ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی سوئیس

خوابگاه دانشجویی سوئیس

مسئول خوابگاه دانشجویی سوئیس اداره خوابگاه Housing Office این کشور می باشد که اتاق های متناسب با شرایط دانشجویان را به آنها ارائه میکند. اما علاوه بر این گزینه، دانشجویان خارجی دارای دو گزینه دیگر برای اقامت در سوئیس می باشند. اولین گزینه، زندگی با خانواده سوئیسی در یک خانه مشترک است. دومی نیز اجاره آپارتمان در این کشور می باشد. معمولا هزینه اجاره بهای خوابگاه های سوئیسی ارزان تر از اجاره آپارتمان می باشد.

اجاره بهای خوابگاه های عرضه شده توسط اداره خوابگاه سوئیس به دانشجویان در حدود CHF500 تا CHF800 (فرانک سوئیس) در ماه می باشد. این در حالی است که هزینه اجاره آپارتمان در شهرهای سوئیسی متفاوت بوده و معمولا از CHF800 تا CHF1500 (فرانک سوئیس) متغیر است. رسالت همیشگی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمائی هموطنان عزیز در هر زمینه از موضوعات مهاجرتی و حقوقی و افتخار ما نیز مشاهده موفقیت و سربلندی شما است.

دانشگاه های برتر سوئیس برای تحصیل در 2022

دانشگاه های خصوصی و دولتی زیادی در کشور سوئیس وجود دارند. لیست زیر نشانگر دانشگاه های سوئیسی هستند که در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرند:

نام دانشگاهرتبه ملی
موسسه فناوری فدرال سوئیس ETH Zurich1
پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL)2
دانشگاه زوریخ3

تحصیل به همراه خوابگاه دانشجویی در سوئیس

شرایط پذیرش از دانشگاه های کشور سوئیس بسیار ساده و راحت است. اما به شرط آنکه داوطلبان به نکات اعلامی از سوی دانشگاه ها و کالج های سوئدی توجه نموده و اسناد و مدارک مورد نیازشان را به موقع تهیه نمایند. لازم به ذکر است که شرایط پذیرش دانشگاهی و مدارک لازم نیز بسته به مقطع و دوره تحصیلی در کشور سوئیس متفاوت است. شما به عنوان یک متقاضی می توانید در هر 3 مقطع تحصیلی دانشگاه های سوئیس (لیسانس، فوق لیسانس و دکتری) اخذ پذیرش و شروع به تحصیل نمائید. اسناد و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از سوئیس در سال تحصیلی جدید الزامی است:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • ارائه رزومه یا CV متقاضی
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه
  • ریز نمرات تحصیلی 3 سال متوسطه
  • تاییدیه ثبت نام متقاضی
  • کپی پاسپورت معتبر
  • مدرک مهارت زبان در سطح عالی یا C1 مطابق چهارچوب مرجع زبان مشترک اروپایی معادل آزمون زبان IELTS با نمره حداقل 7.0 و TOEFL iBT با نمره حداقل 100 برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های سوئیسی

تحصیل به همراه خوابگاه دانشجویی در سوئیس

هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس

نکته طلایی درباب تحصیل در سوئیس این است که سوئیس هرگز جای ارزانی برای زندگی نیست. خرج و مخارج زندگی دانشجویی در سوئیس بین CHF20000 تا CHF30000 (فرانک سوئیس) در سال متغیر است که اگر بخواهیم به دلار تبدیل کنیم، دانشجویان برای یک سال زندگی در سوئیس باید مبلغی در حدود 19600$ تا 29400$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. اما نباید فراموش کرد که این هزینه ها با شهریه های نسبتا پایین این کشور به تعادل کشیده می شود.

در زمینه شهریه های تحصیلی در کشور سوئیس آمار و ارقام زیادی نقل می شود. اما با توجه به برنامه شهریه سالانه خود دانشگاه های برتر کشور سوئیس، متوسط شهریه های بین المللی حدود CHF1000 تا CHF2500 (فرانک سوئیس) در سال معادل 980$ تا 2400$ (دلار آمریکا) می باشد. برای پوشش این هزینه ها، دانشجویان خارجی در کشور سوئیس دارای 2 گزینه کار دانشجویی و نیز درخواست بورس تحصیلی سوئیس می باشند.

شرایط خوابگاه دانشجویی سوئیس

همانند دیگر کشورهای اروپایی و یا حتی یک درجه بالاتر از آنها، تهیه آپارتمان یا منزلی در کشور سوئیس می تواند کار فوق العاده مشکلی برای یک دانشجوی خارجی باشد. یافتن یک محل اقامت خوب در سوئیس ممکن است به کمی تلاش و جستجو نیاز داشته باشد. اما برای این کار، شما 3 گزینه در اختیار دارید:

  • یافتن محل زندگی از طریق اداره خوابگاه دانشجویی سوئیس
  • یافتن محل زندگی در بازار اجاره مسکن آزاد یا همان بازار سیاه سوئیس
  • زندگی با یک خانواده سوئیسی در یک خانه مشترک

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، بسیاری از دانشگاه های سوئیسی دارای اداره امور خوابگاهی هستند که اتاق های تخفیف دار را مخصوصا برای دانشجویان خارجی در خوابگاه دانشجویی متعلق به خود دانشگاه ارائه می دهند. بنابراین، توصیه می شود که دانشجویان قبل از هر اقدامی برای اجاره آپارتمان یا اتاق به این اداره مراجعه و تشکیل پرونده دهند. با این کار شما اولا به اتاق متناسب با شرایط خود دست یافته و ثانیا تخفیف های ویژه ای را نیز دریافت می نمایید.

هزینه خوابگاه دانشجویی سوئیس

اما نباید فراموش کرد که اتاق های ارائه شده توسط اداره خوابگاه دانشجویی سوئیس ممکن است بسته به شهر محل اقامت شما و نیز امکانات موجود در اتاق از ماهی حدود CHF500 تا CHF800 (فرانک سوئیس) متفاوت باشد. توجه داشته باشید که خوابگاه های نزدیک به مرکز شهر و مجاور پردیس دانشگاه ها معمولا انگشت شمار هستند. بنابراین، برای اقامت در این خوابگاه ها، شما باید حین ثبت نام و اخذ پذیرش اقدام نمائید. بهترین خوابگاه ها در سوئیس در سال 2022 عبارت هستند از:

بهترین خوابگاه های دانشجویی در سوئیسکیفیتشهرهزینه 1 شب اقامت به دلار آمریکا
Oldtown Hostel Otterخیلی خوبزوریخ$53
Zurich Youth Hostelخیلی خوبزوریخ$42
Bern Youth Hostelعالیبرن$45
Bern Backpackers Hotel Glockeخیلی خوببرن$34
Geneva Hostelخیلی خوبژنو$37
City Hostel Genevaخیلی خوبژنو$44

سوئیس جزو کشورهای متمول و ثروتمند اروپا است و از این لحاظ بهشت سرمایه گذاران خارجی نیز محسوب می شود. به همین دلیل، یکی از خدمات مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباب اخذ ویزای تابعیت و اقامت سوئیس برای هموطنان متقاضی دریافت پاسپورت دوم خارجی می باشد.

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *