ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در سنت کیتس

خرید ملک در سنت کیتس

خرید ملک در سنت کیتس با حداقل سرمایه 250000$ (دلار آمریکا) می تواند سریعا به دریافت تابعیت مضاعف و پاسپورت دوم برای شهروندان خارجی منجر گردد. این روش یکی از روش های سرمایه گذاری در سنت کیتس برای اخذ تابعیت این کشور (CBI) و یا به تعبیری استفاده از برنامه شهروندی اقتصادی یا Economic Citizenship است. از مهم ترین امتیازات تابعیت سنت کیتس برای شهروندان خارجی می توان به اعطای اقامت و ویزای کار همچنین، معافیت مالیاتی گسترده اشاره نمود.

  • شرایط خرید املاک در سنت کیتس چگونه است؟
  • حداقل سرمایه برای خرید املاک جهت اخذ پاسپورت سنت کیتس چقدر میباشد؟
  • امتیازات اخذ تابعیت مضاعف و پاسپورت دوم سنت کیتس برای ایرانیان چیست؟
  • محدودیت های خرید خانه در این کشور چیست؟
  • هزینه اخذ تابعیت سنت کیتس از طریق خرید ملک چقدر است؟

هموطنان زیادی علاقه مند اخذ تابعیت مضاعف و پاسپورت دوم کشور ثالث هستند و سنت کیتس با ارائه برنامه شهروندی اقتصادی یا تابعیت از طریق سرمایه گذاری (CBI) می تواند گزینه جذابی برای این دست از متقاضیان باشد. یکی از روش های اخذ تابعیت سنت کیتس از طریق خرید ملک است که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد تشریح کامل این روش را دارند. در ادامه همین مقاله نیز به سوالات فوق پاسخ داده می شود.

درباره زندگی در سنت کیتس

سنت کیتس (Saint Kitts) جزیره ای متشکل از سنت کیتس و نویس که اغلب بین مردمان محلی با نام جزیره سنت کریستوفر هم شناخته می شود. این جزیره خوش آب و هوا واقع در ایندایس غربی است. جزیره سنت کیتس در نواحی غربی با دریای کارائیب هم مرز بوده و ساحل شرقی این جزیره زیبا با اقیانوس اطلس مجاور است. در حقیقت، سنت کیتس و جزیره مجاورش یعنی، نویس (Nevis) یک کشور یکپارچه ای را به نام فدراسیون سنت کیتس و نویس (Saint kitts and Nevis) تشکیل می دهند. اگر خوب به نقشه جهان نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که سنت کیتس و نویس توسط کانال کم عمق 3 کیلومتری موسوم به نارو از هم جدا شده اند.

درباره سنت کیتس
نام رسمی و کامل کشورسنت کیتس و نویس
مکان جغرافیاییدریای کارائیب
مساحت کشور174 کیلومتر مربع
بزرگترین سکونتگاهباستره (Basseterre)
واحد پول ملیدلار کارائیب شرقی (XCD)

انواع روش های خرید ملک در سنت کیتس

مالکیت خارجی ملک در سنت کیتس و نویس قانونا مجاز است و شهروندن خارجی در این مورد هیچ محدودیتی ندارند. اما دو روش برای خرید و تملک ملک در سنت کیتس وجود دارد که می توان بسته به شرایط هر متقاضی پیشنهاد کرد. روش اول از طریق اخذ گواهی تملک زمین خارجی (Alien Land- holding License) است و روش دوم نیز از طریق شهروندی اقتصادی (Economic Citizenship) است که هر یک تعریف قانونی خود را دارد. ما در بخش های زیر به صورت جامعی به این دو روش خرید ملک در سنت کیتس می پردازیم.

گواهی تملک زمین خارجی در سنت کیتس

برای اخذ گواهی تملک زمین خارجی، فرد متقاضی باید وکیلی را برای کمک در تمامی مراحل حقوقی کار استخدام نماید. پس از اعطای گواهی و انتخاب ملک مدنظر، قرارداد فروش توسط فروشنده نگاشته و بوسیله هر دو طرف امضاء می شود. در این روش جهت رزرو ملک، خریدار ملزم به پرداخت مبلغ 10% الی 15% قیمت فروش می گردد. معمولا این روش 2 تا 4 ماه زمان می برد. این امر مستلزم دادن وکالت محضری، انتقال سند مالکیت و پرداخت دیون و بدهی های دولتی است.

اخیرا، دولت سنت کیتس و نویس لوایح اصلاحی جدیدی را به تصویب گذرانده است. این شامل هزینه تمبر مالیاتی می شود که در این قانون تصریح شده که هزینه تمبر پیشین 12% برای ملک موروثی که توسط فروشنده پرداخت می شد، اکنون با 6% هزینه تمبر مالیاتی پرداختی توسط خریدار جایگزین می شود. هزینه تمبر مالیاتی 5% برای مالکیت های مشاع، 14% در نواحی ساخت و سازی خاص و 18.5% برای شبه جزیره جنوب شرقی است. برای ملک موروثی یا برای ملکی که فروشنده آن دولت باشد، هزینه تمبر مالیاتی 6% بوده و توسط خریدار قابل پرداخت است.

انواع روش های خرید ملک در سنت کیتس

شهروندی اقتصادی در سنت کیتس

اما به جرات می توان گفت که محبوب ترین و سریعترین راه خرید ملک در سنت کیتس استفاده از روش شهروندی اقتصادی یا سیتیزن اقتصادی است. این یک روش جایگزین برای کسب شهروندی سنت کیتس محسوب می گردد. در این روش، خریدار ملزم به تغییر وضعیت شهروندی خود نیست. مثلا، هموطنان ایرانی در این روش اصلا مجبور به تغییر تابعیت ایرانی خود نیستند؛ بلکه تابعیت مضاعف یا شهروند دوگانه مجاز شمرده می شود. برنامه شهروندی اقتصادی امتیازات فراوانی به خریدار خارجی اعطاء می کند:

  • امکان اخذ پاسپورت سنت کیتس
  • اعطای ویزای فول اقامت و ویزای کار سنت کیتس
  • معافیت مالیاتی (مالیات بر درآمد، بر بهره، ثروت و ارث)
  • به همراه آوردن اعضای خانواده به سنت کیتس
  • برخورداری از امکانات و خدمات دولتی رایگان

شرایط خرید ملک در سنت کیتس 2023

پس از اطلاع درباره انواع شیوه های خرید ملک در سنت کیتس، اکنون نوبت آن رسیده است که با شرایط خرید ملک در این کشور نیز آشنا شویم. متقاضیان خرید ملک در بین متقاضیان ایرانی کم نیست و افراد بسیاری به دنبال کسب تابعیت مضاعف و اخذ پاسپورت دوم برای خود و خانواده هستند. بنابراین، اطلاع از شرایط خرید ملک در سنت کیتس برای آنها حائز اهمیت فراوانی است. شرایط خرید ملک در کشور سنت کیتس و نویس در سال 2023 بدین ترتیب است:

آیتمشرح
عنوان برنامهشهروندی اقتصادی سنت کیتس
سقف سرمایه گذاریUS$250000 تا US$200000 (دلار)
موارد سرمایه گذاریاملاک تعین شده توسط دولت یا خرید سهام از دولت سنت کیتس
هزینه حق شهروندی غیرقابل استرداد پرداخت شده به دولتUS$35000 (دلار)
هزینه اضافی هر همراهUS$15000 (دلار)
هزینه اداری و اجراییUS$2000 (دلار)

هزینه های معاملاتی خرید ملک در سنت کیتس

در فرآیند خرید ملک در سنت کیتس، هر یک از طرفین معامله می بایست هزینه هایی را بر اساس قانون پرداخت کنند. این هزینه ها، هزینه های معاملاتی هستند. هزینه معاملاتی در واقع یک نوع سنجش مالی است که معمولا جهت انجام مقایسه کل هزینه ها بین خریدار و فروشنده به کار گرفته می شود. در واقع، هزینه معامله همان مبلغی است که طرفین معامله باید به دلالان (همانند بنگاه املاک، بیمه کننده، دولت و غیره) پرداخت نمایند. این هزینه های معاملاتی در سنت کیتس بدین صورت است:

آیتم هزینهدرصد (%)پرداخت کننده
گواهی تملک زمین خارجی10.00%خریدار
هزینه های حقوقی2.50%- 1.00%خریدار
هزینه بیمه زمین0.20%خریدار
هزینه تمبر مالیاتی18.50%- 5.00%فروشنده
حق کمیسیون کارگزار بنگاه املاک6.00%فروشنده
هزینه های پرداختی توسط خریدار12.70%- 11.20%
هزینه های پرداختی توسط فروشنده24.50%- 11.00%

برای تکمیل اطلاعات خود درباره کشور سنت کیت و یا پاسخگوئی به سوالات دیگر در رابطه با این کشور، می توانید مقالات نگارش شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه بفرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *