ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در ایرلند

خوابگاه دانشجویی در ایرلند

دانشجویان ایرانی زیادی خواستار تحصیل در ایرلند هستند و واگذاری خوابگاه دانشجویی در ایرلند توسط دانشگاه می تواند یکی از مزایا محسوب شود. انواع خوابگاه و اقامتگاه دانشجویی در ایرلند شامل خوابگاه های پردیسی، خوابگاه های خودگردان یا self-catering، فلت ها (آپارتمان ها)، خانه های دانشجویی مجرد و مشترک و خانه های خانواده میزبان می باشند که هر کدامیک شرایط خاص خود را دارد. مطمئنا امکانات موجود در این خوابگاه ها نیز به سبب هزینه های آنها متفاوت از هم می باشد. ولی آنچه که معلوم است این است که خوابگاه های دانشجویی پرمتقاضی ترین و گرانترین گزینه و در رده دوم، خانه های مشترک دانشجویی قرار دارند.

دانشجویانی که مایل به اداره خوابگاه توسط خود هستند، گزینه خوابگاه اجاره ای مستقل را انتخاب می کنند. در ایرلند، اغلب دانشگاه ها دارای اداره خوابگاه هستند. برای اخذ خوابگاه دانشجویی، توصیه می شود که متقاضیان حتی الامکان همزمان با اخذ پذیرش تحصیلی در این فکر باشند. ما در این مقاله به طور مبسوطی به بررسی شرایط تحصیل و ویژگی های خوابگاه های دانشجویان در کشور ایرلند پرداخته و برای مشاوره بیشتر در خصوص تحصیل در بریتانیا متقاضیان را به تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارجاع می نمائیم.

شرایط مهاجرت تحصیلی به ایرلند در 2022

تحصیل در ایرلند به سبب وجود دانشگاه ها و کالج های معروف همانند ترینیتی کالج دوبلین، کالج دانشگاهی دوبلین و غیره به همراه شرایط کار و زندگی دانشجویی ایده آل می تواند یکی از بهترین گزینه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی محسوب شود. دانشگاه ها و کالج های ایرلندی نیز همانند سایر کشورهای اروپایی صاحب نام عضو ناحیه آموزش عالی اروپا (EHEA) و فرآیند بلونیا (Bologna Process) می باشند. این دانشگاه ها دوره های تحصیلی مختلفی را در قالب 3 مقطع تحصیلی متداول به دانشجویان ارائه می نمایند.

اما برای اخذ پذیرش از ایرلند، شما نیازمند طی مراحل ثبت نام و تهیه مدارک لازم می باشید. مرحله یا گام اول برای درخواست پذیرش از ایرلند شامل ثبت درخواست در وب سایت اداره خدمات درخواست های مرکزی (CAO) می باشد. پس از این کار، در سال 2022 متقاضیان می بایست اسناد و مدارک زیر را به اداره CAO تحویل دهند:

  • فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات همراه
  • آزمون زبان IELTS معادل نمره 6 یا 6.5 یا آزمون TOEFL معادل 88 (نسخه اینترنتی)، 570 (نسخه کاغذی)، 230 (نسخه کامپیوتری) و یا مدرک PTE معادل حداقل نمره 63
  • ارائه مدرک قبولی از آزمون SAT
  • رزومه یا CV
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از موسسه آموزشی قبلی

شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی در ایرلند

شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی در ایرلند

همواره یکی از دغدغه های دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در ایرلند، برخورداری از خوابگاه دانشجویی در این کشور می باشد. چرا که دانشجویان ناگزیر به صرف حدود 40% از بودجه مالی خود در قبال اخذ خوابگاه دانشجویی هستند. دانشجویان در ایرلند گزینه های متعددی برای اقامت در اختیار دارند. برخی از دانشجویان خوابگاه های دانشجویی داخل پردیس در ایرلند (On-campus accommodation) را انتخاب می کنند که یافتن آن مشکل و جزو گرانترین گزینه ها به شمار می رود. این نوع خوابگاه ها معمولا با امکانات پیشرفته می باشند. همه دانشگاه های ایرلندی دارای خوابگاه دانشجویی (Hall of Student) هستند که معمولا آپارتمان های 4 تا 8 نفره با یک اتاق خواب، آشپزخانه مشترک، هال و حمام می باشند.

معمولا رسم در ایرلند این چنین است که دانشجویان هزینه خوابگاه را در طی دو قسط و در سپتامبر و فوریه پرداخت می کنند. پیش پرداخت و اجاره یک ماه نیز از قبل به مالک پرداخت می شود. این مبلغ به هنگام خروج از آن خوابگاه یا آپارتمان قابل استرداد می باشد. معمولا هزینه قبض خدمات شهری همانند آب، برق و تلفن نیز برعهده دانشجویان متقاضی می باشد. معمولا نهایت مدت زمان اجاره خوابگاه دانشجویی در ایرلند 9 تا 12 ماه می باشد. گزینه دیگر اقامتی، زندگی با یک خانواده میزبان یا host family در خانه آنها است. شما در این خانه ها استقلال رای خود را دارید ولی تابع قوانین و مقررات خانواده میزبان نیز هستید. نوع دیگر خوابگاه دانشجویی در ایرلند از نوع خودگردان یا self-catering می باشد. در اینجا نیز پول پیش به همراه اجاره ماه اول بایستی به مالک پرداخت شود.

محاسبه هزینه خوابگاه دانشجویی در ایرلند

در زمینه یافتن خوابگاه دانشجویی در ایرلند، مراجعه به اداره خوابگاه (Accommodation Office) دانشگاه مورد نظر می تواند یکی از بهترین شیوه های ممکن باشد. یکی دیگر از این روش ها، جستجو از طریق وب سایت های معروف تهیه خانه دانشجویی در ایرلند می باشد. این مقاله به طور تخصصی به شرایط خوابگاه های دانشجویی در ایرلند اختصاص داشت و در همین رابطه، گریزی نیز به شرایط تحصیل در ایرلند زده شد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارند تا متقاضیان تحصیل در برتانیا را با شرایط اخذ ویزا و اعزام دانشجو به ایرلند آشنا سازند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *