ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در سوئد

خرید ملک در سوئد

بر اساس قانون کشور سوئد، شهروندان ایرانی مجاز به خرید ملک در سوئد و تملک آن ملک هستند و از این لحاظ هیچ گونه محدودیت قانونی وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که امکان خرید مستقیم ملک از خود مالک وجود دارد. اما روش معمول در سوئد جهت خرید ملک، انجام معامله از طریق مشاور املاک یا Real estate agent است. در تقریبا کلیه معاملات املاک در بازار املاک سوئد، این فروشنده است که مشاورین املاک را برای امر معامله استخدام می کند. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا در جریان مشاوره های تخصصی اخذ ویزا و اقامت خارجی قرار گیرید.

  • شرایط خرید ملک در کشور سوئد چگونه است؟
  • آیا امکان اخذ اقامت یا تابعیت سوئدی از طریق خرید ملک وجود دارد؟
  • برای خرید ملک در کشور سوئد چه مدارکی مورد نیاز است؟
  • آیا امکان اخذ وام مسکن در سوئد برای متقاضیان وجود دارد؟
  • امتیازات سوئد برای سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند، چیست؟

شرایط خرید ملک در سوئد

همانطور که می دانید، سوئد کشوری پیشرفته با یک اقتصاد قدرتمند در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) است که کیفیت زندگی شهروندان آن زبانزد خاص و عام است. به همین دلیل افراد بسیاری وجود دارد که به دنبال مهاجرت و اخذ اقامت سوئد هستند. اما برای مهاجرت به کشور سوئد، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش ها از طریق سرمایه گذاری در سوئد است. اما خود این سرمایه گذاری روش ها و شیوه های مختلفی دارد که یکی از روشهای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در سوئد است.

در سوئد هیچ گونه محدودیت قانونی برای خارجی ها جهت خرید ملک وجود ندارد. اتفاقا فرآیند انتقال مالکیت املاک بسیار ساده و راحت است. رسم رایج خرید ملک بین خود سوئدی ها از طریق مراجعه و استخدام مشاورین املاک یا ریل استیت ایجنت ها (Real estate agents) است. به هر حال، زمانی که توافق اولیه بین طرفین معامله حاصل شده و قباله مورد تایید قرار گرفته و مشخصات فنی ملک توسط کارشناس نقشه برداری به تایید رسید، در این موقع قرارداد خرید یا Kapeavtal توسط خریدار و فروشنده به امضاء می رسد. با امضای این قرارداد خرید، فرآیند انتقال مالکیت به پایان رسیده و قانونا مالکیت ملک به خریدار جدید می رسد.

میزان هزینه های خرید ملک در سوئد در 2023

هزینه مشاورین املاک و وکلای مهاجرتی برای خرید ملک در سوئد چقدر است؟ سایر هزینه های خرید ملک در این کشور چگونه است؟ این ها سوالاتی است که ممکن است به ذهن متقاضیان خرید ملک در کشور سوئد برسد و ما در این بخش به بررسی و پاسخگوئی به آنها می پردازیم. اصولا برای انجام یک معامله ملک آسان، سریع و موفق در سوئد، شما نیازمند استخدام یک وکیل مهاجرتی و یک مشاور املاک حرفه ای هستید. در نتیجه، هزینه های معاملاتی شما به صورت زیر به دست خواهد آمد:

هزینه های معاملاتی خرید ملک در سوئد 2023
آیتم معاملاتیدرصد (%) از معاملهپرداخت کننده
هزینه تمبر مالیاتی%4.25خریدار
هزینه ثبت معامله در دفترخانهSEK825 (کرونا سوئد) معادل حدود 96€ (یورو)خریدار
هزینه مشاور املاک%3 تا 5%فروشنده
هزینه های قابل پرداخت توسط خریدار%4.26
هزینه های قابل پرداخت توسط فروشنده%3 الی 5%
کل هزینه های معاملاتی قابل پرداخت%7.26 الی 9.26%هم خریدار و هم فروشنده

اما در اینجا نباید از نکات مهمی غافل شد. اولا، مسئول استخدام و پرداخت هزینه مشاور املاک در فرآیند انجام معامله شخص فروشنده است. معمولا پیشنهاد خرید نیز از طریق مشاور املاک انجام می گیرد، کسی که بین هر 2 طرف معامله در ارتباط بوده و کاملا بی طرف است. ثانیا، مسئول استخدام و پرداخت هزینه وکیل نیز خریدار ملک است. اما زمانی که کلیه مراحل خرید ملک شامل دست یابی به توافق اولیه، تایید اعتبار قباله، تایید مشخصات فنی ملک و غیره انجام گرفت، قرارداد خرید (Kapeavtal) توسط طرفین معامله امضاء شده و خریدار موظف به پرداخت بیعانه 2% تا 10% خرید است.

میزان هزینه های خرید ملک در سوئد

مالیات ملک و وام مسکن در سوئد

سوئد به خاطر اخذ مالیات های بالا معروف است. اما خبر خوش برای سرمایه گذاران ایرانی این است که دولت فعلی سوئد بار مالیاتی را بر دوش مالکان ملک را کاهش داده است. در حال حاضر ماکسیمم مالیات ملک برای خانه های معمولی سالانه حدود SEK6400 (کرون) است. اما به یاد داشته باشید که اگر شما یک ویلا یا خانه منحصر به فردی را در سوئد خریداری کنید، در این صورت اخذ مالیات مضاعف امری محتمل است. علاوه بر این، دولت سوئد از خریداران ملک در سوئد، مالیات بر سود سرمایه (CGT) تا 22% اخذ می نماید. اما آیا امکان دریافت وام مسکن در سوئد برای متقاضیان خارجی نیز فراهم است یا خیر؟ بر اساس قوانین کشور سوئد شما به عنوان یک شهروند خارجی می توانید از بانک های سوئدی برای خرید ملک در سوئد تا حداقل 75% از قیمت ملک مورد نظر وام مسکن درخواست دهید.

قیمت خرید ملک در سوئد

اگر مصمم به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور سوئد هستید، این کار می تواند برای شما و اعضای خانواده شما به عنوان سرمایه گذاری برای آینده بهتر محسوب شود. چرا که سوئد پیشگام جهانی در نوآوری و خلاقیت همراه با نیروی کار بسیار ماهر، آزادی مالکیت بین المللی و یک اقتصاد پایدار و با ثباتی محسوب می شود. سوئد همچنین بزرگ ترین بازار تجاری آزاد منطقه اسکاندیناوی را با دسترسی کامل به اتحادیه اروپایی (EU)، نیروی کار ماهر و ساختار پیشرفته برای انواع بیزینس ها دارد. استاندارد زندگی بالا مشخصه اصلی سوئد است.

قیمت املاک در سوئد هم به رو به شد است؛ هرچند به دلیل پایین بودن نرخ تورم افزایش قیمت سرعت زیادی ندارد. نرخ خرید ملک در سوئد در سال 2023 به شرح ذیل است:

نرخ خرید ملک در سوئد

فرآیند خرید ملک در کشور سوئد

همان طور که در مطالب فوق نیز بیان شد، امکان خرید مستقیم ملک از خود فروشنده سوئدی نیز وجود دارد. ولی رسم معمول در کشور سوئد، استخدام مشاور املاک است. این مشاور به شما در جستجوی ملک مناسب کمک کرده و همچنین به عنوان یک مشاور در قراردادهای شما با مشاورین املاک دیگر و فروشندگان عمل می کند. ضمنا این مشاورین املاک در سوئد بین خریدار و فروشنده بی طرف عمل می کنند. بنابراین، شما در حین معامله از جانب مشاور املاک مطمئن باشید چرا که فردی بی طرف است. از این روی، برای استخدام یک مشاور املاک می توانید به Fastighetsmaklarnamnden (انجمن صنفی مشاورین املاک سوئد) مراجعه نمائید. اما فرآیند خرید ملک در کشور سوئد به طور خلاصه به صورت زیر است:

  • آمادگی از طریق یافتن اطلاعات و استخدام مشاور املاک جهت کمک به شما در این فرآیند
  • یافتن ملک باب میل شما
  • ارتباط با مشاور املاک
  • بازدید شخصی از ملک
  • پیشنهاد قیمت خرید برای ملک مورد نظر
  • استخدام کارشناس ساختمان برای ارزیابی فنی ملک (در صورت موافقت با قیمت خرید)
  • ملاقات با مشاور ملک و فروشنده جهت امضاء قرارداد
  • پرداخت 10% به عنوان بیعانه
  • بازدید نهایی ملک و تحویل کلید خانه و پرداخت مابقی پول به فروشنده از طریق بانک عامل و نیز امضاء قرارداد فروش (Köpebrev) که در حکم اثبات مالکیت کنونی شما است؛ بانک از این قرارداد جهت ارسال درخواست ثبت زمین با نام شما استفاده می کند؛ در عرض 2 هفته، قرارداد فروش و گواهی مالکیت ثبت شده ملک به دست شما می رسد.

شریط اخذ اقامت از طریق خرید ملک سوئد

اما امتیاز خرید املاک در سوئد، دست یابی شما و اعضای خانواده همراه خود به اقامت دائم سوئد و در ادامه دست یابی به تابعیت این کشور است. از این طریق شما می توانید آزادانه به کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و کشورهای ناحیه شنگن مسافرت کرده و در کلیه کشورهای اروپایی به فعالیت و انجام بیزینس مشغول شوید و از امتیازات حق شهروندی اروپایی برخوردار شوید.

از جمله این امتیازات می توان به حق برخورداری از امتیاز کار در اتحادیه اروپایی (EU) و کشور سوئد بدون نیاز به ویزای کار و فقط با ارائه پاسپورت سوئدی، برخورداری از امکانات رایگان آموزشی و بهداشتی، برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگی وغیره اشاره کرد. اما شرایط اخذ اقامت و تابعیت سوئدی از طریق سرمایه گذاری برای خرید ملک در این کشور بدین صورت است:

نام سرمایه گذاریسرمایه گذاری تجاری
حداقل سرمایه گذاری€100000 (یورو)
شرایط سرمایه گذاریخرید ملک، خرید سهام، ثبت شرکت و غیره
نوع ویزابیزینس ویزا یا ویزای اقامت بلند مدت
زمان رسیدگی به درخواست ها3 هفته
اقامت دائم (PR)پس از 5 سال زندگی مداوم در سوئد
شهروندی سوئدپس از 5 سال زندگی با داشتن وضعیت PR

از جمله خدمات ارزنده ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مشاوره و راهنمائی کامل متقاضیان از 0 تا 100 فرآیند مهاجرتی برای اخذ ویزا و اقامت کشورهای خارجی با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن است.

3/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “خرید ملک در سوئد

  1. موسی حیدرپور گفت:

    لطفا تماس بگیرید خرید ملک و ثبت شرکت در سوئد

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید

  2. سیدمنصورموسوی مقدم گفت:

    سلام : ضمن تشکر از اطلاعات مجموعه شما. در خصوص اقامت سوئد با ساده ترین راه و مخارج خانواده ۴ نفری در سوئدی ماهیانه چقدر است ؟. ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص هزینه ها لطفا ابتدا مقاله هزینه زندگی در سوئد رو مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *