ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خود حمایتی اسپانیا

خود حمایتی اسپانیا

یکی از برنامه های جذاب و در عین حال آسان برای اخذ اقامت اروپایی از طریق درخواست برنامه خود حمایتی اسپانیا در سال 2022 می باشد. این برنامه به شهروندان خارجی از جمله ایرانی ها البته با اثبات صلاحیت های لازم ویزای اقامت بلند مدت (نوع D) اسپانیا را اعطاء می کند. از ویژگی های اختصاصی ویزای مذکور این است که شما و اعضای خانواده همراه اجازه اقامت بدون کار یا انجام هر گونه فعالیت درآمدزا را پیدا می کنید. اما از مدارک اصلی برای دریافت این ویزا می توان به پاسپورت، گواهی پزشکی، مدرک تمکن مالی اشاره کرد.

  • شرایط لازم برای اخذ ویزای خود حمایتی در اسپانیا چیست؟
  • برنامه خود حمایتی اسپانیا مشمول چه کسانی می شود؟
  • میزان درآمد برای اثبات تمکن مالی در این برنامه اقامتی اسپانیا چقدر است؟
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای خود حمایتی اسپانیا کدامند؟
  • هزینه اخذ ویزای اقامت از طریق برنامه تمکن مالی اسپانیا چقدر است؟
  • نحوه دست یابی به پاسپورت اسپانیا با برنامه خود حمایتی چگونه است؟

اسپانیا از بهترین و خوش آب و هواترین کشورهای اروپایی است که با وجود کیفیت بالای زندگی می تواند از بهترین گزینه های اقامتی برای سرمایه گذاران، بازنشستگان و نیز تمکن داران باشد. جهت اطلاع از شرایط اقامت 2022 اسپانیا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

ایده بازنشستگی در اسپانیا؛ خوب یا بد

برخی ها این سوال را از کارشناسان می پرسند که آیا کشور اسپانیا جای خوبی برای گذران دوره بازنشستگی است. در جواب به این هموطنان باید چنین گفت که بله، اسپانیا دارای امتیازات بسیار زیادی برای خارجیانی است که مایل به گذراندن ایام بازنشستگی خود می باشند. اولا هزینه زندگی در کشور اسپانیا پایین بوده، آب و هوای این کشور مطبوع و دلپسند بوده و ایضا نظام پزشکی این کشور جزء سیستم های تاپ اروپا و جهان است. همانطور که در نمودار مقایسه ای زیر هم مشاهده می شود، اسپانیا صاحب سومین نظام پیشرفته پزشکی در اروپا و ششم در جهان است:

نمودار رنکینگ نظام های پزشکی برتر جهان

ثانیا، اگر بخواهیم اسپانیا را از نظر شاخص کیفیت زندگی در بین کشورهای مختلف اروپایی بررسی کنیم. ما متوجه این نکته اساسی می شویم که اسپانیا از لحاظ کیفیت زندگی نیز جزء کشورهای سرآمد اتحادیه اروپا (EU) است. از طرف دیگر عضویت در این اتحادیه و نیز عضویت در ناحیه شنگن به اسپانیا به عنوان مقصد مهاجرتی جذاب اروپایی وزن بیشتری می دهد.

چگونگی مهاجرت به اسپانیا 2022

بر طبق قوانین مهاجرتی کشور اسپانیا، شهروندان عضو اتحادیه اروپا (EU) یا افراد مقیم دائم اروپا برای مهاجرت به اسپانیا به عنوان عضوی این اتحادیه نیازی به اخذ ویزا ندارند. پس اخذ ویزا فقط مختص شهروندان کشورهای خارجی می باشد. اما بر اساس مدت اقامت در اسپانیا، انواع ویزاهای در اختیار شما عبارتند از:

  • ویزای کوتاه مدت یا Short Term Visa: این ویزای اسپانیا با عنوان ویزای شنگن هم معروف است و به شما این این امکان را می دهد که تا 90 روز یعنی تا حداکثر 3 ماه در اسپانیا مانده و به امورات خود برسید.
  • اقامت موقت یا Temporary Residence: این نوع ویزای کشور اسپانیا بلند مدت بوده و از 1 تا 2 سال هم اعتبار دارد. به این نوع ویزا در اسپانیا ویزای ملی یا visado nacional گفته می شود. انواع ویزاهای کاری، ویزای تحصیلی اسپانیا و ویزاهای خانوادگی همگی در این طیف از اقامت های کشور اسپانیا قرار می گیرند.
  • اقامت دائم یا Permanent Residence: نوع دائمی اقامت در کشور اسپانیا همین نوع ویزا می باشد. امکان کار و زندگی نامحدود در هر کجای اسپانیا از مزایای بارز این نوع اقامت می باشد. شما فقط با 5 سال اقامت در اسپانیا می توانید ویزای اقامت موقت خود را به اقامت دائمی تبدیل کنید. ولی به خاطر داشته باشید که کل سال هایی که شما به عنوان دانشجو تحت ویزای تحصیلی در اسپانیا زندگی کرده اید، نصف مدت حساب می شود.

شرایط ویزای خود حمایتی اسپانیا

شرایط ویزای خود حمایتی اسپانیا

اسپانیا نیز در تخصیص یک دسته ویزایی خاص به بازنشستگان خارجی از رقیب خود یعنی پرتغال کم نیاورده است. اما بازنشستگان و تمکن داران محترم بایستی قبل از هر اقدامی برای دریافت ویزای خود حمایتی در اسپانیا به این موضوع بسیار مهم عنایت داشته باشند که این ویزا امکان اقامت در اسپانیا و نه کار در این کشور را به شما اعطاء می کند. از مهمترین شرایط برای اخذ این نوع ویزا هم اثبات تمکن مالی است و این کار هم از طریق ارائه گزارش حداقل درآمد پاسیو می باشد. اما درآمد پاسیو یا غیرفعال درآمد ناشی از مزایای بازنستگی، بیزینس آنلاین و غیره می باشد.

در این رابطه باید شما را در جریان این واقعیت مهم و کلیدی قرار دهیم که میزان درآمد سالانه جهت اثبات تمکن مالی بایستی در حدود 25000$ (دلار) باشد. اگر بخواهیم این رقم را به طور ماهیانه سرشکن کنیم، به عبارتی حدودا 2083$ (دلار) در هر ماه می شود. در ادامه و با تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز می توانید صلاحیت نهایی خود برای اخذ اقامت اسپانیا را ثابت کرده و این ویزا را دریافت نمائید. در کل مطابق آخرین تغییرات قانونی، شرایط مالی برای اخذ اقامت اسپانیا با استفاده از این برنامه از قرار زیر می باشد:

شرایط تمکن اسپانیا 2022میزان هزینه
متقاضی اصلی2500$ (دلار) در ماه
هر یک از اعضای خانواده532$ (دلار) در ماه

فرآیند اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا

کلا فرآیند درخواست ویزای اقامت اسپانیا از طریق برنامه خود حمایتی این کشور بسیار ساده و راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد. مراحل کار بدین ترتیب است که ابتداء شما با تهیه مدارک لازمه مثل مدارک هویتی و مالی به سفارت اسپانیا مراجعه و درخواست ویزای ملی یا visado nacional می کنید سپس با همین ویزا شما یا وکیل تام الاختیار شما به کشور اسپانیا مسافرت و به مراحل دوم و سوم یعنی عقد قرارداد اجاره خانه و نیز افتتاح حساب و دریافت مستر کارت اسپانیا می پردازد. مرحله بعدی مراجعه به اداره مهاجرت کشور اسپانیا و ارائه درخواست ویزای اقامت می باشد که اینکار توام با ارائه مدارک لازم و انجام انگشت نگاری و دریافت اطلاعات بیومتریک می باشد. لازم به ذکر است که هزینه درخواست این نوع ویزای اقامت اسپانیا حدود 200€ (یورو) می باشد. این پروسه اقامتی از این قرار می باشد:

نمودار پروسه اخذ اقامت از طریق ویزای خودحمایتی اسپانیا

خود حمایتی اسپانیا از طریق تمکن مالی

خود حمایتی اسپانیا تنها محدود به بازنشتگی در این کشور نمی شود. افرادی که از تمکن مالی بسیار خوبی برخوردار هستند نیز قادر خواهند بود تا از این طریق به اسپانیا سفر کرده و اقامت خود را بدست آورند. این اقامت تنها شامل فرد اصلی، همسر قانونی او و فرزندان زیر 18 سال آن ها می شود. سرپرست خانوار یا کیس اصلی باید گواهی اشتغال مناسبی داشته باشد و در حرفه ای خاص فعالیت داشته باشد که به نوعی اثبات کننده سرمایه او و ورودی مناسب سرمایه برای او باشد. به زبان ساده تر می توان گفت که بهتر است که صاحبان مشاغل برای دریافت این حق اقامت اقدام کنند.

این اقامت تنها یک سال اعتبار خواهد داشت و در صورتی تمدید می شود که همه دارندگان این اجازه اقامت حداقل 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. ضمن اینکه افراد زیر 18 سال نیز باید در این کشور مشغول تحصیل باشند تا امکان اقامت 2 ساله بعدی برای آن ها فراهم شود. این نوع اقامت برای دو سال دیگر نیز قابلیت تمدید خواهد داشت. و پس از 5 سال اعضای خانواده می توانند برای اقامت دائم اسپانیا اقدام کنند.

امتیازات برنامه خود حمایتی اسپانیا

درباره برنامه ویزای اقامت اسپانیا از طریق خود حمایتی بایستی بدین نکته مهم نیز اذعان کرد که این نوع اقامت در واقع فرصت مناسب برای افراد دارای سرمایه مکفی و بازنشسته هاست که تا سریعا اقامت اروپایی خود را دریافت کنند. در کل می توان خود حمایتی اسپانیا را جایگزین عالی برنامه ویزای طلایی اسپانیا هم نامید. اما از امتیازات قابل توجه این ویزا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • شما با این نوع ویزا امکان مسافرت آزادانه به 26 کشور شنگن را دارید
  • شما از این طریق می توانید زمینه اقامت کل اعضای خانواده را هم فراهم کنید
  • شما با این انتخاب می توانید از نظام بهداشتی مدرن اسپانیا بهره مند شوید
  • شما از این راه می توانید از استاندارد زندگی اروپایی بهره مند شوید
  • شما می توانید با این ترفند یک قدم بسوی اخذ PR و تابعیت اسپانیا نزدیک شوید

اخذ تابعیت اسپانیا با برنامه خودحمایتی اسپانیا

اصلا یکی از مزایای تعریف شده برای برنامه خود حمایتی کشور اسپانیا همین امکان گرفتن تابعیت و اخذ پاسپورت اسپانیایی است. پاسپورتی که جزء دومین پاسپورت های برتر بین المللی است اما چگونه؟ راهکار این است که شما با اخذ ویزای اسپانیا ابتداء برای یکسال اقامت موقت گرفته و با اتمام این مدت یکساله می توانید با اثبات ثابت بودن سطح درآمدی خودتان برای مدت 2 سال ویزایتان را تمدید و مجددا با اتمام اعتبار مجددا برای 2 سال دیگر نیز همین کار را انجام دهید. بدین سان پس از گذشت 5 سال می توانید به اقامت دائم (PR) اسپانیا و پس از 10 سال اقامت دائم به پاسپورت این کشور اروپایی دست یابید.

نمودار اخذ تابعیت اسپانیا با برنامه خودحمایتی

جهت آگاهی در خصوص روش های اخذ تابعیت اسپانیایی و ارزش پاسپورت اسپانیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات کلیدی درباب خود حمایتی اسپانیا

ویزای خود حمایتی اسپانیا برای خیلی از متقاضیان اخذ اقامت اروپایی مهم است و اکثرا هم در این مورد سوالاتی دارند:

  • ویزای خود حمایتی اسپانیا 2022 چیست؟ این ویزا امکان اقامت در اسپانیا و نه کار در این کشور را به شما اعطاء می کند. از مهمترین شرایط برای اخذ این نوع ویزا هم اثبات تمکن مالی است و این کار هم از طریق ارائه گزارش حداقل درآمد پاسیو می باشد. اما درآمد پاسیو یا غیرفعال درآمد ناشی از مزایای بازنستگی، بیزینس آنلاین و … می باشد.
  • شرط مالی برای کسب ویزای خود حمایتی اسپانیا چیست؟ میزان درآمد سالانه جهت اثبات تمکن مالی بایستی در حدود 27000$ (دلار) باشد.
  • ویزای خود حمایتی اسپانیا چه نوع ویزایی است؟ این ویزا از نوع ویزای بلند مدت یا نوع D اسپانیا است.
  • هزینه درخواست ویزای خود حمایتی اسپانیا چقدر می باشد؟ هزینه تقاضای این نوع ویزای اقامت اسپانیا حدود 200€ (یورو) می باشد.
  • چگونه می توان از طریق خودحمایتی اسپانیا به اقامت دائم و تابعیت اسپانیایی دست یافت؟ شما پس از گذشت 5 سال می توانید به اقامت دائم (PR) اسپانیا و پس از 10 سال اقامت دائم به پاسپورت این کشور اروپایی دست یابید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *