نقاط مختلف این کشور تقریبا مشابه است.

نمودار زیر، بازه هزینه خرید هر مترمربع ملک در دومینیکا را نشان می دهد:

هزینه خرید ملک در دومینیکاهزینه اخذ تابعیت از طریق خرید ملک در دومینیکا

همانطور که در مطالب پیشین هم نقل شد، برای کسب صلاحیت جهت دریافت تابعیت دومینیکا تحت گزینه خرید ملک، شما می بایست ملک مجوز داری در دومینیکا را با حداقل ارزش مالی 200000$ (دلار آمریکا) خریداری کنید. اما نکته مهم اینکه برای کسب صلاحیت لازم، شما بایستی ملک مجوز داری را برای 3 سال از زمان اعطای تابعیت تحت تملک داشته باشید. بنابراین، شما ممکن است که آن ملک دومینیکایی را تحت برنامه تابعیت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا و پس از 5 سال از زمان اخذ تابعیت باز فروش کنید.

امنیت کشور دومینیکا

در پایان، باید به بررسی امنیت کشور دومینیکا نیز پرداخت چراکه بسیاری از افراد برای زندگی در این کشور آماده می شوند و امنیت در زمینه های اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری نیز می تواند بسیار مهم باشد. در شرایط کنونی، می توان به این نکته توجه داشت که از نظر اقتصادی امنیت در دومینیکا بسیار مناسب است و این مسئله را می توان با اطمینان خاطر بیان کرد.

شاخص های امنیتی در دومینیکا به شرح زیر است:

بررسی شاخص امنیت در کشورهای مختلف و دومینیکا کارشناسان ارشد در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی سرمایه گذاران محترم برای اخذ اقامت و تابعیت هر کشوری از جمله ترکیه، کانادا، ایتالیا، فرانسه، اتریش و لهستان هستند.

سوالات کلید در خصوص خرید ملک در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص خرید ملک در دومینیکا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه عبارت اند از:

  • شرایط خرید ملک در دومینیکا برای اتباع کشورهای ثالث چگونه است؟ به طور کلی، شرایط خرید ملک در دومینیکا برای اتباع کشورهای ثالث به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن و آمریکایی دشوار تر خواهد بود.
  • فرآیند خرید ملک در دومینکا چگونه صورت می گیرد؟ به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب، فرآیند خرید ملک در دومینیکا راحت تر صورت می گیرد. زیرا ار بوروکراسی های رایج در روند خرید ملک در دومینیکا خبری نخواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *