ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در گرجستان

خرید ملک در گرجستان

وقتی بحث مهاجرت به یک کشور دیگر باشد مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید شرایط اقتصادی اجتماعی و جغرافیایی کشور مورد نظر شماست. یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت کشور گرجستان می باشد که شما از راه های مختلفی از جمله خرید ملک در گرجستان می تواند اقامت این کشور را اخذ کنید. گرجستان کشوری است که میان دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و از شمال با روسیه، از جنوب با ارمنستان و از غرب با کشور آذربایجان مرز مشترک دارد. این کشور که با سیستم جمهوری متمرکز اداره می شود در سال های اخیر به دلیل زیرساخت های توریستی و اقتصادی مناسب به یکی از کشورهای پر مخاطب برای مهاجران و گردشگران تبدیل شده است. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به جهت راهنمایی شما عزیزان نگارش شده است.

  • چرا گرجستان کشور مناسبی برای مهاجرت است؟
  • روش های مختلف برای مهجرت به گرجستان 2024 چیست؟
  • شرایط و انواع سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت گرجستان چیست؟
  • حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک و اخذ اقامت گرجستان چقدر است؟
  • امتیازات خرید ملک در کشور گرجستان چیست؟
  • آیا از طریق خرید ملک در کشور گرجستان می توان به شهروندی (پاسپورت) این کشور رسید؟
  • بهترین مناطق گرجستان برای خرید ملک کدامند؟
  • هزینه های جانبی خرید ملک در گرجستان چیست؟
  • قیمت خانه در گرجستان به پول ایران چقدر است؟
  • قیمت خانه در تفلیس چقدر است؟
  • قیمت آپارتمان در گرجستان تفلیس به چه معیارهایی بستگی دارد؟
  • قیمت زمین در گرجستان برای ساخت و ساز چقدر است؟

روند افزایش قیمت خانه در گرجستان

در گرجستان هر چه ویلاها از موقعیت بهتری برخوردار باشند قیمت آن ها نیز بیشتر می باشد. در این کشور چند نوع مسکن برای فروش وجود دارد، که متقاضیان باید با توجه به سرمایه و شرایط خود بهترین ملک را برای خرید انتخاب نمایند.

  • خانه های قدیمی بازسازی نشده
  • خانه های قدیمی بازسازی شده
  • خانه های نیمه ساخته یا سفت کاری شده Black Frame
  • خانه های سفید کاری شده یا آماده تحویل White Frame

شرایط خرید ملک در گرجستان

خرید خانه در گرجستان حتی برای کسانی که برای اولین بار خانه خریداری می کنند امکان پذیر است. بسیاری از بازارها شاهد کاهش قیمت مکرر و پیشنهادات کمتری هستند که به خریداران با انگیزه دست بالا را در مذاکره برای بهترین قیمت می دهد. جستجوی خانه در گرجستان بخش سرگرم کننده ای از فرآیند خرید خانه است. شما می توانید به خانه های مختلف نگاه کنید و کشف کنید که واقعاً در یک خانه چه می خواهید. خرید ملک در گرجستان یکی از سریع ترین راه های اخذ اقامت دائم برای کسانی است که به دنبال مهاجرت یا سرمایه گذاری در املاک هستند.

خرید خانه در گرجستان به پول ایران

قیمت ‌های خرید خانه در گرجستان به پول ایران در مناطق متاتسمیندا بالاترین و پس از آن مناطق واکه و سابورتالو قرار دارند. خارجی ها اغلب آپارتمان برای زندگی در تفلیس می خرند. در مقایسه با قیمت ‌ها در پایتخت کشورهای اروپایی یا روسیه، مسکن ثانویه هنوز در اینجا مقرون به صرفه است. اغلب، خریداران با تکیه بر پیشنهادات خرید از سوی توسعه دهندگانی که به طور سیستماتیک این مناطق را برای ساخت هتل یا خانه های جدید خریداری می کنند، در یک صندوق قدیمی سرمایه گذاری می کنند. به طور میانگین هزینه خرید خانه در گرجستان به پول ایران مبلغی حدود 208600000 تومان تخمین زده می شود.

دلایل مهاجرت به گرجستان

گرجستان به مرکزیت تفلیس سالهاست که میزبان ایرانیانی است که با اهداف و مقاصد مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. شاید یکی از دلایل مهاجرت به این کشور آسانی صدور ویزا برای هموطنان ایرانی باشد. چرا که بین دو کشور ایران و گرجستان قانون لغو روادید حاکم بوده و شرایط مسافرت ایرانیان به این کشور برای کمتر از 45 روز میسر میباشد. اغلب ایرانیانی که به گرجستان و پایتخت آن می روند برای امر بیزینس (خرید ملک، راه اندازی کسب و کار، ثبت شرکت و غیره) مسافرت می کنند. پس بی دلیل نیست که گرجستان در رده 7 جهانی از نظر معیار آسانی انجام بیزینس قرار می گیرد:

رتبه گرجستان از نظر شاخص آسانی انجام بیزینس در جهان

اما اینها همه دلایل برای مهاجرت به گرجستان نیست. دلیل دیگر برای مهاجرت به کشور گرجستان هزینه پایین زندگی و درآمد نسبتا بالای کار در این کشور می باشد. بازار کار گرجستان نیز به دلیل نیاز به متخصصان و افراد ماهر از رونق بسیار مطلوبی برخوردار می باشد.

انواع روش های مهاجرت به گرجستان

برای مهاجرت به کشور گرجستان در سال 2024 انواع روش های زیر در دسترس متقاضیان می باشد:

  • کار در گرجستان (ویزای کار نوع D1)
  • کارآفرینی در گرجستان (ویزای نوع D2)
  • ویزای الحاق به خانواده (ویزای نوع D4)
  • ویزای سرمایه گذار (ویزای نوع D5)

اما به دلیل آنکه بحث فعلی ما درباره خرید ملک در گرجستان 2024 است. پس ما به طور تخصصی به شرایط و مشخصات ویزای سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت گرجستان می پردازیم:

پارامتراقامت دائمی سرمایه گذاراقامت موقت سرمایه گذار
مدت اعتبار ویزادائمییک سال، قابل تمدید
شرایطسرمایه گذاری در اقتصاد گرجستانخرید ملک در گرجستان
حداقل سرمایه گذاری(GEL 300000 (US$ 122000 (لاری)US$ 35000 (دلار)
هزینه های دولتی(GEL 180-300 (US$ 73-122 (لاری)GEL 210-410 (لاری) (US$ 85-166)
مدت رسیدگی20-30 روز10-30 روز
خانوادههمسر و فرزندانهمسر و فرزندان
تابعیتپس از 10 سال اقامت دائمپس از 10 سال اقامت دائم

قیمت ملک در گرجستان

خانه های گرجستان در ماه گذشته به فروش خود با قیمت های چشمگیر ادامه دادند. میانگین قیمت فروش خانه نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.6% از 352800$ (دلار) به $365600 (دلار) در ماه سپتامبر افزایش یافت. تعداد خانه های فهرست شده در بازار با 22.1% کاهش در سال از 56000 به 43000 خانه با تنها 2 ماه عرضه کاهش یافت. متوسط ​​قیمت خانه در گرجستان 365600$ (دلار) است.

اقامت گرجستان با خرید ملک

اقامت گرجستان با خرید ملک یکی از راه هایی است که مهاجران می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور طی کنند. اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک دارای شرایطی است که باید آن را برآورده کنید. اگر یک ملک با ارزش حداقل 100000$ (دلار) در گرجستان بخرید می توانید 1 سال اقامت داشته باشید. اگر در طول این 1 سال اقامت مشکلات قانونی نداشته باشید می توانید آن را تمدید کنید تا جایی که پس از گذشت 5 سال می توانید اقامت دائم گرجستان را با خرید ملک به دست آورید.

جزئیات خرید ملک در کشور گرجستان

برای اخذ اقامت در کشور گرجستان یکی از روش هایی که معمولاً توسط کارشناسان توصیه می‌شود سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور است زیرا برای خریدار هیچگونه مالیاتی به همراه ندارد. به طور کلی به موارد زیر می توان به عنوان مزایای خرید ملک در کشور گرجستان اشاره کرد:

  • اخذ اقامت برای خود و خانواد با یک بودجه معقول 300000$ (دلار)
  • ارزش افزوده ملک خریداری شده به صورت سالیانه بیش از 10%
  • کشور گرجستان تلاش می کند تا سال 2024 شهروندان این کشور بتوانند بدون ویزا به اروپا سفر کنند.
  • پس از 6 سال اقامت موقت می توانید اقامت دائم گرجستان را اخذ کنید.
  • امنیت مثال زدنی در کشور گرجستان وجود دارد و آمار جنایات تقریباً صفر می باشد.
  • برای فرزندان شما مدارس و دانشگاه های معتبر با ارزش علمی بالایی در این کشور وجود دارد.
  • برای راه اندازی کسب و کار در گرجستان می توانید از وام و تسهیلات بانکی استفاده کنید.
  • با دارا بودن ویزای کشور گرجستان راحت تر می توانید به کشورهای آمریکایی و اروپایی سفر کنید.

به طور کلی لازم است توجه داشته باشید که در کشور گرجستان خرید و فروش ملک به دلیل میزان تورم پایین حاکم بر این کشور مقداری ریسک به همراه دارد زیرا ممکن است ملک شما در طول یکسال نه تنها ارزش افزوده نداشته باشد بلکه به دلایل مختلف با کاهش قیمت نیز مواجه شود. یکی دیگر از نکاتی که لازم است به آن توجه کنید این است که در کشور گرجستان مردم به صورت کلی نقدینگی زیادی ندارند به همین دلیل در هنگام فروش املاک خود ممکن است کمی از این بابت به مشکل بخورید.

امتیازات خرید ملک در گرجستان 2024 چیست؟

پس یکی از بهترین روش های ممکن برای مهاجرت و اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک در این کشور می باشد. وکلا این روش مزایا و امتیازات مختلفی را نصیب متقاضی و حتی خانواده می کند. امتیازاتی که یه دو دسته امتیازات اقامت دائمی و امتیازات حق شهروندی دسته بندی می شود. از امتیازات اقامت دائمی (PR) این روش مهاجرتی می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • حق کار و زندگی در هر نقطه از گرجستان بدون نیاز به مجوز خاصی
  • فرآیند سریع و آسان مهاجرتی
  • سیاست های سازگار با بیزینس
  • صلاحیت تدریجی برای اخذ شهروندی گرجستان
  • بهره مندی از سیستم مالیات منطقه ای
  • سرمایه گذاری بالقوه سودآور

اینکه از جمله امتیازات حق شهروندی حاصل از روش خرید ملک در گرجستان نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • حق کار و زندگی در هر نقطه از گرجستان
  • حق دریافت خدمات آموزشی و بهداشتی
  • مسافرت معاف از ویزا به 113 کشور جهان از جمله کشورهای شنگن (مطابق تصویر زیر)

کلیات کشور گرجستان

برای خرید ملک گرجستان بهتر است یا ترکیه؟!

حالا با توجه به تمام توضیحات فوق این سوال برای اغلب هموطنان پیش می آید که برای سرمایه گذاری و خرید ملک کدام کشور گزینه مناسبی است؟ ترکیه یا گرجستان؟ با یک مقایسه ساده ای براحتی می توان گفت که در شرایط فعلی خرید ملک در ترکیه برای هموطنان به مراتب مقرون به صرفه تر و دارای امتیازات بیشتری است. چرا که همانگونه که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت در ترکیه پایین تر از گرجستان است:

حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در ترکیه و گرجستان

اما از مزایا و برتری های دیگر برنامه اقامت ترکیه از طریق خرید ملک می توان به عدم نیاز به حضور فیزیکی، محدودیت معامله ملک تا حداکثر 3 سال، عدم نیاز به مدرک زبان و یا مصاحبه، امکان دریافت تابعیت دوم (که در گرجستان غیرقانونی است) اشاره نمود. ضمنا اقامت ترکیه از این طریق اقامت یکساله بوده و بعد از 5 سال به متقاضیان اقامت دائمی و بعد از 5 سال دیگر نیز تابعیت ترکیه داده می شود.

اما اگر مایل به اخذ سریع پاسپورت دوم ترکیه هستید بایستی بدانید که:

شرط اخذ تابعیت سریع و مستقیم ترکیه

قیمت خرید ملک در کشور گرجستان

پس از مهاجرت به گرجستان خواهید دید که در این کشور شما با دو نوع آپارتمان برای خرید مواجه خواهید شد که نوع اول آپارتمان‌ های گرین هستند که به صورت مبله و با وسایل کامل فروخته می‌ شوند و دسته دوم آپارتمان‌های وایت می‌باشند که بدون وسیله به فروش گذاشته می‌ شوند. شهر تفلیس یک آپارتمان گرین با میانگین قیمت 5000$ تا 60000$ (دلار) به فروش می رسد. همچنین اگر شما یک آپارتمان وایت در شهر تفلیس گرجستان خریداری کنید می توانید با حدودا هزینه کردن 10000$ (دلار) آن را مبله کنید. بهترین روش خرید یک آپارتمان وایت از سازندگان و تبدیل آن به یک آپارتمان مبله است زیرا جریان دلالی در کشور گرجستان همواره سبب افزایش بی رویه قیمت آپارتمان های گرین در این کشور خواهند شد!

باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین گزینه هایی است که افراد برای به دست آوردن اقامت در کشورهای اطراف ایران می توانند به آن رجوع کنند.

قیمت خرید ملک در کشور گرجستان

قیمت خانه در گرجستان به پول ایران

برای آنکه بتوانید در گرجستان یک خانه بخرید باید ابتدا الزامات قانونی و مدارک و شرایط لازم را بررسی کنید. اما اگر این مرحله را به خوبی گذراندید و حال می خواهید قیمت خانه در گرجستان به پول ایران را بدانید، باید به نسبت خانه ای که مد نظر دارید تفاوت قائل شویم. بنابر هزینه ها، قیمت خانه در گرجستان به پول ایران برای یک ملک 5000$ (دلار آمریکا) در گرجستان به پول ایران مبلغی حدود 260750000 تومان است. مبلغ مذکور به عنوان میانگین ذکر شده است و شما ممکن است خانه ای ارزان قیمت تر و به صرفه تر هم در گرجستان بیابید.

سرمایه گذاری در املاک گرجستان در 2024

متوسط قیمت آپارتمان یا خانه در پایتخت گرجستان طی سال 2024، در حدود 900$ (دلار آمریکا) در هر متر مربع است که املاک نزدیکتر به مرکز شهر تا 1500$ (دلار آمریکا) نیز افزایش می یابد. اما قیمت ها در دومین شهر بزرگ گرجستان (باتومی) نسبتا پایین تر است. ملک اجاره ای در تفلیس معمولا به صرفه تر می باشد که همه ساله میزبان گردشگران خارجی است، در حالی که باتومی در تابستان معروف است. اصولا، حداقل هزینه لازم برای درخواست از برنامه اقامت در حدود 100000$ (دلار آمریکا) می باشد. با هزینه 100000$ (دلار آمریکا) خرید آپارتمان یک- واحدی در تفلیس امکان پذیر است. با سرمایه گذاری در بخش املاک گرجستان خرید آپارتمان و اخذ اقامت گرجستان را خواهید داشت.

باید توجه داشت که قیمت ملک در سایر شهرهای گرجستان پایین تر از تفلیس و باتومی می باشد. نمودار ذیل متوسط نرخ خرید ملک در تمامی شهرهای گرجستان را طی سال 2024 نشان می دهد:

متوسط نرخ خرید ملک در تمامی شهرهای گرجستان

شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک گرجستان

اگر شما در این کشور ملکی به غیر از یک زمین کشاورزی خریداری کنید و توسط کارشناسان موسسات بانکی گرجستان این ملک بیش از 300000$ (دلار) ارزش گذاری شود، به شما اقامت موقت یکساله قابل تمدید و پس از 6 سال اقامت دائم گرجستان تعلق خواهد گرفت. نکته قابل توجه این است که شما در طول این 6 سال می توانید هر زمان که خواستید ملک خود را به فروش برسانید اما باید آن را با یک ملک دیگر به ارزش حداقل 300000$ (دلار) جایگزین کنید.

توجه داشته باشید که همسر شما و فرزندانتان به علاوه والدین تحت تکفل شما می‌ توانند از اقامت یکساله و پس از 6 سال از اقامت دائم کشور گرجستان بهره‌مند شوند اما پس از صدور ویزای اقامت کشور شما و خانواده حداکثر یک ماه فرصت دارید که جهت تکمیل مراحل قانونی و اداری و دریافت کارت اقامت خود به کشور گرجستان مراجعه کنید. انجام تمام مراحل اخذ اقامت از طریق خرید ملک در این کشور حدود 300$ (دلار) به ازای هر فرد برای شما هزینه خواهد داشت.

یکی دیگر از امکاناتی که گرجستان برای افرادی که قصد خرید ملک به ارزش بیش از 70000$ (دلار) را دارند ارائه می دهد این است که آنها می‌توانند به جای یک خانواده در صورت تمایل برای اخذ اقامت موقت برای دو خانواده اقدام کنند. تمام هزینه های اخذ اقامت در صورت دارا بودن شرایط اخذ اقامت گرجستان باید سالانه و در زمان تمدید ویزای اقامت موقت مجدداً پرداخت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در گرجستان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص خرید ملک در گرجستان

افرادی که تقاضای خرید ملک در این کشور را دارند با موارد زیر مواجه می شوند:

  • هزینه خرید ملک در کدام شهرهای گرجستان کمتر است؟ شهرهای وارنر روبینز، هینسویل، گروتون و کانتون ارزان قیمت ترین شهرهای گرجستان برای خرید ملک هستند.
  • هزینه خرید ملک در این کشور چه مقدار است؟ هزینه خرید هر مترمربع ملک در گرجستان در حدود 600$ (دلار) است.
  • آیا با 35000$ (دلار) می توان در کشور گرجستان اقامت گرفت؟ قانون خرید ملک با این ارزش در کشور گرجستان ملغی شده است.
  • با چه سرمایه ای می توان در کشور گرجستان ملک خریداری کرد؟ حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در کشور گرجستان جهت اخذ اقامت این کشور 100000$ (دلار) است.
  • آیا می توان ملک خریداری شده در گرجستان را به اجاره سپرد؟ در رابطه با به اجاره سپردن ملک در گرجستان محدودیتی وجود ندارد.
  • با چه سرمایه ای می توان در کشور گرجستان ملک خریداری کرد؟ حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در کشور گرجستان جهت اخذ اقامت این کشور 300000$ (دلار) است.
  • آیا از طریق خرید خانه در گرجستان امکان بردن همسر و فرزندان به گرجستان فراهم است؟ بله، همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی نیز مشمول اقامت دائمی (PR) گرجستان میشوند.
  • محدودیت فروش ملک در گرجستان برای سرمایه گذاران خارجی تا چند سال است؟ متقاضیان اخذ مجوز اقامت گرجستان بایستی تا 5 سال ملک خودشان را معامله نکنند.
  • شرایط اخذ تابعیت گرجستان از طریق خرید ملک چیست؟ متقاضیان بعد از 10 سال اقامت پیوسته در گرجستان می توانند به تابعیت گرجستان دست یابند. فقط باید توجه کرد که دولت گرجستان به کسی پاسپورت دوم اعطاء نمی کند. و شرط دریافت پاسپورت یا تابعیت گرجی انصراف از تابعیت قبلی است.
  • آیا برای خرید ملک کشور ترکیه بهتر است یا گرجستان؟ ترکیه هم از نظر میزان سرمایه لازم و هم از نظر شرایط سرمایه گذاری وضعیت بهتری از گرجستان دارد. از این گذشته ترکیه یک کشور توریستی با اقتصاد باثبات تر و نیز با نام و نشان جهانی است. و به همین دلیل نیز به سرمایه گذاران توصیه می شود که به خرید ملک در ترکیه متمرکز شوند.
4.7/5 - (20 امتیاز)

14 دیدگاه برای “خرید ملک در گرجستان

  1. ساها گفت:

    سلام قصد خرید ملک در گرجستان را دارم ، از نظر شما مفید است و با مشکل روبرو نمی شوم ، من حتی خانه ام را هم فروخته ام

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط خرید ملک در ترکیه بسیار مناسب تر هست. اگر بودجه کافی در اختیار داشته باشید، می تونید برای خرید ملک در اسپانیا یا پرتغال هم اقدام کنید

  2. شریف گفت:

    سلام
    گرجستان به خاطر کرونا مرزهاشو بسته و تمدید اقامت ما صورت نگرفته. الان تکلیف اقامتمون چی میشه؟ الان یکسال وقفه افتاده.اقامت موقتمون هم از طریق خرید ملک بوده.

    1. داوری گفت:

      سلام
      ما هم به همین دلیل و دلایل دیگر برای گرجستان خدماتی نداریم
      لطفا با موسساتی که در خصوص این کشور خدمات دارن مشورت بفرمایید

      1. شهرام گفت:

        با سلام .وقت شما بخیر
        بنده در حال بازنشستگی هستم ، میخواستم برای حداقل ۳ تا ۶ ماه اول آپارتمانی اجاره کنم . برای آرامش بعد از بازنشستگی .لطفا بفرمایید ، آیا امکان پذیر است ، هزینه یک آپارتمان یک خوابه چقدر است ‌و در صورت امکان هزینه های زندگی ماهانه متوسط چقدر است .ممنون و سپاس از راهنمایی شما

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          با توجه به محدودیت هایی که دولت گرجستان در نظر گرفته، بهتر هست کشورهای دیگه مثل ترکیه رو برای مهاجرت خودتون ا زاین طریق انتخاب کنید

    2. یحیی گفت:

      نسبت قیمت به اجاره در گرجستان چقدره؟ خرید ملک به قصد اجاره دادن به صرفه هست؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        قیمت هر متر مربع ملک توی این کشور بین 1500 تا 3500 لاری هست.
        اجاره هر ملک هم بسته به اندازه اش بین 750 تا 3100 لاری در ماه هست

  3. ف رررر گفت:

    با خرید ملک میتوان اقامت گرفت؟ و چقد باید هزینه کرد

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتون پیشنهاد نمیکنم که خرید ملک در گرجستان انجام بدید

      1. علیرضا گفت:

        بنده پرده دوز هستم بااین شغل میشه تو گرجستان اقامت بگیرم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بهتر هست یک بار از طریق ویزای توریستی به این کشور سفر کنید و شرایط خودتون رو بررسی کنید

  4. سجاد سعیدی گفت:

    بعد از یک سال اقامت موقت،وقتی موعد تمدید اقامت موقت رسید،باید مبلغی برای تمدید پرداخت کرد،؟؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله دوست عزیز، سفارت مبلغی را جهت تمدید اقامت و خدمات از شما دریافت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *