ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در مجارستان

خوابگاه دانشجویی در مجارستان

اقامت در خوابگاه دانشجویی در مجارستان در طول دوران تحصیلی برای متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است و مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این دانشجویان می توانند در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند. دانشجویان در زمان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان موظف هستند محل اقامت خود را در این کشور مشخص کنند. دانشجویان باید تمامی محل های در نظر گرفته شده برای اقامت دانشجویان را بررسی کنند. به این ترتیب می توانند بهترین مکان را با توجه به شرایط و بودجه خود برای اقامت انتخاب کنند.

کشور مجارستان به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر و سطح آموزش عالی مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است و هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. از طرفی سفارت کشور مجارستان نیز برای ایرانیان سختگیری زیادی برای امر ویزا دادن قائل نیست. مقاله پیش رو توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت مطلع کردن متقاضیان در رابطه با خوابگاه دانشجویی مجارستان تهیه و گردآوری شده است.

بررسی خوابگاه های دانشجویی در مجارستان

یافتن مکانی مناسب برای اقامت بخش مهمی از تحصیل شما در خارج از کشور است. دانشجویان می توانند حتی قبل از ورود به این کشور، از طریق سایت های بین المللی به دنبال محل اقامت خود بگردند. البته که کار آسانی نیست اما امکان پذیر است. در مورد مسکن دانشجویی در مجارستان گزینه های مختلفی وجود دارد. بیشتر دانشگاه های این کشور در محوطه دانشگاه دارای خوابگاه دانشجویی هستند. اقامت در خوابگاه های دانشجویی ارزان و به صرفه است. همچنین دانشجویان در راستای تحصیل در مجارستان می توانند به راحتی در کلاس درس حاضر شوند.

در خوابگاه های دانشجویی مجارستان قوانین و مقرراتی وضع شده است که رعایت آن الزامی است. در صورتی که دانشجو قوانین خوابگاه را رعایت نکند باید جریمه در نظر گرفته شده را پرداخت کند. اگر همچنان قوانین خوابگاه های دانشجویی مجارستان رعایت نشود دانشجو باید خوابگاه را ترک کند. اگر قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی مجارستان را دارید باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در مجارستان اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه انجام دهید.

مقایسه خوابگاه های دانشجویی در مجارستان و آپارتمان ها

دانشجویانی که می خواهند به صورت مستقل در کشور مجارستان زندگی کنند می توانند در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند. دانشجویان می توانند به صورت خصوصی یا گروهی در آپارتمان اقامت داشته باشند. با اقامت گروهی در خوابگاه در هزینه های اقامت شما صرفه جویی می شود. دقت داشته باشید که برای زندگی در برخی از آپارتمان های دانشجویی باید علاوه بر هزینه اجاره هزینه اینترنت، آب، برق و گاز نیز باید پرداخت شود. اجاره آپارتمان در مجارستان با توجه به موقعیت و امکانات خانه متفاوت است. اما به طور کلی برای اقامت در آپارتمان های دانشجویی مجارستان باید مبلغی بین 400€ تا 650€ (یورو) بپردازید.

دانشجویان می توانند در بیشتر اوقات از طریق دانشگاه به جستجو مسکن مورد نظر خود بپردازند. به دلیل پرهزینه بودن اجاره بهای آپارتمان های مستقل است که دانشجویان ترجیح می دهند اشتراکا آپارتمان اجاره کنند یا در خوابگاه های دانشجویی اقامت نمایند. چرا که در حالی که کسانی که آپارتمان مستقل دارند ماهانه بین 550$ تا 800$ (دلار آمریکا) در مجارستان باید هزینه پرداخت نمایند. دانشجویانی که در خوابگاه یا آپارتمان اشتراکی زندگی می کنند می توانند هزینه زندگی خود را تا 490$ (دلار آمریکا) هم کاهش دهند.

برخی از خوابگاه های مشهور در مجارستان عبارت هستند از:

نامشهرتوضیحات
Avenue Hostelبوداپست34 متر مربع و شبی 7$ (دلار آمریکا)
Maverick City Lodgeبوداپست40 متر مربع و شبی 9$ (دلار آمریکا)
The Hive Party Hostel Budapestبوداپست34 متر مربع و شبی 6$ (دلار آمریکا)
Flow Hostelبوداپست30 متر مربع و شبی 29$ (دلار آمریکا)

مقایسه خوابگاه های دانشجویی در مجارستان و آپارتمان ها

هزینه زندگی خارج از خوابگاه دانشجویی در مجارستان

دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور مجارستان را دارند باید علاوه بر هزینه اجاره خوابگاه یا آپارتمان دانشجویی باید سایر هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی در مجارستان با توجه به سبک زندگی و محل اقامت شما متفاوت است. اما به طور کلی برای زندگی دانشجویی در این کشور باید ماهانه مبلغی بین 700€ تا 800€ (یورو) بپردازید. با ارائه کار دانشجویی در کشور مجارستان دانشجویان از تخفیفات در نظر گرفته شده در رستوران ها، کافی شاپ ها، مراکز تفریحی و دیدنی برخوردار می شوند. برخی از هزینه ها که شامل هزینه های رفت و آمد و خورد و خوراک است دانشجویان باید پوشش دهند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی مجارستان کسب کردید، شما می توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های مجارستان و نحوه رزرو خوابگاه می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید. همچنین می توانید برای مطالعه مقالات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های مختلف به وب سایت موسسه مراجعه کنید.

سوالات متداول در خصوص خوابگاه دانشجویی در مجارستان

با توجه به سوالات مکرر دانشجویان در خصوص خوابگاه دانشجویی مجارستان، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • روند رزرو خوابگاه دانشجویی در مجارستان چگونه است؟ دانشجویان بین المللی باید پس از پذیرش در دانشگاه مربوطه، با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود، برای ثبت نام آماده شوند. البته برای این کار به برخی از اسناد و الزامات ویژه ای نیاز دارند.
  • امکانات خوابگاه های دانشجویی در مجارستان چگونه است؟ اغلب خوابگاه های دانشجویی در مجارستان همانند اکثر کشورهای مدرن اروپایی دارای امکانات مطلوب برای دانشجویان بین المللی می باشند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *