ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در لیتوانی

خوابگاه دانشجویی در لیتوانی

خوابگاه دانشجویی در لیتوانی همانند سایر کشورهای دنیا دارای گزینه های مختلفی می باشد که دانشجویان و متقاضیان می توانند از آنها بهره مند شوند. هزینه زندگی در لیتوانی پایین تر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است. این امر باعث می شود متقاضیان و دانشجویانی که قصد تحصیل در یک کشور خارجی را دارند، لیتوانی را به عنوان مکانی مناسب برای ادامه تحصیل در برنامه های تحصیلی مختلف بشناسند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی که می خواهند در هزینه های خود صرفه جویی کنند و پس انداز داشته باشند و در عین حال از امکانات و خدمات مختلف نیز بهره مند شوند، می توانند اقدام به مهاجرت تحصیلی به لیتوانی کنند.

هموطنان عزیز می توانند برای مطلع شدن از شرایط اقامت دانشجویی در کشور لیتوانی و انواع مختلف اسکان دانشجویی در این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار همراه باشند و از هزینه های اقامت دانشجویی در لیتوانی مطلع شوند.

شرایط اقامت در خوابگاه دانشجویی در لیتوانی 2022

همه دانشگاه ها در کشور لیتوانی خدمات و امکانات زندگی در یک سالن اقامت را به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می دهند. برخی از سالن های اقامت دانشجویی در کشور لیتوانی در نزدیکی دانشگاه های این کشور واقع شده اند و برخی دیگر دورتر از مراکز تحصیلی می باشند. دانشجویانی که قصد دارند در خوابگاه ها و سالن های اقامت دانشجویی دور از دانشگاه در لیتوانی ساکن شوند می بایست برای رسیدن به دانشگاه خود باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. بیشتر سالن های اقامتی در دانشگاه های لیتوانی بازسازی شده و مجهز به لوازم مدرن و دسترسی به اینترنت هستند. معمولاً ساکنان این سالن ها دارای دوش مشترک و فضای آشپزخانه هستند و دانشجویان اتاق خود را با یک یا دو نفر دیگر به اشتراک می گذارند. لازم به ذکر است که هزینه های اقامت در این اقامتگاه ها بسیار کم و مقرون به صرفه است.

علاوه بر این، زندگی در یک محل مسکن یا ملک مشترک بخشی از تجربه دانشجویی و تحصیل در لیتوانی است. دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید در نظر داشته باشند که هزینه های اقامت در خوابگاه های دانشجویی در بهترین دانشگاه های کشور لیتوانی در 2022 می تواند از 60$ تا 110$ (دلار آمریکا) در ماه باشد. توصیه می شود دانشجویان و متقاضیان خارجی قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور لیتوانی از دانشگاه خود در مورد شرایط اسکان خود، برنامه های مربوط به اجاره اتاق در یک سالن، قیمت ها و قوانین قبل از ورود خود سوال کنند. اقامتگاه ها و خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های کشور لیتوانی تنها گزینه اقامت دانشجویی در این کشور نمی باشند. در بخش های بعدی با سایر گزینه های اقامت دانشجویی در کشور لیتوانی آشنا خواهید شد.

شرایط اقامت در خوابگاه دانشجویی در لیتوانی

اسکان خارج از خوابگاه دانشجویی در لیتوانی

در کنار گزینه های مختلف اقامت دانشجویی در کشور لیتوانی، دانشجویان و متقاضیان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند می توانند از گزینه های اقامت به صورت خصوصی نیز بهره مند شوند. اقامت در خانه های شخصی یا اقامتگاه های خصوصی آزادی و استقلال بیشتری را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. دانشجویان برای سکونت در این خانه ها و آپارتمان ها باید اجاره ماهانه طبق قرارداد رسمی پرداخت کنند. علاوه بر این، دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید در نظر داشته باشند که در خانه ها و آپارتمان های شخصی و خصوصی تمیز کردن محل سکونت، آشپزی و پرداخت هزینه های خدمات و امکانات را نیز به عهده بگیرند و به موقع هزینه های مربوطه را پرداخت کنند. با توجه به مساحت، متراژ، امکانات، سال ساخت و سایر موارد مرتبط، هزینه های اقامت در خانه های شخصی در کشور لیتوانی متفاوت است.

البته هزینه در خانه ها و آپارتمان های خصوصی و شخصی هزینه های بسیار بالاتری نسبت به خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های کشور لیتوانی به همراه دارند. اما با اینکه هزینه های اقامت در این خانه ها بالا است، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند از بهترین امکانات بهره مند شوند. یکی دیگر از مزیت های مهم اقامتگاه های خصوصی، کیفیت و شیک بودن مبلمان و زیبایی کلی فضای داخلی است. در نظر داشته باشید که اجاره مسکن خصوصی سردردهای خود را دارد. در اصل متقاضیان تمامی امور اقامت در این مسکن ها از پرداخت اجاره خانه تا تمیز کردن ملک را به عهده دارند. دانشجویان می توانند در خانه های خصوصی به صورت مشترک نیز ساکن شوند. با اجاره خانه های بزرگتر امکان سکونت مشترک نیز در این خانه ها وجود دارد.

انواع اسکان در کشور لیتوانی

هزینه های اقامت در خانه ها و مسکن های خصوصی دانشجویی در کشور لیتوانی به انواع آنها بستگی دارد. اما به طور کلی دانشجویان بین المللی باید در نظر داشته باشند که هزینه اقامت در خانه های شخصی و اجاره مسکن های خصوصی در کشور لیتوانی می تواند از 150$ تا 300$ (دلار آمریکا) باشد. گزینه های مختلف اقامت دانشجویی در کشور لیتوانی به صورت خصوصی و شخصی عبارتند از:

  • سوئیت خصوصی: یک سوئیت اختصاصی دارای یک تخت مشترک (که ممکن است بین 3 تا 5 دانشجو به اشتراک گذاشته شود) یکی از رایج ترین گزینه های اقامت دانشجویی به صورت شخصی می باشد. دانشجویان می توانند در این اقامتگاه ها به صورت مشترک نیز با دوستان خود ساکن شوند.
  • اتاق های دانشجویی: اتاق های شخصی برای یک نفر مناسب می باشند که شامل یک آشپزخانه و حمام می شوند. این گزینه اقامتی امروزه به یک گزینه رایج و معمول تبدیل شده است. دانشجویانی فضای شخصی را دوست دارند می توانند در این اقامتگاه ها ساکن شوند.
  • اتاق های دو نفره: اتاق های دو نفره برای اقامت دانشجویان (مخصوصا زوجین) مناسب می باشد. متقاضیان و دانشجویان بین المللی در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می توانند در این اقامتگاه ها ساکن شوند.

مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی و آمریکایی یکی از روش های کسب اقامت و سپس تابعیت می باشد. متقاضیان می توانند پس از اتمام دوره های تحصیلی خود در کشور مربوطه اقدام به کسب مجوز اقامت دائمی کنند. البته باید در نظر داشته باشید که قوانین اقامت در کشورهای خارجی متفاوت است و شما عزیزان برای کسب اطلاعات از قوانین و هزینه های مهاجرت، اقامت و کسب تابعیت در کشورهای پیشرفته دنیا می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *