ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در چین

خوابگاه دانشجویی در چین

جستجو برای محل اقامت در طول تحصیل یکی از چالش های دانشجویانی است که قصد دارند در کشور چین ادامه تحصیل دهند. دانشجویان می توانند در طول تحصیل در خوابگاه دانشجویی در چین یا آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند و نگرانی بابت محل اقامت نداشته باشند. دانشجویان خارجی و بین المللی قادر به گزینش محل اقامت خود در کشور چین هستند. با توجه به وجود دانشگاه های معتبر، سطح علمی بالای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بورس تحصیلی، شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی مقرون به صرفه هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به کشور چین مهاجرت می کنند. با توجه به سوالات مطرح شده و افزایش مهاجرت تحصیلی به چین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی خوابگاه دانشجویی چین بپردازند.

شرایط اقامت 2023 در خوابگاه های دانشجویی در چین

در محوطه بیشتر دانشگاه های خصوصی یا دولتی کشور چین محل هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است، علاوه بر خوابگاه دانشجویی چین در بیرون از محیط دانشگاه ها آپارتمان هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است. آپارتمان های دانشجویی دارای امکانات بیشتری هستند. به همین دلیل هزینه های اقامت در این آپارتمان ها بیشتر از خوابگاه ها است. اتاق های خوابگاه دانشجویی چین برای اقامت 1 تا 4 دانشجو در نظر گرفته شده است. در هر طبقه آشپزخانه به صورت عمومی وجود دارد. برای هر اتاق سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است. در 2023 تمامی دانشگاه ها از امکانات اولیه مثل: اینترنت، میز تحریر، سیستم سرمایشی و گرمایشی و کمد لباس جداگانه برخوردار هستند. ممکن است در برخی از خوابگاه ها امکانات بیشتری نیز وجود داشته باشد.

اسکان دانشجویان در خوابگاه های چین

بسته به دانشگاه، دانشجویان بین المللی می توانند در محوطه دانشگاه در خوابگاه های دانشگاه یا خارج از محوطه دانشگاه زندگی کنند. خوابگاه‌های معمولی دانشگاه از استانداردهای بین‌المللی و کیفیت خوبی برخوردارند. هزینه مربوط به آن می‌تواند در هر ترم در دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین، براساس دانشگاه از 80 تا 450 یوان در روز و از 80 تا 150 یوان در روز در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن متفاوت باشد. دانشگاه‌ های چین در سال 2023 دوره‌ ای از توسعه و سرمایه‌گذاری را سپری می‌کنند که موجب می شود ساختمان‌های خوابگاهی جدیدتر و بیشتری ساخته شود. دانشگاه‌ها طیف وسیعی از اتاق‌ها از یک نفره تا اتاق‌های مشترک دارند. برخی با دوش و توالت در آن اتاق، برخی دیگر دارای توالت و دوش مشترک برای دانشجویان در همان طبقه خواهند بود. هزینه اینترنت و آب معمولاً در قیمت لحاظ می شود.

برخی از دانشگاه‌ها مانند UIBE، دانشگاه پکن، دانشگاه زبان و فرهنگ پکن فضای محدودی برای دانشجویان بین‌المللی دارند. لذا نمی‌توانند محل اقامت را برای دانشجویان بین‌المللی تضمین کنند. در این حالت ممکن است رزرو محل اقامت دشوار باشد. یکی از دلایل این دشواری می تواند عدم رزرو از قبل باشد زیرا اتاق‌ها پس از ثبت‌نام به دانشجویان اختصاص داده می‌شوند. معمولاً محل اقامت دانشجویان چینی از دانشجویان بین‌المللی جدا هستند، اما اگر می‌خواهید فرصت‌های بیشتری برای تمرین زبان چینی داشته باشید، می‌توانید درخواست کنید با دانشجویان هنگ کنگ یا تایوان زندگی کنید.

شرایط اقامت در خوابگاه های دانشجویی در چین

هزینه زندگی در خوابگاه های دانشجویی در چین

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور چین را دارند باید علاوه بر هزینه های محل اقامت هزینه های دیگری را نیز در نظر بگیرند. این موارد مانند: هزینه اقلام مصرفی، وعده غذایی در رستوران های چین، بیمه دانشجویی، بهداشت و درمان، خرید کتاب، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را نیز در نظر داشته باشند. هزینه زندگی در شهرهای کوچک این کشور ماهیانه 3000CNY (یوان) است. در صورتی که برای اقامت در شهرهایی مانند: پکن، شنژان، گوانژو و چنجو باید ماهانه مبلغ 4500CNY (یوان) پرداخت کنید.

در کشور چین دانشجوها می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیفات جهت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. به این صورت می توانید در هزینه های زندگی صرفه جویی کنند. همچنین دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیفات در نظر گرفته شده در رستوران ها و مکان های تفریحی نیز استفاده کنند. البته توجه شود ساعت کار در نظر گرفته شده برای کار ضمن تحصیل در چین برای خارجی ها صفر است.

انواع خوابگاه های کشور چین

برخی از خوابگاه ها در پردیس های دانشگاهی قرار دارند. مزایای زندگی در پردیس این است که می توانید به کلاس های دانشگاه نزدیک تر باشید. لذا زمان کمتری برای سفر به دانشگاه خواهید داشت. معمولاً ارزان تر و راحت تر از اجاره یک آپارتمان است. اگر در نظر دارید خارج از دانشگاه اقامت داشته باشد، مسئولیت سازماندهی آپارتمان ها به عهده دانشجویان است. معمولاً دانشجویان خارجی برای چند روز اول هنگام ورود، هتل رزرو می کنند. در این حالت زمان دارند تا خودشان برای دیدن چند آپارتمان مختلف آماده شوند. گر به دنبال اقامتگاه خصوصی هستید، پیشنهاد می کنیم برای هفته اول هتلی در نزدیکی دانشگاه رزرو کنید تا بتوانید زمان کافی برای دیدن انواع آپارتمان ها داشته باشید. همچنین می‌ توانید با مراجعه به آژانس‌ های املاک نزدیک، به دنبال آپارتمان ها بگردید. گاهی اوقات دانشگاه تعدادی گزینه را نیز به شما معرفی می کند.

شرایط تحصیل در چین در 2023

چین به واسطه کیفیت آموزش عالی برتر، دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی مختلف، فرصت های کار ضمن و پس از تحصیل، هزینه بسیار پایین تحصیلی، تحصیل به زبان انگلیسی، استفاده از فرصت های بورس تحصیلی مقصد تحصیلی برتری برای اکثر دانشجویان خارجی محسوب می شود. کارشناسی در چین مقطعی است که حدود 4 سال طول می کشد. ولی در طی این 4 سال شما با مبانی نظری و کاربردی علوم آشنا می شود. علاوه بر این برای بازار کار یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از این آماده می شوید.

از مهمترین برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور چین می توان به تحصیل پزشکی MBBS، تحصیل مهندسی، تحصیل اقتصاد، حسابداری و مدیریت بازرگانی، MBA، تحصیل رشته های هنر و حقوق اشاره کرد. این رشته ها سالیانه متقاضیان فراوانی دارند. لازم به یادآوری مجدد است که از شرایط اصلی تحصیل کارشناسی می توان به داشتن مدرک دیپلم متوسطه، داشتن مدرک زبان انگلیسی و نیز قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های چینی است. محدودیت سنی برای درخواست تحصیل کارشناسی در چین حدود سن 25 سال به بالا است.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط زندگی و خوابگاه دانشجویی چین کسب کردید، برای اطلاع از شرایط تحصیل در کشور چین و نحوه اقامت پس از فارغ التحصیلی در این کشور یا سایر کشورهای جهان می توانید همه روزه با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *