ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در لیختن اشتاین

خوابگاه دانشجویی در لیختن اشتاین

اصولا دانشجویان بین المللی جهت اسکان در لیختن اشتاین دو گزینه خوابگاه دانشجویی در لیختن اشتاین و آپارتمان خصوصی را در اختیار دارند. اما دانشجویانی که متقاضی تحصیل در لیختن اشتاین هستند همچنین باید بدانند که خوابگاه دانشجویی در لیختن اشتاین معروف به Hall of Residence توسط اداره خدمات دانشجویی دانشگاه لیختن اشتاین به دانشجویان واگذار می شود. این نوع خوابگاه ها به دلیل مجاورت به دانشگاه و نیز ارزان بودن هزینه آنها مورد توجه اغلب دانشجویان خارجی می باشد.

  • شرایط تحصیل در لیختن اشتاین چگونه است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در لیختن اشتاین به چه صورتی است؟
  • انواع خوابگاه دانشجویی و هزینه اجاره آنها به چه نحوی می باشد؟
  • نحوه اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین و مدارک لازم چیست؟

اما نباید از نظر دور نگه داشت که این خوابگاه های دانشجویی در لیختن اشتاین دارای محدودیت جا و فضا بوده و متاسفانه کلیه دانشجویان را ساپورت نمی کند. از همین روی، دانشجویان به یافتن آپارتمان خصوصی یا Private Accommodation روی می آورند. برای این منظور، آنها می توانند از طریق مشاورین املاک اقدام نموده و آپارتمان مناسبی را پیدا کنند. قیمت آپارتمان ها نیز در لیختن اشتاین بسته به اندازه، محل و امکانات و خدمات اراپه شده متفاوت است. متقاضیان نه تنها در این مورد بلکه در هر موردی از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به کشورهای خارجی می توانند آخرین اطلاعات روز را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ نمایند.

هزینه تحصیل خارج از خوابگاه دانشجویی در لیختن اشتاین

تحصیل در دانشگاه های لیختن اشتاین همراه با اخذ شهریه از دانشجویان خارجی است. معمولا همانند هر مقصد تحصیلی دیگر، شهریه های تحصیلی در کشور لیختن اشتاین بسته به موسسه آموزشی و دوره تحصیلی هر متقاضی متفاوت می باشد. همانطوری که در ادامه با توجه به آمار و ارقام نیز مشاهده خواهید کرد، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی لیختن اشتاین بسیار ارزان و مقرون به صرفه بوده و معمولا هم از سقف سالانه 4000€ (یورو) فراتر نمی رود.

اما یکی از دغدغه ها و دلمشغولی های متقاضیان تحصیل در لیختن اشتاین، اطلاع از هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور کوچک اروپایی است. ناگفته نماند که هزینه زندگی در لیختن اشتاین بیش از هر چیزی به تمایلات و سلیقه فردی هر فردی بستگی دارد. در سال 2022 هزینه های مورد انتظار زندگی دانشجویی در کشور لیختن اشتاین 1300€ تا 1800€ (یورو) در ماه می باشد. این هزینه ها در کشور لیختن اشتاین شامل هزینه خورد و خوراک، حمل و نقل، اجاره منزل و هزینه های متفرقه دیگر می باشد.

شرایط خوابگاه دانشجویی در لیختن اشتاین

همانطور که پیشتر هم در مطالب فوق ذکر گردید، دانشگاه لیختن اشتاین به دو صورت به دانشجویان نیامند اسکان در این کشور کمک می کند. اولی با واگذاری خوابگاه دانشجویی لیختن اشتاین به واجدین شرایط و روش دوم از طریق ارائه مشاوره های پیرامون اجاره مناسب و مقرون به صرفه در نواحی مختلف لیختن اشتاین می باشد. معمولا دانشگاه های لیختن اشتاین هر ساله به دانشجویان خارجی خوابگاه ارائه می کند. خوابگاه دانشجویی دردانشگاه لیختن اشتاین شامل دو ساختمان 3 طبقه می باشد. هر ساختمان مشتمل بر 6 اتاق مجردی و 3 اتاق متاهلی و یک آشپزخانه و حال بزرگ اما مشترک، یک اتاق شستشوی مشترک و نیز 3 حمام مشترک می باشد.

نحوه ثبت نام در خوابگاه دانشجویی لیختن اشتاین نیز صرفا از طریق تکمیل فرم ثبت نام در وب سایت خود دانشگاه لیختن اشتاین انجام می پذیرد. اما نوع دیگر اسکان دانشجویی از طریق درخواست آپارتمان خصوصی در لیختن اشتاین می باشد. برای یافتن آپارتمان دانشجویی لازم است به آژانس های تهیه مسکن یا مشاورین املاک در لیختن اشتاین مراجعه کرده و یا آنها می توانند از طریق وب سایت های تخصصی تهیه مسکن به این کار اقدام نمایند. هزینه اجاره آپارتمان در لیختن اشتاین با توجه به موقعیت و اندازه و نیز امکانات موجود متفاوت است.

شرایط خوابگاه دانشجویی در لیختن اشتاین

شرایط تحصیل در لیختن اشتاین 2022

نظم آموزش عالی لیختن اشتاین از استاندارد آموزش عالی اروپایی بهره می گیرد و لیختن اشتاین دارای تعدادی موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی است که معروفترین دانشگاه لیختن اشتاین (University of Liechtenstein) می باشد. این دانشگاه برنامه های تحصیلی جذابی را همانند پزشکی، علوم پایه و مهندسی در هر سه مقطع تحصیلی به متقاضیان ارائه می کند. در سال 2022 برای اخذ پذیرش از این دانشگاه، متقاضیان می بایست مدارک زیر را آپلود و به صورت آنلاین به دانشگاه مذکور ارسال کنند:

  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات تحصیلی مربوطه
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی (آزمون های تافل و آیلتس)
  • مدارک شناسایی یا ID (کپی پاسپورت یا مدرک شناسائی دیگر)
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • مقالات یا آثار آکادمیک

نحوه اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین

همانطور که می دانید لیختن اشتاین مقصد تحصیلی معروفی برای دانشجویان خارجی از سراسر جهان می باشد. اما برای تحصیل در لیختن اشتاین همانند هر کشور خارجی دیگر، متقاضیان نیازمند اخذ ویزای تحصیلی می باشند. در این رابطه دانشجویان اروپایی یا مقیم اروپا نیازی به اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین ندارند و فقط با اخذ مجوز اقامت کوتاه مدت مشغول تحصیل در این کشور می شوند. اما دانشجویان غیر اروپایی برای ورود به لیختن اشتاین جهت ادامه تحصیل نیازمند اخذ ویزا هستند. یادمان باشد که سیاست ویزایی لیختن اشتاین و سوئیس مشابه هم بوده و شما برای اخذ این ویزا باید مدارک زیر را تحویل سفارت سوئیس دهید:

مدارک مورد نیازشرایط لازم
فرم هافرم درخواست ویزا + 4 قطعه عکس پاسپورتی
نامه پذیرشتاییدیه صادره از موسسه آموزش عالی مبنی بر پذیرش متقاضی
مدرک تمکن مالیبوسیله ارائه صورتحساب بانکی
پوشش بیمه سلامتمعتبر در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU)
بلیط برگشتهمراه با شماره پرواز معتبر و از قبل رزرو شده
مدرک مسافرتیپاسپورت معتبر بین المللی
شناسنامه یا گواهی تولدیکسری کپی
مدارک سکونتیاز طریق ارائه اجاره نامه یا کارت خوابگاهی

لازم به ذکر است که هزینه درخواست ویزا قبل از تحویل مدارک از متقاضیان اخذ شده و این هزینه بسته به ملیت متقاضیان متفاوت است. اما معمولا فرآیند ویزا بین 6 الی 8 هفته طول می کشد. کارشناسان ارشد و وکلای پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارزیابی پرونده مهاجرتی شما و عقد قرارداد رسمی جهت انجام سریع و صحیح فرآیند اخذ ویزا یا اقامت کشورهای خارجی هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *