ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در پاراگوئه

خرید ملک در پاراگوئه

خرید ملک در پاراگوئه یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود و قیمت املاک در کشور پاراگوئه در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین ارزان است اما خریداران باید محتاط باشند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند سیستم حقوقی فاسد پاراگوئه از حقوق مالکیت در این کشور حمایت نمی کند و هیچ بررسی منسجمی در مورد املاک و مستغلات وجود ندارد. برای متقاضیان خارجی و بین المللی هیچ گونه محدودیتی برای مالکیت املاک وجود ندارد و آن ها می توانند در تجارت یا صنعت مشغول به کار شوند. علاوه بر خرید ملک دولت پاراگوئه به متقاضیان خارجی این مجوز را می دهد تا به خرید اراضی کشاورزی بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط خرید مسکن در پاراگوئه تا پایان مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را همراهی کنید.

  • آیا خرید ملک در پاراگوئه منجر به دریافت اقامت می شود؟
  • بهترین شهرهای پاراگوئه برای خرید ملک کدامند؟
  • هزینه خرید ملک در پاراگوئه چقدر است؟
  • محدودیت های مهاجرت به این کشور برای ایرانی ها چیست؟

شرایط خرید ملک در پاراگوئه

خرید ملک و مستغلات در کشور پاراگوئه کار سخت و دشواری نیست با این حال متقاضیان خارجی و بین المللی باید مراقب باشند و برای انجام اقدامات لازم با وکلای متخصص در این حوزه مشورت کنند. به افرادی که قصد خرید ملک دارند پیشنهاد می شود به سراغ املاکی بروند که در حال ساخت هستند زیرا قیمت این املاک ارزان تر از ملک های ساخته شده است همچنین فرد می تواند برای پرداخت هزینه ملک مبالغ تعیین شده را به صورت قسطی پرداخت کند. دقت داشته باشید که برای خرید ملک در کشور پاراگوئه قوانین و شرایطی وضع شده است اگر فردی جزء اتباع این کشور باشد می تواند در هر نقطه از کشور پاراگوئه به خرید ملک بپردازد اما اگر فرد خارجی قصد خرید ملک و زمین های کشاورزی را دارد نمی تواند در محدوده 50 کیلومتری مرزها اقدام به خرید ملک کند.

مدارک لازم برای خرید ملک در پاراگوئه

اسناد و سوابق مورد نیاز برای خرید ملک و مستغلات در کشور پاراگوئه پیچیده نیست با این حال باید توجیه قابل توجهی برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اختیار مقامات پاراگوئه قرار دهید. خریدار باید با ارائه مدارک اثبات کند که بدهی ندارد و در قبال بدهی مشمول پرونده های قانونی نمی باشد. پس از عقد قرار داد فروش توافق نامه امضاء شده باشد در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شود. برای خرید ملک خریداران باید مدارکی مثل: مدارک لازم جهت توانایی در پرداخت هزینه خرید ملک، گذرنامه معتبر و مدارک شناسایی، ترجمه رسمی و تایید شده مدارک و گواهی عدم سوء پیشینه را نیز ارائه دهد.

مدارک لازم برای خرید ملک در پاراگوئه

پرداخت مالیات بر املاک در پاراگوئه

خریداران ملک باید علاوه بر پرداخت هزینه های املاک، مالیات بر ارزش افزوده را نیز پرداخت کنند، مالیات بر ارزش افزوده ملک بین 10% الی 33% با توجه به وضعیت ملک و منطقه برآورد می شود. خریدار باید مالیات بر ارزش افزوده را به فروشنده ارائه کند. پس از آن فروشنده موظف است این مبلغ را به خزانه داری ایالتی پرداخت کند. دقت داشته باشید که علاوه بر پرداخت مالیات باید هزینه ریجستری را نیز پرداخت کنید. یکی از مشکلاتی که در زمان خرید مسکن در پاراگوئه ممکن است رخ دهد این است که فروشنده، مالیات ملک را پرداخت نکرده باشد، در این صورت اگر مالک به مدت 24 ماه مالیات پرداخت نکرده باشد طبق قوانین این کشور یک روند رسمی برای بازیابی آغاز می شود.

هزینه خرید ملک در پاراگوئه

یکی از دغدغه های متقاضیانی که قصد خرید آپارتمان در این کشور را دارند در رابطه با هزینه خرید ملک است. هزینه زمین در این کشور با توجه به سن بنا، مبله بودن یا نبودن، موقعیت ملک و وضعیت خانه متفاوت است، همانطور که آگاه هستید قیمت املاک در شهرهای بزرگ بیشتر از سایر شهرها است در شهرهای بزرگ پاراگوئه مثل آسونسیون، سیوداد دل استه، سن لورنزو، لوکه، کاپیاتا، لامباره، فرناندو دلا مورا، لیمپیو، نیمبی و ایتائوگوآ نیز هزینه خرید ملک بیشتر از سایر نقاط است. قیمت خرید هر متر مربع ملک در مرکز شهر 9287003.23PYG (گوارانی) و قیمت خرید هر متر مربع ملک در خارج از مرکز شهر 5154559.87PYG (گوارانی) برآورد شده است. جدول زیر نشانگر هزینه مسکن در موقعیت های مختلف این کشور در سال 2022 است.

موقعیت ملکهزینه خرید
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1783018.19PYG (گوارانی پاراگوئه)
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر1235294.12PYG (گوارانی پاراگوئه)
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر3947484.36PYG (گوارانی پاراگوئه)
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر2964705.88PYG (گوارانی پاراگوئه)
آپارتمان 85 متری مبله در مرکز شهر4023330PYG (گوارانی پاراگوئه)
آپارتمان 85 متری مبله در خارج از مرکز شهر2707980PYG (گوارانی پاراگوئه)
آپارتمان 45 متری مبله در مرکز شهر2427560PYG (گوارانی پاراگوئه)
آپارتمان 45 متری مبله در خارج از مرکز شهر1849980PYG (گوارانی پاراگوئه)

خرید زمین کشاورزی در پاراگوئه

بر خلاف بسیاری از کشورها در دنیا سرمایه گذارانی که قصد خرید املاک و مستغلات در کشور پاراگوئه را دارند می توانند علاوه بر ملک، زمین کشاورزی نیز برای کشاورزی یا سرمایه گذاری خریداری کنند. سرمایه گذاران با خرید زمین کشاورزی ضمن سرمایه گذاری در این کشور اقدام به رشد و توسعه فعالیت خود می نمایند. برای خرید زمین کشاورزی نیازی به کارت سبز، ویزای اقامت دائم و شریک با تابعیت پاراگوئه نمی باشد و داشتن گذرنامه معتبر برای انجام اقدامات لازم کافی است. پس از خرید زمین مورد نظر، نام خریدار به عنوان مالک کامل زمین در ریجستری املاک ثبت می شود. اگر خریدار زمین شرکت خارجی یا نهادی دیگر باشد روند ثبت زمین به عنوان مالک کمی گسترده تر و پیچیده تر خواهد بود زیرا مستندات خاصی از نهاد مربوطه تحت شرایط خاصی لازم است.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با خرید مسکن در پاراگوئه به دست آورده باشید، برزیل و آرژانتین از کشورهای آمریکای لاتین است که امکان خرید ملک برای متقاضیان خارجی و بین المللی را فراهم کرده است برای اطلاع از شرایط خرید ملک در برزیل به لینک خرید ملک در برزیل و برای اطلاع از خرید ملک در آرژانتین به لینک خرید ملک در آرژانتین رجوع کنید. برای کسب اطلاعات تخصصی در رابطه با شرایط خرید ملک در کشور پاراگوئه و یا سایر کشورهای مورد نظر می توانید با تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *