ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در صربستان

خوابگاه دانشجویی در صربستان

اقامت در خوابگاه دانشجویی در صربستان یکی از ملزومات زندگی دانشجویان است. صربستان یکی از کشورهای اروپایی است و شرایط تحصیل، زندگی و کار در آن مناسب می باشد. با توجه به سطح علمی و تحصیلی بالا، دانشگاه های معتبر، امکان کار در حین تحصیل، اقامت در خوابگاه، هزینه های تحصیل و زندگی مناسب نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل وارد این کشور می شوند. با توجه به پرسش های مطرح شده توسط متقاضیان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی موضوع خوابگاه دانشجویی در صربستان پردازند.

درباره خوابگاه دانشجویی در صربستان 2022

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور صربستان را دارند می توانند در طول تحصیل در خوابگاه ها دانشجویی یا آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند. در 2022 همانند قبل، اقامت در خوابگاه دانشجویی در صربستان به صرفه تر از اقامت در آپارتمان های دانشجویی است. بیشتر خوابگاه های این کشور نو ساز، ارزان و دنج هستند. با توجه به این موضوع که اکثر دانشجویان قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی را دارند و ممکن است ظرفیت خوابگاه تکمیل شود. دانشجو باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه دانشجویی در صربستان انجام دهد. بیشتر دانشگاه ها و موسسات آموزشی دومینیکا خوابگاه های دانشجویی را برای اقامت دانشجویان در شهرهای مختلف در نظر گرفته اند. دانشجویان باید ماهانه هزینه های اقامت در خوابگاه های دانشجویی را پرداخت کنند. هزینه خوابگاه ها با توجه به ظرفیت اتاق و امکانات دانشجویی محاسبه می شود.

درباره خوابگاه دانشجویی در صربستان

هزینه زندگی خارج از خوابگاه دانشجویی در صربستان

دانشجویان باید علاوه بر هزینه خوابگاه دانشجویی یا آپارتمان های دانشجویی در صربستان باید هزینه های دیگری مثل خرید اقلام مصرفی، وعده های غذایی در رستوران های مختلف این کشور، هزینه حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی، خرید کتاب، بیمه دانشجویی، هزینه خرید پوشاک و هزینه های محل های تفریحی را در نظر داشته باشند. برای زندگی دانشجویی در این کشور باید ماهانه مبلغ 30000RSD (دینار صربستان) در نظر داشته باشید که این مبلغ ممکن است با توجه به سبک زندگی و منطقه زندگی شما کمتر یا بیشتر شود. در جهت بررسی ریز هزینه های زندگی در کشور صربستان پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله هزینه زندگی در صربستان بپردازید.

شرایط کار دانشجویی در کشور صربستان

از مزایای تحصیل در دانشگاه های صربستان می توان به امکان کار حین تحصیل اشاره کرد. دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی (در زمان معین) در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند و با حقوق به دست آمده بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. دانشجویان می توانند در رستوران ها، کافه ها، فروشگاه ها، کتابخانه ها و محوطه دانشگاه مشغول به کار شوند. همچنین دانشجویان می توانند در کالج ها به آموزش بپردازند و به ازای آن حقوق دریافت کنند. دقت داشته باشید که کار دانشجویی در این کشور در صورتی مجاز است که ساعت کار با ساعت تحصیل تداخل نداشته باشد. قوانین کار دانشجویی در این کشور نیز مطابق با قوانین کار در کشور صربستان تنظیم شده است.

بورس تحصیلی ارائه شده در کشور صربستان نوعی کمک هزینه تحصیلی محسوب می شود که به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد. دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی می توانند از بورسیه تحصیلی در نظر گرفته شده در این کشور بهره مند شوند. برای اطلاع از شرایط کسب بورس تحصیلی صربستان به مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی در صربستان بپردازید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط زندگی و خوابگاه دانشجویی در صربستان کسب کردید، برای مطالعه بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور و شرایط تحصیل در سایر کشورها می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *