ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

اکثر دانشگاه های نیوزلندی دارای خوابگاه دانشجویی هستند اما اطلاع از شرایط و نحوه اخذ خوابگاه دانشجویی در نیوزلند سوال مهمی است که ممکن است برای متقاضیان و علاقه مندان تحصیل در این کشور مطرح شود. این خوابگاه ها (Halls of residence) در نیوزلند برای دانشجویان خارجی ارزان و مقرون به صرفه است. اما علاوه بر خوابگاه دانشجویی، شما می توانید فراخور شرایط خود در انواع اسکان دانشجویی(Homestay) یا زندگی با یک خانواده نیوزلندی، فلت ها (Flats) یا آپارتمان های مستقل اقامت گزینید. عمده ترین دغدغه ی متقاضیان در این خصوص دسترسی به سایت های معتبر ارائه دهنده خوابگاه و اقامتگاه ها و پس از آن نحوه رزرواسیون و پرداخت دیپازیت می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شما را از در این خصوص آگاه می نمایند.

  • شرایط تحصیل در کشور نیوزلند چگونه است؟
  • دانشجویان خارجی برای تحصیل در نیوزلند به چه بودجه مالی نیازمندند؟
  • انواع خوابگاه دانشجویی در کشور نیوزلند کدامند؟
  • هزینه لازم برای اجاره آپارتمان خصوصی یا فلت در نیوزلند چقدر است؟

سیستم آموزش عالی نیوزلند جزو برترین نظام های آموزشی در منطقه و جهان محسوب می شود و جذابیت های بسیاری برای علاقه مندان و متقاضیان به همراه دارد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر پاسخگوئی به سوالات شما در این مقاله، همچنین شما را با شرایط تحصیل و زندگی در این کشور پیشرفته و زیبای اقیانوسیه نیز آشنا می سازیم.

نظام آموزش عالی نیوزلند در 2024

اصولا سیستم آموزش و پرورش در راستای تحصیل در کشور نیوزلند در سال 2024 بر اساس 5 دوره مختلف تحصیلی شامل کودکستان یا پیش دبستانی (0- 5 سال)، مدرسه ابتدایی (5- 10 سال)، مدرسه راهنمائی (11- 12 سال)، مدرسه متوسطه (13- 18 سال) و دانشگاه ها و کالج ها (بالای 18 سال) تقسیم می شوند. دوره تحصیلات عالی یا Tertiary education مخصوص دانش آموزانی است که مدرک دیپلم خود را دریافت و در حال درخواست برای ورود به دانشگاه های نیوزلند هستند. در مجموع نیوزلند دارای 8 دانشگاه دولتی و 16 موسسه فناوری و پلی تکنیک (ITP) و در حدود 550 موسسه آموزش خصوصی (PTE) می باشد که شامل مدارس زبان نیز است.

  • دانشگاه های نیوزلند برنامه های آموزش عالی پژوهش محور را در 3 مقطع تحصیلی مختلف ارائه می نمایند. از این دانشگاه ها حدود 7 دانشگاه نیوزلندی حداقل در یک رشته جزو برترین دانشگاه های جهان محسوب می شود.
  • ITP ها و PTE های بزرگ در نیوزلند آموزش حرفه ای را به متقاضیان ارائه می کنند که منجر به اخذ مدرک دیپلم یا کاردانی می گردد.

مزایا و معایب خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تمامی اتباع کشورهای خارجی قبل از ورود به نیوزلند باید به طور دقیق بررسی کنند، مزایا و معایب خوابگاه دانشجویی در نیوزلند می باشد. برخی از مهمترین مزایا و معایب خوابگاه دانشجویی در نیوزلند به شرح زیر می باشد:

مزایا خوابگاه دانشجویی در نیوزلندمعایب خوابگاه دانشجویی در نیوزلند
هزینه اجازه مقرون به صرفهاختلاف نظر با همسایگان در خوابگاه ها
فرصتی برای آشنایی با فرهنگ نیوزلندممکن است از دانشگاه شما دور باشد.
حریم خصوص بیشتراجاره خوابگاه در مرکز شهر بالاتر است.
شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی در نیوزلندکیفیت پایین بهداشت در خوابگاه ها

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اقامتگاه دانشجویی در نیوزلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اقامتگاه دانشجویی در نیوزلند

شرایط تحصیل و زندگی در خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

نیوزلند مکانی راحت و امن برای تحصیل دانشجویان بین المللی محسوب می گردد. سیستم آموزش عالی این کشور بسیار انعطاف پذیر بوده و گزینه های تحصیلی مختلفی متناسب با هر بودجه ای دارد. هزینه زندگی در نیوزلند همانند سایر کشورهای منطقه اقیانوسیه بوده و بیشتر به سبب تعادل کار و زندگی برتر و نیز کیفیت زندگی بالا معروف است. به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند، شما ملزم به ارائه مدرک تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی خود در نیوزلند هستید. اما در صورت تحصیل در نیوزلند با بورسیه دیگر نیازی به این شرط نیست.

اثبات تمکن مالی جهت زندگی در نیوزلند نیز با ارائه صورت حساب بانکی به مبلغ حداقل 15000$ (دلار نیوزلند) امکان پذیر است. اما هزینه زندگی در نیوزلند به 2 فاکتور سبک زندگی متقاضی و نیز منطقه یا شهر مسکونی او بستگی دارد. برای مثال، بودجه پیشنهادی دانشگاه ویکتوریا به دانشجویان خارجی جهت زندگی در نیوزلند سالانه در حدود 18000$ الی 27000$ (دلار نیوزلند) می باشد. در حالی که بوجه پیشنهادی دانشگاه اوکلند در حدود 20000$ الی 25000$ (دلار نیوزلند) می باشد.

اما هزینه تحصیل در نیورلند با توجه به انواع مختلف دانشگاه های نیوزلندی به ترتیب مقاطع مختلف تحصیلی عبارتند از:

دوره تحصیلیهزینه سالیانه به دلار نیوزلند
دیپلم یا کاردانیکاردانی مهندسی با 18500$ و کاردانی کامپیوتر با 12425$
لیسانسدر حدود 22000$ تا 32000$
فوق لیسانسدر حدود 26000$ تا 37000$
دکتری یا PhDحدود 6500$ الی 9000$

شرایط واگذاری خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

اکثر دانشگاه های دولتی دارای خوابگاه های مجهز بوده و همه ساله به دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در این کشور اعطاء می گردد. معمولا این خوابگاه ها از یک محیط تمیز و مرتب همراه با آخرین امکانات آسایشی و رفاهی به دانشجویان ارائه می گردد. از امکانات این خوابگاه ها می توان به Wi-Fi، تلوزیون، یخچال، سیستم تهویه، لباسشویی و غیره اشاره نمود. معمولا خوابگاه های نیوزلندی دارای اتاق خصوصی ولی حمام و اتاق حال مشترک می باشند.

از جمله امتیازات دیگر خوابگاه دانشجویی نیوزلند نزدیکی به دانشگاه و نیز مجاورت با امکانات و تسهیلات شهری همانند ایستگاه اتوبوس و مترو می باشد. همچنین این خوابگاه ها به فروشگاه ها یا بازارچه های بزرگ در مرکز شهر نزدیک هستند. برای گرفتن خوابگاه دانشجویی نیوزلند، متقاضیان می توانند همزمان با ثبت پذیرش از دانشگاه نیوزلند برای خوابگاه دانشجویی در این کشور نیز درخواست دهند. اخذ خوابگاه یا اجاره آپارتمان در نیوزلند برای دانشجویان خارجی الزامی است. چرا که یکی از مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی نیوزلند اثبات اقامت در این کشور ارائه اجاره نامه یا کارت خوابگاهی می باشد.

شرایط واگذاری خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

انواع خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

در کل، 3 نوع اسکان دانشجویی در نیوزلند وجود دارد. نوع اول یا همان خوابگاه دانشجویی یا Halls of residence یا مهمانسراها می باشند. این خوابگاه ها معمولا فول مبله با اتاق های 2 نفری و 1 پذیرایی و حمام مشترک می باشند. در این خوابگاه ها در قبال دریافت هزینه اولیه به دانشجویان وعده غذایی نیز ارائه می گردد. نوع دیگر اسکان دانشجویی از طریق زندگی با خانواده نیوزلندی (Homestay) می باشد. وعده های غذایی آماده و اتاق خصوصی کاملا مبله از شرایط این موقعیت است.

آپارتمان ها در نیوزلند از تنوع بالایی برخوردارند. شما می توانید از آپارتمان تک خواب تا آپارتمان 4 یا 5 خواب را نیز در این کشور بیابید. اغلب آپارتمان ها شامل امکانات اساسی مثل بخاری، ظرفشویی، لباسشویی و خشک کننده لباس هستند. از مزایای این آپارتمان ها این است که کلیه زمینه ها شامل هزینه تلفن و برق و غیره بین هم اتاقی ها مشترک می باشد. هزینه خوابگاه دانشجویی در نیوزلند بستگی به شهری دارد که قصد اقامت در آنجا را دارید.

هزینه زندگی دانشجویی در نیوزلند

زندگی دانشجویی در نیوزلند ماهانه بین 1000$ تا 1900$ (دلار نیوزلند) با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی هزینه خواهد داشت. با توجه به این که بخش عمده هزینه ها در نیوزلند برای تامین محل اقامت است، افراد می توانند با تهیه خوابگاه دانشجویی به جای آپارتمان مستقل، هزینه های خود را میزان قابل توجهی کاهش دهند.

هزینه تامین محل اقامت در نیوزلند در سال 2024 به شرح ذیل است:

نوع محل اقامتهزینه های ماهانه به دلار نیوزلند
زندگی با خانواده نیوزلندی یا همان Homestayاز 300$ تا 850$
خوابگاه دانشجوییاز 450$ تا 1000$
آپارتمان مستقلاز 1200$ تا 1500$
آپارتمان اشتراکیاز 800$ تا 1300$

برنامه بورس تحصیلی نیوزلند در سال 2024

حقیقتا یکی از جذابیت های تحصیل در نیوزلند برای دانشجویان خارجی برخورداری از امتیاز بورس تحصیلی یا آکادمیک می باشد. بورس های تحصیلی در کشور نیوزلند تحت حمایت مالی دولت و موسسات خصوصی و از طریق دانشگاه به دست دانشجویان واجد شرایط می رسد. اما شرط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند اثبات شایستگی های تحصیلی خود دانشجو می باشد. اخذ بورس تحصیلی نیوزلند به معنای عدم نیاز به انجام کار دانشجویی در این کشور بوده و به متقاضیان امکان تمرکز بیشتر بر روی تحصیلات آن ها را فراهم می کند. از مهم ترین بورس های تحصیلی نیوزلند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • New Zealand Excellence Awards به ارزش 5000$ الی 10000$ (دلار نیوزلند)
  • Generation Study Abroad Excellence and Travel Awards به ارزش 500$ الی 2000$ (دلار آمریکا)

بسیاری از دانشجویان ایرانی بواسطه کیفیت تحصیلی برتر و استاندارد آموزشی بالا به دنبال اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های نیوزلند هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تجربه و تخصص کافی در این زمینه داشته و می توانند هموطنان عزیز را تا دست یابی به ویزای تحصیلی بهترین کشورهای جهان و اعزام به این کشورها یاری نمایند.

پرتکرارترین سوالات در خصوص خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از پرتکرارترین سوالات شما عزیزان در خصوص خوابگاه دانشجویی در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا دریافت خوابگاه دانشجویی در نیوزلند انتخاب درستی است؟ دریافت خوابگاه دانشجویی در نیوزلند به ویژه برای اتباع کشورهای خارجی به دلیل بالا بودن هزینه اقامتگاه های خصوصی در این کشور، بهترین گزینه برای اقامت می باشد.
  • برای رزرو خوابگاه دانشجویی در نیوزلند چگونه باید اقدام کرد؟ تمامی دانشجویان بین المللی به محض دریافت نامه پذیرش می توانند برای رزرو اقامتگاه دانشجویی خود در این کشور اقدام نمایند.
4.7/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

  1. مهرام آذر گفت:

    در صورت پذیرش ایا اکان همراه بردن همسر و فرزندم وجود داره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله یکی از مزیت های مهاجرت به نیوزلند همین مسئله هست. ولی شرط اصلی این هستش که شما بتونید تمکن مالی نشون بدید که می تونید هزینه های زندگی 3 نفره رو تامین کنید.

  2. مهرام آذر گفت:

    با سلام
    من دارای کارشناسی تاریخ دانشگاه تهران و ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران در رشته روانشناسی تربیتی هستم ایا امکان ادامه تحصیل دکتری در رشته روانشناسی بالینی در دانشگاه‌های نیوزلند برا ممکنه؟
    با تشکر از راهنمایی شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک کارشناسی شما باید مرتبط باشه با این رشته که متاسفانه نیست.
      مهم ترین مسئله در رابطه با تحصیل دکترا این هست که مقطع کارشناسی رشته شما رو مشخص می کنه و کارشناسی ارشد یک پل هست برای برقراری ارتباط با دکترا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *