ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در چک

خوابگاه دانشجویی در چک

اطلاع از خوابگاه دانشجویی در چک به دانشجویان کمک می کند تا بهترین محل را برای اقامت خود در طول دوران تحصیلی در نظر داشته باشند. با توجه به سطح آموزشی بالا و امنیت موجود در کشور چک، این کشور یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. امکان تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی، کمک هزینه های تحصیلی، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، هزینه های زندگی کم، تحصیل مناسب و امکان اقامت در خوابگاه دانشجویان زیادی هر ساله برای تحصیل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی چک را انتخاب می کنند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک را در سال 2023 دارید و سعی دارید اطلاعاتی در رابطه با محل اقامت در طول دوران تحصیلی کسب کنید، این نوشتار را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است مطالعه کنید.

درباره خوابگاه دانشجویی در کشور چک

دانشجویان برای اقامت در طول دوران تحصیلی می توانند در خوابگاه دانشجویی در چک یا آپارتمان های دانشجویی در نظر گرفته شده اقامت داشته باشند. بعضی از دانشگاه های جمهوری چک خوابگاه هایی را برای اقامت دانشجویان در محوطه دانشگاه یا در نزدیکی دانشگاه در نظر گرفته اند. دانشجویانی که قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی را دارند باید به صورت گروهی زندگی کنند. یافتن اتاق های خصوصی در خوابگاه بسیار نادر است. در خوابگاه های دانشجویی سرویس های بهداشتی و آشپزخانه به صوت مشترک استفاده می شود.

با توجه به محدودیت خوابگاه ها دانشجو باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه انجام دهد. برای رزرو خوابگاه متقاضی باید به وب سایت دانشگاه مراجعه کند یا با وزارت روابط بین الملل در تماس باشد. اجاره ماهیانه خوابگاه های دانشجویی با توجه به نوع و مزایای آن متفاوت است. به طور میانگین می توان گفت برای اقامت در خوابگاه دانشجویی چک باید مبلغ 120€ (یورو) پرداخت کنید.

اقامت در خوابگاه های آپارتمانی دانشجویی در چک 2023

اگر می خواهید به صورت مستقل زندگی کنید و از قوانین وضع شده در خوابگاه ها دور باشید می توانید در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشید. آپارتمان ها به صورت خصوصی و گروهی در اختیار دانشجویان قرار داده می شوند. اگر می خواهید در هزینه های زندگی خود صرفه جویی کنید بهتر است در آپارتمان های چند تخته اقامت داشته باشید. نکته مهمی که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند بررسی مسافت محل اقامت تا دانشگاه است. بهتر است پیش از اجاره آپارتمان این مورد را بررسی کنید. اجاره ماهیانه آپارتمان ها نیز با توجه به منطقه و امکانات آن متفاوت است. اما به طور کلی برای اقامت در آپارتمان های دانشجویی در سال 2023 باید ماهانه مبلغی بین 500€ تا 800€ (یورو) در نظر داشته باشید. برای اجاره آپارتمان های دانشجویی می توانید از آگهی های منتشر شده، وب سایت ها یا آژانس های املاک کمک بگیرید.

اقامت در خوابگاه های آپارتمانی دانشجویی در چک

خوابگاه های دانشگاه های برتر چک

هر دانشگاه امکان اسکان در خوابگاه های دانشگاه یا سالن اقامت را به دانشجویان ارائه می دهد. شرایط اخذ اقامتگاه در دانشگاه های مختلف متفاوت است. آکادمی هنر، معماری و طراحی در پراگ، خوابگاه های دانشگاهی در واحدهای یک تا سه خوابه را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. هر واحد دو تخته است. واحدهای یک نفره بدون اتاق خواب و دارای حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی مخصوص به خود است. آکادمی هنرهای نمایشی در پراگ، تالارهای اقامتی دانشجویی دارد که با آپارتمان یک، دو و سه تخته پذیرای دانشجویان بین المللی است. این واحدها با حمام و توالت اختصاصی و اخیرا بازسازی شده است. همین ساختمان برای ساکنانش اتاق های تمرین برای نوازندگان، میزهای بزرگ برای طراحان صحنه و اتاق کامپیوتر فراهم می کند.

دانشگاه چارلز، دانشگاه فنی چک در پراگ، دانشگاه علوم زیستی چک در پراگ، دانشگاه اقتصاد و تجارت پراگ و دانشگاه شیمی و فناوری پراگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اطلاعات مربوط به محل اقامت را می توان از طریق دپارتمان روابط بین الملل یا از طریق اداره تسهیلات دانشگاه پیدا کرد. قیمت ها بستگی زیادی به خوابگاه انتخابی شما دارد. اجاره ماهانه اولیه حدود 150€ تا 170€ (یورو) است. اداره خوابگاه ها می تواند تاییدیه محل اقامتی که برای ویزا نیاز دارید را نیز صادر نماید.

هزینه زندگی در کشور چک

علاوه بر هزینه های محل اقامت در کشور چک دانشجویان باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. به طور کلی می توان گفت هزینه های زندگی در این کشور مناسب بوده و گران نیست. به طور میانگین می توان گفت هزینه های ماهیانه زندگی دانشجویی در جمهوری چک بین 550€ تا 950€ (یورو) است. این مبلغ شامل هزینه های محل اقامت، هزینه خورد و خوراک، بیمه دانشجویی، خرید کتاب و رفت و آمد در شهر می شود. دقت داشته باشید که ممکن است این مبلغ با توجه به نوع زندگی و منطقه زندگی شما متفاوت باشد.

یکی از امتیازات تحصیل در کشور چک در نظر گرفتن تخفیف های ویژه برای دانشجویان است. دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی به صورت رایگان در فستیوال های سالانه شرکت کنند. همچنین متقاضیان می توانند برای کاهش هزینه های حمل و نقل، خرید کتاب و استفاده از خدمات درمانی از کارت دانشجویی استفاده کنند. شما می توانید طی مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در چک اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط زندگی در این کشور کسب کنید.

کار ضمن تحصیل در جمهوری چک

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی چک این است که دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیل در مشاغل دانشجویی به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. آن ها می توانند با حقوق دریافتی بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را جبران کنند. دانشجویان رشته پزشکی می توانند در حین تحصیل در بیمارستان ها یا مراکز بهداشت و درمان به عنوان کارآموز مشغول به کار شوند. اگر در زمینه کامپیوتر مهارت دارید می توانید در شرکت های مربوطه به صورت پروژه ای مشغول به کار شوید. همچنین دانشجویان می توانند در زمینه های طراحی لباس و جواهرات فعالیت داشته باشند. با مطالعه مقاله کار دانشجویی در چک می توانید به بررسی شرایط کار در این کشور بپردازید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط زندگی دانشجویی و خوابگاه دانشجویی چک کسب کردید، متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت تحصیلی را تجربه کنند می توانند برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط تحصیل در کشور مورد نظر خود با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *