ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در ایسلند

خوابگاه دانشجویی در ایسلند

خوابگاه دانشجویی در ایسلند غالبا توسط دانشگاه های این کشور در قالب خوابگاه های پردیسی و آپارتمان های دانشجویی به دانشجویان خارجی عرضه می شود. متعاقبا نحوه یافتن اقامتگاه در ایسلند نیز آسان می باشد. دانشجویان دانشگاه ایسلند این کار را از طریق ثبت درخواست در وب سایت خدمات دانشجویی ایسلند (Félagsstofnun stúdenta) انجام می دهند. سایت مسکن HousingAnywhere.com و وب سایت های دیگر مخصوص اجاره آپارتمان می باشد. پورتال های مذکور به شما در یافتن خوابگاه در Reyjavik (پایتخت ایسلند) و شهرهای دیگر کمک می کنند. در این زمینه، همچنین باید متذکر شد که هزینه های خوابگاهی بسته به محل اقامت، تسهیلات و امکانات آسایشی و رفاهی موجود متفاوت می باشد.

  • شرایط تحصیل در کشور ایسلند 2022 چگونه است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در ایسلند برای دانشجویان ایرانی چقدر می باشد؟

در حقیقت، دانشجویان حاضر در ایسلند گزینه های اقامتی متعددی در دست دارند که این اغلب به محل اقامت آنها و نیز سبک زندگیشان بستگی دارد. در ایسلند گزینه های مختلفی جهت اقامت شامل خوابگاه های دانشجویی، آپارتمان های مشترک، مسکن دانشجویی BN، مسکن اداره خدمات دانشجویی ایسلند، آپارتمان های دانشجویی وجود دارد که هر یک شرایط بخصوص خود را دارد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با آخرین اطلاعات و مشاوره های مهاجرتی آشنا گردید.

اطلاعات عمومی درباره ایسلند

ایسلند کشوری جزیره ای واقع در اقیانوس اطلس شمالی با جمعیتی حدود 360390 نفر در مساحتی حدود 103000 کیلومتر مربع، جزو کشورهای کم جمعیت و سردسیر اروپایی است. این کشور اروپایی به لحاظ جغرافیایی دارای فعالیت های آتش فشانی فعال همراه با یخچال های عظیم می باشد. اب و هوای حاکم بر این منطقه از اروپا از نوع اقلیم توندرا می باشد و زمستان های آن بسیار سرد و سوزناک است.

ICELAND
پایتخت و شهر اصلیReyjavik
زبان رسمیایسلندی
سرانه درآمد ناشی از تولید ناخالص داخلی (GDP)$67037 (دلار)

شرایط تحصیل با خوابگاه دانشجویی در ایسلند

سیستم آموزش عالی (Haskolar) مدرن ایسلند به لحاظ قدمت تاریخی به زمان تاسیس دانشگاه ایسلند (1911 میلادی) برمی گردد. مجموعا، 7 دانشگاه در کشور ایسلند وجود دارد که 3 دانشگاه خصوصی و چهار دانشگاه دولتی هستند. بزرگترین و معروفترین دانشگاه حال حاضر ایسلند، دانشگاه ایسلند (Reykjavik University) واقع در پایتخت این کشور اروپایی است. پس از ایسلند، دانشگاه آکوریری (University of Akureyri) در شمال شهری به همین نام می باشد. دانشگاه های ایسلندی نیز عضو کامل ناحیه آموزش عالی هماهنگ اروپایی یا EHEA بوده و از اصول و مقررات برنامه Bologna Process تبعیت می کنند. این دانشگاه ها دوره های تحصیلی خود را در رشته های مختلف در 3 مقطع زیر به دانشجویان ارائه می دهند:

  • دوره لیسانس: 3 ساله، 180 واحد (ECTS)
  • دوره فوق لیسانس: 2 ساله، 120 واحد (ECTS)
  • دوره PhD :4 ساله، 120 واحد (ECTS)

گفتنی است که هنوز نسبت دانشجویان خارجی در این کشور رضایت بخش نیست و دانشجویان خارجی فقط 5% از کل دانشجویان این کشور را تشکیل می دهند. با این وجود، دانشگاه های ایسلندی معمولا مشتاق جذب دانشجویان خارجی بیشتر هستند. برای این منظور، دانشگاه های ایسلند دوره های تحصیلی خود را کاملا به زبان انگلیسی تدریس کرده و با اعطای بورس تحصیلی به استقبال این دانشجویان می روند.

شرایط تحصیل با خوابگاه دانشجویی در ایسلند

هزینه زندگی در ایسلند 2022

هزینه تحصیل و زندگی در ایسلند برای دانشجویان خارجی علاقه مند تحصیل در این کشور مخصوصا در قیاس با دیگر کشورهای غربی مقرون به صرفه است. معمولا دانشگاه های دولتی در ایسلند هزینه زیادی از متقاضیان اخذ نمی کنند، اما هزینه ثبت نام را از دانشجویان دریافت می کنند که سالی حدودا 470$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه ماهانه زندگی دانشجویی در ایرلند با توجه به سبک زندگی افراد ماهانه 1200$ تا 1600$ (دلار آمریکا) می باشد؛ چرا که ایسلند یکی از گران ترین کشورهای دنیا در 2022 می باشد.

شرایط خوابگاه دانشجویی در ایسلند

دانشجویان ثبت نامی در دانشگاه ایسلند در تمام طول سال، امکان درخواست خوابگاه دانشجویی را دارند. اما دانشجویان ترم پاییزه فقط می توانند از 1 ژوئن نسبت به این کار اقدام نمایند. این کار صرفا از طریق ثبت درخواست در سایت خدمات دانشجویی ایسلند (Félagsstofnun stúdenta) برای متقاضیان فراهم است. اما همه دانشجویان در ایسلند به این امکانات دسترسی ندارند. این دسته از دانشجویان ملزم به اجاره آپارتمان (flat) در ایسلند هستند.

نحوه اخذ خوابگاه دانشجویی در ایسلند

در زمینه یافتن خوابگاه یا آپارتمان دانشجویی در ایسلند، می توانید مشاوره های لازم را از اداره بین المللی دانشگاه مورد نظر نیز بدست آورید. منبع دیگر، وب سایت های مفید راجع به خوابگاه دانشجویی در ایسلند می باشد. سایت Student.com در زمینه تهیه خوابگاه دانشجویی در ایسلند جزء وب سایت های فعال می باشد. این وب سایت متشکل از تیم های کارشناس و مشاورین مسکن حرفه ای می باشد که دارای قراردادهای رسمی با مالکان خانه یا خوابگاه در ایسلند می باشند. این سایت علاوه بر ایسلند به دانشجویان سایر کشورهای جهان نیز خدمات مشاوره خوابگاهی ارائه می دهد.

دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه ایسلند می توانند از طریق خدمات دانشجویی ایسلند (Felagsstofnun studenta) خوابگاه درخواست کنند. این اداره مدیریت آپارتمان ها در ایسلند را برعهده دارد و مسئول تخصیص خوابگاه ها به دانشجویان خارجی می باشد. همچنین، دانشجویان در Reyjavik (پایتخت ایسلند) امکان اجاره آپارتمان های دانشجویی در مجاورت فرودگاه Kefalavik را نیز دارند. برای دسترسی به اطلاعات تکمیلی در این باب، وب سایت keilir, the Atlantic Centre of Excellence را ملاحظه نمایید. عزیزان علاقه مند کار یا سرمایه گذاری در ایسلند نیز می توانند سوالات خود را با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *