ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی ارمنستان

خوابگاه دانشجویی ارمنستان

هزینه های اسکان و خوابگاه دانشجویی ارمنستان متفاوت است و به نوع مسکن، تعداد دانشجویان ساکن و امکانات محل سکونت بستگی دارد. هموطنان عزیز می توانید با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار علاوه بر شرایط اسکان و خوابگاه دانشجویی در ارمنستان، از شرایط تحصیلات عالی در کشور ارمنستان، ساختار تحصیلات عالی در کشور ارمنستان و دلایل تحصیل در این کشور مطلع شوید.

شرایط اسکان در خوابگاه دانشجویی ارمنستان

بیشتر دانشجویان بین المللی ارمنستان ترجیح می دهند آپارتمان های مشترک یا خصوصی را اجاره کنند؛ زیرا این کار مناسب تر و بسیار ارزان تر است. متوسط ​​هزینه ماهانه آپارتمان های نزدیک دانشگاه در ارمنستان حدود 100$ الی 150$ (دلار آمریکا) است. توجه داشته باشید که برای کلیه دانشجویان و متقاضیان بین المللی امضای قرارداد اجاره با صاحبخانه الزامی است و این امر به عنوان اثبات اقامت برای صدور مجوز اقامت در اداره مهاجرت محلی ضروری به شمار می رود.

به طور کلی، هزینه های اقامت دانشجویان و متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در ارمنستان را دارند به نوع محل اقامت آنها بستگی دارد. دانشجویانی که قصد دارند در خانه های مشترک با حمام مشترک با سایر دانشجویان اقامت داشته باشند، متحمل هزینه های کمتری می شوند که معمولا اقامت در این اماکن از 105$ تا 115$ (دلار آمریکا) در ماه هزینه اجاره به همراه دارد.

متقاضیان و دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی اختصاصی و جداگانه در ارمنستان ساکن می شوند باید در نظر داشته باشند که هزینه سکونت در این خوابگاه های اختصاصی که دارای حمام و سرویس جداگانه هستند بالاتر از خوابگاه های مشترک می باشد و متقاضیان و دانشجویان باید هر ماه از 160$ تا 180$ (دلار آمریکا) برای سکونت در این خوابگاه ها پرداخت کنند. علاوه بر این، در صورتی که متقاضیان بخواهند در خوابگاه های یک نفره به صورت کاملا اختصاصی اقامت داشته باشند باید در نظر داشته باشند که هزینه اقامت آنها به بیش از 200$ (دلار آمریکا) در ماه خواهد رسید. علاوه بر خوابگاه های دانشجویی، دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای ادامه تحصیل در کشور ارمنستان می توانند در خانه ها و آپارتمان های نوساز ساکن شوند که هزینه روزانه اقامت در آنها از 15$ تا 30$ (دلار آمریکا) متغیر است.

تحصیلات عالی به همراه خوابگاه دانشجویی در ارمنستان

تحصیلات عالی در ارمنستان برجسته و شناخته شده است به همین دلیل تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را از سراسر جهان جذب می کند و لازم به ذکر است که کیفیت بالای آموزشی توسط دانشگاه های ارمنستان ارائه می شود. در طول تاریخ، آموزش برای ارامنه همیشه در اولویت قرار داشته است و به عنوان یکی از اجزای مهم یکپارچه فرهنگ و سنت آنها در نظر گرفته شده است و بدون شک امروزه نیز یکی از اساسی ترین ارزش ها باقی مانده است. کیفیت بالای تحصیلات ارائه شده در ارمنستان همراه با هزینه بسیار مناسب برای زندگی، باعث می شود دانشگاه های ارمنستان سال به سال محبوب تر شوند. آموزش در ارمنستان توسط مؤسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی ارائه می شود. این مؤسسات آموزش و پرورش تحت مسئولیت چندین وزارتخانه فعالیت می کنند، اما اکثریت آنها تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و علوم هستند.

در کشوری با حدود 3 میلیون نفر جمعیت، 65 موسسه آموزش عالی خصوصی و دولتی وجود دارد که نشانگر سیاست ملی سرمایه گذاری در نیروی انسانی است. آموزش عالی در ارمنستان توسط بسیاری از موسسات، دانشگاه ها، آکادمی ها و هنرستان ها ارائه می شود. مردم از سراسر جهان به مراکز آموزش عالی ارمنستان بیشتر و بیشتر علاقه مند می شوند و سال به سال تعداد دانشجویان خارجی که می خواهند در آموزش های عالی و کارشناسی ارشد را در ارمنستان شرکت کنند در حال افزایش است. هم اکنون موسسات آموزش عالی ارمنستان میزبان حدود 7000 دانشجوی خارجی است. دو قانون اصلی وجود دارد که آموزش عالی ارمنستان را تنظیم می کند: قانون آموزش و پرورش (1999) و قانون آموزش عالی و فوق لیسانس حرفه ای. ساختار دوم ساختار اصلی، اصول تشکیلات و سازوکارهای تأمین اعتبار و همچنین مبانی اصلاح سیستماتیک و بهبود آموزش عالی را تعیین می کند.

تحصیلات عالی به همراه خوابگاه دانشجویی در ارمنستان

عوامل موثر بر انتخاب ارمنستان به عنوان مقصد تحصیل

ارمنستان کیفیت بالای تحصیلات به دانشجویان ارائه می دهد و دانشجویان با فرهنگ و آموزشی بی نظیر آشنا می شوند. کم بودن هزینه تحصیل در ارمنستان و هزینه زندگی دانشجویی با خدمات با کیفیت نیز از مزایای تحصیل در این کشور هستند. دانشجویان خارجی باید از جمله هزینه های اقامت، غذا، خدمات، اینترنت و سرگرمی را بپردازند. بسته به سبک زندگی هر فرد، هزینه های تحصیل در ارمنستان متفاوت است.

قوانین ذکر شده در قسمت آخر بخش قبلی توسط مجموعه ای از آیین نامه های مربوط به حوزه هایی مانند سیستم درجه بندی، تضمین کیفیت، چارچوب ملی صلاحیت ها، اعتبارات دانشگاهی و انتقال آنها پشتیبانی می شوند. پیشرفت نظام آموزشی همیشه در ارمنستان اولویت بوده است. در حال حاضر با اجرای فرآیند بولونیا و همچنین با همکاری با سایر کشورهای عضو بولونیا، مدرک های صادر شده از دانشگاه های ارمنستان در سراسر جهان به طور کامل معتبر شناخته می شوند.

ساختار تحصیلات و اجازه اقامت در خوابگاه دانشجویی ارمنستان

تحصیلات عالی در ارمنستان دارای مدارک تحصیلی زیر می باشد:

  • لیسانس 4 ساله (لیسانس پزشکی و دندانپزشکی 5 ساله)
  • دوره های کارشناسی ارشد 2 سال پس از اخذ مدرک لیسانس
  • مدارک تحصیلات تکمیلی، از جمله برنامه دانشجویی دکتری (تحقیقات 3 ساله) پس از کسب مدرک کارشناسی ارشد

سال تحصیلی در ارمنستان که از اول سپتامبر شروع می شود، از 2 ترم با 17 هفته در نظر گرفته شده است و در ماه فوریه پس از امتحانات میان ترم پایان می یابد. ترم بهار از نیمه فوریه آغاز می شود و سال تحصیلی تا پایان ماه ژوئن با امتحانات به ترتیب پذیرفته شده (سیستم انتقال اعتبار اعتبار اروپا) ادامه می یابد و این امکان تحرک دانشجویی را فراهم می کند و 60 اعتبار در سال را تضمین می کند. متقاضیان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا می توانند در دوره های تدریس روسی یا انگلیسی شرکت کنند و این مسئله خللی در اخذ خوابگاه دانشجویی در ارمنستان ایجاد نمی کند. هموطنان عزیزی که قصد مطلع شدن از شرایط اعزام دانشجو به ارمنستان و یا کشورهای پیشرفته آسیایی، اروپایی یا آمریکایی را دارند می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *