ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در مالزی

خوابگاه دانشجویی در مالزی

از مهمترین دغدغه والدین و دانشجویان که قصد مهاجرت تحصیلی دارند در رابطه با محل اقامت است، امکان اقامت در خوابگاه دانشجویی در مالزی وجود دارد. با توجه به دانشگاه های معتبر در کشور مالزی، جای گرفتن این کشور در قاره آسیا، هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه ارزان و سطح تحصیلی عالی دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مالزی را انتخاب می کنند. مقاله ای که مطالعه می کنید به همت مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. در این مقاله سعی داشتیم اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی مالزی، هزینه های زندگی در این کشور و شرایط تحصیل در دانشگاه های مالزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چرا تحصیل در دانشگاه های مالزی

برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران است، به همین دلیل هر ساله متقاضیان زیادی از ایران تحصیل در این کشور را تجربه می کنند. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع مشغول به ادامه تحصیل شوند، طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال و مقطع دکتری 4 تا 5 سال است طول مدت تحصیل با توجه به رشته های تحصیلی مختلف متفاوت می باشد. زبان تحصیل در دانشگاه های مالزی زبان انگلیسی است پس لازم است متقاضیان برای پذیرش تحصیلی مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه کنند. علاوه بر این لازم است دانشجو برای اخذ پذیرش تحصیلی مالزی مدارکی مانند: مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه، اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی را به دانشگاه مورد نظر در مالزی ارسال کند.

در رابطه با شهریه دانشگاه های مالزی می توان گفت هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است، اما به طور کلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مبلغ 1650€ تا 2000€ (یورو)، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سالانه 2000€ (یورو) و تحصیل در مقطع دکتری 8000€ تا 9000€ (یورو) پرداخت شود. دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های مالزی به ویزای تحصیلی این کشور نیز نیاز دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی مالزی باید با در دست داشتن مدارک لازم به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مالزی مراجعه کنید.

شرایط اقامت در خوابگاه های دانشجویی در مالزی

شرایط اقامت در خوابگاه های دانشجویی در مالزی

در محوطه بیشتر دانشگاه های کشور مالزی خوابگاه های دانشجویی برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته شده است. در کشور مالزی مسکن در محوطه دانشگاه می تواند به صورت یک سالن اقامت یا خوابگاه دانشجویی باشد که هر کدام مجموعه متفاوتی از امکانات و نرخ اجاره دارند. تمامی دانشگاه هایی که از دانشجویان خارجی و بین المللی استقبال می کنند دارای دفاتر پذیرش بین المللی می باشند، وظایف مسئولین در این دفاتر کمک رسانی به دانشجوی برای یافتن محل اقامت در طول دوران تحصیل است. با توجه به درخواست های زیاد برای تحصیل در دانشگاه های مالزی و امکان تکمیل ظرفیت خوابگاه های دانشجویی بهتر است دانشجویان پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه دانشجویی مالزی انجام دهند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی مالزی دانشجویان می توانند در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند، این گزینه به دانشجویان امکان می دهد تا در هنگام تحصیل به صورت مستقل زندگی کنند. بعضی از دانشگاه های مالزی علاوه بر ارائه خوابگاه های دانشجویی به دانشجویان در یافتن آپارتمان های دانشجویی کمک می کنند. هزینه اقامت در آپارتمان های دانشجویی موجود در کشور مالزی با توجه به موقعیت و امکانات آن متفاوت است. اما به طور کلی برای اقامت در آپارتمان های دانشجویی باید ماهانه مبلغی بین 460$ تا 800$ (دلار آمریکا) پرداخت شود.

هزینه زندگی خارج از خوابگاه دانشجویی در کشور مالزی

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های محل اقامت و شهریه دانشگاه های مالزی سایر هزینه های زندگی مانند: هزینه خورد و خوراک، بیمه دانشجویی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پوشاک را در نظر داشته باشند. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور مثل کوالالامپور گران تر از سایر شهرها است. اما به طور کلی می توان گفت هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت می باشد. یکی از مزایای تحصیل در کشور مالزی این است که دانشجویان می توانند در حین تحصیل در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های زندگی خویش را از طریق کار پاره وقت کسب نمایمد، زمان مجاز برای کار دانشجویی در این کشور در طول هفته 20 ساعت است. اما بطور کلی میانگین هزینه تحصیل در مالزی سالانه حدود 12000RM تا 45000RM رینگیت و به عبارت دیگر حدود 3500$ الی 4000$ دلار آمریکا تخمین زده می شود. با این حال هزینه تحصیل در مالزی نسبت به سایر کشورهای دنیا تا ۴ برابر ارزان‌تر است. شما می توانید طی مطالعه مقاله هزینه زندگی در مالزی اطلاعات کاملتری در خصوص ریز هزینه های زندگی در این کشور به دست آورید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی در مالزی کسب کردید. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای آسیایی را دارید تحصیل در دانشگاه های چین نیز می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در کشور چین نیز دانشجویان اجازه اقامت در خوابگاه را دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به مقاله خوابگاه دانشجویی در چین که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است مراجعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *