ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در کلمبیا

خوابگاه دانشجویی در کلمبیا

خوابگاه دانشجویی در کلمبیا در قالب گزینه های مختلفی مانند فلت آپارتمانها، استودیو، خوابگاه University dorms در دسترس دانشجویان میباشد. اغلب خوابگاه های دانشجویی کلمبیا مبله و دارای امکانات مناسبی بوده و بیشتر در دو شهر بزرگ بوگوتا (Bogota) و مدلین (Medellin) یافت می شود. این خوابگاه ها به لحاظ قیمتی در سطح ارزان و مقرون به صرفه ای بوده و از نظر امنیتی نیز محیطی سالم و ایمن را برای دانشجویان فراهم می کنند.

  • شرایط هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کلمبیا چگونه است؟
  • چگونه و از چه راه هایی می توان در کلمبیا خوابگاه دانشجویی اجاره کرد؟
  • اجاره ماهانه خوابگاه در کلمبیا برای دانشجویان خارجی چقدر است؟

اما درباره یافتن خوابگاه دانشجویی در کلمبیا، دانشجویان می بایستی ملاحظاتی را مدنظرشان قرار دهند. یکی از این ملاحظات مربوط به یافتن محلات امن می باشد که در این مورد محلات Zona Rosa، Chapinero، Chico و Usaquen در بوگوتا به متقاضیان پیشنهاد می گردد. نکته بعدی درباره روش یافتن خوابگاه می باشد که مراجعه به وب سایت دانشگاه یا پورتال های مسکن دانشجویی همانند Tellanto توصیه می گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از با سابقه ترین موسسات حقوقی و مهاجرتی کشور می باشد که به ارائه خدمات مشاوره حقوقی و تخصصی درباره اخذ ویزا و اقامت کشورهای خارجی می پردازد.

شرایط تحصیل در کلمبیا 2022

سیستم آمورش عالی کلمبیا به پیروی از نظام آموزش عالی اروپا و آمریکا دچار تحولات کیفی شده است. هم اکنون، امکان تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) در دانشگاه های کلمبیا برای دانشجویان خارجی کاملا فراهم است. دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی در کلمبیا وجود دارد که حدود 53 مورد از این دانشگاه ها جزء 400 موسسه آموزش عالی برتر آمریکای جنوبی محسوب می شوند. از میان این دانشگاه ها، سه دانشگاه لیست شده در جدول زیر جزء 20 دانشگاه برتر این قاره می باشند:

دانشگاهرتبه ملی
Universidad Nacional de Colombia1
de Los Andes Universidad Colombia2
Pontifica Universidad Javeriana3

از دیگر شرایط تحصیل در کلمبیا می توان به امکان کار دانشجویی و برخورداری از فرصت بورس تحصیلی اشاره نمود.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا (TP-3)

دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا (TP-3) مخصوص متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در دوره هایی را دارند که مدت زمان این دوره ها بیش از 3 ماه می باشد. لازمه و شرط اساسی برای اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا یا همان ویزای TP-3، اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های کلمبیا می باشد که در بخش فوق بدان اشاره شد. اما دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای TP-3 در سال 2022 عبارتند از:

مدارک مورد نیازشرایط
مدرک مسافرتیپاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 3 ماه پس از اتمام اعتبار ویزا
مدارک شناسائیفرم درخواست تکمیل شده، کپی شناسنامه و 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید با ابعاد سانتی متر
مدرک مهارت زبان خارجهمدرک دیپلم زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم یا DELE
دعوت نامه رسمیتاییدیه یا نامه پذیرش از دانشگاه های دولتی یا خصوصی کلمبیا
رسید هزینه درخواست ویزادر حدود 50$ (دلار آمریکا)

امکانات خوابگاه دانشجویی در کلمبیا

امکانات خوابگاه دانشجویی در کلمبیا

خوابگاه های دانشجویی کلمبیا به لحاظ ظرفیت فضا با محدودیت مواجه هستند اما به لحاظ قیمتی از وضعیت خوبی برخوردار می باشند. این خوابگاه ها معمولا با تمرکز بیشتر در شهرهای بوگوتا و مدلین پراکنده هستند. اما در برخی دیگر از شهرها نیز خوابگاه دانشجویی وجود دارد. اما همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان گردید تقریبا یک سوم از دانشجویان موفق به اخذ خوابگاه دانشجویی در کلمبیا می شوند. مابقی دانشجویان می بایست به فکر تهیه منزل خارج از پردیس دانشگاهی باشند.

برای این منظور، یکی از گزینه های متداول و غالبا در دسترس، آپارتمان ها یا استودیوهای دانشجویی می باشد. معمولا این نوع خوابگاه های دانشجویی به صورت مبله اما با اجاره بهای نسبتا بالاتر به متقاضیان عرضه می گردد. برای یافتن بهترین خوابگاه دانشجویی کلمبیا در دو شهر بوگوتا و مدلین می توان به محلات Zona Rosa، Chapinero، Chico و Usaquen در بوگوتا و محلات Pablado و Laureles در شهر مدلین مراجعه کرد.

نحوه یافتن خوابگاه دانشجویی در کلمبیا

برای یافتن یک خوابگاه دانشجویی مناسب در کشور کلمبیا روش های مختلفی وجود دارد که دانشجویان خارجی می توانند به محض اخذ پذیرش خود از این طریق اقدام نمایند. یکی از روش های مرسوم بین دانشجویان بین المللی پرس و جو و اطلاع از دانشجوین و فارغ التحصیلان از کلمبیا است. روش دیگر، مراجعه به صفحه تبلیغات روزنامه های محلی کلمبیا می باشد. روش دیگر مخصوصا برای دانشجویان واقع در کلمبیا مراجعه به بنگاه های معاملات املاک یا شهرداری های محلی است. اما بهترین و سریعترین روش برای کسب نتیجه از بازار خوابگاه دانشجویی کلمبیا از طریق وب سایت های معروف زیر می باشد:

  • tellanto.com
  • housing anywhere.com
  • http://erasmus.com
  • colture.co

برای اطلاع از آخرین قوانین و مقررات مهاجرتی و نیز ارزیابی شرایط مهاجرتی خود و انتخاب بهترین گزینه برای اخذ ویزا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *