ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در فرانسه

خوابگاه دانشجویی در فرانسه

شرایط اقامت در خوابگاه دانشجویی در فرانسه به دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند کمک میکند تا بهترین مکان را برای اقامت خود در نظر بگیرند. برای اقامت دانشجویان در کشور فرانسه گزینه هایی مثل اقامت در خوابگاه و اقامت در خانه های دانشجویی وجود دارد. دانشجویان باید با توجه به شرایط خود بهترین مکان را برای اقامت در طول دوران تحصیل در نظر بگیرند.

برای متقاضیان خارجی و بین المللی بهترین ایده این است که پیش از ورود به خاک این کشور محل زندگی خود را در فرانسه مشخص کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار پرونده های مهاجرتی زیادی را به نتیجه رسانده است و آمادگی ارائه خدمات به متقاضیان در رابطه با شرایط اقامت در خوابگاه دانشجویی در فرانسه را دارد.

شرایط خوابگاه دانشجویی در فرانسه در 2023

دانشجویانی که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور فرانسه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند می توانند در طول دوران تحصیل در خوابگاه های دانشجویی یا آپارتمان های خصوصی دانشجویی اقامت داشته باشند. اقامت در خوابگاه دانشجویی در فرانسه ارزان ترین و مناسب ترین گزینه برای اقامت محسوب می شود. خوابگاه های دانشجویی در این کشور به صورت یک تخته یا چند تخته ارائه می شوند و آشپزخانه و سرویس بهداشتی به صورت عمومی است.

در سال 2023 هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی ماهانه بین 250€ تا 350€ (یورو) است. هزینه ها با توجه به امکانات خوابگاه متفاوت هستند. با توجه به حضور دانشجویان زیاد در این کشور دانشجویان باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه انجام دهند.

خوابگاه دانشجویی در فرانسه برای متاهل ها

دانشجویان خارجی و بین المللی که از خارج از کشور فرانسه اقدام به رزرو خوابگاه دانشجویی می کنند باید اجاره 2 ماه را پرداخت کنند. در طول چند سال گذشته در کشور فرانسه خوابگاه هایی برای اقامت دانشجویان متاهل نیز در نظر گرفته شده است. هزینه اقامت در این خوابگاه ها بین 300€ تا 500€ (یورو) در ماه است. در خوابگاه های دانشجویی فرانسه قوانین و مقرراتی در نظر گرفته شده است که دانشجویان ملزم به رعایت آن ها هستند. حتی در برخی از خوابگاه ها ممکن است زمان رفت و آمد دانشجویان نیز بررسی شود. اگر قوانین خوابگاه رعایت نشود دانشجو باید خوابگاه را ترک کند.

خوابگاه دانشجویی در فرانسه برای متاهل ها

اقامت در آپارتمان های دانشجویی در فرانسه

دانشجویانی که قصد دارند به صورت مستقل زندگی کنند و از قوانین خوابگاه های دانشجویی فرانسه دور باشند می توانند در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند. هزینه های اقامت در خانه های دانشجویی بیشتر از هزینه های اقامت در خوابگاه دانشجویی است. در برخی از مواقع دانشجویان باید علاوه بر اجاره خانه هزینه های اینترنت، آب، برق و گاز را نیز پرداخت کنند. دانشجویان می توانند به صورت خصوصی و یا گروهی در خانه های دانشجویی اقامت داشته باشند. دقت داشته باشید که با اقامت گروهی در آپارتمان ها هزینه های زندگی تقسیم می شود و شما ماهانه مبلغ کمی را پرداخت می کنید. هزینه اقامت در خانه های دانشجویی ماهانه بین 350€ تا 700€ (یورو) است.

هزینه های زندگی در خوابگاه دانشجویی در فرانسه

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های محل اقامت و شهریه دانشگاه هزینه های زندگی در فرانسه را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی دانشجو و شهری که در آن اقامت دارید متفاوت است. طبیعتا اگر در شهرهای کوچک کشور فرانسه زندگی کنید هزینه های کمی بابت زندگی در این کشور پرداخت می کنید. هزینه های زندگی در کشور فرانسه از هزینه های زندگی در کشورهای هم رده مثل کشور سوئیس و کشور انگلستان ارزان تر است. برای بررسی هزینه های زندگی در کشور انگلستان به مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان بپردازید. یکی از هزینه های زندگی مهم که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند هزینه های خورد و خوراک در فرانسه است. میانگین هزینه های خورد و خوراک در این کشور بین 200€ تا 250€ (یورو) است.

تامین هزینه های زندگی در فرانسه 2023

کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی در فرانسه کاملا پاسخگوی هزینه های زندگی در این کشور خواهد بود. اما دانشجویان در سال 2023 از آن جایی که تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند و نسبت به افرادی که مدرکی از دانشگاه های فرانسوی اخذ نموده اند و تحصیلاتشان را به اتمام رسانده اند، حقوق کم تری اخذ می کنند، نهایتا می توانند بخشی از هزینه های خود در فرانسه را پرداخت نمایند. مشاغل دانشجویی در فرانسه به 2 گروه عمده تقسیم می شوند:

  • کار در محیط دانشگاه مثل کمک به اساتید در فعالیت های پژوهشی، عکاسی برای دانشگاه و غیره
  • کار خارج از محیط دانشگاه مثل کار در رستوران ها، هتل ها و غیره یا کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی در شرکت ها و غیره

لازم به ذکر است کارهای دسته دوم نسبتا درآمد بیشتری دارند هرچند مستلزم تسلط داشتن به زبان فرانسوی هستند. بدون تسلط به زبان فرانسوی کار پیدا کردن کمی دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که چه علاقه مندان به تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی فرانسه و چه طرفداران ورود مستقیم به بازار کار این کشور ابتدائا 1 تا 2 سال در دوره های کالج زبان فرانسه تحصیل می کنند. لازم به ذکر است امکان کار دانشجویی حین تحصیل دوره زبان در فرانسه وجود خواهد داشت.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی در فرانسه کسب کردید، با مطالعه مقاله اعزام دانشجو به فرانسه می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر فرانسه کسب کنید. همچنین متقاضیان می توانند طی تماس با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره بهره مند شوند و پاسخ سوالات خود را به دست آورند.

3.3/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “خوابگاه دانشجویی در فرانسه

  1. ارین گفت:

    برای کالج های زبان فرانسه هم خوابگاه موجود هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معمولا دانشجوها از خوایگاه های خودگردان استفاده می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *