ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجويی در سنگاپور

خوابگاه دانشجويی در سنگاپور

.خوابگاه دانشجويی در سنگاپور به چند بخش مختلف تقسیم می شوند و زندگی در این اقامتگاه ها با در نظر گرفتن امکانات و خدمات آن ها متفاوت است. دانشجویان و متقاضیان زیادی به کشور سنگاپور سفر می کنند تا در برنامه های تحصیلی سطح بالا در دانشگاه های این کشور شرکت کنند. اجاره خوابگاه دانشجويي در سنگاپور نیز یکی از مهمترین موارد برای دانشجویان خارجی در این کشور به شمار می رود.

در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان درباره خوابگاه دانشجويي در سنگاپور، انواع خوابگاه دانشجويي در سنگاپور، هزینه های اقامت دانشجویی و سایر موارد اطلاعات بسیار خوبی ارائه خواهند داد.

اهمیت خوابگاه دانشجویی در سنگاپور

سنگاپور که به عنوان کشور شیر شناخته می شود و به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین انتخاب و گزینه برای دانشجویان بین المللی است. دلایل زیادی برای تحصیل در سنگاپور وجود دارد. اما به طور کلی سنگاپور کشور کوچکی از نظر مساحت می باشد. به همین ترتیب، تراکم بالای جمعیت و مطالبات مداوم دانشجویان بین المللی ورودی، باعث می شود که یافتن محل اقامت دانشجویی در کشور سنگاپور کمی سخت و نگران کننده باشد.

همچنین با توجه به اینکه سنگاپور در سال 2023 به عنوان یکی از پرهزینه ترین شهرهای جهان شناخته شده است، پیدا کردن یک ملک مناسب که با هزینه های کمتری همراه می باشد، اهمیت پیدا می کند. متقاضیانی که یک دانشجوی بین المللی هستند که قصد دارند برای اولین بار به سنگاپور مهاجرت کنند حتما باید قبل از ورود به خاک این کشور از هزینه و شرایط اجاره خوابگاه دانشجويي در سنگاپور به صورت کامل مطلع باشند.

انواع خوابگاه دانشجويی در سنگاپور

اولین کاری که باید قبل از شروع جستجوی اسکان مناسب در سنگاپور انجام دهید، درک گزینه های موجود به عنوان یک دانشجویان بین المللی است. با وجود ده ها هزار دانشجو و متقاضی بین المللی در سنگاپور، افراد می توانند با توجه به توان مالی خود در انواع مختلف خوابگاه های دانشجویی در کشور سنگاپور ساکن شوند. اما به طور کلی، خوابگاه های دانشجویی در کشور سنگاپور می توانند به دو دسته طبقه بندی شوند:

  • زندگی در خوابگاه های دانشگاهی سنگاپور
  • زندگی در خارج از خوابگاه های دانشگاهی

اقامت در خوابگاه های دانشگاهی در سنگاپور

به عبارت ساده تر، این گزینه ها در پردیس دانشگاه موجود می باشند و به عنوان خوابگاه های دانشگاهی در دانشگاه های کشور سنگاپور شناخته می شوند. گزینه های موجود خوابگاه های دانشجویی (با یا بدون غذا)، آپارتمان های استودیویی و همچنین اسکان خانوادگی است. در دسترس بودن این موارد اغلب بیشتر برای دانشجویان، فارغ التحصیلان و محققان تحقیقاتی و همچنین برای دانشجویان مجرد یا متاهل (مسافرت با همسر) تقسیم می شود.

دو دانشگاه بزرگ دولتی سنگاپور، یعنی دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی نانیانگ دارای محل اقامت در پردیس دانشگاه و به عبارتی دارای خوابگاه های دانشجویی مجهز هستند. اغلب به عنوان پردیس دانشگاه شناخته می شوند. با این حال، مهاجرت زیاد دانشجویان بین المللی به کشور سنگاپور و تقاضای بالای ورود به این دانشگاه ها، پیدا کردن محل اقامت در پردیس و خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه ها را دشوار می کند.

دانشجویان برای کسب اطمینان و مطمئن شدن از شرایط و وضعیت اقامت دانشجویی خود در خوابگاه های دانشگاهی در دانشگاه های کشور سنگاپور می بایست زودتر اقدام کنند تا ظرفیت سالن ها، اتاق ها و خوابگاه های دانشجویی در این دانشگاه ها پر نشود. علاوه بر این، توصیه می شود که دانشجویان و متقاضیان خارجی قبل از انجام امور مرتبط با اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور، از هزینه تحصیل در سنگاپور نیز اطلاعات کاملی کسب کنند.

هزینه اقامت در خوابگاه دانشجويی در سنگاپور

هزینه ها اقامت در خوابگاه های دانشگاهی از نوع محل اقامت تا محل اقامت متفاوت است. به طور معمول، آپارتمان های نوع A (مناسب برای زن و شوهر متاهل)، در دانشگاه های برتر برای هر ترم 2200$ (دلار آمریکا) به بالا (در هر دوره 5 تا 6 ماه بستگی دارد) هزینه دارند. سالن اقامتی برای دانشجویان معمولاً گزینه های ارزان تری هستند و هزینه اقامت دانشجویان بین المللی در این سالن های اقامتی به 148$ (دلار آمریکا) در هر ماه می رسد. با توجه به تسهیلات (وعده های غذایی، لباسشویی و غیره) هزینه های اقامت دانشجویان در این موارد افزایش می یابد.

هزینه اقامت در خوابگاه دانشجويی در سنگاپور

اقامت خارج از خوابگاه های دانشجويی در سنگاپور

همانطور که از نام این مورد پیداست، اقامتگاه هایی که در داخل دانشگاه های کشور سنگاپور قرار ندارند، به عنوان اقامتگاه های خارج از دانشگاه طبقه بندی می شوند و مسکن خصوصی به شمار می روند. به طور کلی ممکن است هزینه های اقامت در خانه های خصوصی در کشور سنگاپور در 2023 و همچنین سایر نقاط دنیا بیشتر از خوابگاه های دانشگاهی باشد. سه نوع اصلی اقامت در خارج از دانشگاه در سنگاپور عبارتند از:

مسافرخانه های دانشجویی در سنگاپور

مسافرخانه های دانشجویی یک انتخاب مشترک برای دانشجویان بین المللی در سنگاپور هستند. در حقیقت، آنها همچنین در بین دانشجویان محلی بسیار محبوب هستند و غالباً در مناطقی نزدیک به دانشگاه واقع شده اند. برخی از دانشگاه ها نیز با مسافرخانه های دانشجویی در ارتباط هستند. همچنین به دانشجویان محلی و بین المللی کمک می کنند تا در این مسافرخانه ها اتاق اجاره کنند. بطور کلی ارتباط با دانشگاه به دانشجویان و متقاضیان بین المللی کمک می کند تا شرایط خوبی در بحث مسکن در سنگاپور داشته باشند.

مسافرخانه های دانشجویی همچنین دارای سالن های دانشجویی، استودیوها و آپشن های آپارتمانی برای دانشجویان هستند. بنابراین هزینه ها با توجه به مکان، خدمات شهری و نوع اقامتگاه متفاوت است. هزینه اقامت در یک ترم در یک سالن دانشجویی 1200$ (دلار آمریکا) در این مسافرخانه های دانشجویی می باشد. همچنین یک آپارتمان خصوصی در این بخش حدود 1100$ (دلار آمریکا) در هر ماه هزینه به همراه دارد.

توسعه مسکن در سنگاپور

این مورد شامل اقامتگاه های مسکن عمومی یارانه ای دولتی می شود که در سراسر کشور سنگاپور واقع شده اند. اقامتگاه های مسکن عمومی یارانه ای دولتی یکی از اقتصادی ترین گزینه های اقامت در سنگاپور است. غالباً در املاک با کلیه امکانات اساسی موجود در آن واقع شده است. به عنوان مثال، گروه های HDB سوپر مارکت ها، کافه ها، کلینیک ها، حتی مدارس و بعضی اوقات ایستگاه های مترو خود را دارند.

موقعیت اقامتگاه های مسکن عمومی یارانه ای دولتی قیمت آن را تعیین می کند. اما معمولاً اجاره ای در حدود 740$ الی 1400$ (دلار آمریکا) در هر ماه دارد. همچنین به راحتی 3 تا 5 نفر می توانند در این اقامتگاه ها به صورت مشترک ساکن شوند. از نظر اقتصادی، این اقامتگاه ها کامل مقرون به صرفه هستند. برخی از اقامتگاه های مسکن عمومی یارانه ای دولتی با قیمتی پایین 490$ (دلار آمریکا) در هر ماه در دسترس هستند.

اسکان خصوصی در سنگاپور

آپارتمان های خصوصی مختلفی نیز برای اجاره در این کشور برای دانشجویان بین المللی موجود است. این آپارتمان ها اغلب در مراکز شهرها واقع شده و خدمات و امکانات متنوعی را ارائه می دهند. بر این اساس، هزینه های اقامت در خانه های خصوصی بالا هستند. نوع متفاوت اقامتی خصوصی موجود شامل آپارتمان ها، آپارتمان های استودیویی می باشد. یک کاندو یا یک آپارتمان استودیویی برای دانشجویان بین المللی بطور حداقل 740$ (دلار آمریکا) در هر ماه هزینه به همراه دارد.

در حالی که یک واحد آپارتمان به صورت ماهانه تقریبا 3000$ (دلار آمریکا) هزینه به همراه دارد. موقعیت مکانی نزدیکی به ایستگاه مترو و دانشگاه و سرویس های موجود در مجتمع آپارتمانی هزینه اقامت در این خانه ها را تعیین می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به کشور سنگاپور و تحصیل در این کشور می توانید به سایر مقالات تهیه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *