ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خود اشتغالی در آذربايجان

خود اشتغالی در آذربايجان

در طول چند سال اخیر یکی از روش های مهاجرت قانونی، اخذ اقامت از طریق خود اشتغالی در آذربايجان بوده است که روشی پرتقاضا محسوب می شود. برای اقامت از طریق خود اشتغالی در آذربايجان شرایط و قوانینی در نظر گرفته شده است که رعایت آن ها برای تمامی متقاضیان خارجی و بین المللی الزامی می باشد. جمهوری آذربایجان در راستای دسترسی شهروندان و متقاضیان خارجی به بازار کار رسمی و ایجاد انگیزه در توسعه مشاغل کوچک در این کشور از پروژه های خود اشتغالی حمایت می کند. با توجه به پرسش های متداول شما عزیزان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نوشتار پیش رو سعی دارد اطلاعاتی در باب خود اشتغالی در آذربايجان در اختیار متقاضیان قرار دهد، امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را بدست آورید.

  • شرایط کار به عنوان خود اشتغال در کشور آذربایجان چیست؟
  • درآمد ناشی از خوداشتغالی در آذربایجان چقدر است؟
  • آیا می توان با خود اشتغالی در آذربایجان اقامت این کشور را به دست آورد؟

درباره کشور آذربایجان

این کشور با نام رسمی جمهوری آذربایجان شناخته می شود، کشور آذربایجان دارای مساحتی بالغ بر 86600 کیلومتر مربع می باشد که در منطقه قفقاز واقع شده است. کشورهایی مثل ایران، ارمنستان، ترکیه، روسیه و گرجستان دارای مرزهای زمینی مشترک با این کشور می باشند. همچنین دریای خزر، کشور ترکمنستان و کشور قزاقستان دارای مرزهای مشترک آبی با این کشور می باشند.

از شهرهای مهم آذربایجان می توان به شهر باکو اشاره کرد که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. طبق آخرین سرشماری انجام شده این کشور دارای 10 میلیون نفر جمعیت می باشد، مردم این کشور به زبان ترکی آذربایجانی و زبان روسی به مکالمه می پردازند. همچنین برخی از مردم این کشور به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. واحد پول رایج در این کشور منات با علامت اختصاری (AZN) می باشد.

قوانین خود اشتغالی در آذربايجان در 2022

بطور کلی در رابطه با اقامت از طریق خود اشتغالی می توان گفت، این نوع ویزا با هدف حمایت از ایده ها و طرح های نو و خلاقانه و همچنین افزایش سرمایه در حال گردش در کشور آذربایجان به متقاضیان ارائه می شود. از سال 2016 میلادی برنامه خود اشتغالی در آذربايجان اجرا شد، بخشی از این برنامه ها به این صورت است که وزارت کار و سازمان حمایت اجتماعی دارایی های مختلفی را در اختیار خانواده های کم درآمد قرار می دهند تا این افراد بتوانند کار خود را شروع کنند.

خود اشتغالی در آذربايجان شامل کسب و کارهای تازه و خلاقانه و شرکت ها و موسسات تازه تاسیس می شود، این شرکت ها و موسسات با داشتن ایده های سودآور و جدید وارد میدان تجارت می شوند. متقاضیانی که علاقه دارند خود اشتغالی را تجربه کنند باید در اولین قدم طراحی و ایده خود را نوشته و به یکی از شرکت های معتبر در کشور آذربایجان که می توانند به عنوان سرمایه گذار، سرمایه لازم را در اختیارشان قرار دهند ارسال نمایند. اگر ایده مورد توجه شرکت مورد نظر قرار گیرد پروسه دریافت ویزای خود اشتغالی آغاز خواهد شد. مشاغلی که در سال 2022 واجد شرایط جهت دریافت ویزای خود اشتغالی می باشند عبارتند از:

  • بازیگری سینما
  • مجسمه سازی
  • هنرمندان خلاق و مبتکر
  • نویسندگی

شرایط خود اشتغالی در آذربايجان

همانطور که گفته شد برای خود اشتغالی در آذربايجان شرایط و قوانینی وضع شده است. یکی از شرایط مهم و الزامی تسلط فرد به زبان ترکی آذربایجانی یا زبان روسی می باشد. یکی دیگر از شرایط لازم داشتن گواهی تمکن مالی می باشد، فرد باید با ارائه مدارکی اثبات کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده را تا زمان دریافت اولین حقوق در کشور آذربایجان دارد. متقاضیانی که قصد دارند برنامه خود اشتغالی در آذربايجان را تجربه کنند پیش از قطعی شدن تصمیمشان برای مهاجرت باید بتوانند با ارائه برنامه خود نظر یکی از سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت را برای سرمایه گذاری جلب کنند.

شرایط خود اشتغالی در آذربايجان

مدارک لازم جهت خود اشتغالی در آذربايجان

پس از آنکه درخواست شما توسط شرکتی پذیرفته شد باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای خود اشتغالی آذربايجان انجام دهید. برای دریافت ویزای خود اشتغالی لازم است مدارک ذیل را ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه مدارکی مبنی بر آنکه شغل مورد نظر شما سودآور بوده و به اقتصاد کشور آذربایجان کمک می کند.
  • ارائه مدارک از پذیرفته شدن درخواست شما توسط شرکت مورد نظر

مزایا و معایب اخذ اقامت آذربایجان

از جمله مزایای اخذ اقامت قانونی آذربایجان این است که بر خلاف غالب کشورهای آسیایی از جمله کویت، امارات، قطر و غیره، آذربایجان برای خارجی هایی که شرایط لازم را داشته باشند پاسپورت خود را هم صادر می کند. ولی به این منظور فرد باید یکسری شرایط داشته باشد از جمله 5 سال اقامت قانونی آذربایجان را داشته باشد. از دیگر مزایای آذربایجان می توان به ارزان قیمت بودن زندگی در این کشور و پایین بودن نرخ تورم و بیکاری اشاره نمود. متوسط هزینه زندگی یک نفره در آذربایجان ماهانه حدود 350$ (دلار آمریکا) می باشد. در جدول ذیل نرخ تورم در آذربایجان بررسی شده است:

نرخ تورم در آذربایجان در سال 2021نرخ تورم در آذربایجان در سال 2022
%3.5%3.2

منتهی آذربایجان کشور نسبتا کم درآمدی است که مردم آن هم قدرت خرید پایین دارند. متوسط درآمد در آذربایجان در سال جاری AZN2950 (منات آذربایجان) می باشد. یعنی کم ترین درآمد دریافتی ماهانه AZN750 (منات آذربایجان) و بالاترین درآمد AZN13200 (منات آذربایجان) است. البته باید توجه داشت میزان دقیق درآمد هر فردی به عوامل مختلفی از جمله حوزه تخصص و سابقه کار وی بستگی دارد؛ همچنین لازم به ذکر است که در باکو هم فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد هم سطح درآمد بیشتر می باشد. از دیگر معایب آذربایجان نیز قوانین این کشور در خصوص عدم فروش “زمین” به بیگانگان است البته آن ها اجازه خرید آپارتمان را دارند ولی صاحب زمین آن ملک نخواهند شد.

سایر راه های اخذ اقامت آذربایجان

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با خود اشتغالی در آذربايجان کسب کردید، اگر قصد مهاجرت به کشور آذربایجان را دارید می توانید روش های دیگری را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه پیشنهاد می شود مقاله انواع راه های مهاجرت به آذربایجان را مطالعه نمایید. در حال حاضر بهترین روش برای اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل است. همچنین می توانید با مطالعه مقاله بهترین شهرهای آذربایجان بهترین شهر را برای اقامت خود در این کشور انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره و دریافت اطلاعات دقیق تر در خصوص مهاجرت به آذربایجان، ترکیه، مجارستان، روسیه، کانادا، دانمارک، هلند، ایتالیا، فرانسه، نروژ و غیره با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *