ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در نروژ

خوابگاه دانشجویی در نروژ

برای متقاضیان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های نروژ را دارند اقامت در خوابگاه دانشجویی در نروژ در طول دوران تحصیل گزینه مناسبی محسوب می شود. کشور نروژ در شمال غربی قاره اروپا جای گرفته است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. با توجه به مزایایی مانند: امکان اقامت در خوابگاه دانشجویی، کیفیت آموزش در سطح بالا، نروژ بسیار پرطرفدار است. امکان اخذ بورس تحصیلی، هزینه های زندگی و تحصیل معقول هر ساله دانشجویان خارجی و بین المللی زیادی برای ادامه تحصیل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور نروژ را انتخاب می کنند. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط اقامت در خوابگاه دانشجویی در نروژ می پردازند. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های نروژ را دارید و سعی دارید اطلاعاتی در خصوص محل اقامت دانشجویان کسب کنید تا پایان ما را همراهی کنید.

  • آیا تمام دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه دانشجویی استفاده کنند؟
  • مزایای استفاده از خوابگاه دانشجویی در نروژ چیست؟
  • هزینه اجاره ماهانه خوابگاه دانشجویی چقدر است؟
  • شرایط زندگی در خانه شخصی چه تفاوتی با خوابگاه دانشجویی دارد؟

روش های رزرو خوابگاه دانشجویی در نروژ

برای رزرو محل اقامت خود در نروژ در صورت امکان می توانید با آشنایان خود در نروژ تماس بگیرید یا از طریق کانال های خاصی درخواست بدهید. حتی می‌توانید روزنامه‌ های محلی یا آگهی‌ های آنلاین مسکن را مورد مطالعه قرار دهید. در کل اگر قبل از اجاره محل زندگی، آن را بازدید کنید، رضایت بیشتری خواهید داشت. اگر هراس دارید پس از پرداخت مبلغ زیادی برای محل اقامت خود، فریب کسی را بخورید، می توانید مکان را به طور موقت برای 3 ماه اجاره کنید. از طریق آژانس های املاک آنلاین می توانید به راحتی یک مکان پیدا کنید. اگر با یک مشاور املاک تماس بگیرید، ممکن است طبق نیاز شما مکان مناسبی برای شما پیدا کند. اما باید حداقل یک ماه اجاره را به عنوان کمیسیون به آنها پرداخت کنید.

انواع خوابگاه ها در نروژ

در اینجا سعی داریم برخی مناطقی که برای دانشجویان مناسب تر است معرفی کنیم. کمپ های دانشجویی منطقه ویژه ای برای اسکان دانشجویان هستند که توسط مسئولان دانشگاه نظارت می شود. این پردیس های خوابگاهی از ساختمان هایی تشکیل شده است که چندین اتاق برای دانشجویان دارد. برای گرفتن محل اقامت در آن جا یا هر اقامت گاه دیگری که توسط دانشگاه ارائه می شود، باید به دانشگاه درخواست دهید. هر اتاق حدود 400 (یورو) در ماه هزینه دارد. اتاق شامل تلویزیون، اینترنت و امکانات دیگری مانند خشکشویی است.
هر دانشگاه بزرگی در محوطه خود خانه های یونانی دارد که معمولاً محل اقامت خصوصی دانشجویان در محوطه دانشگاه یا حداقل در نزدیکی آن است. خانه های یونانی توسط اعضای خانه اداره می شود. اگر می خواهید در آنجا زندگی کنید، باید یکی از اعضای خانه باشید.
خانواده های میزبان نیز از دانشجویان سال به عنوان مستاجر پذیرایی می کنند. آنها یک اتاق مبله با تمام امکانات از جمله غذا به آنها پیشنهاد می کنند. دانشجویان به عنوان مهمان عادی اما با پرداخت هزینه اقامت در خانه زندگی می کنند. خانواده ها معمولاً قبل از پذیرش دانشجو به عنوان مستأجر مصاحبه ای با آنها انجام می دهند.

شرایط خوابگاه دانشجویی در نروژ

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ را دارند باید آگاه باشند که حدودا 36% از هزینه های زندگی در این کشور صرف هزینه های اقامت می شود. امکان اسکان دانشجویان خارجی و بین المللی در خوابگاه های دانشجویی نروژ وجود دارد. اما متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که کیفیت خوابگاه های دانشجویی در این کشور در سطح بالایی قرار ندارد. دولت این کشور با کمبود زمین برای ساخت خوابگاه مواجه است. در خوابگاه های دانشجویی دولتی حدودا 63% از اتاق ها دراختیار دانشجویان مقطع دکتری است. 25% آن در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی قرار داده می شود. در نتیجه دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید به فکر محلی برای اقامت خود باشند. زیرا شانس کمی برای اقامت در خوابگاه ها دانشجویی دارند.

لازم به ذکر است در نروژ آپارتمان های برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است. البته هزینه های آن بالاتر از خوابگاه های دانشجویی است. برای صرفه جویی در هزینه های زندگی دانشجویان می توانند به صورت گروهی در این آپارتمان ها اقامت داشته باشند. همچنین در برخی از آپارتمان ها دانشجویان می توانند در اتاق های خصوصی اقامت داشته باشند. اما باید از آشپزخانه و سرویس های بهداشتی به صورت عمومی استفاده کنند. هزینه اقامت در آپارتمان های دانشجویی در شهرهای کوچک بین 3500NOK تا 4000NOK(کرون نروژ) و در شهرهای بزرگ بین 5000NOK تا NOK7000 (نروژ) است. سازمان Student kipnaden با دانشگاه ها در ارتباط است. این سازمان می تواند به دانشجویان محل های اقامتی با هزینه ای بین 3000NOK تا 5000NOK (کرون نروژ) پیشنهاد دهد.

شرایط خوابگاه دانشجویی در نروژ

هزینه زندگی و خوابگاه دانشجویی در نروژ

دانشجویان علاوه بر هزینه های محل اقامت باید سایر هزینه های زندگی مانند: هزینه خورد و خوراک، وعده غذایی در رستوران، هزینه های استفاده از وسایل نقلیه عمومی، بیمه، خرید ملزومات تحصیلی و غیره را نیز در نظر داشته باشند. نروژ دارای بالاترین استاندارد های کیفیت زندگی است. همین نکته باعث شده هزینه های زندگی در این کشور گران باشد. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ کشور نروژ گران است. به طور کلی دانشجویان برای زندگی دانشجویی در کشور نروژ باید ماهانه مبلغی بین 7000NOK تا 10000NOK (کرون نروژ) در نظر داشته باشند که این هزینه ها با توجه به محل اقامت و سبک زندگی فرد متغیر است.

تحصیل در دانشگاه های نروژ رایگان است. دانشجویان باید هر ترم هزینه ای برای ثبت نام پرداخت کنند. با این حال برخی از دانشگاه های این کشور به دانشجویان واجد شرایط بورس تحصیلی یا کمک هزینه های تحصیلی اعطاء می کنند. با مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی در نروژ اطلاعات بیشتری در خصوص چگونگی اخذ بورس تحصیلی کسب می کنید.

کار دانشجویی و تامین مایحتاج زندگی در نروژ

کار در طول دوران تحصیل یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور نروژ محسوب می شود. طبق قوانین وضع شده در این کشور دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در طول دوران تحصیل در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند. آن ها با درآمد به دست آمده می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. دانشجویان براساس مقطع تحصیلی باید در زمان های مشخص شده در طول هفته مشغول به کار شوند.

زمان کاری در نظر گرفته شده برای دانشجویان مقطع کارشناسی 10 ساعت، مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت و مقطع دکتری 30 ساعت در طول هفته است. برخی از مشاغل دانشجویی در کشور نروژ عبارتند از کار در هتل، کار در رستوران ها و کافی شاپ ها، کار در عرصه تولید و صنعت، کار در شرکت های بین المللی (برای دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند)، کار در محوطه دانشگاه و غیره. برای شروع کار در کشور نروژ لازم است دانشجو به زبان نروژی تسلط داشته باشد. به ازای هر ساعت کار در کشور نروژ فرد حقوقی بین 7€ تا 9€ (یورو) دریافت می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی کار در طول دوران تحصیل می توانید به مطالعه مقاله شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ بپردازید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی در نروژ کسب کردید، متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در نروژ و چگونگی رزرو خوابگاه در این کشور و یا سایر کشورهای مورد نظر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *