ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در کره جنوبی

خوابگاه دانشجویی در کره جنوبی

اقامت در خوابگاه دانشجویی در کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی که دانشگاه های کره جنوبی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند امکان پذیر است. بخش مهمی از سفر تحصیلی دانشجویان به کره جنوبی، انتخاب محل اقامت خواهد بود. انتخاب های های مختلفی  وجود دارد. با توجه به انتخاب شما بعضا هزینه ها نیز بسیار متفاوت است، به خصوص اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که چه مدت می خواهید در محل انتخاب شده زندگی کنید. علاوه بر خوابگاه دانشجویی محل های دیگری برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. با تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی از بهترین امکانات آموزشی با پرداخت هزینه های کم و مقرون به صرفه، بورسیه تحصیلی، امکان تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف بدون محدودیت و کار ضمن تحصیل برخوردار می شوید.

مقاله ای که در ادامه مطالعه می کنید به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با هزینه زندگی و تحصیل و خوابگاه دانشجویی کره جنوبی به نگارش درآمده است.

شرایط اسکان در خوابگاه دانشجویی در کره جنوبی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کره جنوبی را دارید می توانید در طول دوران تحصیلی در مکان هایی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است اقامت داشته باشید.

  • خوابگاه دانشگاهی در کره جنوبی: بیشتر دانشگاه های این کشور در محوطه دانشگاه مکان هایی را برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته اند. اقامت در خوابگاه های دانشجویی بهترین گزینه برای اقامت در طول دوران تحصیلی است. زیرا با اقامت در خوابگاه دانشجویی امنیت دارید و هزینه های کمی پرداخت می کنید. اگر قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی را دارید باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کره جنوبی اقدامات لازم را برای رزرو خوابگاه انجام دهید. اتاق های خوابگاه به صورت 1 تخته، 2 تخته و 4 تخته ارائه می شوند و دانشجویان باید به صورت عمومی از آشپزخانه یا سرویس بهداشتی استفاده کنند.
  • هتل های دانشجویی در کشور کره جنوبی: اگر ظرفیت خوابگاه های دانشجویی کره جنوبی تکمیل شده بود یا قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی را ندارید می توانید در هتل های دانشجویی اقامت داشته باشید. هزینه اقامت در این هتل ها از منطقه به منطقه ای دیگر و با توجه به امکانات آن متفاوت است. از مزایای این هتل ها می توان به نزدیکی آن ها به دانشگاه اشاره کرد. برخی از دانشگاه های این کشور اطلاعاتی در رابطه با هتل های دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار می دهند و شما می توانید به راحتی محل اقامت مناسب برای خود را پیدا کنید.
  • اجاره آپارتمان های دانشجویی: دانشجویان می توانند به صورت خصوصی یا گروهی در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند. هزینه اقامت در آپارتمان های دانشجویی گرانتر از خوابگاه های دانشجویی است و ممکن است از محل دانشگاه دور باشند.

شرایط اسکان در خوابگاه دانشجویی در کره جنوبی

هزینه ها در سال 2023 در خوابگاه دانشجویی در کره جنوبی

متقاضیان باید علاوه بر بررسی محل اقامت در کشور کره جنوبی باید به بررسی هزینه های زندگی در این کشور بپردازند و اگر توانایی پرداخت هزینه های زندگی در این کشور را ندارند باید از مهاجرت تحصیلی به این کشور خودداری کنند. شهرهای مهم کشور کره جنوبی شامل: تائگو، پوسان، سئول، ایچون و کوانگجو می شود، هزینه های زندگی در این شهرها گران تر از سایر شهرهای این کشور است. دانشجویانی که قصد دارند بیشتر از وعده های غذایی آماده استفاده کنند باید ماهانه مبلغ 300$ (دلار آمریکا) پرداخت کنند.

برای استفاده از اینترنت پر سرعت باید ماهانه مبلغ 30$ (دلار آمریکا) و برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید مبلغ 1.03$ (دلار آمریکا) پرداخت شود. برای بررسی بیشتر و کاملتر هزینه های زندگی در کشور کره جنوبی به مقاله هزینه زندگی در کره جنوبی مراجعه کنید. دانشجویان می توانند به کسب مجوز در طول هر هفته به مدت 20 ساعت در مشاغل پاره وقت کره جنوبی مشغول به کار باشند. نرخ بیکاری در کره جنوبی در سال 2023 به شرح نمودار ذیل می باشد:

نرخ بیکاری در کره جنوبی

هزینه های تحصیل در کشور کره جنوبی

در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور کرده جنوبی امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد. دروس تحصیلی در دانشگاه های کره جنوبی به زبان انگلیسی و زبان کره ای تدریس می شود. دانشجویانی که مدرک زبان ندارند می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی در نظر گرفته شده شرکت کنند. طول مدت این دوره های آموزشی 10 ماهه است و دانشجو باید مبلغ 800$ (دلار آمریکا) پرداخت کند. در رابطه با شهریه دانشگاه های کره جنوبی می توان گفت هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. اما به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید در مقطع کارشناسی مبلغ 3000$ تا 4000$ (دلار آمریکا) در نظر گرفته شود همچنین باید در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری 3800$ تا 6000$ (دلار آمریکا) پرداخت شود.

اگر پذیرش دانشگاه های دولتی این کشور را به دست آوردید باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی مبلغ 2000$ تا 4400$ (دلار آمریکا) و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری باید مبلغ 3000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) پرداخت شود. برای تحصیل در کره جنوبی لازم است متقاضیان پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کره جنوبی را کسب کنند. برای اطلاع از چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی کره جنوبی به مطالعه مقاله مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی را مطالعه کنید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی کره جنوبی کسب کردید، برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی و سایر دانشگاه های آسیایی می توانید با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *