ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

مهاجرت و اخذ اقامت در دنیای امروز مورد توجه قرار گرفته و راه های فراوانی برای آن وجود دارد؛ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک یکی از این طرق است. کشورهای زیادی وجود دارند که شما با خرید ملک می توانید اقامت را به دست بیاورید. که ما در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی را در باب اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک از طریق سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان ارائه دهیم. در این مقاله به پاسخ سوالات زیر دست می یابیم:

  • آیا از طریق خرید ملک در کشور فرانسه می توان ویزای اقامت این کشور را دریافت کرد؟
  • انواع روش های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت فرانسه چیست؟
  • شرایط و مدارک لازم جهت اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق خرید ملک چیست؟
  • بهترین و آسانترین روش مهاجرت سرمایه گذار به فرانسه چیست؟
  • شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت فرانسه ازطریق سرمایه گذاری چیست؟

روش های مختلف سرمایه گذاری در فرانسه

یکی از راه های معمول برای مهاجرت به کشور فرانسه از طریق سرمایه گذاری در این کشور اروپایی است. اما نه هر سرمایه گذاری! برای سرمایه گذاری در کشور فرانسه و اخذ اقامت این کشور تنها یک روش و آنهم ثبت شرکت یا Business Registeration وجود دارد. بنابراین برخلاف دیگر کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، دولت فرانسه هیچ گونه مجوز اقامتی در اختیار خریداران ملک در این کشور قرار نمی دهد.


فرآیند گام به گام خرید ملک در فرانسه

باید توجه کرد که پروسه خرید ملکی در فرانسه به صورت مرحله ای است و طی مرحله ای مستلزم اتمام مرحله قبلی است. اما مراحل مختلفی که در نهایت منجر به خانه دار شدن شهروند خارجی می گردد. این مراحل کلا پنج مرحله ای و به صورت شماتیک از این قرار می باشد:

فرآیند گام به گام خرید ملک در فرانسه

در مرحله اول شما به عنوان خریدار بایستی با تعریف روش جستجوی خود به دنبال ملک دلخواه خود باشید. در این رابطه، مراجعه به مشاورین املاک یا un agent immobilier و یا جست و جو در وب سایت های املاک در فرانسه می تواند جزء گزینه های مطلوب باشد. فقط در جستجوی ملک بایستی ملاحظات کلیدی زیر را مدنظر قرار داد:

  • بودجه
  • محل
  • امکانات
  • کاربری

پس از یافتن ملک دلخواه باید با فروشنده تماس گرفته و برای رویت ملک و طرح سوالات فنی و مالی آماده شد. پس از آن نوبت به ارائه پیشنهاد خرید توسط خریدار می رسد و در صورت توافق طرفین در مورد قیمت ملک نوبت به مرحله قولنامه ملک می رس که معمولا در زبان فرانسه Comprmis de Vante گفته می شود.

در این مرحله قرارداد اولیه خرید شامل جزئیات معامله به صورت قولنامه بین طرفین منعقد می شود و متولی صدور این قرارداد نیز دفترخانه اسناد رسمی (notaire) است. معمولا Comprmis de Vante شامل مشخصات شناسائی طرفین معامله، جزئیات ملک و قطعه زمین شامل بنا، تایید مالکیت قباله، هزینه های معامله، تاریخ معامله، لیست اثاثیه، گزارش Dossier de Diagnostic Technique یا DDT، شرایط طرفین و نگهداری 10% ثمن معامله نزد دفترخانه است. در مرحله آخر و معمولا پس از گذشت 3 ماه، طرفین برای امضاء قرارداد نهائی یا Acte de Vente به دفترخانه مراجعه می کنند.

خرید ملک در فرانسه در 2023

پایین بودن نرخ تورم در فرانسه اولین نکته ای است که توجه همه را به خود جلب می کند:

پایین بودن نرخ تورم در فرانسه

برخورداری از درآمد یا حضور اعضای خانواده که در فرانسه یا اتحادیه اروپا دارای درآمد هستند، همچنین درآمد حاصل از اجاره ملک، شانس موفقیت را برای تمدید ویزا بالا می برد. خانواده هایی که در سال 2023 قصد خرید ملک در این کشور را دارند باید به موارد زیادی از جمله قیمت ملک در این کشور، نرخ ملیات در این کشور، شرایط اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق خرید ملک و غیره را مورد توجه قرار دهند. قبل از انجام اقدامات لازم فرد باید بررسی کند که با وجود خرید ملک این کشور، آیا به او اقامت را می دهند و با او به عنوان تبعه ای از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا همکاری های لازم را در این خصوص انجام میدهند یا خیر؟

پارامترشرح
امکان خرید ملک در فرانسه برای خارجی هاوجود دارد
افزایش قیمت جاری%8
بهترین شیوه جستجوی ملکاز طریق بنگاه های املاک
 

معروف ترین بنگاه های ملکی در فرانسه

 

Leggett Immobilier
SMJ Immobilier
Lomange Immobilier
Gascony Properties
French Character Homes

امکان خرید خانه توسط اتباع خارجی در فرانسه

در حال حاضر هیچ محدودیتی در مورد خرید ملک برای اشخاص تبعه خارج از اتحادیه اروپا در فرانسه وجود ندارد. در این خصوص اگر فرد با یک فرد آشنا به امور املاک و مستغلات اقدام کند، این فرآیند را راحت تر و با اطمینان بیشتر می تواند انجام دهد در حالیکه اگر بخواهد به طور مستقیم از صاحب ملک خریداری کند، ممکن است قیمت ملک خود را به صورت واقعی اعلام نکند و یا حتی احتمال دارد قیمت ملک را تا دو برابر هزینه آنچه که ممکن است به یک فرد فرانسوی ارائه دهد به افراد ارائه دهد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که اخذ پاسپورت از طریق خرید ملک به طور مستقیم حاصل نمی شود ولی این کار روند اخذ پاسپورت از کشور فرانسه را سرعت می بخشد.

هزینه ها در اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

تاثیر خرید ملک در فرانسه بر اخذ اقامت

کشور فرانسه ویزای افراد را برای مدت طولانی تمدید نمی کند. بنابراین برای اقامت طولانی تر، اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید برای یک مجوز اقامتی درخواست دهند. این مجوزها عموما برای یک سال اعتبار دارند و می توانند اقامت شما را سال به سال به صورت متوالی تمدید کند. به منظور تمدید هر نوع مجوز اقامتی، متقاضی باید نشان دهد که در جامعه فرانسه، پیوند خود با کار، تحصیل، مشارکت در سازمان های خیریه و باشگاه ها، پرستاری از کودکان یا مدرسه و همچنین سطح زبان فرانسوی خود که ماحصل تحصیل در کالج زبان در فرانسه است را ارتقا داده است.

منتهی همان طور که ملاحظه می شود، خرید ملک به تنهایی منجر به اخذ اقامت فرانسه نخواهد شد و کسانی که اقامت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری فرانسه را به دست آورده اند پس از خرید ملک همچنان همان ویزای پیشین خود را دارند. این در حالی است که برخی از کشورهای جهان از جمله پرتغال، ایتالیا، قبرس، یونان، اسپانیا، ترکیه و غیره، نه تنها اجازه خرید ملک را به خارجی ها می دهند، بلکه اگر قیمت ملک از حداقل تعیین شده توسط قوانین این کشورها بیشتر باشد، به این واسطه به خریدار و خانواده وی اقامت و تابعیت آن کشور نیز داده می شود.

قیمت املاک در فرانسه 2023

در طی ماه های اخیر مخصوصا پس از شیوع بیماری کرونا، قیمت املاک در بازار خرید ملک در این کشور دچار نوسانات و افت و خیزهای فراوانی شده است و شاید خرید ملک در ابن برهه زمانی به دلیل تقاضای کم و قیمت های پایین تر بهترین گزینه برای سرمایه گذاران خارجی باشد. اما به هر ترتیب، قیمت خانه در فرانسه غالبا تابع محل و نوع ملک می باشد. مثلا میانگین قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر حدود 6815€ (یورو) و در حومه شهر حدود 4609€ (یورو) است. برای اطلاع از سطح قیمت املاک در فرانسه، شما عزیزان می توانید با توجه به نمودار زیر به اطلاعات خوبی در اینباره دست یابید:

قیمت آپارتمان دو خوابه در نقاط مختلف فرانسه

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشخص است، بالاترین قیمت های املاک در بین شهرهای مختلف فرانسه متعلق به شهر پاریس می باشد. اما در مورد سطح قیمت ها نباید زیاد نگران شد چراکه قیمت آپارتمان در همین شهر پاریس به مراتب پایین تر از قیمت آپارتمان در لندن می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشخص شده، قیمت هر متر مربع خانه در مرکز و حومه پاریس بسیار پایین تر از لندن می باشد:

قیمت هر متر مربع خانه در پاریس و لندن

هزینه ها در اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

مهم ترین هزینه قیمت خرید ملک در فرانسه است که در نمودار ذیل نشان داده شده است:

مهم ترین هزینه قیمت خرید ملک در فرانسه

یکی از مواردی که افراد به عنوان یک متقاضی باید آن را بررسی کنند قیمت و وضعیت املاک در کشور فرانسه است. در حال حاضر وضعیت بازار املاک فرانسه در وسط یک شیب پایدار است و در طی 2 سال گذشته نیز به همین صورت بوده است. قیمت املاک در فرانسه در مقایسه با برخی از همسایگان فرانسوی مانند اسپانیا و هلند که در مقایسه با 20% و 40% کاهش یافته است، در طول بحران اقتصادی جهانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. فرانسه یکی از هسته های اصلی بازار مسکن در اروپا است و همچنان به جذب سرمایه گذاران بین المللی با رشد سالیانه قیمت پایدار ادامه می دهد.

در واقع، در 3 ماهه آخر سال 2023، قیمت سالیانه 3.3% افزایش یافته است. با آپارتمان های قدیمی 4.5% هزینه را افزایش می دهد. بزرگترین افزایش در پاریس، جایی که اموال دست دوم در 3 ماهه آخر سال 2023 به میزان 5.1% افزایش یافت و در سال گذشته 8.6% بود. در سال 2009 و پس از آن در سال 2013، قیمت مسکن بسته به نوع و محل اقامت فرانسه از طریق خرید ملک تا 8% افزایش یافته است. بازار مسکن فرانسه به طور کلی نسبتا قوی است.

شرایط کسب سود در فرانسه از طریق خرید ملک

مورد دیگری که باید قبل از خرید ملک به آن توجه کرد زمان خرید ملک است و باید شرایط خرید ملک و روند صعودی یا تنزلی آن را مورد توجه قرار داد تا در بهترین زمان مناسب که متحمل ضرر و زیان نشوید اقدام کنید. تا کنون در سال 2023، قیمت ها با ثبات بوده اند، هرچند میزان معامله در مقایسه با سال قبل کاهش چشمگیری داشته است. روند صعودی بازار املاک در فرانسه از سال 2015 تا حد زیادی توسط نرخ های وام مسکن کم شده است، که در فوریه 2022 بسیار پایین بود فقط 1.61% در ماه فوریه 2023 بود. خریداران همچنین می توانند با اجاره ملک خود درآمد داشته باشند. نرخ اجاره مسکن در فرانسه به شرح نمودار ذیل است:

نرخ اجاره مسکن در فرانسه

بهترین روش سرمایه گذاری در فرانسه

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، بهترین شیوه برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در کشور فرانسه نه از طریق خرید ملک در این کشور بلکه از طریق راه اندازی استارت آپ می باشد. روشی که منجر به اخذ مجوز اقامتی موسوم به تلنت پاسپورت Talent Passport می شود. بدین ترتیب افراد از طریق سرمایه گذاری مستقیم در شرکت و یا از طریق در اختیار داشتن حداقل 30% سهام شرکت می توانند صلاحیت تلنت پاسپورت فرانسه را کسب کنند.

علاوه بر این از دیگر معیارهای لازم برای اخذ اقامت فرانسه از این طریق می توان به موارد زیر اشاره نمود:

معیارهای لازم برای اخذ اقامت فرانسه

معمولا مدت زمان اعتبار تلنت پاسپورت فرانسه نیز تا 4 سال می باشد و مجددا نیز قابل تمدید است. در قالب نمودار زیر نیز می توان با کل پروسه درخواست تلنت پاسپورت فرانسه آشنا شد:

کل پروسه درخواست تلنت پاسپورت فرانسه

مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان تلنت پاسپورت نیز در حدود 2 ماه می باشد. اما هزینه های مربوط به صدور ویزا و مجوز اقامتی برای سرمایه گذاران خارجی از این قرار است:

آیتم هاهزینه ها به یورو
مالیات پرداختی به اداره مهاجرت و شهروندی فرانسه (OFII) به هنگام صدور مجوز اقامت200€
هزینه تمبر25€
هزینه اداری225€

امتیازات اخذ تلنت پاسپورت فرانسه

تلنت پاسپورت یک نوع برنامه سرمایه گذار فرانسه است که به سرمایه گذاران اجازه اقامت 4 ساله در این کشور را می دهد و نهایتا بعد از 5 سال اقامت و زندگی در فرانسه نیز منجر به اخذ اقامت دائمی (PR) فرانسه می گرد. از جمله امتیازات مهم اخذ تلنت پاسپورت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دست یابی به کارت اقامتی 4 ساله و قابل تمدید فرانسه
  • امکان اقامت کل اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 ساله)
  • مسافرت آزادانه و معاف از ویزا به کلیه کشورهای شینگن
  • دسترسی رایگان به تحصیل عمومی استاندارد و سیستم بهداشتی
  • بدون نیاز به مدرک زبان و مدرک آکادمیک
  • دسترسی به اقامت دائم و شهروندی فرانسه پس از 5 سال زندگی در فرانسه

اقامت فرانسه از طریق خرید ملک شدنی نیست!

دولت فرانسه برای سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند گزینه اقامتی ندارد و به همین دلیل توصیه می شود که افراد متقاضی اخذ اقامت اروپایی به گزینه ویزای طلایی پرتغال فکر کنند. اما فرانسه برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی دو گزینه ویزای اقامتی دارد که شرایط هر یک از آنها بدین قرار است:

دو گزینه ویزای اقامتی برای سرمایه گذاران

اما اسناد و مدارک لازم برای این نوع سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت فرانسه 2023 عبارتند از:

  • درخواست ویزای بلند مدت فرانسه (تایپ D)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دو نسخه از پاسپورت
  • سند ازدواج
  • شناسنامه
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک آدرس آخرین محل سکونت
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

هزینه ها در کشور فرانسه

هزینه ها ممکن است شامل هزینه های مشخصی برای فروش باشد که این هزینه ها توسط دولت تعیین شده و بستگی به مقررات مالیاتی ملک دارد. مالیات در این کشور بر حسب متر مربع محاسبه می شود و با توجه به متراژ ملک برای شهروندان تبعه اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا متغیر می باشد. پیشنهاد وکلای موسسه ما این می باشد که در صورت موجود، حتی الامکان فرد از راه های کم هزینه و آسان تری برای مهاجرت به فرانسه اقدام نماید، به عنوان مثال فرد میتواند با هزینه ای بسیار پایین تر از خرید ملک، با اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقاطع مختلف دانشگاهی و یا برای خواندن زبان فرانسه در فرانسه اقدام نماید.

با پرداخت مالیات چه از طریق اقامت فرانسه از طریق خرید ملک و یا مهاجرت به فرانسه از طریق کار فرد قادر خواهد بود درخواست اقامت فرانسه به صورت دائم را از اداره مهاجرت این کشور نماید. در این مقاله سعی ما بر این بود که اطلاعات لازم را در خصوص مهاجرت و دریافت اقامت فرانسه از طریق خرید ملک خدمتتان ارائه دهیم اگر شما متقاضی خرید ملک و دریافت اقامت فرانسه از طریق خرید ملک هستید لازم است قبل از هر اقدامی ما مشاورین ما در این حوزه مشورت کنید و از مشاوره تخصصی بهره ببرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است شما را در این امر همراهی کند.

سوالات درباب اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

اصولا درباب سرمایه گذاری در کشور فرانسه سوالات مختلفی مطرح است که در ادامه این مطالب به آنها پرداخته می شود:

  • آیا از طریق خرید ملک می توان به مجوز اقامت فرانسه دست یافت؟ خیر، دولت فرانسه هیچ گونه مجوز اقامتی در اختیار خریداران ملک قرار نمی دهد.
  • بهترین راه اخذ اقامت فرانسه 2023 از طریق سرمایه گذاری چیست؟ به جای خرید ملک بهترین شیوه سرمایه گذاری در این کشور راه اندازی استارت آپ در این کشور می باشد.
  • ویزای صادره برای سرمایه گذاران در کشور فرانسه چیست؟ ویزایی که دولت فرانسه در اختبار سرمایه گذاران خارجی قرار می دهد با عنوان تلنت پاسپورت French Talent Passport شناخته می شود. این ویزا به کارکنان، موسسان و سرمایه گذاران استارت آپ بین المللی اجازه می دهد تا به مجوز اقامتی فرانسه دست یابند.
  • حداقل تعهد مالی سرمایه گذاران برای اخذ تلنت پاسپورت چقدر است؟ EUR 300000 (یورو)
  • اعتبار ویزای تلنت پاسپورت فرانسه چقدر است؟ این ویزا تا 4 سال اعتبار داشته و قابلیت تمدید دارد.
  • آیا از طریق دریافت تلنت پاسپورت فرانسه امکان اقامت خانوادگی نیز وجود دارد؟ بله، این امر برای همسر و فرزندان زیر 18 سال سرمایه گذار خارجی نیز فراهم است.
  • شرایط اخذ اقامت دائمی فرانسه از طریق سرمایه گذاری در این کشور چیست؟ دارندگان تلنت پاسپورت پس از اقامت 5 ساله در این کشور می توانند به اقامت دائمی کشور فرانسه برسند.
  • هزینه درخواست مجوز اقامت برای سرمایه گذاران در کشور فرانسه چقدر است؟ این هزینه در حدود EUR 225 (یورو) می باشد.
4.9/5 - (15 امتیاز)

12 دیدگاه برای “اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

  1. آرمان والافر گفت:

    سلام آیا درست است که در این روش – خرید ملک – چنانچه خانواده دارای فرزند باشند، درخواست آنها رد می شود؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله رو تا انتها مطالعه کنید و اگر سوالی بود بفرماییدتا راهنمایی بشید

    2. آرمان والافر گفت:

      واقعا مقاله را تا انتها خواندم ولی متوجه نشدم خانواده های دارای فرزند می توانند از این طریق اقدام کنند یا خیر. ممنون از پاسخگویی شما

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        خیر اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک ممکن نیست.
        خرید ملک در اسپانیا، ترکیه، یونان، پرتغال و غیره باعث اقامت میشه.

  2. مرتضی احمدی گفت:

    مشاوره حضوری در مورد مهاجرت به فرانسه میخواستم..لطفا راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا با ما تماس بگیرید

  3. مرتضی احمدی گفت:

    سلام.من قصد دارم از طریق خرید ملک و تمکن مالی به فرانسه مهاجرت کنم. لطفا راهنمایی کنید. در صورت امکان مشاوره حضوری داشته باشم..ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص مقاله رو مطالعه نمایید و برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  4. ناشناس گفت:

    سلام با ۴ میلیارد در کدام کشور یه آپارتمان معمولی ۶۰ متری میدن و با انجام کار های دیسگ مسل ویزا پاسپورت اقامت و بلیط

    1. داوری گفت:

      سلام
      در ترکیه میتونید آپارتمان بگیرید اما در کشورهای اروپایی با این مبلغ میشه سرمایه گذاری کرد و یک آپارتمان رو اجاره کنید

  5. لیلا گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. میخواستم بدونم این ملک رو با حداقل قیمت هفتاد هزار یورو، در هر شهر و حومه ای از فرانسه میتوان خرید؟محدودیتی در این زمینه نیست؟
    سوال دیگر من این هست که چطور در مرحله بعد میتوان اجازه کار در آن کشور را داشت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      محدودیتی از بابت لوکیشن در خرید خونه وجود نداره. و برای کار هم ابتدا مقاله کار در فرانسه برای ایرانیان رو مطالعه کیند در خدمتتون هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *