ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در انگلیس

خوابگاه دانشجویی در انگلیس

اگر قصد اقامت تحصیلی در کشور انگلستان را دارید باید بدانید که خوابگاه دانشجویی در انگلیس برای اقامت محصلان در نظر گرفته شده است. برخی از خوابگاه های دانشجویی در محوطه دانشگاه قرار گرفته اند و توسط دانشگاه یا دانشکده محل تحصیل شما اداره می شود، با توجه به افزایش درخواست متقاضیان خارجی برای ادامه تحصیل در کشور انگلیس پیشنهاد می شود پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را برای رزرو خوابگاه های محوطه دانشگاه انجام دهید.

علاوه بر خوابگاه های دانشجویی خانه هایی با کیفیت بالا برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است. با توجه به افزایش مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه سعی دارند به بررسی شرایط اقامت در خوابگاه های دانشجویی انگلستان بپردازند. امید است پس از مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با محل های اقامت دانشجویی در انگلستان کسب کنید.

هزینه های زندگی در انگلیس

زندگی در کشور توسعه یافته و پهناور انگلیس با توجه به سبک زندگی و محل اقامت افراد می تواند هزینه های متفاوتی را از متوسط تا بسیار زیاد به دنبال خود داشته باشد:

شهر محل اقامتحدود هزینه ماهانه برای 1 نفر به پوند
لندناز 1100£ تا 1500£
سایر شهرهای انگلیساز 800£ تا 1000£

یکی از عمده ترین بخش های تشکیل دهنده هزینه های زندگی را اجاره بهای مسکن تشکیل می دهد. به همین دلیل دانشجویان در انگلیس می توانند با تهیه خوابگاه های دانشجویی یا اجاره اشتراکی منزل، بخشی از هزینه های خود در این کشور را کاهش دهند. در جدول ذیل حدود اجاره بهای آپارتمان در انگلیس در سال 2023 بیان شده است:

نوع آپارتمانحدود اجاره ماهانه به پوند
آپارتمان 1 خوابهاز 850£ تا 1300£ (پوند)
آپارتمان 3 خوابهاز 1600£ تا 2100£ (پوند)

اخذ خوابگاه دانشجویی در انگلیس در 2023

یکی از مقصدهای محبوب و مورد توجه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، انگلستان است. بیشتر دانشگاه های این کشور از سطح علمی و رنکینگ بالایی برخودار هستند به همین دلیل متقاضیان زیادی از سراسر دنیا تلاش می کنند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورند. در جدیدترین لیست سال 2023 سایت QS نام 91 دانشگاه انگلستان در بین دانشگاه های برتر دنیا دیده می شود. از دغدغه های اصلی متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند در رابطه با محل اقامت در طول دوران تحصیلی می باشد. اگر قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی را دارید باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهید.

اخذ خوابگاه دانشجویی در انگلیس

خوابگاه های دانشجویی در شهرهای انگلیس

در شهر لندن اقامتگاه های بسیار مجهزی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است اما با توجه به هزینه های بالا در لندن متقاضیان باید اجاره ماهیانه زیادی بابت اقامت در این مکان ها بپردازند. برای اقامت در انگلستان فرد می تواند در محل های اقامتی که توسط دانشگاه فراهم شده است یا در مکان های مسکونی که توسط بخش خصوصی اداره می شود اقامت داشته باشد. محل های اقامتی در نظر گرفته شده توسط دانشگاه های انگلستان در این کشور در نوع های مختلفی می باشد که عبارتند از:

  • خانه و آپارتمان: بیشتر موسسات آموزش عالی دارای امکانات مسکونی و رفاهی می باشند، این خانه ها معمولا در محوطه دانشگاه یا در نزدیکی دانشگاه جای گرفته اند. در این خوابگاه ها آشپزخانه و سرویس بهداشتی به صورت مشترک است.
  • Hall of Residence: این محل های اقامتی شامل ساختمان های بزرگی می شوند که تعداد زیادی از دانشجویان در این محل ها اقامت دارند. در این محل های اقامتی نیز آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک استفاده می شود.

درباره خانه های دانشجویی در انگلیس

اگر قصد دارید در خوابگاه های دانشجویی که توسط بخش خصوصی اداره می شوند اقامت داشته باشید باید بدانید که این مکان ها نیز در انواع مختلفی ارائه می شود و فرد باید با توجه به بودجه و شرایط خود بهترین محل را برای اقامت در نظر داشته باشد.

انواع اقامتگاهشرح
Flats and Housesدانشجویان می توانند پس از مدتی از اقامت در این کشور به گروهی از دانشجویان اقدام به اجاره خانه کنند. دقت کنید که اگر قصد اجاره خانه یا فلت دارید باید هزینه های آب، برق و گاز را خود بپردازید.
Hostelsاین محل ها توسط سازمان های خیریه انگلستان اداره می شود، در برخی از هاستل ها موقعیت زندگی برای متقاضیان متاهل نیز فراهم شده است. اگر قصد اقامت در Hostel را دارید باید اقدامات لازم را برای رزرو انجام دهید.
Bedsitsاین مکان های اقامتی دارای اتاق نشینمن و یک اتاق خواب می باشند، ممکن است در یک ساختمان تعداد زیادی اتاق وجود داشته باشد. هر دانشجو می تواند در یکی از اتاق های این ساختمان اقامت داشته باشد. در این ساختمان ها آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز به صورت مشترک است.
Lodgingsدر این محل ها صاحب خانه ها اقامت دارند و فرد می تواند تنها اتاقی در خانه برای زندگی اجاره کند. در بیشتر این مکان های اقامتی آشپرخانه و سرویس بهداشتی مشترک است، همچنین ممکن است در برخی از این موارد غذا توسط صاحب خانه فراهم شود.

شرایط زندگی در خوابگاه دانشجویی در انگلیس

دانشجو موظف است علاوه بر هزینه های محل اقامت در کشور انگلستان هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشد. هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی و شهر زندگی شما متفاوت می باشد، دقت داشته باشید که برای زندگی در شهرهای بزرگ انگلیس باید هزینه های بیشتری بپردازید. برای بررسی هزینه های اقلام مصرفی و حمل و نقل در کشور انگلستان باید مقاله هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان را مطالعه کنید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط و هزینه های دریافت خوابگاه دانشجویی در انگلیس کسب کرده اید اما برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور جذاب و پر طرفدار نیز بهتر است به مطالعه مقاله شرایط تحصیل در انگلستان در همین وب سایت بپردازید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در رابطه با شرایط تحصیل در انگلستان و سایر شهرهای دانشجویی با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *