ویزای تحصیلی

خواندن زبان فرانسه در فرانسه

خواندن زبان فرانسه در فرانسه

شما عزیزان می توانید جهت خواندن زبان فرانسه در فرانسه و دوره های دیگر، درخواست ویزای تحصیلی نمائید که امکان تمدید دارد. ویزای تحصیلی همچنین امکان تبدیل شدن به ویزای کار را دارد. در واقع اقامت پس از تحصیل در فرانسه امکان پذیر خواهد بود. برای دریافت این ویزا که یک موقعیت فوق العاده است دانشجویان می بایست با ابزار خاصی اقدام نمایند. در سال 2023 فرانسه جزو معدود کشورهایی است که همچنان برای ایرانیان ویزای دوره زبان صادر می نماید و شانس مهاجرت از این طریق را به وجود می آورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز امکان اخذ پذیرش و ویزای دوره زبان را برای شما فراهم می سازد.

در واقع برخی سوالات کلیدی در این زمینه وجود دارد که ما در این مقاله در پی پاسخگوئی به آنها هستیم. این سوالات عبارتند از:

  • برای تحصیل زبان فرانسه در فرانسه چه مجوز یا ویزایی برای داوطلبان لازم است؟
  • مزایای مطالعه زبان فرانسه آن هم در کشور فرانسه چیست؟
  • هزینه تحصیل در دوره های زبان فرانسه تحت چه شرایطی است؟

مطالعه زبان در اروپا

نکته ای که همین ابتدا باید به آن خاطر نشان کرد امکان تحصیل در دوره های زبان در اکثر کشورهای دنیاست. اما تفاوت هایی در نوع ویزا و قوانین مهاجرتی هر کشوری وجود دارد که متقاضی می بایست نسبت به آن علم داشته باشد. می توان گفت در صورت طی نمودن صحیح این مسیر فرد می تواند خیلی ساده مهاجرت خود را رقم بزند. در بسیاری از کشورهای انگلیسی و اروپایی تحصیل در این دوره ها شامل پرداخت شهریه و هزینه است. جدول زیر نشانگر جزییات تحصیل در فرانسه است:

پایتختشهر پاریس
بهترین موسسه آموزش عالیPLS
ویزا برای تحصیلVLS-TS
بورس تحصیلیدارد

دوره ها نیز بر اساس مدت زمان و همچنین نوع ویزا و شرایط اقامتی می توانند در هر کشوری متفاوت باشد. فرد می تواند در کشورهای حوزه شنگن برای خواندن زبان فرانسه در فرانسه اقدام نمائید. اشخاص برای آگاهی اولیه از این مسیر نیاز به یک سری اطلاعات دارند که با مطالعه این مقاله می توانند از آن آگاه شوند.

ویزای زبان برای خواندن زبان فرانسه در فرانسه

متقاضیان در اکثر دوره های زبان اتحادیه اروپا می توانند به راحتی در بین کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل نمایند. دانشجویان ایرانی برای ورود به این کشورها نیاز به دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت یا کوتاه مدت خواهند داشت. دانشجویانی که مایل به تمدید اقامت فرانسه و ماندن بعد از دوره زبان را در آن کشور دارند باید برای ویزای بلند مدت درخواست دهند. نکته شایان ذکر آن است که تعداد زیادی از کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان برای اتباع ایرانی ویزا برای دوره زبان صادر نمی کنند.

برخی کشورها همچنان برای صدور ویزای تحصیلی جهت خواندن زبان برای ایرانیان ویزا صادر می نماید. یکی از این کشورها که از بهترین و قدرتمندترین کشورها در اتحادیه اروپا است، فرانسه است. مدارس فرانسه با هزینه های بسیار پایین بدون محدودیت سنی به افراد حاضر در دوره های زبان، ویزا می دهد. افراد می توانند جهت خواندن زبان فرانسه در فرانسه در کالج های زبان این کشور و دانشگاه تحصیل نمایند. پیشنهاد می نماییم قبل از هر اقدامی به بررسی راه های مهاجرت به فرانسه بپردازید.

درباره پذیرش کالج زبان فرانسوی در فرانسه

ترم های آماده سازی برای دوره های مبتدی تا پیشرفته تقریبا هر ماه یکبار شروع ترم دارند و در دوره های آموزشی، پس از شروع ترم اول و دوم در سپتامبر و ژانویه، دانش آموزان فرصت حضور در یک دوره آماده سازی دانشگاه پیدا می کنند. خواندن زبان فرانسه فرصتی برای دانشجویانی است که می خواهند دانش زبان فرانسه خود را عمیق تر ساخته یا از ابتدا این زبان شیرین اروپایی را بیاموزد. همچنین همه کسانی که مایل به آماده شدن برای TCF (تست دانش فرانسه)، TEF (آزمون ارزیابی فرانسوی)، DELF (دیپلم مطالعات در زبان فرانسوی) و DALF (دیپلم پیشرفته زبان فرانسوی) نیاز دارند، دوره های متنوع وجود دارد.

افراد می توانند، دوره های زبان را در دانشگاه های دولتی و یا کالج های زبان دولتی یا خصوصی آموزش ببینند، میزان شانس پذیرش در دانشگاه ها برای افرادی که برنامه تحصیلی برای آینده ندارند به مراتب سخت تر است. اکثر اتباع ایرانی برای بالا بردن شانس ویزا از دوره های یک ساله در کالج های زبان پذیرش اخذ می نمایند. شهریه این دوره ها معمولا 2000€ تا 6000€ (یورو) در سال است که باید هزینه ماهانه زندگی در فرانسه، یعنی 850€ تا 1200€ (یورو) را نیز به آن افزود.

البته میزان هزینه های زندگی برای یک شخص مجرد ماهیانه با توجه به یک زندگی دانشجویی را می توان در برخی شهرها تا حدود 600€ (یورو) ماهیانه هم کاهش داد. در صورتی که دانشجو موفق به دریافت این بورس ها شود هزینه های زندگی او حداقل 30% تا 50% کم می شود. در جدول زیر می توان با برخی از هزینه های زندگی در فرانسه آشنا شد:

نوع هزینههزینه به یورو
غذا€200 تا 300€ در ماه
حمل و نقل عمومی€100 تا 350€ در ماه
اجاره خانه€150 تا 800€ در ماه

ویزای زبان برای خواندن زبان فرانسه در فرانسه

دوره زبان فرانسه در دانشگاه و کالج ها

برخی دانشگاه ها و کالج ها در فرانسه دوره های زبان را متناسب با نیاز دانشجویان هر ساله ارائه می دهند. اکثر دانشجویان برای کاهش هزینه ها در فرانسه به سمت شهرهای دانشجویی حرکت می کنند. شهر استراسبورگ و دانشگاه این شهر از بهترین گزینه ها برای تحصیل کم هزینه در فرانسه است. در نتیجه، فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ یه گزینه مناسب و مقرون به صرفه از نظر هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه است.

دانشگاه کالج های زبان این شهر هم دارای شهریه فوق العاده مقرون به صرفه ای و هم هزینه زندگی پایینی دارد. اکثر دانشجویان ایرانی که برای خواندن زبان فرانسه در فرانسه اقامت داشته اند این شهر را شهر کم هزینه ای معرفی کرده اند. همچنین افراد با تحصیل در دوره های زبان این کشور می توانند جهت اخذ بورس تحصیلی هم درخواست نمایند.

برنامه ها و سطح های زبان فرانسه

علاقه مندان به یادگیری زبان فرانسه قدرت انتخاب بالایی برای کالج های این کشور دارن. موسسات بین المللی و دانشگاه ها دوره های زبان و برنامه های زبان و فرهنگ فرانسه را بدین ترتیب ارائه می دهند:

اعطایی از دانشگاه هااز سطح مبتدی A1 تا سطح پیشرفته C2
مدارک معتبر و تایید شده بین المللیDELEF و DALF
مدارک زبان اعطایی از مدارس تابستانیسطوح جوانان، دانش آموزان، دبیران، بازرگانان، کارگران، پزشکان و غیره

مزایای خواندن زبان فرانسه در فرانسه

آموختن نحوه ارتباط به زبان فرانسوی به صورت فردی که به اشخاص این اجازه را می دهد تا به راحتی در شرایط زندگی روزانه یا حرفه ای، به زبان فرانسوی تسلط کامل داشته باشند. برای توسعه و تقویت قدرت ارتباط با برگزاری سناریوهای آماده سازی افراد در مهارت های چهارگانه برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل به منظور تقویت دانش زبان و شناخت از جامعه فرانسه، فرهنگ، تمدن و ادبیات این کشور با توجه به وسعت برنامه ها و شروع ترم های فراوان افراد می توانند، در کمتر از 3 تا 4 ماه ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت نمایند.

همانطور که در ابتدا خواندید میزان درخواست در این پروسه ها بسیار بالا است. اما افرادی که مدارک درست و کامل را با مشورت وکیل ارائه می نمایند شانس ویزا خواهند داشت. اگر بخواهیم از مزایا و امتیازات تحصیل زبان فرانسوی در فرانسه بگوییم باید موارد زیر را مد نظرمان قرار دهیم:

  • آموزش زبان دوم بین المللی و یکی از پر کاربردترین زبان ها در دنیا
  • مدارک معتبر زبان اعطایی به دانشجویان جهت ادامه تحصیل
  • هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه در خود کشور فرانسه
  • دوره های متنوع و تعیین سطح بسیار پیشرفته

در بسیاری از شهرهای فرانسه امکان اخذ کمک هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه، برای دانشجویان خارجی وجود دارد. افراد باید در تاریخ مشخص، مدارک صحیح برای دریافت این بورس ها را ارائه دهند. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره در این زمینه و سایر برنامه های مهاجرتی به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نموده و جهت اخذ پذیرش و دریافت ویزا و همچنین دریافت بورس از طریق وکلای ما اقدام نمائید.

سوالات پرتکرار درباب خواندن زبان فرانسه در فرانسه

متقاضیانی که تمایل به خواندن زبان فرانسه دارند سوالات زیر را مطرح می کنند:

  1. چرا خواندن زبان در فرانسه پر استقبال است؟ امکان مهاجرت بدون مدرک زبان و هزینه های تحصیل پائین و ورود به بازار کار توانسته این جذابیت را دوچندان نماید.
  2. میزان هزینه خواندن زبان در فرانسه چقدر است؟ هزینه تحصیل بسته به مرکز آموزشی متغیر است و به میزان 1600€ الی 6000€ (یورو) در سال است.
  3. بهترین موسسه آموزش عالی در فرانسه کدام است؟ PLS یکی از برترین و بهترین موسسه آموزش عالی در این کشور است.
  4. شرایط ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟ برای دوره های بلند مدت ویزای نوع D صادر می گردد که نیاز به مدارک تحصیلی، مدارک هویتی، مدارک مالی و پرداخت هزینه های مرکز آموزشی دارد.
  5. هزینه زندگی در فرانسه چقدر است؟ میانگین هزینه های زندگی در این کشور بالاست، در صورتیکه دانشجو موفق به اخذ بورس گردد می تواند 20% الی 50% هزینه ها را کاهش دهد.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “خواندن زبان فرانسه در فرانسه

  1. Hani گفت:

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید در چه دانشگاه هایی میشه دوره های زبان فرانسه رو گذروند؟
    به این خاطر میگم دانشگاه، چونکه گفته بودید هزینه های دانشگاه از کالج ها کمتر میشه!
    و یه سوال دیگه اینکه شما پیشنهاد میکنید که از همون ابتدا وارد یک کالج بشیم برای فراگیری زبان فرانسه، یا همینجا دانش زبانمون رو تقویت کنیم و برای پذیرش یه دانشگاه(برای رشته ی مورد نظر خودمون) درخواست بدیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که در ابتدا یک مشاوره بگیرید تا با توجه به شرایط شما راهنماییتون کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *