ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در مالتا

خوابگاه دانشجویی در مالتا

خوابگاه دانشجویی در مالتا از طریق اداره خدمات اسکان دانشجویی واگذار می گردد و نحوه ثبت نام برای خوابگاه از طریق تکمیل فرم درخواست است. این خوابگاه ها از حیث امکانات و خدمات آسایشی و رفاهی دست کمی از آپارتمان های خصوصی خارج از دانشگاه ندارد. ضمنا از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از آپارتمان های خصوصی است. این خوابگاه ها به دو بخش اتاق های دانشجویی استاندارد و اتاق های دانشجویی تحصیلات تکمیلی دسته بندی می شود.

  • شرایط تحصیل در کشور مالتا به چه صورتی است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در مالتا چگونه است؟
  • شرایط واگذاری و هزینه خوابگاه دانشجویی در مالتا چقدر است؟
  • قیمت اجاره آپارتمان خصوصی در کشور مالتا چقدر است؟

شرایط تحصیل در مالتا به سبب کیفیت آموزش عالی برتر، هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه، بورس تحصیلی و کار دانشجویی همواره مطلوب دانشجویان خارجی است و دانشجویان ایرانی بسیاری نیز هستند که به دنبال تحصیل در دوره های آکادمیک در دانشگاه های مالتا هستند. عزیزان متقاضی تحصیل در این کشور توریستی و خوش آب و هوا می توانند برای مشاوره اخذ پذیرش تحصیلی مقالات نگارش شده توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه فرمایند.

چرا تحصیل در مالتا؟

مالتا یکی از کشورهای صلح طلب در سطح جهان است. این کشور محیطی ایده آل برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. همچنین، استاندارد عالی آموزش و فرصت های عالی را ارائه می دهد. در نتیجه، دانشجویان بیشتری مایل به تحصیل در مالتا هستند. علاوه بر این، این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی پایینی دارد. از این رو، این یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی با بودجه محدود محسوب می شود. مالتا مکانی زیبا برای زندگی، کار و تحصیل به شمار می آید. در زیر آفتاب سوزان، می توانید از منظره شهرهای بالای تپه، بنادر دریایی، دهکده های ماهیگیری قدیمی و جاذبه های طبیعی لذت ببرید. از مناظر خیره کننده آن گرفته تا مردم مهمان نوازش، مالتا را برای زندگی جذاب تر می کند.

مزایای دیگری که با تحصیل در مالتا به دست آورید به شرح زیر است:

  • رواج انگلیسی به عنوان یک زبان رسمی ملی در این کشور
  • این کشور عضو اتحادیه اروپا است
  • دارای آموزش با کیفیت بالا
  • زندگی در مالتا بسیار اقتصادی و کم هزینه است
  • مالتا آب و هوای عالی دارد
  • دانشجویان بین المللی از سراسر جهان در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند.
  • مالتا پایتخت فرهنگی اروپا شناخته می شود.

ذیلا برخی از بهترین موسسات آموزشی که در مالتا وجود دارد را بیان کردیم که در صورت علاقه مندی تحصیل در مالتا می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

  • دانشگاه مالت
  • کالج هنر، علم و فناوری مالتا
  • مدرسه بازرگانی لندن مالت
  • موسسه فناوری اطلاعات سنت مارتین
  • دانشگاه کوئین مری لندن در مالت

شرایط اخذ خوابگاه دانشجویی در مالتا در 2023

معمولا دانشگاه مالتا به دانشجویان خارجی با احراز شرایطی همچون ارائه نمره معدل کل بالا و یا قبولی در آزمون های پذیرش خوابگاه دانشجویی در پردیس دانشگاه واگذار می کند. این خوابگاه ها گزینه های اقامتی بسیار راحت و دنجی بوده و دارای چشم اندازهای رو به جزایر تاریخی مدیترانه است. اما متقاضیان محترم باید در جریان باشند که خوابگاه ها در این کشور با ماهیت خودگردان یا self-catering توسط خود دانشجویان خارجی کنترل می شود.

معمولا نحوه اخذ این خوابگاه ها توسط درخواست آنلاین از طریق اداره خدمات اسکان دانشجویی دانشگاه مالتا انجام می شود. مهلت ثبت درخواست بین خوابگاه های مختلف مالتا فرق می کند. امکان درخواست بعضی از خوابگاه های دانشجویی مالتا در تمام مدت سال فراهم است. اما برخی از خوابگاه های دانشجویی به این صورت نیست. مثلا مهلت درخواست بسیاری از خوابگاه های دانشجویی 2023 در این کشور اساسا در طی دوره تعطیلات تابستان (ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر) است. توصیه به دانشجویان متقاضی این است که درست پس از اخذ پذیرش نسبت به این کار اقدام نمایند.

شرایط اخذ خوابگاه دانشجویی در مالتا

قیمت اجاره خوابگاه دانشجویی در مالتا

همه ساله اداره اسکان دانشجویی مالتا به دانشجویان خارجی خوابگاه های بلند مدت و کوتاه مدتی را ارائه می دهد. خوابگاه های دانشجویی واگذار شده به دانشجویان معمولا در پردیس دانشگاهی این کشور و یا مناطق مجاور به آن است. این اقامتگاه ها علاوه بر تامین محیطی امن و آکادمیک برای دانشجویان و اساتید دانشگاهی، چشم انداز دلپذیری از سواحل زیبا و بکر دریای مدیترانه را نیز هر روز جلوی دیدگان آنها به رخ می کشد. معمولا قیمت اجاره ماهانه خوابگاه دانشجویی این کشور در حدود 350€ (یورو) به بالا است.

اجاره آپارتمان در مالتا به مراتب گران تر از خوابگاه است. اما برای کاهش هزینه ها چند دانشجو با هم می توانند یک آپارتمان مشترک تهیه کنند. اجاره بهای آپارتمان در مالتا به مرور افزایش داشته است و نمودار ذیل این موضوع را در گذر زمان بررسی کرده است:

اجاره بهای آپارتمان در مالتا

امکانات خوابگاه های دانشجویی مالتا

خوابگاه دانشجویی مالتا معمولا به دو بخش خوابگاه های دانشجویی استاندارد ویژه دانشجویان کارشناسی و خوابگاه های دانشجویی تحصیلات تکمیلی مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دسته بندی می شود. خوابگاه های استاندارد در 7 یا 8 اتاق خواب مجهز به 5 حمام، آشپزخانه و میزهای غذاخوری و غیره است. در هر اتاق نیز دو دانشجو ساکن هستند. اما خوابگاه های دانشجویی تحصیلات تکمیلی در مالتا دارای 3 اتاق خواب و هر اتاق دارای یک حمام خصوص است. هر اتاق میزبان 2 دانشجو است. اتاق های مذکور نیز دارای آشپزخانه و حال بزرگ و مشترک است. برای اطلاع از سایر جزئیات خوابگاه دانشجویی می توان به اداره خوابگاه دانشجویی در این کشور مراجعه کرد.

علاوه بر خوابگاه های دانشجویی در مالتا، آپارتمان های مشترک دانشجویی نیز وجود دارد. این آپارتمان ها به دو شکل مبله و غیر مبله نیز در دسترس دانشجویان قرار دارد. آپارتمان های مشترک را می توان در منطق مختلف مالتا همانند St.Julians, Sliema, Swieqi, Gzira و مناطق دیگر یافت. Wifi و تلوزیون سرعت بالا، نزدیکی

به ایستگاه اتوبوس، مجاورت با فروشگاه ها و سوپر مارکت ها و نزدیکی به مدارس زبان انگلیسی از جمله امتیازات این آپارتمان ها است. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل کارشناسی در مالتا و سایر کشورهای پیشرفته جهان توصیه می شود که از خدمات مشاوره تلفنی یا حضوری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *