ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در چک

خرید ملک در چک

یکی از مسائلی که در خصوص مهاجرت مطرح است نحوه خرید ملک در کشور مقصد است. خرید ملک در چک نیز می تواند دغدغه ای برای متقاضیان محسوب گردد. لذا در ابتدا باید دید که چه شرایط و موانعی ممکن است در زمینه خرید مسکن وجود داشته باشد. کشور چک یکی از کشورهای حوزه شنگن در اروپا است. شرایط بسیار خوبی برای خرید ملک در این کشور وجود دارد.

در هر کشوری خرید ملک بسته به قواعد و قوانین آن کشور دارد. قیمت ها نیز بسیار وابسته به شهر و یا منطقه مورد نظر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده می خواهیم تا در مورد خرید ملک در چک در سال 2023 اطلاعاتی در خصوص شرایط خرید ملک، قیمت آن و همچنین نحوه خرید برایتان شرح دهیم.

  • شرایط خرید ملک در چک چیست؟
  • آیا می توان با خرید ملک اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • مزایای خرید خانه در چک چیست؟
  • آیا می توان ملک خریداری شده در چک را فروخت یا به اجاره سپرد؟
  • متوسط هزینه خرید ملک در چک چقدر است؟

روند خرید ملک در چک در 2023

چک کشور نسبتا ارزان قیمتی است. همین مسئله باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. در نمودار ذیل متوسط هزینه های زندگی در چک و چند کشور دیگر با هم مقایسه شده است:

متوسط هزینه های زندگی در چک و چند کشور دیگر

از زمان الحاق جمهوری چک به اتحادیه اروپا به ویژه از زمان تصویب آخرین اصلاحیه قانون ارز، خرید و فروش ملک در چک برای اتباع غیر مقیم اروپا بسیار ساده تر شده است. افراد ذیل در سال 2023 می توانند به راحتی و بدون محدودیت در چک املاک و مستغلات را خریداری نمایند:

  • شهروندان چک
  • اشخاص حقوقی که مقر آنها در جمهوری چک است.
  • اتباع بیگانه که دارای مجوز اقامت دائم در جمهوری چک هستند.
  • افرادی که در جمهوری چک پناهنده شده اند.

اگرچه پس از مباحث طولانی و پرشمار پارلمان، تصمیم گرفته شد که شهروندان اتحادیه اروپا بدون مجوز اقامت جمهوری چک از خرید ملک برای مدت 7 سال از زمان انتقال محدود شوند در عمل همه چیز بسیار محدودتر شده است. مردم از سراسر جهان در پراگ، یکی از زیباترین شهرهای اروپایی سرمایه گذاری می کنند. در مقایسه با املاک مسکونی و تجاری در سایر شهرهای اروپا قیمت پراگ هنوز هم منطقی است و از پتانسیل رشد محکمی برخوردار است.

نحوه ورود اتباع خارجی به کشور چک

شهروندان اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین می توانند به سرعت و بدون ارائه دلیل خاصی اجازه ورود به جمهوری چک را دریافت نمایند. همه این اتباع به 2 قطعه عکس، گذرنامه یا کارت شناسایی، گواهی بیمه درمانی و داشتن تاییدیه مبنی بر داشتن بودجه کافی نیاز خواهند داشت. شهروندان ایالات متحده نیز به دلیل وجود پروتکل تکمیلی توافق نامه چک و اسلواکی در مورد حمایت متقابل و حمایت از سرمایه گاری، تقریبا در همان موقعیت قرار دارند.

آن ها از حقوق یکسانی برخوردارند. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین می توانند از املاک و مستغلات استفاده نمایند. بنابراین شهروندان آمریکایی فقط نیاز به ویزا دارند که به آن ها اجازه می دهد تا بیش از 90 روز در جمهوری چک بمانند تا بتوانند بدون هیچ گونه محدودیتی خانه ای در این کشور به دست آورند. روند کار اما برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و غیر آمریکایی پیچیده تر است. آن ها بایستی یک ویزای قانونی داشته باشند. به مدت 7 سال در جمهوری چک بمانند و یا با یک شهروند از این کشور ازدواج نمایند تا کارت سبز بگیرند که به آنها امکان خرید ملک را می دهد.

خرید ملک در چک از طریق ثبت شرکت

خرید ملک در چک از طریق ثبت شرکت

از طرف دیگر این امکان وجود دارد که فردی بتواند ملکی را از طریق به ثبت رسانیدن یک شرکت با مسئولیت محدود خریداری نمایند. اما این روش فقط مناسب شهروندان اتحادیه اروپا می تواند باشد. صرفا آنها می توانند از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود ملک خریداری نمایند. یک شهروند خارج از اتحادیه اروپا باید یک فردی را که تابع کشور چک است یا یک شهروند اتحادیه اروپا یا شخصی که دارای ویزای طولانی مدت است را به عنوان مدیر اجرایی این شرکت استخدام نماید. افراد خارج از اتحادیه اروپا، صرف خرید ملک، نمی توانند اقامت این کشور را کسب کنند. به بیان دیگر می توان گفت مانند کشورهای یونان، اسپانیا و پرتغال که افراد خارجی از این طریق گلدن ویزا دریافت کرده و در نهایت به اقامت و پاسپورت می رسند، نیست.

بازار ملک در جمهوری چک

اگر در کشور چک زندگی کرده اید یا اخیرا تصمیم به خرید ملک گرفته اید جالب است بدانید که قیمت ملک مخصوصا برای خارجیانی که از کشورهای دیگر وارد این کشور می شود بسیار جذاب است. با این حال بهتر است متقاضی خرید ملک بررسی و تحلیل های دقیق را انجام دهد زیرا بازار املاک چک برای چند سال گذشته رو به افزایش بوده است. با این وجود محبوب ترین و کمترین دامنه هزینه خرید ملک در کشورهای اروپایی در چک وجود دارد. به نظر می رسد در دسترس بودن حمل و نقل عمومی توسط خریداران خارجی دست کم گرفته می شود.

با این وجود در شهرهای بزرگ مانند پراگ یا برنو، فاصله ملک شما تا نزدیک ترین ایستگاه مترو یا ایستگاه اتوبوس می تواند بسیار مهم باشد. سیستم حمل و نقل عمومی این کشور بسیار کارآمد است. تعداد ساختمان های لوکس بسیار کم است پس بهتر است که متقاضی به فکر خرید یک ملک لوکس نباشد زیرا به سختی می تواند چنین ملکی بدست آورد.

روند خرید ملک در این کشور بسیار سرراست است. با این حال به عنوان یک قاعده کلی نداشتن آگاهی کافی در خصوص زبان چک و یا دانش محدود به زبان چک برای خرید ملک ممکن است احساس عدم امنیت را به شما منتقل کند. بنابراین بهتر است یک مترجم بگیرید یا دوستی که تبعه چک است داشته باشید تا بتواند به این زبان مکالمه نماید. خرید مستقمی از یک مالک ممکن است به همان اندازه ای که وقتی با بازار ملک محلی ناآشنا باشید جذاب نباشد اما خرید از یک نماینده املاک می تواند شفافیت را تضمین نماید و خدمات کاملی از انتخاب مناسب ملک تا مرتب سازی ترتیبات قانونی به شما ارائه دهد. در نمودار ذیل نرخ خرید ملک در جمهوری چک طی سال 2023 بیان شده است:

نرخ خرید ملک در جمهوری چک طی سال 2022

مالیات بر خرید ملک در چک

کلیه املاک بسته به موقعیت و اندازه ملک تحت عنوان مالیات سالانه اسمی در املاک قرار دارند. وقتی ملکی فروخته می شود و مالکیت منتقل می شود، باید 4% مالیات تملک دارایی پرداخت شود. این مالیات از قیمت فروش، از 75% متراژ یا 75% قیمت تعیین شده توسط ارزیابی متخصص محاسبه می شود و هرکدام بالاتر باشد مالیات آن توسط فروشنده پرداخت می شود. با این حال طرفین می توانند توافق کنند که خریدار این مالیات را پرداخت نماید. همچنین مطالعه مقاله ثبت شرکت در چک را نیز مطالعه نمایید.

دراین مقاله کوشیده ایم تا اطلاعاتی مفید را در خصوص خرید ملک به شما عزیزان ارائه دهیم. امید است توانسته باشیم اطلاعات اندکی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. با این امید به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *